Enkele keren in het jaar ruzie --> bij elkaar blijven voor de kinderen.quote:We hebben soms ruzie waar de kinderen ( 4 en 10 jaar) bij zijn. Voelen zij dit ik dat er niets meer is tussen ons?
Bovendien lijkt het mij heel naar om je later te beseffen dat er altijd die spanning in huis geweest is en ruzies omdat jij /jullie (het kind/de kinderen) er was (waren)quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:39 schreef Copycat het volgende:
Kinderen krijgen meer van onderhuidse spanningen mee dan je vermoedt.
In beide gevallen wordt (vaak) de veilige leefwereld van een kind bruut uit elkaar gescheurd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef DarkElf het volgende:
hoe kan je een overlijden nou vergelijken met scheiden?
ja tuurlijk maar dan zeggen dat het een erger is dan het anders snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In beide gevallen wordt (vaak) de veilige leefwereld van een kind bruut uit elkaar gescheurd.
Ik dank God echt op mijn knieeen dat mijn ouders gescheiden zijn hoor... wat nou slecht voor de kinderen, er zijn meerdere studies die aantonen dat scheiding een veel mindere invloed heeft op kinderen dan altijd is gedacht. Het is zelfs zo dat kinderen die opgroeien tussen ruziende ouders er later door in de problemen komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:44 schreef Scaurus het volgende:
Iedereen schreeuwt bij elkaar blijven of (in de meeste gevallen) scheiden. Er is echter een derde weg. Dat is bij elkaar blijven zonder ruzie te maken. Er zijn genoeg (vooral oudere) stellen die geen amoureuze liefde tussen elkaar meer voelen, maar wel een verbondenheid, desnoods in de vorm van een soort broer en zus relatie.
Hoewel niet ideaal kan dit een redelijke oplossing zijn. Niet de leukste, maar wel de beste voor de kinderen. Een scheiding is namelijk het slechtste wat een kind kan overkomen, soms nog slechter dan het overlijden van een ouder. Mensen wier ouders vroeger gescheiden zijn lijden dan ook vaker aan angststoornissen en bindingsangst.
Ik ga ervan uit dat hij niets voor me voelt. waarom dan die ruzies, en dan soms ook nog waar de kinderen bij zijn.En het gaat om de stomste dingen. De ruzies maakt me niet zo veel uit maar niet waar onze kinderen bij zijn. Ben bang voor zijn reactie als ik zeg dat ik totaal niets meer voor hem voel. En denk niet dat de relatie te redden is.Het is gewoon dood gebloed. Ik voel totaal niets meer voor hem. Het is net of ik samenleef met een goede vriend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:40 schreef Soempie het volgende:
Voelt hij ook niks meer voor jou? Of ga je daar maar gewoon vanuit?
Ik zou in elk geval niet bij elkaar blijven voor de kinderen. Maar mocht er nog mogelijkheid zijn om de relatie te redden, dan zou ik toch eerst dat proberen.
Als mijn ouders eerder waren gescheiden, had ik er op latere leeftijd waarschijnlijk minder 'problemen' mee gehad. En die problemen had ik niet zozeer met de scheiding an sich, maar eerder met de zich jarenlang voortslepende weg ernaartoe.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:41 schreef steenbok1977 het volgende:
Lees wel eens van die verhalen dat kinderen van gescheiden ouders er op latere leeftijd problemen mee krijgen. Dat wil ik ze dus niet aan doen.
Heb je een linkje naar het betreffende onderzoek?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:44 schreef Scaurus het volgende:
Hoewel niet ideaal kan dit een redelijke oplossing zijn. Niet de leukste, maar wel de beste voor de kinderen.
Dat is een zeer egoïstische en onzinnige oplossing, denken dat je kinderen wel gelukkig worden als jij ook gelukkig bent. Voor kinderen is het nooit leuk dat papa en mama niet meer in hetzelfde huis wonen, dat ze dan bij papa wonen, dan bij mama.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:48 schreef Garisson72 het volgende:
Ik ben dus geen fan van die oplossing die Scaurus biedt. Ook al lijkt het egoistisch, het lijkt mij het beste om voor je eigen geluk te gaan; als jij gelukkig bent, en je kinderen zien dat, ook al zijn jullie gescheiden, dan is dat een stuk waardevoller dan een stel ouders waar geen echte liefde tussen te bespeuren valt.
Welk onderzoek? Ik baseer mij op ervaring (kinderen van gescheiden ouders in mijn omgeving) en oude opvoedingswijsheid.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:52 schreef Soempie het volgende:
Heb je een linkje naar het betreffende onderzoek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |