maar waar kijk jij voor de DAX?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:16 schreef Llotyhy het volgende:
Frankrijk doet een aanval op de koppositie van de Deutschers...
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
De huidige daling van AEX is natuurlijk fors maar is nog bescheiden vergeleken met de andere beurzen. Ook de stand van de AEX valt eigenlijk nog wel mee, 260 punten, in 2003 stonden de beurzen nog lager, op 218 punten. Pas als we daar diep onder gaan zou ik aan het twijfelen slaan over de ernst van de situatie.
[ afbeelding ]
Nu niet meer nee, net zaten ze heel aardig in de buurt...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Welnee... toch? -8,4 maar de Fransen
Royal Dutch daardoor ook -9%quote:
Ik begin dat idee ook te krijgen. Als iedereen begint te wanhopen is de redding altijd nabij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:26 schreef henkway het volgende:
Denk dat we de bodem gaan naderen, hoe harder de val, hoe dichter bij de bodem
Dachten ze bij de Titanic ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ik begin dat idee ook te krijgen. Als iedereen begint te wanhopen is de redding altijd nabij.
Ja, dat is ook, maar het probleem is wel een beetje dat die 'wanhoop' er maandag ook al was, en eigenlijk vorige week maandag ook... het is beter dat je dan niet was ingestapt...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ik begin dat idee ook te krijgen. Als iedereen begint te wanhopen is de redding altijd nabij.
puur de olieprijs volgens mij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Royal Dutch daardoor ook -9%die was me nog niet opgevallen...
9% bij een fonds als RDS, dat komt zelden voor...
True. Maar hoop doet leven hè.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dachten ze bij de Titanic ook.
Toch gek dat ruwe olie bijna 50% gedaald is en de benzineprijs pas 8%quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Olieprijs daalt tot onder 83 dollar
Die komt hárd naar beneden.
[..]
Die 8% valt me nog mee. Oliemaatschappijen hebben er nu eenmaal een handje van om vooraan te staan bij prijsstijgingen, maar niet thuis te geven als de boel in elkaar zakt. De mensen kopen toch wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch gek dat ruwe olie bijna 50% gedaald is en de benzineprijs pas 8%
Nu is dat natuurlijk niet het enige dat van belang is bij de benzineprijs... de benzine moet ook nog vervaardigd worden uit de olie, de machines die daarvoor nodig zijn, de arbeidskosten, de transportkosten om het bij de pomp te krijgen etc. en die prijzen kunnen best in diezelfde tijd gelijk zijn gebleven of gestegen. Dus het zal nooit zo hard gaan als de olieprijs zelf...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Accijns is een groot deel, maar dat weet je ook wel...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor mensen die het ongebreidelde graai kapitalisme haten wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Friday I'm in Love van The Cure is zeker niet toepasselijk vandaag hè?
Dat ik de accijns nog vergat bovendien...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Accijns is een groot deel, maar dat weet je ook wel...
En idd alle vaste kosten die erin zitten van olie -> benzine aan de pomp
8% is wat weinig maar het schijnt de laagste prijs van dit jaar te zijn.
Aegon niet... wat wel een slecht teken is...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:35 schreef simmu het volgende:
maar ligt het nu aan mij, of duikelen de nederlandse banken & verzekeraars over elkaar heen om te melden dat ze niks nodig hebben dank u zeer?
Dat ze niets van de 20.000.000.000 euro moet hebben die onze regering ter beschikking heeft gesteld neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:35 schreef simmu het volgende:
maar ligt het nu aan mij, of duikelen de nederlandse banken & verzekeraars over elkaar heen om te melden
Klinkt ook als iets waar je niet bepaald vrolijk van wordt. Het ging mij er ook meer om, om even aan te geven dat het soms hard de negatieve kant op kan gaan in een mensenleven. En dat mensen die momenteel alleen maar bezorgd zijn om hun geld, of om de studie van de in sommige gevallen nog niet eens geboren kinderen, eigenlijk nog helemaal niks te klagen hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:34 schreef simmu het volgende:
whehe, ik wist wel dat ik het oude topic niet meer zou halen stelletje kletsers!
oh, en PurnodePurno, hoe snel je een woning vindt/krijgt is ook erg afhankelijk van waar je wilt wonen hoor. wij hebben ook 4 jaar op een 2-kamer hateenheid gezeten eer we in aanmerking kwamen voor een 4 kamer portiekje 4 hoog achter zonder lift (geloof me, met weeen naar beneden kruipen is dan *niet* fijn!) in een prachtwijk in den haag.
Dat geloof ik wel. Zij wil inderdaad per se in de omgeving van Den Haag, al moet je dat vrij ruim zien. Vanwege economische gebondenheid (d'r werk) en haar hele familie en vriendenkring die daar woont. En een auto kan ze momenteel natuurlijk ook niet betalen.quote:nu we naar drenthe gaan was het opeens allemaal een stuk makkelijker!
En de dollarkoers is ook een stuk gezakt, daarom is de barrel prijs in euro's niet zoveel gezakt als men ons hier weer wilt doen geloven. (dus procentueel een stuk minder)quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:37 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Dat ik de accijns nog vergat bovendien...
Deze is ook heel belangrijk idd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de dollarkoers is ook een stuk gezakt, daarom is de barrel prijs in euro's niet zoveel gezakt als men ons hier weer wilt doen geloven. (dus procentueel een stuk minder)
er zit ook een 2 a 3 maanden vertraging tussen de verkoop van het vat en voordat het helemaal verwerkt is tot benzine aan de pompquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Accijns is een groot deel, maar dat weet je ook wel...
En idd alle vaste kosten die erin zitten van olie -> benzine aan de pomp
8% is wat weinig maar het schijnt de laagste prijs van dit jaar te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |