Zonder gezeik van welk parlementslid dan ook 4 miljard en oeps, ABN zat er niet bij, 17 miljard uitgeven. Een bedrag in 1 dag uitgeven waar de tweede kamer over een miljoentje kan zeuren. Die man is gaan staatsman, hij kan direct door naar dictator.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze man groeit uit tot een geweldig staatsman.
Nee een CRISISmanager gaat niet bakkeleien maar handelt. Zoals het ook nu moet. De boel staat in brand, en dan wil je ook dat brandweer niet eerst met iedereen gaat overleggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zonder gezeik van welk parlementslid dan ook 4 miljard en oeps, ABN zat er niet bij, 17 miljard uitgeven. Een bedrag in 1 dag uitgeven waar de tweede kamer over een miljoentje kan zeuren. Die man is gaan staatsman, hij kan direct door naar dictator.
Leg dat is uit dan? De begroting is gewoon sluitend, en ja, de ciris moet opgelost. Het geld dat in Fortis is geinvesteerd komt weer terug, en voorlopig is het voor die IJslandse bank alleen nog maar een vangnet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dat ie te veel met geld strooit.
Maar dat vind ik sowieso van dit kabinet.
Daar is 0,0 garantie op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Het geld dat in Fortis is geinvesteerd komt weer terug.
Klopt, maar dat is altijd in de finaciele wereld. Echter is de kans wel heel groot. Fortis zal in handen van de staat een sterke bank worden, en dus zeer interresant voor de markt.quote:
Ik snap ook werkelijk niet hoe iemand dit zo kan volhouden. Laten we duimen dat hij het volhoudt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:15 schreef avonne het volgende:
Beetje voorbarig, vind ik. Eens kijken hoe of hij na 2 weken niet uitgeput onderuit zakt.
Maar hij heeft me zeer verbaasd. Ik had zo'n lage dunk van hem dat ie dat eigenlijk niet meer goed kon maken.... Daarom dikke thumbs up voor de eerste twee weken*
* behaalde pluimpjes zijn geen garantie voor de toekomst.
De teller staat op 36,8 miljard inmiddels.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zonder gezeik van welk parlementslid dan ook 4 miljard en oeps, ABN zat er niet bij, 17 miljard uitgeven. Een bedrag in 1 dag uitgeven waar de tweede kamer over een miljoentje kan zeuren. Die man is gaan staatsman, hij kan direct door naar dictator.
niet zeuren, aan de bak.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, de teller staat op 16,8...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De teller staat op 36,8 miljard inmiddels.
Wat ik me afvraag is hoe dat straks nu gaat lopen met de extra kosten ivm de vergrijzing.
En hoe dat nu zit met het parlement idd.
En daar voor is de staat volledig eigenaar van de grootste bank van Nederlandquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, de teller staat op 16,8...
dat dus. geheel in lijn met de rest van de pvda. zie vogelaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn financiële injecties hadden als doel het vertrouwen herstellen. Ik zie op de beurzen nog geen hersteld vertrouwen. Daarnaast is van zijn stoere praatjes om IJsland onder druk te zetten zodat zij garant staan voor de eerste ¤20k van spaarders bij icesave ook niets terecht gekomen omdat de Nederlandse staat nu dit ook vergoed. Het lijkt me wat vroeg om schouderklopjes te gaan uitdelen.
Het strooit makkelijk met miljarden zonder effect tot op heden.
niet het vertrouwen in de beurs, dat kan niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn financiële injecties hadden als doel het vertrouwen herstellen. Ik zie op de beurzen nog geen hersteld vertrouwen. Daarnaast is van zijn stoere praatjes om IJsland onder druk te zetten zodat zij garant staan voor de eerste ¤20k van spaarders bij icesave ook niets terecht gekomen omdat de Nederlandse staat nu dit ook vergoed. Het lijkt me wat vroeg om schouderklopjes te gaan uitdelen.
Hij strooit makkelijk met miljarden zonder effect tot op heden.
Juist.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Je mag van die crisismanager op zijn minst verwachten dat ie de juiste middelen inzet, en dat doet Bos niet. Analoog aan jouw voorbeeld: vuur blus je niet met olie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee een CRISISmanager gaat niet bakkeleien maar handelt. Zoals het ook nu moet. De boel staat in brand, en dan wil je ook dat brandweer niet eerst met iedereen gaat overleggen.
Toch wordt Bos unaniem geprezen voor het accuraat handelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:54 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je mag van die crisismanager op zijn minst verwachten dat ie de juiste middelen inzet, en dat doet Bos niet. Analoog aan jouw voorbeeld: vuur blus je niet met olie.
Nee, de injecties hadden tot doel de banken te stabiliseren, dat is gebeurd, de IJsland situatie is hopeloos uit de hand gelopen nu zelfs de IJslandse munt niet eens meer verhandeld kan worden, druk heeft geen zin meer als er niet te halen is. Jouw verhaal gaat voorbij aan de realiteit, Bos heeft gewoon snel en goed gehandeld zonder af te wachten of het allemaal wel goed zou komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Onzin, zonder Bos' ingrijpen was Fortis en ABN-Amro nu failliet geweest met alle gevolgen van dien voor nederlandse consumenten en bedrijfsleven.quote:Hij strooit makkelijk met miljarden zonder effect tot op heden.
Dat zijn de belanghebbenden en de korte termijn denkers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef henkway het volgende:
Toch wordt Bos unaniem geprezen voor het accuraat handelen
Door Banken en Kabinet.
En nog veel meer ellende creëren voor de rest van de bevolking.quote:Hij zal veel ellende voorkomen voor 100.000 bankmedewerkers.
Jij hebt de oplossing? Zelfs de 700 miljard van Amerika kon de markt niet redden, ze doen wat ze kunnen en zorgen ervoor dat de burger beschermd blijft. Bos is goed aanwezig en communiceert wanneer dat nodig is. Op dit moment straalt hij vertrouwen uit en dat is denk ik het belangrijkste op dit moment.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:54 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je mag van die crisismanager op zijn minst verwachten dat ie de juiste middelen inzet, en dat doet Bos niet. Analoog aan jouw voorbeeld: vuur blus je niet met olie.
Sinds wanneer ben jij sociaal? Opkomen voor sociaal-zwakkeren is typisch links, zou je zo denken. Wat is er met je gebeurd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:57 schreef JohnDope het volgende:
Dat Wouter Bos voor Sinterklaas speelt, maar wel de ouderen laat creperen, verdient nou niet bepaald een schouderklop.
Ik ben van nature en zeker maatschappelijk heel erg sociaal.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij sociaal? Opkomen voor sociaal-zwakkeren is typisch links, zou je zo denken. Wat is er met je gebeurd?
Ja, de overheid moet ophouden zich met de markt te bemoeien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:40 schreef MrFl0ppY het volgende:
Jij hebt de oplossing?
Onzin. De burger wordt juist de dupe van al deze acties. Geloof je nou werkelijk dat je ongestraft $700.000.000.000,- - ik schrijf het maar even voluit voor het geval je vergeten bent uit hoeveel nullen een miljard bestaat - uit het niets kunt creëren?quote:Zelfs de 700 miljard van Amerika kon de markt niet redden, ze doen wat ze kunnen en zorgen ervoor dat de burger beschermd blijft.
Het is maar net wat je vertrouwen noemt. Hij houdt gewoon de schijn hoog. Wie naar de feiten kijkt ziet dat zijn acties alleen negatieve effecten hebben.quote:Bos is goed aanwezig en communiceert wanneer dat nodig is. Op dit moment straalt hij vertrouwen uit en dat is denk ik het belangrijkste op dit moment.
Een ov-chipkaart invoeren is te hoog gegrepen voor ze maar een grote internationale bank runnen, nee dat gaat ze vast wel lukken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Fortis zal in handen van de staat een sterke bank worden
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een ov-chipkaart invoeren is te hoog gegrepen voor ze maar een grote internationale bank runnen, nee dat gaat ze vast wel lukken.
... en je denkt dat die topjongens blijven zitten voor een schijntje wat de balkenendenorm is?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:31 schreef henkway het volgende:
Ze kunnen die topjongens wel allemaal mooi onder balkenende norm houden dus dat scheelt al vast
en geen beloningen van 100 miljoen euro en goed toezicht van de overheid
Een bank moet doen wat een bank hoort te doen en niet speculerenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... en je denkt dat die topjongens blijven zitten voor een schijntje wat de balkenendenorm is?
Crisismanager? Hij is juist op-en-top links bezig: strooien met geld van een ander!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Vriend en vijand moeten het toch eens zijn, dat Wouter Bos zich toont als een daadkrachtig crisismanager in deze barre tijden.
Dat is geen unieke eigenschap van links.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Crisismanager? Hij is juist op-en-top links bezig: strooien met geld van een ander!
Ik vraag me af of dat wel wenselijk isquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:16 schreef henkway het volgende:
[..]
En daar voor is de staat volledig eigenaar van de grootste bank van Nederland
nee het is krediet met een rente net boven de geldmarkt tegen onderpand van aandelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Crisismanager? Hij is juist op-en-top links bezig: strooien met geld van een ander!
Goed, en in welk land hebben de injecties nu al resultaat? Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Zeker nooit op een dealing room geweest van een grote bank ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:46 schreef henkway het volgende:
Een bank moet doen wat een bank hoort te doen en niet speculeren
Ze doen het om geen gezichtsverlies te lijden. Zo kunnen ze namelijk altijd als excuus aanvoeren dat ze het ten minste hebben geprobeerd en dat hun niets kan worden verweten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:57 schreef Yildiz het volgende:
Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?
wat ben je toch een intens zielige linkse user die altijd elke verantwoording afschuift op anderen. neem eens een keer je eigen verantwoordelijkheid, zonder anderen te belagen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goed, en in welk land hebben de injecties nu al resultaat? Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |