abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62281523
Vriend en vijand moeten het toch eens zijn, dat Wouter Bos zich toont als een daadkrachtig crisismanager in deze barre tijden.

Deden sommigen tot voor kort nog wat lacherig over hem, de man toont zich als geweldig minister van financiën en doet wat hij moet doen. Hij lijkt er bijzonder rustig onder te blijven en communiceert bar goed. Bijzonder, want hij is nog geen twee jaar minister en zit nu in een storm waarin geen enkele minister sinds 1930 heeft gezeten.....(ok, heeft dan ook wel een heel ministerie achter zich, maar toch)

Wouter Bos maakt op mij diepe indruk. Ik weet het nu zeker. Deze man groeit uit tot een geweldig staatsman.

Bij deze: een schouderklop, Wouter Bos!
pi_62281600
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:55:34 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62281734
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze man groeit uit tot een geweldig staatsman.
Zonder gezeik van welk parlementslid dan ook 4 miljard en oeps, ABN zat er niet bij, 17 miljard uitgeven. Een bedrag in 1 dag uitgeven waar de tweede kamer over een miljoentje kan zeuren. Die man is gaan staatsman, hij kan direct door naar dictator.
Carpe Libertatem
pi_62281813
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zonder gezeik van welk parlementslid dan ook 4 miljard en oeps, ABN zat er niet bij, 17 miljard uitgeven. Een bedrag in 1 dag uitgeven waar de tweede kamer over een miljoentje kan zeuren. Die man is gaan staatsman, hij kan direct door naar dictator.
Nee een CRISISmanager gaat niet bakkeleien maar handelt. Zoals het ook nu moet. De boel staat in brand, en dan wil je ook dat brandweer niet eerst met iedereen gaat overleggen.
pi_62281912
pi_62281968
Ik vind dat ie te veel met geld strooit.
Maar dat vind ik sowieso van dit kabinet.
pi_62282233
Beetje voorbarig, vind ik. Eens kijken hoe of hij na 2 weken niet uitgeput onderuit zakt.

Maar hij heeft me zeer verbaasd. Ik had zo'n lage dunk van hem dat ie dat eigenlijk niet meer goed kon maken.... Daarom dikke thumbs up voor de eerste twee weken *

* behaalde pluimpjes zijn geen garantie voor de toekomst.
pi_62282271
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dat ie te veel met geld strooit.
Maar dat vind ik sowieso van dit kabinet.
Leg dat is uit dan? De begroting is gewoon sluitend, en ja, de ciris moet opgelost. Het geld dat in Fortis is geinvesteerd komt weer terug, en voorlopig is het voor die IJslandse bank alleen nog maar een vangnet.
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:18:40 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62282319
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Het geld dat in Fortis is geinvesteerd komt weer terug.
Daar is 0,0 garantie op.
Carpe Libertatem
pi_62282438
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daar is 0,0 garantie op.
Klopt, maar dat is altijd in de finaciele wereld. Echter is de kans wel heel groot. Fortis zal in handen van de staat een sterke bank worden, en dus zeer interresant voor de markt.
pi_62282636
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:15 schreef avonne het volgende:
Beetje voorbarig, vind ik. Eens kijken hoe of hij na 2 weken niet uitgeput onderuit zakt.

Maar hij heeft me zeer verbaasd. Ik had zo'n lage dunk van hem dat ie dat eigenlijk niet meer goed kon maken.... Daarom dikke thumbs up voor de eerste twee weken *

* behaalde pluimpjes zijn geen garantie voor de toekomst.
Ik snap ook werkelijk niet hoe iemand dit zo kan volhouden. Laten we duimen dat hij het volhoudt.

[religieus]Laten we hem en kabinet in gebed gedenken en bidden dat God hem kracht en wijsheid geeft [/religieus]
pi_62282668
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daar is 0,0 garantie op.
Net als op ieders leven mien jong. Zekerheden zijn maar schijn
pi_62282790
quote:

[..]

De teller staat op 36,8 miljard inmiddels.
Wat ik me afvraag is hoe dat straks nu gaat lopen met de extra kosten ivm de vergrijzing.
En hoe dat nu zit met het parlement idd.
I´m back.
pi_62283264
Ik hoorde op BNR dat een vrouw die haar geld terug kreeg een BOS(CH) wasmachine ging kopen
pi_62283328
quote:

[..]

niet zeuren, aan de bak.

Eeen Nederlands fonds waar Nederlandse Bankfondsen van en aan kunnen lenen op basis van onderpand
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:14:20 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62283756
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De teller staat op 36,8 miljard inmiddels.
Wat ik me afvraag is hoe dat straks nu gaat lopen met de extra kosten ivm de vergrijzing.
En hoe dat nu zit met het parlement idd.
Nee, de teller staat op 16,8...
pi_62283808
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, de teller staat op 16,8...
En daar voor is de staat volledig eigenaar van de grootste bank van Nederland
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:20:33 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62283928
ik heb niet zo'n hoge pet van hem op. aankoop van fortis was noodzakelijk en niet echt heel erg bijzonder.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62284173
Zijn financiële injecties hadden als doel het vertrouwen herstellen. Ik zie op de beurzen nog geen hersteld vertrouwen. Daarnaast is van zijn stoere praatjes om IJsland onder druk te zetten zodat zij garant staan voor de eerste ¤20k van spaarders bij icesave ook niets terecht gekomen omdat de Nederlandse staat nu dit ook vergoed. Het lijkt me wat vroeg om schouderklopjes te gaan uitdelen.

Hij strooit makkelijk met miljarden zonder effect tot op heden.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:31:06 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62284213
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn financiële injecties hadden als doel het vertrouwen herstellen. Ik zie op de beurzen nog geen hersteld vertrouwen. Daarnaast is van zijn stoere praatjes om IJsland onder druk te zetten zodat zij garant staan voor de eerste ¤20k van spaarders bij icesave ook niets terecht gekomen omdat de Nederlandse staat nu dit ook vergoed. Het lijkt me wat vroeg om schouderklopjes te gaan uitdelen.

Het strooit makkelijk met miljarden zonder effect tot op heden.
dat dus. geheel in lijn met de rest van de pvda. zie vogelaar.
pi_62284513
quote:

niet het vertrouwen in de beurs, dat kan niet.

Wel het voorkomen van het omvallen van gezonde Nederlandse banken, en dat gaat lukken.

Top Bos.

De rest, Femke en Flutte staan erbij te kijken
pi_62284729
quote:

Juist.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:54:35 #23
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62284805
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee een CRISISmanager gaat niet bakkeleien maar handelt. Zoals het ook nu moet. De boel staat in brand, en dan wil je ook dat brandweer niet eerst met iedereen gaat overleggen.
Je mag van die crisismanager op zijn minst verwachten dat ie de juiste middelen inzet, en dat doet Bos niet. Analoog aan jouw voorbeeld: vuur blus je niet met olie.
pi_62284909
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:54 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Je mag van die crisismanager op zijn minst verwachten dat ie de juiste middelen inzet, en dat doet Bos niet. Analoog aan jouw voorbeeld: vuur blus je niet met olie.
Toch wordt Bos unaniem geprezen voor het accuraat handelen
Door Banken en Kabinet.

Hij zal veel ellende voorkomen voor 100.000 bankmedewerkers.
pi_62285095
quote:
Nee, de injecties hadden tot doel de banken te stabiliseren, dat is gebeurd, de IJsland situatie is hopeloos uit de hand gelopen nu zelfs de IJslandse munt niet eens meer verhandeld kan worden, druk heeft geen zin meer als er niet te halen is. Jouw verhaal gaat voorbij aan de realiteit, Bos heeft gewoon snel en goed gehandeld zonder af te wachten of het allemaal wel goed zou komen.

Als Bos niet gehandeld had zou jij vermoedelijk moord en brand spreken dat hij niets had gedaan.
quote:
Onzin, zonder Bos' ingrijpen was Fortis en ABN-Amro nu failliet geweest met alle gevolgen van dien voor nederlandse consumenten en bedrijfsleven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2008 13:05:33 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:13 #26
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62285631
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef henkway het volgende:
Toch wordt Bos unaniem geprezen voor het accuraat handelen
Door Banken en Kabinet.
Dat zijn de belanghebbenden en de korte termijn denkers.
quote:
Hij zal veel ellende voorkomen voor 100.000 bankmedewerkers.
En nog veel meer ellende creëren voor de rest van de bevolking.
pi_62285710
Ik ben absoluut geen fan van Bos, maar in deze tijden doet ie de dingen die hij moet doen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:37:22 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62285929
idd een pvda-er doet een keer waarvoor het is aangesteld. een schouderklop gaat wel ver vind ik.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:40:29 #29
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62286039
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:54 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Jij hebt de oplossing? Zelfs de 700 miljard van Amerika kon de markt niet redden, ze doen wat ze kunnen en zorgen ervoor dat de burger beschermd blijft. Bos is goed aanwezig en communiceert wanneer dat nodig is. Op dit moment straalt hij vertrouwen uit en dat is denk ik het belangrijkste op dit moment.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62286267
Ik hoor bij de mensen die Bos al langere tijd schouderklopjes geeft, omdat ik het op veel punten met hem eens ben. Ik vind bovendien dat hij het uitstekend doet als minister. En de kritiek op hem als partijleider snap ik niet en deel ik niet. Bos neemt zijn verantwoordelijkheid; ook nu als minister van financiën. Hij doet wat hij moet doen, blijft rustig, communiceert duidelijk en stelt mensen zo veel mogelijk gerust. En dat is precies wat er nodig is: we moeten elkaar niet verder de put in gaan praten.

Bij deze dus van harte nogmaals mijn bewondering voor Bos. Ik hoop dat Nederlanders de kwaliteiten van deze man gaan inzien en dat de negatieve teneur eens ophoudt. En dat ze de punten die de PvdA niet binnenhaalde in de coalitie-onderhandelingen (zoals het Irak-onderzoek) eens gaan wijten aan de opvattingen van het CDA. Balkenende heeft al een paar keer aangetoond dat hij geen ware staatsman is (met zijn paranoïde reactie op Fitna als dieptepunt). Wat mij betreft krijgt Bos als MP een kans.
pi_62287643
Kan mij niet vinden vinden in zijn handelswijzen en ideeën, maar hij is vooralsnog de enige capabele persoon in de PVDA-gelederen...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_62288198
Dat Wouter Bos voor Sinterklaas speelt, maar wel de ouderen laat creperen, verdient nou niet bepaald een schouderklop.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62288956
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:57 schreef JohnDope het volgende:
Dat Wouter Bos voor Sinterklaas speelt, maar wel de ouderen laat creperen, verdient nou niet bepaald een schouderklop.
Sinds wanneer ben jij sociaal? Opkomen voor sociaal-zwakkeren is typisch links, zou je zo denken. Wat is er met je gebeurd?
pi_62289022
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij sociaal? Opkomen voor sociaal-zwakkeren is typisch links, zou je zo denken. Wat is er met je gebeurd?
Ik ben van nature en zeker maatschappelijk heel erg sociaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:59:02 #35
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62293099
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:40 schreef MrFl0ppY het volgende:
Jij hebt de oplossing?
Ja, de overheid moet ophouden zich met de markt te bemoeien.
quote:
Zelfs de 700 miljard van Amerika kon de markt niet redden, ze doen wat ze kunnen en zorgen ervoor dat de burger beschermd blijft.
Onzin. De burger wordt juist de dupe van al deze acties. Geloof je nou werkelijk dat je ongestraft $700.000.000.000,- - ik schrijf het maar even voluit voor het geval je vergeten bent uit hoeveel nullen een miljard bestaat - uit het niets kunt creëren?
quote:
Bos is goed aanwezig en communiceert wanneer dat nodig is. Op dit moment straalt hij vertrouwen uit en dat is denk ik het belangrijkste op dit moment.
Het is maar net wat je vertrouwen noemt. Hij houdt gewoon de schijn hoog. Wie naar de feiten kijkt ziet dat zijn acties alleen negatieve effecten hebben.
pi_62293610
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Fortis zal in handen van de staat een sterke bank worden
Een ov-chipkaart invoeren is te hoog gegrepen voor ze maar een grote internationale bank runnen, nee dat gaat ze vast wel lukken.
pi_62293776
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een ov-chipkaart invoeren is te hoog gegrepen voor ze maar een grote internationale bank runnen, nee dat gaat ze vast wel lukken.

Ze kunnen die topjongens wel allemaal mooi onder balkenende norm houden dus dat scheelt al vast
en geen beloningen van 100 miljoen euro en goed toezicht van de overheid

[ Bericht 13% gewijzigd door henkway op 10-10-2008 18:46:04 ]
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:45:45 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62294039
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:31 schreef henkway het volgende:
Ze kunnen die topjongens wel allemaal mooi onder balkenende norm houden dus dat scheelt al vast
en geen beloningen van 100 miljoen euro en goed toezicht van de overheid
... en je denkt dat die topjongens blijven zitten voor een schijntje wat de balkenendenorm is?
Carpe Libertatem
pi_62294061
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

... en je denkt dat die topjongens blijven zitten voor een schijntje wat de balkenendenorm is?
Een bank moet doen wat een bank hoort te doen en niet speculeren
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:47:43 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62294082
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Vriend en vijand moeten het toch eens zijn, dat Wouter Bos zich toont als een daadkrachtig crisismanager in deze barre tijden.
Crisismanager? Hij is juist op-en-top links bezig: strooien met geld van een ander!
censuur :O
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:51:07 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62294172
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Crisismanager? Hij is juist op-en-top links bezig: strooien met geld van een ander!
Dat is geen unieke eigenschap van links.
Carpe Libertatem
pi_62294205
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:16 schreef henkway het volgende:

[..]

En daar voor is de staat volledig eigenaar van de grootste bank van Nederland
Ik vraag me af of dat wel wenselijk is
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62294216
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

nee het is krediet met een rente net boven de geldmarkt tegen onderpand van aandelen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:57:05 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62294322
quote:

Goed, en in welk land hebben de injecties nu al resultaat? Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:00:26 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62294396
ik geef bos pas een schouderklop als hij zich laat zien als pvda-kontschopper die nutteloze projecten en intern electoraal geneuzel een rotschop geeft. zolang we nu nog miljarden verspillen/geven aan kansloze wijken en afrikaanse handophouders, dan neem ik hem absoluut niet serieus.

het wordt tijd dat de pvda dit in gaat zien, zonder te denken dat het stemverlies oplevert. daar doe je het niet voor. je doet het om een land beter te maken. anders moet je jezelf niet opgeven om dit land te leiden.

[ Bericht 15% gewijzigd door zoalshetis op 10-10-2008 19:32:41 ]
pi_62295116
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:46 schreef henkway het volgende:
Een bank moet doen wat een bank hoort te doen en niet speculeren
Zeker nooit op een dealing room geweest van een grote bank ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:33:42 #47
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62295190
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:57 schreef Yildiz het volgende:
Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?
Ze doen het om geen gezichtsverlies te lijden. Zo kunnen ze namelijk altijd als excuus aanvoeren dat ze het ten minste hebben geprobeerd en dat hun niets kan worden verweten.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:36:19 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62295236
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Goed, en in welk land hebben de injecties nu al resultaat? Zouden alle landen het dan voor de gein doen ofzo?
wat ben je toch een intens zielige linkse user die altijd elke verantwoording afschuift op anderen. neem eens een keer je eigen verantwoordelijkheid, zonder anderen te belagen.
pi_62295242
Nog even wachten en "wij" kunnen Aegon en ING voor een appel en een ei kopen.
En als de gekte op de beurs weer voorbij is alles voor het 2 of 3 voudige weer verkopen.
Vervolgens de staatsschuld aflossen en niet weer als Sinterklaas gaan uitdelen
Als Bos dat doet dan is ie voor mij helemaal top
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_62295294
Voorlopig lijken de genomen besluiten juist te zijn.
Maar zoals wel vaker in de geschiedenis, konden we pas jaren later écht beoordelen of iets goed was of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')