Hoe dan, Sherlock ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:16 schreef Mendeljev het volgende:
Bankgegevens achterhalen.
Ik neem aan dat het rek.nr. bij TS bekend is aangezien hij geld moest overmaken?quote:
Je snapt het principe achter oplichting nog niet helemaal?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:23 schreef I_PANDA_I het volgende:
Pak een ander e-mail adres en zeg dat je hem op kunt halen,..... weet je meteen z'n adres.
Tenzij hij gaat zeggen dat ie niet wil dat je hem op komt halen dan wordt het lastig
NU al?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:33 schreef FrXx het volgende:
oke topic geopend postbank start een of andere bemiddelingsprocedure.. ik laat het hier niet bij zitten.
En ik zit nu ook te denken van hmm.. het was wel heel goedkoop.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:36 schreef mordradead het volgende:
"Ik geef er 2spelletjes bij en 1controller. "
Foto heeft 2 controllers
dat soort reacties heb ik ook niks aan maar je hebt wel gelijk, toch maar even Goggles van google aanschaffenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:38 schreef jpjedi het volgende:
Als je zo`n advertentie ziet dan geloof je toch niet dar er mensen zijn die erin trappen. En jawel..ze bestaan..![]()
Jij hebt tegels in je achterbak?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Volgens mij is die foto van die doos ook in de achterbak van een auto.
Dergelijk onzin lijkt me voor de TS ook niet echt van toegevoegde waardequote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:38 schreef jpjedi het volgende:
Als je zo`n advertentie ziet dan geloof je toch niet dar er mensen zijn die erin trappen. En jawel..ze bestaan..![]()
uit voorzorg maar kloontje aangemaakt ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:40 schreef FrXx het volgende:
[..]
dat soort reacties heb ik ook niks aan maar je hebt wel gelijk, toch maar even Goggles van google aanschaffen
ja beetje zielige galgenhumor van mij inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:44 schreef liefhart het volgende:
[..]
Dergelijk onzin lijkt me voor de TS ook niet echt van toegevoegde waarde![]()
Deels heb je wel gelijk , maar sommige mensen zien de waarde van bepaalde produkten niet en doen het voor een schijntje van de werkelijke prijs weg omdat ze aan de drugs zitten of snel naar de hoeren willen zoiets??
Kijk voor de gein eens voor een nieuwe Nokia N95 dan zie je ze voor 180 euro en voor 600 maja beetje voorzichtigheid was wel slimmer geweest van TS maar deze fout maakt die niet nog eens![]()
Dat is precies wat ik ook dachtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:38 schreef jpjedi het volgende:
Flikweer uit Maastricht met de bankrekening in Delft.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:52 schreef mordradead het volgende:
Heet die verkoper nou Flik 't weer
Of TS is adverteerder en hoopt via dit topic meer reacties te krijgen...........quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:48 schreef liefhart het volgende:
Trouwens hoe weet je nou dat je opgelicht bent???
08-10-08 14:27 is de advertentie datum en het is nu 09-10 !!!!!
Volgens mij ben je niet eens opgelicht maar gewoon ongeduldig
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of TS is adverteerder en hoopt via dit topic meer reacties te krijgen...........
Mwoah volgens mij probeert TS iemand zwart te maken of het is idd publiciteit maar straks krijgt die zelf de politie op zn dak omdat ze denken dat TS een meester oplichter isquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of TS is adverteerder en hoopt via dit topic meer reacties te krijgen...........
Misschien heeft ie de advertentie gewoon opnieuw geplaatst.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:57 schreef liefhart het volgende:
Lezen jullie over de datum heen ?
Hoe kun je na 24 uur al bepalen dat je opgelicht bent?
Misschien heeft de adverteerder nog een sociaal leven naast het internet?
Je kunt bij de bank ook binnen 2 weken je betaling terughalen hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:14 schreef FrXx het volgende:
ik heb gebeld en daar kenden ze helemaal geen Flikweert daarom ga ik er meteen achteraan anders is het dadelijk te laat.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Je kunt bij de bank ook binnen 2 weken je betaling terughalen hoor.
Je kan een overgeboekte betaling niet terughalen bij de bank.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
al gebeld daar kennen ze geen M. Flikweertquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:18 schreef Technoviking het volgende:
-edit: privegegevens posten doen we niet op FOK!-
oh god. je hebt er in dit soort topics altijd wel van die droeftoeters die dit roepen terwijl het hier niet om automatische incasso's gaatquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Al de gegevens uit de OP staan in het telefoonboek, je lult uit je nek.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:14 schreef FrXx het volgende:
ik heb gebeld en daar kenden ze helemaal geen Flikweert daarom ga ik er meteen achteraan anders is het dadelijk te laat.
Nee, ik ben ook een keer opgelicht (voor een klein bedrag gelukkig) en toen gebruikte de dader een bestaande naam en bestaande adres, alleen de rekeningnr was van hem. Na beetje research achteraf (stom dat je dat achteraf doet) bleek de tel nr en adres van een mondhygieniste te zijn = FAILquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Al de gegevens uit de OP staan in het telefoonboek, je lult uit je nek.
ja maar het klopt niet, bel zelf anders als je me niet gelooftquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Al de gegevens uit de OP staan in het telefoonboek, je lult uit je nek.
Ik heb ook voor je gemaild (250 euro geboden) al vind ik eigenlijk dat je aan mensen die je helpen met speuren wat meer details mag geven bijvoorbeeld waarom de advertentie gisteren geplaatst is en je vandaag al tot de conclusie bent gekomen dat je 100 % zeker opgelicht bent leg dat eens uit?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb die meneer Flikweert gemaild om te vragen of hij de PS3 nog te koop heeft.
Ik probeer zo serieus mogelijk over te komen en uit te vissen of ik op één of andere manier meer gegevens van hem kan ontfutselen.
nou nou nou rustig maar hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
oh god. je hebt er in dit soort topics altijd wel van die droeftoeters die dit roepen terwijl het hier niet om automatische incasso's gaat
Dan klopt het telefoonboek niet, op het opgegeven adres woont ene Flikweert.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:24 schreef FrXx het volgende:
[..]
ja maar het klopt niet, bel zelf anders als je me niet gelooft
nee want er stond Bankvestiging, wist ik veel..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:30 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan klopt het telefoonboek niet, op het opgegeven adres woont ene Flikweert.
*btw heb je niet gevraagd waarom de rekening in Delft loopt?
Ah ok dan heeft de potentiele oplichter de gegevens dus uit het telefoonboek gehaald in een uithoek van Nederland. Zelf woont ie waarschijnlijk ergens in de buurt van Delft.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:30 schreef FrXx het volgende:
Omdat ik het nummer gebeld heb en dat ze zeiden dat ik al de zoveelste was die belde, en dat zij geen Martin Flikweert kenden. en sinds het overmaken geen enkele reactie meer heb gehad.
Krijg je niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:35 schreef Chr1st1aan het volgende:
Kun je niet gewoon de bank bellen en vragen naar de contactgegevens van de betreffende rekening?
Je kan ook het volgende proberen:quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:40 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Krijg je niet.
Wat wel lukt is de bank contacten dat je een bedrag verkeerd hebt overgemaakt en dat bankrekening nummer en naam niet overeen komen.
De bank stuurt dan een brief naar de rekeninghouder waar het bedrag terecht gekomen is met verzoek om terugstorting.
Reageert die daar niet op krijg je adresgegevens om zelf een civiele procedure te starten.
Dat dusquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:40 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Krijg je niet.
Wat wel lukt is de bank contacten dat je een bedrag verkeerd hebt overgemaakt en dat bankrekening nummer en naam niet overeen komen.
De bank stuurt dan een brief naar de rekeninghouder waar het bedrag terecht gekomen is met verzoek om terugstorting.
Reageert die daar niet op krijg je adresgegevens om zelf een civiele procedure te starten.
En als iemand um op wil halen is ie opeens verkocht..quote:ophalen in maastricht
Dan kun je proberen maar ik denk dat de bank zulke informatie niet door de telefoon gaat geven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan ook het volgende proberen:
Zeg dat je geld moet overmaken naar iemand maar dat je alleen een rekeningnummer hebt en de persoon niet kan bereiken. Vraag vervolgens om de naam en woonplaats.
Of is dat kansloos?
Standaard tarief voor pakket-post?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens, 6.20 bezorgkosten voor een ps3?. Zelfs dronken moet dan een belletje rinkelen, non?
Als jij postbank hebt, dan klopt iig zn naam en woonplaats.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:33 schreef FrXx het volgende:
oke topic geopend postbank start een of andere bemiddelingsprocedure.. ik laat het hier niet bij zitten.
En ik zit nu ook te denken van hmm.. het was wel heel goedkoop.
Op MP is altijd slim om net te doen alsof je het artikel komt ophalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit is mooi..
[..]
En als iemand um op wil halen is ie opeens verkocht...
Trouwens, 6.20 bezorgkosten voor een ps3?. Zelfs dronken moet dan een belletje rinkelen, non?
Ja hallo, als iemand mij belt als ik mensen heb opgelicht, zeg ik ook dat er geen Qwea hier woont. Slimmerdquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:24 schreef FrXx het volgende:
[..]
ja maar het klopt niet, bel zelf anders als je me niet gelooft
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als jij postbank hebt, dan klopt iig zn naam en woonplaats.
Zo snel gaat dat niet. Daarvoor moet je toch echt langs het bankkantoor of eventueel via een brief.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:56 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat niet. Daarvoor moet je toch echt langs het bankkantoor of eventueel via een brief.
Bij andere banken hoeft de naam niet te kloppen, woonplaats weet ik niet helemaal zeker maar die wordt dacht ik ook niet gechecked.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens, welke bank is het?
Als je (bij de postbank iig) een rekeningnummer invult van dezelfde bank, zie je naam en woonplaats.
Geen idee of dat met andere banken ook zo is.
Dat is idd een optie. Maar dan komen zn bankafschriften ook niet meer aan. Kans lijkt me vrij klein eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:54 schreef liefhart het volgende:
[..]
Hoeft niet misschien is hij ondertussen verhuist en heeft dit niet doorgegeven aan Postbank
Naam wel hoor voor zover ik weet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:58 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Bij andere banken hoeft de naam niet te kloppen, woonplaats weet ik niet helemaal zeker maar die wordt dacht ik ook niet gechecked.
Ik heb gebeld en ze zouden binnen 14 dagen voor mij zon brief sturen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik geloof steeds minder van dit topic.
Voor zover ik weet is de Postbank de enige bank in NL die dat soort gegevens ook daadwerkelijk checkt, alle andere banken boeken het gewoon over... En dan is het een hele toer om dat geld terug te krijgen wanneer je het per ongeluk naar de verkeerde overmaakt via internetbankieren... (dat gebeurd namelijk nog wel eens, heb een tijd bij een bank gewerkt).quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naam wel hoor voor zover ik weet.
Als ik naar jou geld overmaak vanaf mijn rabo rekening, dan moet jouw naam overeenkomen met het rekeningnummer. Als ik dus kraakvandaal neerzet, dan gaat dat mooi niet door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |