Nou, het bevriezen van assets van Ijslandse bedrijven dat doet pijn hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:52 schreef Reya het volgende:
[..]
De Britten hebben ondertussen de grote stok uit de kast gehaald. In de praktijk maakt het niet veel uit, maar het is natuurlijk een duidelijke poging tot intimidatie.
Lijkt mij ook. En dan beloof ik de volgende keer PvdA te stemmenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze gaan melden dat DNB garant staat voor de tegoeden, maar dat dit eenmalig is en een goeie les voor de toekomst moet zijn.
Van Icesave? Dan lijkt de term "Nederlandse financiele sector" me wat eigenaardig, maar goed, je weet maar nooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze gaan melden dat DNB garant staat voor de tegoeden, maar dat dit eenmalig is en een goeie les voor de toekomst moet zijn.
Haha, my thoughts. PvdA gaat veel stemmen krijgenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. En dan beloof ik de volgende keer PvdA te stemmen
Ik verwacht precies hetzelfde.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar die situatie bestond al voor de bevriezing; je kunt nu alleen niet meer handelen in je assets, maar ik denk dat dat sowieso niet op grote schaal gebeurd zou zijn. Die assets kunnen overigens wel een belangrijk doel dienen, omdat ze een onderpand kunnen vormen bij het heropstarten van handelsbetrekkingen tussen het Verenigd Koninkrijk en IJsland.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou, het bevriezen van assets van Ijslandse bedrijven dat doet pijn hoor.
De UK is de grootste handelspartner maar veel bedrijven vertrouwen het nu niet meer en leveren niet meer aan Ijsland. Je weet tenslotte nooit of die goederen wel betaald worden. De 3 grote banken zijn nu in handen van dezelfde staat die haar middelvinger opsteekt als er gevraagd wordt haar bankgarantie na te komen. Er zijn daardoor nu al tekorten aan allerlei dingen in Ijsland.
Ja, is zeer ingrijpend, wie weet wat het Fortis-aandeel nu nog waard is. En om het voor jou ook relevant te maken, er zijn heel wat kleine beleggers die in het Fortis-aandeel zitten.quote:
Maar het heeft niks met sparen te maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, is zeer ingrijpend, wie weet wat het Fortis-aandeel nu nog waard is. En om het voor jou ook relevant te maken, er zijn heel wat kleine beleggers die in het Fortis-aandeel zitten.
Nederland 2 waarschijnlijk, om 22:00 begint toch het blok Journaal / NOVA en NOVA gaat weer grotendeels over Icesave.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hmm is dat ergens te zien
Waarom zou het iets met sparen te maken moeten hebben?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het heeft niks met sparen te maken.
Omdat dit topic daar over gaat. En beleggen op geen enkele manier te vergelijken is met sparen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarom zou het iets met sparen te maken moeten hebben?
quote:Been ICES(H)AVED ?? Wij gaan gewoon door met keiharde aanbiedingen !!
Op zich niets.. ware het niet dat dit topics heet... Icesave (Landsbanki) Wat een spaarbank is.. en geen beleggingsbank.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarom zou het iets met sparen te maken moeten hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |