abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64079364
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:03 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?
Vind het vaak wel lachen om de supporters/ spelers van de tegenstander proberen over de zeik heen te helpen
Vaak kon je zo je cluppie ook nog helpen, bij Stijn Vreeven bijvoorbeeld. Daar wist je van als je die 2/3x massaal aanpakt dat'ie over de zeik ging en een gevaar voor zichzelf was (kaarten pakken)
Vreven is wel een leuk voorbeeld ja. Ook Vdv is toch af en toe goed uit z'n spel gehaald.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 17 december 2008 @ 18:10:17 #202
238613 VVVMxx
voor rood wit gezongen
pi_64094947
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.

Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.

En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..

Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.

Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
now we realise
pi_64095099
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef VVVMxx het volgende:
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.

Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.

En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..

Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.

Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
Wat lief
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 17 december 2008 @ 18:19:12 #204
238613 VVVMxx
voor rood wit gezongen
pi_64095199
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:15 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Wat lief
now we realise
pi_64095449
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:58 schreef afcajos het volgende:

[..]

En wat dacht je van die 12 jarige breezers die op hyves lid worden van de ajax hyves die ondertussen meer dan 100.000 leden heeft en de afcahooligans hyve
Je hebt natuurlijk van die pubers die zich voordoen als die-hard supporter maar nooit ergens te zien zijn. Dat is idd nogal triest.

Maar, zelf ben ik ook nog nooit naar Ajax geweest, maar ik ben zeker wel fan. Al sinds ik voetbal een beetje begon te volgen, rond '95. Het succes en de ligging (woonde altijd al in Noord Holland, nu al een tijdje in Amsterdam) spelen dan natuurlijk mee, maar nu vind ik het ook echt de allermooiste club qua historie, voetbalfilosofie en imago.

Ik juich als ik achter de tv zit, heb het ook met vrienden vaak genoeg over Ajax, hoe slecht Kennedy is en hoe goed vroeger Litmanen was. Toch bestaat er zowel bij de echte stadionbezoekers als bij supporters van andere clubs een aversie tegen mijn "type" supporter heb ik het idee. Waarom dan? Of zit ik er heel erg naast en zijn wij heel erg geliefd?

Voel me namelijk zonder twijfel Ajax supporter.
pi_64095749
Grappig dat ik al jaren geen Ajacied ben tegengekomen die Ajax de beste vind, die Ajax het mooiste voetbal vind spelen, ervanuitgaat elk jaar met 2 vingers in de neus kampioen te worden of Ajax nog steeds als europese top beschouwd.

Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?

Overigens is een Elia, Affelay of Lovre net zo 'arrogant' als Suarez.
  woensdag 17 december 2008 @ 18:58:55 #207
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64096218
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.

Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.
pi_64107276
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.

Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.
Jep. VBL is een goed forum, veel supporters van clubs die ik niet zo hoog heb zitten, zijn hier gewoon tof .
pi_64107588
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah, TerroRobbie, de uitzondering die de regel bevestigt. .
pi_64135078
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
quote:
Ook wordt er vergeten dat Babel uit de zelfde lichting komt en even iets meer in huis heeft. Bij Ajax moeten de spelers onder veelmeer druk presteren dan bij Twente, dat is ook de rede waarom Kennedy het niet red.

wat ook niet klopt is dat Twente de afgelopen 4 jaar 4e is wand in seizoen 2004-2005 eindigde Twente 6e en in 2005-2006 9e, dit seizoen is nog niet afgelopen. Dus dat is nog niet structureel zoals Heerenveen en Az. Onzin kunnen wij allemaal vertellen, hou je bij de feiten. Je kan Twente totaal niet vergelijken met Ajax, praat toch niet zo raar en droom verder.

twente is niet meer dan een middenmoter. Heerenveen en Az dat is al een stapje hoger dan Twente. die mogen zich Subtoppers noemen Twente moet het nog bewijzen.

ik begrijp dat Elia weg wil want hij moet naar zijn niveau voetballen en hij is nu boven Twente uit aan het groeien en dus voor meneer Munsterman toch niet meer te houden, zeker als hij bij Ajax anderhalf miljoen meer gaat verdienen en de kans dat hij na Ajax bij de absolute Top kan voetballen. De absolute top weet niet eens wie Twente is.
Alsjeblieft zeg

(reactie op vz)
pi_64135160
Bij elke club lopen er toch genoeg mongolen rond?

Bij Ajax is het alleen wel vaak zo dat veel mensen net doen alsof ze alles weten(Heatwave types ) whehe.
pi_64135248
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:12 schreef Sieps het volgende:
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
[..]

Alsjeblieft zeg

(reactie op vz)
Voetbalzone ajacieden.

thank god for VBL
pi_64135578
Voetbalzone is dan ook echt te triest voor woorden.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 18 december 2008 @ 23:35:30 #215
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64135704
Wat een geweldige reeks

Dit krijgt alleen Ajax voor elkaar, wat wel weer onderschrijft dat ze de grootste en de beste zijn, dáárom haten ze Ajax allemaal

Lange leve Ajax, de rest suckt noten
pi_64135736
Nee, jij draagt bij aan een andere beeldvorming.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 18 december 2008 @ 23:38:23 #217
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64135774

Waarom Ajax en Ajax-supporters nog gaan verdedigen tegenover mensen die toch allemaal hun mening al klaar hebben?
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:25:15 #218
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64140363
Ajax is historisch gezien de beste club van Nederland.
Maar de club zit niet in mijn hart, ze raken mij niet.
Hun arrogantie, hun Amsterdams-zijn stuit mij tegen de borst.

Ik ben en blijf een trotse Feyenoord-supporter, voor deze club wil ik sterven.
Feyenoord is voor mij rauwe emotie, een manier van leven.
Ajax is voor mij slechts een fact of life.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_98311658
Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter is geboren en opgegroeid in Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo'n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken. Dus kiezen zij voor het gemak maar meteen voor een grote club als Ajax. Dit geldt voor heel veel lui in elke provincie van het land. Enkel in de buurten van Eindhoven en Rotterdam is dit wat minder het geval, aangezien daar de andere twee traditionele grotere clubs van het land gevestigd zijn, en de locale bevolking aldaar eerder geneigd is fan te zijn van die clubs. Uiteraard hebben kleinere clubs gelukkig ook hun fans. Maar er zijn bijvoorbeeld helaas ook veel Tilburgers die geen fan zijn van Willem II, maar voor Ajax kiezen. En Friezen die in plaats van voor sc Heerenveen dan wel Cambuur te zijn kiezen voor Ajax om dezelfde rede als heel wat lieden uit m’n eerdere voorbeeld Gelderland. Ook mensen die uit een stad of dorp komen zonder Eredivisieclub in de buurt die voor Ajax kiezen zijn succes-supporters en glory hunters. Want ook zij nemen de weg van de minste weerstand door voor het immer succesvolle Ajax te kiezen. Veel Ajax aanhangers zullen zeggen: Ajax is pas na 7 jaar weer eens kampioen geworden, dus hoezo successen? Nou, als Ajax aanhanger ben je in elk geval zeker dat ze ieder seizoen weer meedoen om de titel, sowieso elk jaar weer Europees voetbal spelen en op z’n tijd de KNVB beker winnen. Verreweg de meeste Eredivisieclubs kunnen daar enkel van dromen. Dus ook die drogreden om onder het succes-supporterschap van Ajax uit te komen gaat niet op. Zodoende zeg ik dus: Echte ajacieden komen alleen uit Amsterdam en de directe omgeving van die stad. Alleen al vanwege de enorme hoeveelheid succes-supporters van die club heb ik een enorme hekel aan Ajax.

[ Bericht 0% gewijzigd door marrekie33 op 18-06-2011 02:06:38 (tekstcorrectie) ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:33:57 #220
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_98313303
:D Nerd. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_98313716
Edit: oeps verkeerde topic :@
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:45:39 #222
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98313911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:41 schreef TheHunterAmin het volgende:
Edit: oeps verkeerde topic :@
Ja, ik vind het shirt ook te vol.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_98314136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo’n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken.
Tering man :')
Ook ik heb in de Eredivisie de meeste aversie tegen Ajax, maar dit soort reacties vind ik dan weer erg triest. Je kan toch in, weetikveelwaar, zeg Groningen opgegroeid zijn in een Ajax-gezin en elke week naar de Arena gaan? En dan ben je opeens een "successupporter"? Wat een onzin gast.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_98314378
''Marrekie''

Er is in Nederland niet een Eredivisieclub met zoveel succes-supporters als Ajax. Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad.

Dit is zo'n onzin!
Ik ben mn hele leven vanaf dat ik voetbal kijk voor Ajax!
Dit komt omdat mijn vader dit ook al zijn hele leven is, ik ben geboren in Dordrecht en tegenwoordig woon ik in Zeeland

Ben in mijn leven niet veel in het stadion geweest en al helemaal niet in de Meer toch noem ik mijzelf Ajax supporter.
En vind het vervelend als mensen zeggen dat ik dan een succes supporter zou zijn.
Onzin!
Narf!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:56:24 #225
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_98314490
Dan hebben alle clubs 85% successupporters volgens jou definitie.
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')