Vreven is wel een leuk voorbeeld ja. Ook Vdv is toch af en toe goed uit z'n spel gehaald.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt?
Vind het vaak wel lachen om de supporters/ spelers van de tegenstander proberen over de zeik heen te helpen
Vaak kon je zo je cluppie ook nog helpen, bij Stijn Vreeven bijvoorbeeld. Daar wist je van als je die 2/3x massaal aanpakt dat'ie over de zeik ging en een gevaar voor zichzelf was (kaarten pakken)
Wat liefquote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef VVVMxx het volgende:
Ook ik 'haat' ajax.
Waarom?
- De type mensen.. Dat is eigenlijk het belangrijkste. De type spelers die er rondlopen. Ze zijn vaak arrogant, vinden zichzelf geweldig. En zo is het vaak ook met de supporters.
Niet dat ik nu alle spelers en supporters haat. Mijn vader is ajaxied, maar niet zo'n 'typische'.
Ook vind ik iemand al Vertonghen totaal geen arrogante speler enz.
(Suarez vind ik wel zo'n type speler)
Het is gewoon iets wat ie club om zich heen heeft hangen en eigenlijk moeilijk te beschrijven is.
Om het duidelijk te maken: Ik sta voor PSV. Ik vind het leuk als Heerenveen, Twente, NEC enz op europees gebied winnen. Ik gun het ze, ook voor de supporters en het is goed voor het nederlandse voetbal. Maar als ajax wint baal ik. Dan vinden 'ze' zichzelf meteen weer geweldig, zijn ze beter dan iedereen en blaablaa.
En weer weet ik niet precies wie 'ze' zijn. De club, de spelers, de supporters. Gewoon in het geheel. En nee het ligt totaal niet aan jaloezie, ook niet als je kijkt naar dit jaar. Ja ze staan voor ons, maar dat staan wel meer clubs, waar ik dan geen 'hekel' aan heb.
Qua eredivisie ben ik als PSV-supporter nu blij als AZ bijvoorbeeld verliest, maar dan qua stand. Als ajax verliest heb ik er meteen meer blijheid enzo bij..
Hoe meer ik hier typ, hoe onduidelijker het misschien wordt. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet goed te verwoorden. Ik denk dat iedereen dat een beetje heeft. Het is gewoon het geheel en arrogantie is misschien het beste woord.
Even ter verduidelijking; ik ben niet persee tegen alle ajax-supporters, dus niets is hier 'persoonlijk' bedoeld
Je hebt natuurlijk van die pubers die zich voordoen als die-hard supporter maar nooit ergens te zien zijn. Dat is idd nogal triest.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:58 schreef afcajos het volgende:
[..]
![]()
En wat dacht je van die 12 jarige breezers die op hyves lid worden van de ajax hyves die ondertussen meer dan 100.000 leden heeft en de afcahooligans hyve
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mijn vraag aan jullie is dan ook waar jullie ze tegen komen?
Jep. VBL is een goed forum, veel supporters van clubs die ik niet zo hoog heb zitten, zijn hier gewoon tofquote:Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik kom ze genoeg tegen, maar 9 van de 10 hebben alleen een wedstrijd van Ajax op tv gezien blijkt na wat doorvragen. Eigenlijk zoals Silenus ze eerder beschrijft in dit topic.
Wat ik eerder al zei, VBL nuanceert mijn beeld van "de ajacied" enigzins.![]()
Alsjeblieft zegquote:Ook wordt er vergeten dat Babel uit de zelfde lichting komt en even iets meer in huis heeft. Bij Ajax moeten de spelers onder veelmeer druk presteren dan bij Twente, dat is ook de rede waarom Kennedy het niet red.
wat ook niet klopt is dat Twente de afgelopen 4 jaar 4e is wand in seizoen 2004-2005 eindigde Twente 6e en in 2005-2006 9e, dit seizoen is nog niet afgelopen. Dus dat is nog niet structureel zoals Heerenveen en Az. Onzin kunnen wij allemaal vertellen, hou je bij de feiten. Je kan Twente totaal niet vergelijken met Ajax, praat toch niet zo raar en droom verder.
twente is niet meer dan een middenmoter. Heerenveen en Az dat is al een stapje hoger dan Twente. die mogen zich Subtoppers noemen Twente moet het nog bewijzen.
ik begrijp dat Elia weg wil want hij moet naar zijn niveau voetballen en hij is nu boven Twente uit aan het groeien en dus voor meneer Munsterman toch niet meer te houden, zeker als hij bij Ajax anderhalf miljoen meer gaat verdienen en de kans dat hij na Ajax bij de absolute Top kan voetballen. De absolute top weet niet eens wie Twente is.
Voetbalzone ajacieden.quote:Op donderdag 18 december 2008 23:12 schreef Sieps het volgende:
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel tegen ajax, maar er zitten er me toch mensen tussen...
[..]
Alsjeblieft zeg![]()
![]()
(reactie op vz)
Tering manquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:00 schreef marrekie33 het volgende:
Een echte Ajax-supporter komt uit Amsterdam of de directe omgeving van die stad. Dit is echter maar zo’n 15% van de aanhang van Ajax. De overige 85% zijn lieden die ver buiten Amsterdam en Noord-Holland zijn geboren en opgegroeid. Voorbeelden voldoende. In een provincie als bijvoorbeeld Gelderland wemelt het van de zogenaamde Ajax-‘’fans.’’ Deze lui zijn geen supporter van een club uit hun omgeving (Vitesse of N.E.C) aangezien zij blijkbaar vinden dat deze clubs te weinig successen en overwinningen boeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |