Die zanger is van elastiek...helemaal uit mijn dak!!!
korte beschrijving van de band...
Tim Vanhamel, voorheen vooral bekend als de onstuimige sidekick van Mauro Pawlowski bij de Evil Superstars en als het enigszins rare mannetje dat de op de 'Ideal Crash'-tournee ontregelende geluiden door de dEUS sound joeg, treedt sinds vorig jaar vol in het voetlicht met zijn eigen, uit één ex-SUperstar en een stel even wilde jeugdvrienden samengestelde groep, Millionaire. De CD waarmee zij zich aan de wereld presenteren heet 'Outside the Simian Flock' (vrij vertaald: 'los van de apengroep') en als dat qua beginselverklaring niet duidelijk genoeg is, dan is de muziek dat wel: het is hitsige, gulzige, rücksicktlos rockende, blind doorrazende jonge-honden-herrie van een groep die er met alle door de duivel vriendelijk ter beschikking gestelde middelen voor gaat. Gierende metal-riffs, splijtende bassen, stampende funk-beats en sierlijke viool-arrangementen tuimelen in een bijwijlen waanzinnige stampede over elkaar. Je hoort het geluid van Jon Spencer , Queens of the StoneAge en Funkadelic, samengesnoerd in een te krappe dwangbuis. Je hoort een veelzijdigheid die je wel aan Beck moet doen denken. Je hoort songs en mooie ballads die langer dan één seizoen zullen meegaan. Je hoort vooral: een hongerige groep die vast van plan is alles wat binnen hun bereik komt met haar en huid op te vreten.
tour data:
maart:
8 Para, Breda
9 Rotown, Rotterdam
14 Doornroosje, Nijmegen
15 Hedon, Zwolle
16 LVC, Leiden
21 Paradiso, Amsterdam
22 De Gigant, Apeldoorn
28 Effenaar, Eindhoven
april:
5 So What?, Gouda
6 Fenix, Sittard
12 Willem II, Den Bosch
13 Bibelot, Dordrecht
19 Goudvishal, Arnhem
20 De Kelder, Amersfoort
quote:
De muziek van Millionaire rockt en schuurt aan alle kanten. De electronica schuwen ze echter ook niet, wat iemand de opmerking "Das Pop, maar dan voor hetero's" deed ontlokken. Hoewel ik zowel van vrouwen als van Das Pop houdt, dekt deze oneliner perfect de lading. Millionaire heeft een goede verhouding tussen elektronica en stampende rock gevonden, wat het publiek perfect opzweept.Maar niet alleen het publiek, ook de band zelf staat eveneens te swingen en te springen op het podium. Ook hierin neemt zanger Tim Vanhamel het voortouw; hij rent over het podium, maakt de meest dubieuze sprongen en blijft altijd op de been. Samen met het publiek maakt Millionaire onze opener van Eurosonic tot een feestje, waardoor we meteen in de stemming waren en de avond al bijna niet meer kapot kon.
Enterrock
Paaspop Schijndel (win kaartjes hier)
Koninginne Nach (Gratis toegankelijk)
Bevrijdingsfestival Groningen (Gratis toegankelijk)
Bevrijdingspop Haarlem (Gratis toegankelijk)
Mama's Pride
Pinkpop
Forever Young festival
Virus Cultureel Festival
Spijkpop
Op de Tôffel
Rock Werchter
Lokerse Feesten
Dat zel dan nog wel fftjes duren.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Ze werken volgens mij op dit moment in de VS aan een nieuwe plaat......
Heb je 'm inmiddels al binnen?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Als het goed is mag ik hem reviewen voor de FP en krijg ik hem binnenkort.
De eerste CD moet je denk ik relatief simpel in de uitverkoopbakken kunnen vinden; hier in Nijmegen lag ie een tijdje terug bij zowel Kroese als De Waaghals voor 5 euro.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:01 schreef LostFormat het volgende:
Heb de heren een aantal jaren terug meerdere malen live gezien en vind ze echt heel tof. Heb de cd's helaas nog nergens kunnen vinden. Binnenkort maar eens naar op zoek.
"Champagne" is de eerste single van "Outside the Simian Flock", het debuut van Millionaire.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De CD Champagne moet je denk ik relatief simpel in de uitverkoopbakken kunnen vinden; hier in Nijmegen lag ie een tijdje terug bij zowel Kroese als De Waaghals voor 5 euro.
En toch sloop ik er stilletjes voorbij.![]()
Waarom nou?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En toch sloop ik er stilletjes voorbij.![]()
Ik besefte me dat al zo gauw ik het gepost had, had het al verbeterd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:06 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
"Champagne" is de eerste single van "Outside the Simian Flock", het debuut van Millionaire.
Ik had die dag al een tiental CDs aangeschaft, en had me voorgenomen om alleen dingen aan te schaffen die ik echt wilde hebben. Van die Millionnaire-plaat kende ik alleen de singles, en het was ongeveer 50/50 bij wat ik leuke tracks vond en wat me totaal niet kon boeien. Dus ik heb 'm maar gewoon laten liggen uiteindelijk.quote:
Wilde eerst wel gaan, maar zit morgen met een tentamen waar ik nog een hoop voor moet doen.quote:
Wie was de support-act dan?quote:Op maandag 7 november 2005 14:44 schreef Little_Acorn het volgende:
Was een heel gaaf optreden, het voorprogramma niet, die gasten stonden gewoon op hun instrumenten te beuken, niks meer, niks minder. In het begin was het publiek een beetje mak, maar iedereen ging uit z'n dak op 't laatst.
Written in Black (2005) is een plaat die aardig wat raakvlakken vertoont met 'Paradisiac'. Maar qua gelaagde songstructuren misschien nog wel meer verwant is met Millionaire side-project 'Creature With The Atom Brain'.quote:Op maandag 7 november 2005 15:19 schreef Little_Acorn het volgende:
Het was inderdaad zo hard dat er mensen met hun vingers in de oren stonden. Ik zal eens wat niet-live materiaal gaan luisteren.
Ik hoop voor jou dat je dat inderdaad hebt gedaan. Ik vond het erg goed! Eerst al het voorprogramma, dat inderdaad een bak herrie produceerde, maar wel een geraffineerde en spannende opgebouwde bak herrie. Toen zei ik al tegen iemand dat ik me niet kon voorstellen dat Millionaire beter zou zijn dan z'n voorprogramma. Die verzekerde me dat dat wel het geval zou zijn, en hij kreeg gelijk.quote:Op maandag 7 november 2005 14:47 schreef Grobbel het volgende:
Anders kan ik eventueel nog last minute beslissen of ik alsnog ga.
Mooiquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:24 schreef desintbestaat het volgende:
We hebben wel een kloeke foto online gezet van het Millionair concert in de Melkweg. Check
Wellicht was dat 'vooraan staan' het probleem. Ik en de mensen die ik over het voorprogramma gesproken heb waren erg enthousiast. Nou moet ik zeggen dat ik een hard staande drum altijd wel lekker vindquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:42 schreef icebliss het volgende:
Nijmegen was lang niet uitverkocht. Ik stond bijna helemaal vooraan![]()
Voorprogramma één liedje meegekregen, jezus dat was slecht. Óf die gasten doen maar wat, óf de geluidstechnicus kan er niks van want dat klonk echt als een muur van geluid. De drum stond veel te hard.
Ik heb het meer andersom. ik vind dat paradisiac echt gehakt maakt van de voorgaande albums.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:00 schreef icebliss het volgende:
Nee, lowlands dit jaar zag ik ze voor het eerst. Ik leerde ze ook pas kennen tussen hun eerste en tweede album in. Ik vind het in vergelijking met andere bands iig ook nog steeds erg goed. Alleen zou ik ze dus graag wat meer nummers van hun eerste album horen spelen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |