abonnement Unibet Coolblue
pi_75083584
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:16 schreef Icefire1971 het volgende:
nog twee nachtjes.......

Nog tips voor het rijzitten/staan (eten, drinken, kou/regen, toilet)? We willen uiteindelijk zover mogelijk vooraan bij het podium staan.
Heb jij dat nog? Ik heb dat jaren gedaan, ik wil nu eigenlijk liever in de buurt van de bar staan, en alles zoveel mogelijk in me opnemen.

Ik dacht dat ik ze nooit live meer zou zien, en ze gaan maar door, de helden.
En later in de week ook nog Placebo, die beter dan ooit geworden zijn live volgens velen.
Wordt een leuke week.
  zondag 29 november 2009 @ 20:07:12 #252
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_75119764
Drie jaar geleden zat/stond ik op de tweede ring. Erg comfortabel: niet in de rij staan, spullen nadat de deuren open gegaan waren nog in de auto leggen en dan om kwart voor acht stoeltje opzoeken. Toch was het anders dan in de arena staan en veraf. Bij Werchter classic stonden we weer erg ver van het podium door die vermaledijde vip-pit.
Nu dus weer een poging om dichterbij te staan.

Nog een nachtje!!!
Life in the so-called space age.
  zondag 29 november 2009 @ 20:26:39 #253
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75120618
Ik ga een rustig plekje met goed geluid zoeken. Liever goed geluid dan goed zicht. Heb er zin in, ben ook erg benieuwd naar Soulsavers, het album vind ik erg goed.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_75120888
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:07 schreef Icefire1971 het volgende:
Drie jaar geleden zat/stond ik op de tweede ring. Erg comfortabel: niet in de rij staan, spullen nadat de deuren open gegaan waren nog in de auto leggen en dan om kwart voor acht stoeltje opzoeken. Toch was het anders dan in de arena staan en veraf. Bij Werchter classic stonden we weer erg ver van het podium door die vermaledijde vip-pit.
Nu dus weer een poging om dichterbij te staan.

Nog een nachtje!!!
Dapper, ik word oud, ik vind het allemaal iets te druk en heftig om weer helemaal naar voren te duiken, ik heb dat toen in Arras wel gedaan, maar dat was dan ook een geweldig concert, zoals je ze niet vaak meemaakt.
Maar ik heb er weer zin in.
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 21:28:54 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75124205
Jeej tot morgen iedereen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_75138279
iemand een idee hoe lang ze gaan spelen vanavond?
pi_75138643
..concerten zijn altijd leuk, maar bij Depeche Mode ben ik net even wat enthousiaster. Ik werd 7 uur al wakker.
  maandag 30 november 2009 @ 14:04:05 #258
202348 Susi
Temple of Love
pi_75142075
Ik heb zin in vanavond ! Ben benieuwd, ga ik mijn eentje en hoop dat ik een beetje een aardige staplaats kan veroveren.
pi_75142145
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:04 schreef Susi het volgende:
Ik heb zin in vanavond ! Ben benieuwd, ga ik mijn eentje en hoop dat ik een beetje een aardige staplaats kan veroveren.
In je eentje, wat dapper, dat heb ik nooit gedurfd.
Als je wilt kun je wel bij mijn groepje aansluiten anders, zo niet dan nog stoerder.
  maandag 30 november 2009 @ 15:00:12 #260
202348 Susi
Temple of Love
pi_75143972
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:06 schreef Lamon. het volgende:

[..]

In je eentje, wat dapper, dat heb ik nooit gedurfd.
Als je wilt kun je wel bij mijn groepje aansluiten anders, zo niet dan nog stoerder.
Ik vind het geen probleem, ga vrij vaak alleen naar concerten. Heb van niemand last, niemand heeft last van mij en meestal sta je uiteindelijk toch wel met iemand te praten, je hebt immers een gemeenschappelijke deler. En als ik een concert beleef, wil ik toch niet dat er iemand tegen me aanpraat
pi_75144372
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik vind het geen probleem, ga vrij vaak alleen naar concerten. Heb van niemand last, niemand heeft last van mij en meestal sta je uiteindelijk toch wel met iemand te praten, je hebt immers een gemeenschappelijke deler. En als ik een concert beleef, wil ik toch niet dat er iemand tegen me aanpraat
Stoer, als ik een vrouw zie die zich niets van een ander aantrekt, weet ik wie het is.
  maandag 30 november 2009 @ 17:32:19 #262
81894 godigita
Trollercoaster
pi_75150293
Ik ga ook in mijn eentje. Alleen ik heb een zitplaats, in vak DM. Veel plezier iedereen vanavond!
pi_75168479
Ohhhh wat was Soulsavers een geweldig voorprogramma! Echt heel cool dat Mark Lanegan erbij was, één van mijn helden.

Depeche Mode had een wat twijfelachtige start maar de tweede helft van de show was goed. Helaas werd ik niet echt "weggeblazen". Misschien waren de verwachtingen wat te hooggespannen?
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:47:34 #264
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75168892
Soulsavers komt totaal niet tot zijn recht in een sfeerloze, kille, kutgalmbak als Ahoy, helaas. Lanegan al eerder gezien, in geschiktere settings, en dat was vele malen toffer.

Depeche Mode zette m.i. een prima show neer, maar ook hier kwam ik er niet lekker in. Dit was de laatste keer Ahoy voor mij. Heb me wel vermaakt, maar zie vele malen liever bands in kleinere zalen of de HMH.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_75169135
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Soulsavers komt totaal niet tot zijn recht in een sfeerloze, kille, kutgalmbak als Ahoy, helaas. Lanegan al eerder gezien, in geschiktere settings, en dat was vele malen toffer.

Depeche Mode zette m.i. een prima show neer, maar ook hier kwam ik er niet lekker in. Dit was de laatste keer Ahoy voor mij. Heb me wel vermaakt, maar zie vele malen liever bands in kleinere zalen of de HMH.
Ik stond behoorlijk vooraan dus dan merk je niet zo dat je in een galmbak staat. Uiteraard is een kleine zaal veel toffer, zeker met een band als Soulsavers, maar toch maakten ze (naar omstandigheden) behoorlijke indruk op me.
  dinsdag 1 december 2009 @ 01:09:46 #266
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_75169235
never let me down again en i feel you de hoogtepunten!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_75169668
Inderdaad, I Feel You en Never Let Me Down Again waren voor mij ook de hoogtepunten.
Verder vond ik het ook echt een fantastisch optreden. Dave Gahan was goed bij stem en ze hadden er gewoon zichtbaar plezier in. Vind ik leuk, als een band verdorie al bijna 30 jaar bestaat en dan nog steeds zo veel plezier in je vak hebben.
Wij kwamen rond 17.30u aan bij Ahoy en er stonden al redelijjk wat mensen. Toen we binnenliepen, konden we aan de rechterkant van het podium nog langs die catwalk tegen de hekken staan.
Echt een supergoed uitzicht hadden we!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:19:42 #268
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75171770
tvp, zou ik nog naar Antwerpen kunnen of is dat uitverkocht? De website van het Sportpaleis is daar wat onduidelijk over...
!!! Go 49-ers !!!
pi_75171782
Wederom erg leuk, zeker net zo goed als de vorige keer in de Ahoy (althans, in mijn beleving). We kwamen iets over half 8 binnen, mooi 2 stoeltjes weten te bemachtigen op de veldbuhne. Gezien de lauwe reacties op de nieuwe nummers kunnen ze beter 'best of' shows gaan geven, iedereen komt tenslotte toch voor de klassiekers.

Iig erg blij dat ze 'Just can't get enough' niet gespeeld hebben, dat kwam de vorige keer ook zo geforceerd over.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 08:22:27 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75171794
Soulsavers was erg leuk ja en ook van depeche mode heb ik genoten al vond ik ze in het begin wat mat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:00:03 #271
81894 godigita
Trollercoaster
pi_75173578
Ik ben het wel met jullie eens ja, ik vond het erg goed maar toch kwam ik er niet echt in. Ik stond dan ook wel op een tribune naast twee mensen die met de armen over elkaar verstoord opkeken als er bewogen werd in hun nabijheid, maar los daarvan had ik ook niet het idee dat het contact tussen de band en het publiek optimaal was. Ze zeiden wel hun thank yous en Dave had er niet veel moeite mee de handjes in de lucht te krijgen, maar dat was het dan ook wel. Net alsof ze een moeilijk publiek verwachtten ofzo, maar misschien ligt dat wel aan mij.

Anyways, goed concert en ik heb het naar mijn zin gehad.

Soulsavers was erg goed idd.
pi_75174554
Kan me opzich wel vinden in de nu.nl recensie
quote:
Depeche Mode blijft kleurloos in Ahoy

ROTTERDAM – Het was voor veel mensen de grote teleurstelling van Pinkpop 2009: Depeche Mode gelastte op het laatste moment hun komst af wegens ziekte van zanger Dave Gahan. Vanavond in Ahoy gaat het Britse drietal in de herkansing.

Bij de vorige tour van Depeche Mode begon ieder optreden met de sirene uit het intro van het nummer A Pain That I’m Used To, wat de hele zaal abrupt wakker schudde. Het publiek werd gelijk de show in gezogen.

De Tour Of The Universe opent met de ballad In Chains en steekt hierbij vergeleken nogal flets af. Na een eerste vreugdekreet zakken de handen in het publiek dan ook vrij snel weer naar beneden.

Kraker

Met tweede nummer Wrong gaan Gahan en co. in de herkansing, maar ook hier gaat het mis. Het liedje heeft op plaat een heerlijk pulserende baslijn en zou daarmee live een instant kraker kunnen zijn, maar blijkt in de live uitvoering mat en vrij kaal. Hier gaat duidelijk iets helemaal wrong.

Aan de podiumaankleding ligt het in ieder geval niet. De volledige achterwand van het podium wordt bekleed door een immens led-scherm, met daarvoor bovenin in het midden een bol die voor grappige beeldeffecten zorgt. Daarnaast zijn er niet alleen bewegende lampen, maar dansen ook de trussen mee, wat zorgt voor mooie lichteffecten.

Ingehouden

Ook Gahan is zoals altijd met zijn karakteristieke podiumdramatiek uitermate vermakelijk, maar kan in zijn eentje de show niet redden als de nummers zo kleurloos, ongeïnspireerd en ingehouden uitgevoerd worden. Het vlamt nergens: Depeche Mode speelt volgens het boekje.

Pas bij de uitvoering van World In My Eyes lijkt er eindelijk wat leven in de band te komen, maar dan zijn de Britten al meer dan drie kwartier bezig en is de baromzet bij Ahoy aanzienlijk hoger dan dat die bij een echt boeiend concert geweest zou zijn.

Insight en Home vormen het eerste verplichte Martin Gore-moment van de avond. De componist van het leeuwendeel van de Depeche Mode catalogus zingt live altijd beter dan Gahan, maar mist het showmanschap van laatstgenoemde, wat de aandacht van het publiek weer wat doet wegzakken.

Koortje

Hij doet een poging tot publieksparticipatie door de bezoekers door een oh-oh-koortje heen te dirigeren, wat door de meezingers zo enthousiast wordt opgepakt dat er nog steeds uit volle borst gezongen wordt als de rest van de band al lang en breed weer op het podium staat.

Een volgend hoogtepunt komt met In Your Room, dat met I Feel You, Enjoy the Silence en Never Let Me Down alweer de opmaat naar de toegift vormt, waarvan Personal Jesus het voorspelbare eindpunt is.

Teleurstelling

Als het zaallicht weer aan gaat overheerst de teleurstelling. Dit optreden had Gahans persoonlijke overwinning moeten zijn door gezond en wel Ahoy op zijn kop zetten, maar helaas ontstijgt het niveau vanavond nergens de middelmaat.

Er zijn de voorspelbare hoogtepunten met de bekende hits maar met zoveel kleurloze uitvoeringen kan deze show als verspilde kans op een gedenkwaardig optreden worden beschouwd. Misschien hebben we op Pinkpop toch niet zo veel gemist.

© NU.nl/Ester Meerman
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:44:22 #273
81894 godigita
Trollercoaster
pi_75174644
Ik ben het er ook redelijk mee eens.

Overigens niet met het feit dat Martin Gore altijd beter zingt live dan Dave Gahan, in ieder geval, vroeger niet. Toen was Dave live echt magistraal. Helaas vind ik zijn stem tegenwoordig wat geforceerd en nasaal zelfs bij uithalen. Hij moet helemaal krom staan om sommige noten te halen, dat was vroeger wel anders. Maar ja, ze worden ook een dagje ouder.
pi_75177584
Mee eens, af en toe een hoogtepuntje maar vond het allemaal een beetje mat. Toch maar vaker DM in het buitenland bekijken. Publiek is daar veel actiever en de band ook
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:54:02 #275
202348 Susi
Temple of Love
pi_75180884
Al met al heb ik wel een heel fijne avond gehad. Voor me stonden een paar (volgens mij) stonede veertig plussers, die tegen iedereen aanbeukten, hun vrienden gingen opbellen (He ? Man, lul eens wat harder, ik versta je niet !) en de vrouwen om hun heen uitvoerig bekeken.

Evengoed had ik een redelijke plek rechtsvooraan met goed zicht. Gahan maakte maar weinig gebruik van dat stuk uitloop, wel jammer. Mooi om te zien was hoe iedereen ging zwaaien trouwens, mooi met projecties op het scherm. Toen dat begon, moest ik direct aan Muse denken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')