abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62322716
Wij vieren vandaag Mirte haar feestje.
Fake it till you make it...
pi_62322719
ohnee Memmel, niet weer zo'n ziek-periode !
ik zou ook maar even niet gaan zwemmen nee

Thies en Mirte, nog van harte !!!!

Hier gelukkig een goed nacht weer met ilse, die was toch wel wat van slag door 2nachtjes bij opa en oma!
Gisternacht 2x huilend wakker, en ik vrees dat ik nu zielige 'mama's' ga herkennen vanuit haar slaapkamer Blijf dan maar eens in je bed liggen!
Nouja, ze slaapt tot nu toe toch vanzelf weer in gelukkig.
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:48:17 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62323329
Nou, Anna lijkt weer helemaal de oude nu.
Ze is weer aan het spelen, heeft vanmorgen twee boterhammen op en dirigeert de hond alweer rond en geeft hem dan als beloning een slok uit haar fles
Marit, lag Ilse nog op bed of alweer? Indien het eerste, dan ben ik jaloers...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62324241
Veel plezier vandaag Nijna.
En Memmel, wat fijn dat Anna weer lijkt opgeknapt. Maar je drinken delen met de hond?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:19:34 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62324624
Qua koorts konden we even meedoen. Eli ging gisteravond met 40 graden koorts naar bed, maar werd vanochtend wel weer lekker wakker.

maar hij heeft s middags wel een uurtje heerljik bij me op de borst/buik geslapen

marit, ben je nou NOG niet bevallen?

voor de zieke kindjes, al dan niet door die ellendige prikken.

Veel plezier Nijna!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62325059
Memmel, we waren al lang en breed op toen ik schreef hoor!
ze sliep vanmorgen gewoon weer netjes tot iets na 7uur.

DAvinia..helaas..nog niet nee
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:12 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62325407
Appelsap, wat ontzettend schattig klinkt dat geklets van DD
Echt super om te horen lijkt me!
Hier is meneer zijn bestaande woordjes-kennis volledig vergeten geloof ik. Hij brabbelt veel in wat een mix lijkt van Swahili en Oezbeeks, en alles vat rijdt en groot is (tractor, vrachtwagen, bus) is een "Bbbbbuh!", alles wat in je zou denken, maar zelf praten is niet interessant genoeg. Ik wacht nog altijd op de eerste "mama"

Nijna en Mirte, veel plezier vandaag

Lekker dat Ilse weer thuis is Marit, maar wel sneu dat ze zo lang op d'r zusje moet wachten! Hopelijk dient ze zich gauw aan

Beterschap voor de zieke en met hun gezondheid kwakkelende kleintjes!

Vannacht kon ik niet slapen en zat rond 'n uur of 4 de zaterdagkrant te lezen. Ideaal tijdstip, lekker rustig zonder dreumes om me heen die (net als Linde ) zo door kan gaan voor de levende papierversnipperaar! Ik las toen een artikel over een vrouw die haar 5 maanden oude zoontje verloren is aan wiegedood
Mijn god, wat heb ik zitten janken zeg! Ik heb daarna een hele tijd in Devin's kamer op de grond gezeten en hield door de spijlen heen zijn handje vast. Kijkend naar mijn zoet slapende lieverd voelde ik me zo ontzettend rijk en gelukkig! En tegelijkertijd zo kwetsbaar ook. Er hoeft maar 1 achterlijke idioot 2 tellen niet op te letten in het verkeer, er hoeft maar 1 cel in zijn lichaam gaan tegenwerken, er is maar 1 seconde nodig met een scherp mes in de buurt Ik kreeg er helemaal de bibbers van, zo bang als ik ineens werd hem kwijt te raken...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:39:20 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62326097
Kersjes, je bent een lieve moeder!
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:05:32 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62326533
Oooh, Kersjes, zó herkenbaar wat je schrijft. Het ouderschap maakt je rijk, maar tevens zo kwetsbaar. Ik heb het bijna elke ochtend, "Als 'ie maar niet dood is...":{ Heel naar. Ben altijd erg opgelucht als ik hem weer hoor.

Nijna, fijne dag gewenst. Gewoon alles op tafel zetten en lekker genieten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62326545
oeh kersjes, zoals je het beschrijft krijg ik ook de kriebels en de tranen
hoe ontzettend heftig en intens kan dat voelen he ? En wat héérlijk om zo van je kindje te kunnen houden.
Al schrijvende besef ik me zó goed hoe vreselijk groot het gemist moet zijn voor aantal van de moeders hier in oud
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:15:00 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_62326713
Kersjes wat schrijf je dat mooi Was het jongetje uit het artikel op de opvang overleden? Dat is dan een kindje van een van de adressen van mijn werkster Is zo'n drie weken geleden gebeurt. Arm kindje en arme familie
pi_62326964
Heftig om te lezen dan he, Kersjes....het komt ineens zo dichtbij als je zelf een kindje hebt

Hier is het weer wat beter, Meike is wat beter te spreken, eet wat beter, en de laatste 2 dagen geen blauwe lipjes en handjes meer gezien.
We gaan vanmiddag na haar slaapje nog gezellig een stukje fietsen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62333683
Ik ga morgen van 09.00 tot een uur of 11 naar Blijdorp.
Iemand interesse om gezellig mee te slenteren ?
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:12:09 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62333784
Wat gemeen dat je dat doet net wanneer ik moet werken...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62335103
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:12 schreef Memmel het volgende:
Wat gemeen dat je dat doet net wanneer ik moet werken...
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:10:15 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62335308
pi_62335849
De visite het huis uit , kind ligt moe en ontzettend verwend weer heerlijk in bed en mama zit even lekker op haar kont. Ik vind het na zo'n verjaardag ook wel fijn als iedereen weer naar huis is eigenlijk...
Mirte vond haar kadootjes over het algemeen interessanter dan het pakpapier en heeft met alles even gespeeld .
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:28:39 #118
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62335896
Oeh! Eindelijk Nijna. Maar dan heb je nu vast geen zin meer om foto's te spammen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62336069
groot gelijk mirte, ik vind de kadootjes meestal ook interessanter dan 't papier! rust-ze, nijna! lekker dat 't achter de rug is, en zo te lezen was 't wel gezellig!

slenter-ze, KP! ik ben morgen wel (relatief) in de buurt van blijdorp maar helaas ook aan 't werk.
en memmel: gefeliciteerd nog met je heuglijke nieuws!

[ Bericht 11% gewijzigd door bixister op 12-10-2008 21:41:12 ]
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:35:41 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62336128
K_P, wil je in 2 uur tijd Blijdorp gaan doen? Dan mag je wel racen i.p.v slenteren! Veel plezier alvast.

Stiemie, het kindje is 's nachts na de laatste fles in zijn eigen bedje overleden. Zo tragisch en inderdaad komen dat soort berichten 1000x zo hard aan nu ik zelf moeder ben. Een ding weet ik iig zeker: een volgend kindje krijgt gewoon weer de Babysense onder zijn/haar matras geplaatst! Hysterisch? Overbezorgd? Overdreven? Ik vind van niet, de kans mag dan heel klein zijn dat juist jouw kindje aan wiegedood sterft, maar wat nou als het toch gebeurt?
pi_62336231
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:35 schreef Kersjes het volgende:
K_P, wil je in 2 uur tijd Blijdorp gaan doen? Dan mag je wel racen i.p.v slenteren! Veel plezier alvast.
Hoef niet heel Blijdorp te zien. Ik ben een jaartje lid geworden, dus dan kan je gewoon eventjes gaan. entertainment, laat maar zeggen.
Ga morgen visjes kijken !
pi_62343210
Ach Kersjes, wat mooi en zo herkenbaar geschreven... vroeger was nieuws over kleintjes al zo triest, maar als je zelf moeder bent, komt het nog eens zo hard aan. Bij mij komt nieuws over kindjes die gevonden worden op het strand of in de kelder van een appartement ook zo hard aan... hoe kan je dat doen? Hoe wanhopig moet je zijn om je kind te baren en het dan te doden of voor dood achter te laten?
Ik ben elke morgen ook weer zo blij om haar te horen. En als ze nog slaapt (ik vertrek rond half 7) dan ga ik vaak nog even stiekem kijken, genieten van dat lieve ding dat daar in de gekste bochten ligt te slapen, zo zachtjes snurkend.

Damian en Anna, beterschap.

En Marit, blijkbaar kan je bij nummer 2 ook flink overtijd gaan? Balen zeg!

En slapen ging afgelopen weekend (gisteren dus ook) echt mis: ze wilde gewoon niet, al was ze moe, had ze genoeg gegeten en liep ze de hele tijd lastig rond en in haar oogjes te wrijven.
Een half uurtje in de auto op zondag en 20 minuten rond 16u. Dat was het dan... vermoeiend, vooral omdat mijn anders zo vrolijke kind verandert in een klein vallend "pak mij"-monstertje.
pi_62343834

Taart-eet foto .We hebben gisteren van het uitpakken blijkbaar geen foto's gemaakt (of die zijn allemaal gemaakt op de camera van schoonouders ofzo...). Ik heb ze er in elk geval niet op staan... .
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:03:35 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62344476
Anna wilde gisteravond niet slapen...dus heb ik haar bij mij op bed genomen en uiteindelijk is ze om kwart voor tien op het bed van mijn man in slaap gevallen. Ik heb haar weer in haar eigen bed gelegd en ze sliep gelukkig door. Vanmorgen liep ik met mijn slapende hoofd naar de garage toe....gaat het alarm af! Waaaahhhhhaaa, ik was gelijk wakker en ik ben bang dat Anna dat ook was.
Die was namelijk niet te genieten. Krijsen, gillen, tieren toen ik haar uiteindelijk had aangekleed en in de auto had gezet. De juffen op de creche vroegen zich ook af wat er aan het handje was. Ze hield gewoon niet op met huilen.
Toen ben ik dus naar mijn werk gegaan en nu zit ik hier met een rotgevoel omdat ik Anna wil troosten. Ik denk dat ze haar gewoon lekker op bed hebben gelegd. Pffff, wat een ochtend.
pi_62344935
Eerst maar eens een beterschap voor alle koortsige kindjes!

Mirte wordt echt een grote meid!

Stiemie, Chris heeft inderdaad ook een 2e prik gehad. Meningokokken dacht ik. Maar blijkbaar geen last van gehad. We hebben in ieder geval niks gemerkt. Hopelijk heeft Linde niet teveel last van de BMR.Vandaag is dag 5 voor jullie toch?

Kersjes, wat een naar verhaal. Als ik zoiets heb gelezen, of een nare droom heb gehad, dan kijk ik ook even om het hoekje. In ieder geval net zolang tot ik iets zie bewegen.

Memmel, kun je niet even bellen om te vragen of ze al gekalmeerd is? Misschien voel jij je dan ook beter..
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:24:18 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62345015
Ja, ik heb net gebeld. Ze heeft nog een kwartiertje hysterisch gedaan daar en toen gingen ze eten en drinken en heeft ze zich het ongans gegeten (lijkt haar moeder wel ). En ze was nu buiten aan het spelen en er was niets aan het handje. Het zal wel de na-het-weekend-dus-minder-aandacht-blues zijn geweest.

Oja, over dromen gesproken, ik droomde vannacht dat ik met de auto met Anna naar de stad ging en toen in de bus terug naar huis zat en me bedacht dat ik mijn auto in de Q-park Grote Markt had laten staan (voor wie het wat zegt in Den Haag) en dat ik Anna daar had achtergelaten/vergeten. En toen waren er een paar aardige meneren die mij in hun grote bus terugbrachten naar de stad. Wat zegt dit nou precies?
pi_62345187
Dat je niet met je auto in een veel te dure parkeergarage moet gaan staan

Fijn dat het met Anna nu weer goed gaat!

Hmm Mirte, wat ben jij lekker taart aan het eten. Hopelijk heb je een hele leuke verjaardag gehad.

K_P, jammer dat ik moet werken... zit niet heel ver van blijdorp vandaan nu.
pi_62345237
Mirte klinkt als een leuk verjaardagsfeestje en zo te zien smaakte de taart goed

Memmel als Linde wakker schrikt, is het hier ook vaak net zoals vanmorgen bij jou Dan moet ze echt even uit de situatie van dat moment gehaald worden door haar af te leiden en dan is het weer prima. Fijn dat ze nu in ieder geval weer rustig is geworden.
Gisteren was Linde bijvoorbeeld in de kinderwagen in slaap gevallen en toen hebben we haar om 20 uur maar wakker gemaakt om te eten. Nou dat was ook heel gezellig Uiteindelijk werd ze rond half negen eindelijk stil nadat ze met mijn vriend even naar buiten naar de lampjes in het park had gekeken. Daarna is er niks meer aan de hand.

Deepfreeze gisteren had Linde nog 39.6. Vanmorgen leek het mee te vallen en nu wachten we dus op de reactie op de tweede prik Pff ben blij dat we er voorlopig even vanaf zijn. Eigenlijk heeft ze van alle prikken erg veel koorts gehad en zelfs een keer galbulten...En dan zeggen ze bij het cb nog dat ze er niks van merken en er geen bijverschijnselen zijn

En Linde weet nu ook wat de poes doet: mauw!
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:44:14 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62346865
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:31 schreef p_iglet het volgende:
Dat je niet met je auto in een veel te dure parkeergarage moet gaan staan
Maar dat is dan de luie ik die weer naar boven komt....

Het lijkt wel alsof we allemaal wel in de buurt van Blijdorp zijn, maar toch niet kunnen gaan. Ook ik ben in de buurt namelijk! Ik kan de flenzen zelfs horen vanaf hier...

Oja, P_iglet, moet Pepijn morgen slapen? Dan moet ik nl nog een bedje gaan halen, want dat ben ik natuurlijk weer vergeten van het weekend.
pi_62347028
hehehe blijdorp lunchpauze meet
K_P hopelijk hebben jullie een leuke ochtend gehad!

uhm pepijn slapen morgen, uhm ik vermoed van wel... tenzij hij zijn slaapje voor 11.30 al gedaan heeft, maar dat lijkt me niet. en anders kom jij helemaal niet meer aan werken toe

Als je dat campingbedje haalt, neem ook ergens mooi weer mee...Ik moet in totaal 30km op de bakfiets fietsen morgen
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:00:03 #131
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62347178
Campingbedje is besteld bij Wehkamp.nl! En het mooie weer ook.
pi_62347236
hihi en de post komt niet om 17.00 pas??

ow ff voor de ondertiteling van het halve offtopic geneuzel.
vriendlief is hier een midweekweg, ik moet morgen een kaakfoto laten maken en heb functioneringsgesprek. Dus is Memmel zo lief om op Pepijn te passen. Kunnen Anna en Pepijn samen spelen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:05:35 #133
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62347277
Hallo allemaal!! Ben ik ook weer eens. Ik hoop dat jullie het me vergeven dat ik hier maar af en toe post ik heb het meestal druk met teveel andere dingen maar lees hier wel regelmatig.
Ik heb vanochtend aan de peuterleidster gevraagd of ze daar veel kindjes krijgen die met 2 jaar 3 maanden nog nauwelijks praten en volgens haar komt het veel voor.
Zijn er hier ook kinderen die met 21 maanden (zo oud is Julia) nog weinig praten? Ze brabbelt echt aan een stuk door maar ik kan er niet veel van verstaan, ook geeft ze vaak aan door middel van huilen (dus net als een baby) of ze iets wil of niet. Ze komt heel intelligent over verder, begrijpt me heel vaak wel, en zingt ook liedjes met de woordjes en klanken, als ze een woordje leuk vindt zal ze het ook wel herhalen, maar uit zichzelf echt dingen vragen/aangeven...nee niet echt.
Misschien helemaal niet raar, maar voor mij wel, na twee kinderen die me de oren van het hoofd gekletst hebben altijd. Emma zei met 18 maanden al 5-woordzinnetjes en had al een flinke woordenschat. Dat is dan wel een contrast...
De leidster van de peuterspeelzaal had het erover dat het ook vaker bij derde kindjes voorkomt dat ze minder zeggen, omdat het niet zo nodig is. Heeft een van jullie daar wat meer info over? Ik maak me wel een beetje zorgen namelijk. In november weer naar het consultatiebureau maar ik verwacht daar meestal niet zoveel informatie.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:05:03 #134
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62348752
Hoi Suzanna, ik kan je geen raad geven, maar met 18 maanden 5-woordzinnetjes praten zie ik hier ook niet gebeuren hoor! Anna is nu 16 maanden, begrijpt ons goed, maar zegt nog niet veel (papa, opa, soms, mama, happe en sinds kort uh-oh als ze iets doet dat niet mag). Ik zou wat dat betreft ook af gaan op wat de peuterleidster zegt en misschien ook eens op het cb vragen. Ik denk dat het best goed gaat komen hoor!
pi_62349052
Hier ook geen 5 woorden zinnen.
Echt de simpele woordjes als augurk, olifant, paracetamol, inbouwkeuken, die woorden vaak gebezigd....maar 5 woorden in 1 zin

Nee heur...papa, mama, vis, aap , uit, kaar (= klaar) en kut, die dan weer wel.
pi_62349064
Suzanna, die kindjes zie ik heel vaak op mijn werk. Het verschil tussen de 2 jarigen is groot. Sommigen praten hele zinnen, maar kunnen nog geen potlood volhouden. Anderen zeggen niks, maar prikken precies op de lijntjes. Of ze klimmen juist met hun ogen dicht de glijbaan op, door de buizen en zitten binnen twee tellen ondersteboven op de wip. We houden het in de gaten, maar pas rond de 2,5 jaar wordt er gekeken door de cb verpleegkundige of het echt zo is dat een kind weinig praat en vanaf 2 jaar en 9 maanden ongeveer wordt er gesproken over eventuele logopedie of extra ochtenden om te oefenen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62349235
Suzanna, helemaal onlogisch klinkt het niet hoor. Julia heeft natuurlijk 2 zussen die misschien dingen wel snel begrijpen en waardoor de noodzaak om te gaan praten minder groot is.
Gaat ze al naar de PSZ? Want soms zie je ook wel dat ze dan ineens toch meer gaan praten...
ALs je je er zorgen over maakt zou ik het zeker even aankaarten bij het CB en anders misschien zelf eens contact opnemen met een logopedist ofzo...
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:17:09 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62350614
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Vijfwoordzinnen verwachtte ik echt niet van dr hoor, dat even voorop voor jullie denken dat ik teveel verwacht. Maar aangezien Emma dus zoveel zei verwachtte ik in ieder geval niet dat ze ZO weinig zou zeggen. Ze brabbelt echt vaak als een baby...

KP, paracetamol heerlijk als ze dat woord kennen

Yppy, bedankt voor je inhoudelijke uitleg. Het maakt wel wat duidelijk voor me! Eigenlijk is het wel grappig, Julia doet andere dingen weer beter dan haar zusjes op haar leeftijd. Ze zingt bijvoorbeeld al bijna op toon, ook hoge tonen kan ze goed halen. Heel opvallend vind ik dat! En kleuren, dat doet ze echt heel goed, rondjes tekenen, proberen in te kleuren, etc., heel anders dan het 'alleen-maar-gekras' van haar zussen rond die tijd.
Ik denk dat de nadruk bij haar gewoon op andere dingen ligt. Ze komt juist ook heel slim over, ze is vaak ondeugend maar weet precies wat ik bedoel met 'leg eens terug' (gaat dan precies, heel netjes en voorzichtig, weer op de juiste plek terug! ).
Maar juist daarom weer, dacht ik dat ze wel wat meer zou gaan zeggen. Heel dubbel dus. Raar misschien...

Maar bedankt voor jullie nuancerende reacties misschien maak ik me ook wel te snel zorgen.
pi_62352318
Fons is ook totaal geen prater. Wij begrijpen hem wel, maar hij communiceert voornamelijk met verzonnen woorden en klanken en gebaren. Wel grappig om te zien. Maar echte woorden zijn er nog niet veel. Daartegen kan hij wel al veel andere dingen zoals je zegt, hij blaast ballonnen als de beste, kent redelijk wat kleuren, bouwt hoge torens, hij is zindelijk, hij tekent rondjes.
Dus ja, ze zijn allemaal met andere dingen snel of traag.
pi_62352769
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Dus ja, ze zijn allemaal met andere dingen snel of traag.
En dat maakt het juist zo leuk om al die kindjes tijdens zo'n meet bij elkaar te zien. Bijvoorbeeld de ene praat en kruipt terwijl de ander minder goed praat, maar wel al kan rennen
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:46:31 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62353036
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hier ook geen 5 woorden zinnen.
Echt de simpele woordjes als augurk, olifant, paracetamol, inbouwkeuken, die woorden vaak gebezigd....maar 5 woorden in 1 zin

Nee heur...papa, mama, vis, aap , uit, kaar (= klaar) en kut, die dan weer wel.
*opschepmodus aan* kijk, die van mij kan het dan wel niet zeggen, maar kan 'm al wel zelf in haar kont stoppen *opschepmodus uit*

Zegt een van de flensjes echt kut?
pi_62354942
Nou die van mij zei gister iets wat leek op "kiekeboe"... :p.
pi_62355919
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:46 schreef Memmel het volgende:

[..]

*opschepmodus aan* kijk, die van mij kan het dan wel niet zeggen, maar kan 'm al wel zelf in haar kont stoppen *opschepmodus uit*

Zegt een van de flensjes echt kut?
Floor zegt het inderdaad, geen idee waar ze het vandaan heeft .

maandag 13 oktober 2008 @ 18:52:13 #144
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62357711
KP, da's wel kut
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:06:24 #145
190853 RockabeIIa
pi_62358072
Mooi al dat gebabbel En Nijna wat een leuk meiske heb je toch! Jammer dat je haar niet vaker laat zien!

Brent zegt trouwens geen kut maar als ik het zeg zegt hij 'Oh nee toch!' en trekt een pruillip met huilgeluid om het nog wat extra kracht bij te zetten. Het is een dramaqueen on stage maar verder huilt hij eigenlijk nooit.
pi_62358774
Rock, ik vind 'er zelf ook zo leuk . Ben wat terughoudend met foto's plaatsen...
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:52:28 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62359279
Heerlijk allemaal anders. Maar ik herken wel dat Maud minder behoefte heeft om te praten als haar zus in de buurt is. Die vertaalt toch wel alles wat ze nodig heeft. dus dan is ahhh, dieihiiiee, huhuhuhu genoeg. Terwijl als we met zijn tweeën zijn, dan is het wel koekuh, trinke enz...

En nu liggen ze bij elkaar op de kamer en hoor ik Maud zachtjes: lape, lapuh, lapuh, zingen. Nu maar hopen dat ze ook in slaap vallen. Was een drukke dag vandaag dus er moet ook nog even het één en ander uit....
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:25:19 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62360277
Chaca, slapen ze altijd bij elkaar? Lijkt me ook een heerlijk koppel.

Anna heeft ook weer wat nieuws. Als J. met haar wandelt, zegt hij altijd "kom!" en maakt dan zo'n gebaar met zijn arm, van kom mee. Anna maakt dat gebaar nu dus ook wanneer wij zeggen 'kom Anna'. Dan staat ze zo met dat armpje te maaien.
En mijn schoonzus werkt met doven en slechthorenden en spreekt dus vloeiend gebarentaal. Ze heeft in Anna een gewillig studieobject, want ze zit haar continue gebaren te leren, met als resultaat dat Anna nu in gebarentaal papa, mama, opa en oma kan zeggen!
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:47:11 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62360911
Dat lijkt me zoooooo gaaf als ze gebarentaal kennen.

En nee, ze slapen niet altijd samen, maar nu ik bij mijn vader ben slapen we met zijn 3-tjes op 1 kamer.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:53:25 #150
190853 RockabeIIa
pi_62361088
chaca, wat een mooie foto's heeft Ynske gemaakt. En wat een totaal verschillende kids ook! Erg grappig contrast. (Of leek dat nu alleen maar zo?)
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:02:11 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62361305
Nee, hoor Rocka. Het zijn echt twee totaal verschillende meiden. Eentje zorgzaam, verantwoord en heel erg 'vredelievend' (geen ruzie willen zien of veroorzaken). En eentje brutaal, zeer organisatorisch, bijna 'smetvrezig' en licht manipulatief. Maar, absoluut zusjes. Ze kunnen niet zonder elkaar... soms ook niet met elkaar, maar er kan in elk geval tot nu toe ook niemand tussenkomen. Als Maud stout is en ik boos wordt, zij gaat huilen, dan gaat Fleur troosten...
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:04:27 #152
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62361367
Kletsen doet Lotte dan heel goed, eten des te slechter,
In gewicht is ze het afgelopen halfjaar eigenlijk niks aangekomen, wie heeft er tips?
Brood gaat meestal goed, limonade ook
avondeten is echt een probleem, ze lust alleen: patat, pannenkoeken, ovenschotel pasta met ham en kaas, macaroni kaal met suiker, tomaatjes en komkommer, appelmoes, bami, rijst.
Aardappelen en groente gaan er niet in. Ze eet zelf, voeren is uit den boze. melk drinkt ze ook niet.
Wie heeft er tips? (ik wil dat ze melk gaat drinken, en beter gaat eten)
Oh ja uithongeren overdag heeft geen zin, dan eet ze ook niet, snoepen doet ze ook maar niet in overdreven mate (smarties, rozijntjes, nibbits koekjes ed)
Ik blijf het moeilijk vinden, ik wil graag dat ze aankomt. In de lengte groeit ze wel, ze gaat nu in maat 98 shirts, maar wat gewicht betreft blijft ze hangen op net boven de 10 kilo.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:05:44 #153
190853 RockabeIIa
pi_62361411
Grappig
De een lijkt me ook echt een meisje-meisje en de ander lijkt bijna net zo'n banjer als Brent
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:08:41 #154
190853 RockabeIIa
pi_62361492
Oeh, ik80... dat lijkt me heel moeilijk. Ik ken het niet. Brent is nu denk ik de 16kg inmiddels wel een keer gepasseerd (ik vind hem ook erg zwaar worden) met dezelfde lengte als Lotte.
Als ik dan iets zinnigs moet roepen dan is het wel iets in de trant van 'fase.. fase!!!'
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:10:40 #155
141023 ik80
pi_62361541
ja maar het probleem is een beetje dat deze fase al de hele tijd (lees vanaf het begin) een fase is.
zolang kan het toch neit duren?

pff 16 kilo, zwaar om te tillen....

2 meiden, ik ben straks ook erg benieuwd naar de verschillen
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:45 #156
190853 RockabeIIa
pi_62361650
Blijkbaar wel... Wat wordt daarover op het CB gezegd? Hier werd toen hij 1 werd gezegd dat hij binnen nu en een jaar wel eens eten kon gaan weigeren. Welgeteld is dat een keer of 5 voorgekomen denk ik (maar meer omdat ie al zat gehad had en/of het echt niet lust - rode kool bijv.)
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:16:48 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62361719
IK80, op de eerste plaats geen zorgen maken. Drinkt ze wel opvolgmelk of nog flesvoeding van vroeger. Kan zijn dat ze gewone melk niet lekker vind.

En als ze warm eten niet lekker vind...nou dan gewoon boterhammen. Ze jongste van een vriendin die eet sporadisch warm en verder brood. Ze hebben nu de afspraak dat ie warm gaat eten als ie naar de basisschool gaat. Dat wil ie ook zelf. Het is dus ook een beetje een machtsspelletje.

Bij Fleur had ik de afspraak dat ze 3 hapjes moest eten en als ze dat niet deed ze geen lekkers bij de 'kofiie' krijgt. Toetjes krijgt ze altijd, tenzij ze zelf niet wil. En als ze heel moe is dan krijgt ze een boterham. En verder had ik altijd een potje staan wat ze lekker vind. Dus als het me te lang duurde (langer dan 4 dagen achter elkaar, alleen maar 3 hapjes) dan kreeg ze gewoon een potje. en Fleur heeft omdat ze zo slecht at tot d'r 4e opvolgmelk gehad en tot d'r 5e sojamelk. Zowel 'ochtends als 'avonds.
pi_62361902
ik80, eet ze bij een ander (kdv, opa, oma) ook geen andere dingen?
misschien kun je varieren met broodbeleg? Vis of humus op brood bijvoorbeeld.
Of dingen min of meer vermommen patatjes maken van zoete aardappel of koolraap, courgette en wortel kan prima in cakejes. en iets als milkschake/fruitshake bijvoorbeeld?

de fase van "hetismaareenfase" en "gewoonblijvenaanbieden" ben je ondertussen al voorbij lijkt me.
pfff lastig!
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:27:13 #159
141023 ik80
pi_62362073
ik ben met de fles gestop, we hadden haar toen zover dat ze gewone melk dronk (een klein beetje warm gemaakt) eenmaal gestopt met de fles dronk ze dat ook niet meer.

piglet, bij anderen eet ze het ook niet.

chacama, ik probeer me er ook niet druk om te maken maar wil toch wel graag dat ze in haar gewicht iets aankomt, het is zon slanke den aan het worden.

Fruit lust ze erg graag, ze krijgt dus gelukkig wel een hoop vitamines binnen.

Anders toch maar eens het cb bellen, kijken of zij nog wat nuttige tips hebben.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:28:29 #160
190853 RockabeIIa
pi_62362123
p_iglet, denk je? Misschien is die fase stilzwijgend over gegaan in de fase 'Ik ben (bijna) 2 en ik zeg nee'

goed idee trouwens van die patatjes maken (Dat eet Brent trouwens niet op, patat )
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:29:46 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62362171
Denk je dat ze nu wel nog uit een fles zou drinken. Het is misschien iets tegen je principe, maar als ze daardoor weer die voedingsstoffen binnenkrijgt, dan lijkt me dat overkomelijk.... maar dat is mijn gevoel.
pi_62362380
ik80, als ze wel fruit eet, en je verder zo divers mogelijk aanbied wat ze wel eet, dan zal het wel los lopen hoor.
soms wat creatiefs proberen, en anders afwachten..

dan is idd misschien de fase van niet etende dreumes aan het overgaan in peuterpuber ofzo...;)

je kunt het er niet inproppen, en terug naar flesvoeding zou mijn idee niet zijn.
(1 van mijn docenten kindergeneeskunde roept altijd, kinderen tussen de 1 en de 7 kunnen leven op een krentenbol en beker melk per dag), om even te illustreren dat ze echt maar weinig nodig hebben.
Veel kindjes groeien tussen de 1 en 2 jaar weinig in gewicht. Zolang ze in lengte blijven groeien en niet afvallen gaat het meestal prima. Maar als je je echt zorgen maakt kun je altijd een ker met het CB of de huisarts overleggen.

ze eet wel fruit, tomaat, en komkommer, misschien kun je ngo meer groenten rauw proberen. paprika, rettich, radijsjes, courgette, heel veel kun je ook rauw eten.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:46:43 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62362696
Ja, van lucht en liefde kunnen ze goed leven. En als je eens bijhoudt wat ze op een dag eet, dan kan het nog wel eens heel erg meevallen. een appel en een banaan en 'snoepgroente' op een dag voegt ook al veel toe bij zo'n kleintje. Oftewel: vind de tip van P_iglet super.
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 22:43:37 #164
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62364512
ik80 wat herkenbaar zeg. Hier hebben we er ook eentje die zijn avondeten weigert. Het komt vaak niet verder dan een boterham, stukjes komkommer en wat yoghurtjes/kwark ofzo. Verder eet hij dan nog wat rijstwafels. Wat we verder ook aanbieden als echte maaltijd. Milo wil het zelfs niet eens proberen. Ik word er helemaal knettergek van, maar we blijven het gewoon aanbieden. Gelukkig eet hij goed zijn brood en fruit, maar avondeten is echt een drama In het begin was ik er helemaal van slag van, maar de laatste 2 maanden ben ik er rustig onder en bied hem dan maar een boterham aan. Milo is ook zo'n dun poppetje, dus ik snap best hoe je je voelt.

Ik zal wat vaker de "het is een fase" tantra moeten neurien tijdens het avondeten en onthouden dat een krentenbol en een beker melk blijkbaar al voldoende zijn om op te overleven
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62365253
Hé Ik80 lees net je verhaal over Lotte en haar slechte eten.

Nu heb ik hier ook een tante die praktisch alles weigert wat uit een pan komt, inmiddels word het iets beter maar het is nog niet best. Wat hier wel goed werkt is een hoop groente in de pan en er een dikke gebonden soep van maken, stuk brood erbij en dat eet ze dan weer wel, tja je moet wat.
Vreemde is dat potjes er in gaan als zoete koek, maar ik wil dat ze aan tafel mee eet, en ook Isa is een dunne lange lat dus ook hier geld iets eten is beter dan niets.
Misschien kun je wat met de soep tip? en anders sterkte
Mama van Isa en Ties
pi_62368918
Het is hier heel wisselend... aardappels en groente geeft ze weinig om (spinazie met aardappels gaat er dan wel weer in), stukjes vlees wil ze dan wel...
Pasta eet ze alsof ze al drie dagen niks heeft gegeten... .
Potjes gaan er goed in, maar die krijgt ze alleen als we weg zijn of als wij iets eten wat zij nog niet krijgt (maar dan heb ik ook nog wat prutjes in de vriezer).
Ik neem maar aan dat het wel goed is, dat ze echt wel eet als ze honger heeft...
Vanavond gaan we aan de pasta, zal er eens wat meer groente doorheen gooien .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:29:07 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62369482
Slaapmeisje, Milo heeft toch ook altijd al slecht gedronken? Ik kan me zoiets herinneren.
Hier ook een lastige eter hoor, maar als ik het eten voor haar laat staan en ze ziet ons eten probeert ze uiteindelijk vaak toch even. Ze is kieskeurig maar als ze merkt dat het lekker is gaat het er uiteindelijk wel in meestal.
Het is echt veeeeel beter dan het is geweest...

Oh nog een oppeppertje misschien, mijn andere meiden hebben ook hele periodes van slecht-eten gehad en op het moment is het weer goed, ze eten weer veel beter. Het gaat met ups en downs, zeg maar. in ieder geval probeer ik me meestal gewoon niet teveel zorgen te maken omdat ik 'weet' dat het waarschijnlijk over
een tijdje weer goed gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan...maar het kan wel helpen.
Ze merken het namelijk ook als je gespannen bent en dan kan het ook expres geweigerd gaan worden.

Oh ja, wat MArlieske doet met de soep, doe ik ook regelmatig. Ik heb ook een hoop recepten voor lekkere soep die gepureerd kan worden en volwassenen ook lekker vinden (en gezond is).
pi_62369617
Pfff lijkt me erg lastig, zo'n kindje dat niet wil eten.
Wij hebben echt geluk, ze lust alles, spruitjes en witloof voorop-van wie ze dat zou hebben?

We hebben ons wel nooit druk gemaakt over porties. At ze 5 happen, goed, at ze 150g, ook prima.
Ze weigert alleen als ze moe/ziekjes is.

Echte tips kan ik dus helaas niet geven, die van Piglet lijkt me wel een goede, de 'snoepgroente' en verder de truk van het verstoppen van groentjes onder pasta en rijst (al is groente verstoppen in puree of soep net wat makkelijker). Leuke gezichtjes maken met het eten zal ook wel al gepasseerd zijn...
Zien eten doet eten heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd?
Wat de ouders eten is belangrijk, je kan moeilijk verwachten dat je kind goed groente eet als je dat zelf niet/nauwelijks doet. (ik richt dit niet op jou specifiek, maar ik kom het vaak tegen in verhalen)
Oh, en er zijn pasta's die op aardappel lijken, maar niet echt zo smaken. Gnocchi heten ze en je vindt ze normaal wel in een doorsnee supermarkt. Misschien ook een tussenstapje?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:16:49 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62370459
ik80, als eli eens niet goed eet, geeft het mij heel veel rust om te weten dat een kind zich niet moedwillig zou uithongeren. als het echt honger heeft, eet hij (zij) wel.
dus dan kan je concluderen dat ze genoeg heeft gegeten voor de dag.

wat bij eli hielp, is om eerder te gaan eten. eten geeft toch weer nieuwe prikkels en sensaties die verwerkt moeten worden, en als hij moe is, of als we te laat eten (ook als hij niet moe is, maar gewoon al een hele dag heeft gehad), eet hij ook acuut slechter.
of je zou eens kunnen probreen om s middags warm te eten, vlak na een slaapje. mss went ze dan zo aan het concept warm eten. (moet je het alleen zelf ook s middags naar binnen krijgen, maar dan kan ze op die manier eraan wennen.)

heel veel succes ermee!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:57:13 #170
141023 ik80
pi_62371423
's middags eten heb ik ook wel eens geprobeert, maar dan eten wij 's avonds weer warm, dat is voor haar te verwarrend.
Meer groente in de rijst en bami stoppen ga ik eens proberen (alhoewel ze dat er soms ook gewoon weer uitspuugt kleine stiekemerd)
die cakajes met groente erin kan ik ook weleens proberen, net als de groente rauw.

Thanks voor jullie hulp en groede woorden, doet me goed!
(ik zou het gewoon fijn vinden als ze een beetje gaat aankomen, als haar zusje eris en ze haar gaat zien eten gaat ze misschien wel meedoen? duurt nog wel even maar toch..)
pi_62371474
Ik80, wat lastig dat ze zo slecht eet, en dat het zo lang duurt.
Ik zag toevallig een poosje terug een item bij Oprah (toevallig, ik zapte erlangs, echt waar) over groentenpuree's. De schrijfster van het boek "deceptively delicous" vertelde dat ze overal groentenpuree's aan toevoegde. Aan zelfgemaakt chicken nuggets, pannenkoeken en brownies. En dan met bietje, spinazie, broccoli etc erin. Gewoon verstopte groente dus.
Ik vond het zelf een beetje suf klinken, maar als je kindje echt niet goed wil eten, is het wel een manier om wat groente binnen te krijgen.. (http://www.oprah.com/contributor/food/jessicaseinfeld).
pi_62373022
Ons kindje eet ook zo slecht warm, af en toe lukt het door eerst wat hapjes yoghurt of vla te geven en vervolgens een hapje warm eten verstopt onder de vla.

'Draaien' jullie kindjes trouwens ook in bed (dus hard met hun hoofd heen en weer draaien voor/tijdens het slapen)? Onze zoon (1,5 jaar) doet dit en wel zo dat hij telkens met z'n hoofd tegen het ledikant aanbonkt. Dat bonken doet 'm overigens (blijkbaar) geen pijn, hij draait vrolijk door, maar ik vind het zelf niet zo fijn. Weten jullie waar dit door wordt veroorzaakt? Onze zoon lijkt verder prima in z'n vel te zitten, is vrolijk en actief.
Ik ben nu van plan om schuimrubber tegen de wanden van het ledikant vast te zetten, zodat hij niet zo hard z'n hoofdje stoot. Hebben jullie andere (betere) oplossingen?
pi_62373152
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef mipi het volgende:
Ons kindje eet ook zo slecht warm, af en toe lukt het door eerst wat hapjes yoghurt of vla te geven en vervolgens een hapje warm eten verstopt onder de vla.
Ja, dat deed mijn lief eens met een stukje bloemkool. Met het resultaat dat alles op de grond lag....
Fons moest er gewoon van overgeven.
Nu zegt hij nog steeds 'bmkoo bleeeuuuuughhh' terwijl hij naar de grond wijst.
pi_62373285
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, dat deed mijn lief eens met een stukje bloemkool. Met het resultaat dat alles op de grond lag....
Fons moest er gewoon van overgeven.
Nu zegt hij nog steeds 'bmkoo bleeeuuuuughhh' terwijl hij naar de grond wijst.
Ik wacht met smart op het volgende stapje in m'n zoons ontwikkeling....
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:06:17 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62373411
Hier hebben we ook weer een fase waarin er ontzettend slecht gegeten wordt. (door Devin dan he, niet door mij)
Hij is erg nieuwsgierig, stopt ook van alles in zijn mond, haalt het er weer uit en legt het netjes naast zich neer op tafel, glunderend kijkend naar zijn "verzameling", of gooit het op de grond. Ook dingen die hij zeker weten lust en normaal gesproken graag eet. Ik wijt het aan koppigheid en de baas willen zijn over zijn eigen eetgedrag. Denk ik
Hij kan namelijk heel dwingend doen en volhoudens om zijn zin te krijgen. Zondagmorgen bijvoorbeeld had ik een salade gemaakt van tomaat (zijn lievelings), komkommer, bosui en olijven. Toen hij eenmaal doorhad dat er olijven waren wilde hij NIKS anders meer, zelfs geen kaaskaaskaas (zo noemt hij het ) en toen ik het na 'n stuk of 10 olijven welletjes vond en het schaaltje van tafel haalde, werd hij zo woest dat hij alles wat er bij hem in de buurt stond wegsmeet, keihard gilde en zichzelf begon te slaan En dan nog zijn eten weigeren...
Beetje zelfde verhaal was tijdens het avondeten op zaterdagavond. Hij weigerde alles, wilde alleen maar ketchup scheppen met zijn vingers, maar daar moesten nou juist de krieltjes in gedipt worden die hij niet wilde!
Zelfs koekjes, rozijnen, bananen, onbijtkoek en andere lekkere tussendoortjes haalt hij vrijwel gelijk weer uit zijn mond momenteel. Zal wel weer overgaan en ik probeer me er niet zo druk om te maken. Maar Devin is ook zo'n mager scharminkel zonder reserves en verbuikt zoveel energie met zijn drukke gedrag de hele dag door! Vraag me af waar hij het van doet...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:35:24 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62374184
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef mipi het volgende:

'Draaien' jullie kindjes trouwens ook in bed (dus hard met hun hoofd heen en weer draaien voor/tijdens het slapen)? Onze zoon (1,5 jaar) doet dit en wel zo dat hij telkens met z'n hoofd tegen het ledikant aanbonkt. Dat bonken doet 'm overigens (blijkbaar) geen pijn, hij draait vrolijk door, maar ik vind het zelf niet zo fijn. Weten jullie waar dit door wordt veroorzaakt? Onze zoon lijkt verder prima in z'n vel te zitten, is vrolijk en actief.
Ik ben nu van plan om schuimrubber tegen de wanden van het ledikant vast te zetten, zodat hij niet zo hard z'n hoofdje stoot. Hebben jullie andere (betere) oplossingen?
Maud draait ook in bed en bonkt dus ook tegen het hoofd/voeteneind aan....afhankelijk van hoe om ze ligt. Maar ik heb nooit overwogen om er iets tegen aan te zetten. Dat gaat ze er dan toch weer van afpulken en dat vind ik veel gevaarlijker. Ik merk nu dat ze niet hoorbaar bonkt, maar ja nu ligt ze ook in een campingbedje. Is dus ook nog te overwegen, maar dan zou ik er wel een betere matras inleggen.

En goede tips allemaal van het eten...ik ga er ook een paar opslaan. Alhoewel het verstoppen van bloemkool hier dan weer niet nodig is, Maud eet de roosjes gewoon uit het vuistje en als ik niet oplet, maakt ze mijn bord ook nog leeg.
pi_62380003
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:06 schreef Kersjes het volgende:
Hier hebben we ook weer een fase waarin er ontzettend slecht gegeten wordt. (door Devin dan he, niet door mij)
Hij is erg nieuwsgierig, stopt ook van alles in zijn mond, haalt het er weer uit en legt het netjes naast zich neer op tafel, glunderend kijkend naar zijn "verzameling", of gooit het op de grond. Ook dingen die hij zeker weten lust en normaal gesproken graag eet. Ik wijt het aan koppigheid en de baas willen zijn over zijn eigen eetgedrag. Denk ik
Hij kan namelijk heel dwingend doen en volhoudens om zijn zin te krijgen. Zondagmorgen bijvoorbeeld had ik een salade gemaakt van tomaat (zijn lievelings), komkommer, bosui en olijven. Toen hij eenmaal doorhad dat er olijven waren wilde hij NIKS anders meer, zelfs geen kaaskaaskaas (zo noemt hij het ) en toen ik het na 'n stuk of 10 olijven welletjes vond en het schaaltje van tafel haalde, werd hij zo woest dat hij alles wat er bij hem in de buurt stond wegsmeet, keihard gilde en zichzelf begon te slaan En dan nog zijn eten weigeren...
Beetje zelfde verhaal was tijdens het avondeten op zaterdagavond. Hij weigerde alles, wilde alleen maar ketchup scheppen met zijn vingers, maar daar moesten nou juist de krieltjes in gedipt worden die hij niet wilde!
Zelfs koekjes, rozijnen, bananen, onbijtkoek en andere lekkere tussendoortjes haalt hij vrijwel gelijk weer uit zijn mond momenteel. Zal wel weer overgaan en ik probeer me er niet zo druk om te maken. Maar Devin is ook zo'n mager scharminkel zonder reserves en verbuikt zoveel energie met zijn drukke gedrag de hele dag door! Vraag me af waar hij het van doet...
Kersjes klinkt precies als Linde vandaag Ze wilde GEEN banaan, eierkoek, boterham, fles met melk. Snoepje kon ze vervolgens van mij op haar buik schrijven want die kreeg ze dus ook niet. Wel wilde ze vanmiddag een stukje lumper en toen ik net achteloos een schaaltje banaan op tafel zetten en wegliep probeerde ze stiekem alles op te eten zonder dat ik het zag. Ach het is vast een faaaaassssseeeeee. Of het is een aanloop naar de gevolgen van de bmr-prik. Linde heeft gelukkig veel babyspek-reserves dus ik maak me er maar geen zorgen om.

Chacama je kunt ook eens quiche bakken. Kan je alles wat gezond is in proppen en het gaat er hier in als koek!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:56:32 #178
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62381058
Een quiche bakken! Geniaal idee. En nog lekker ook. Mmm, krijg er direct trek van.

Hier is het oppasmiddagje voorbij. Pepijn was hier en alles ging goed, tot hij head first van de bank af kwam. Dikke bult op zijn voorhoofd. Nee echt, normaal ben ik heel handig met kinderen hoor....
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:59:30 #179
141023 ik80
pi_62381136
een quiche, hmmm dat kan ik inderdaad ook nog wel eens proberen!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:37:40 #180
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62382175
Ach arme Pepijn... En ik vond je huis nog wel zo kidsproof Memmel!

Haha, Linde die sneaky banaan gaat eten als mama niet kijkt, ik zie het helemaal voor me! Hopelijk gaat deze fase snel weer over en kunnen ze gauw weer lekker en gezellig eten.

Vanmiddag naar de kinderboerderij geweest en het is officieel: mijn kind is een angsthaas geworden
Ik hoopte dat afgelopen zaterdag kwam doordat hij moe was of niet lekker in z'n vel zat, maar vandaag reageerde hij zelfs nog erger op de dieren! Geiten, koeien, varkens, ezels... normaal aait en knuffelt hij ze aan een stuk door, vandaag wilde hij zelfs niet in de speelweide staan. Ik moest hem vasthouden, zo hoog mogelijk zodat de dieren hem niet aan konden raken. De konijnen wilde hij wel aaien, dat kon door het hek heen, maar de grotere dieren die achter een hek zaten vond hij ook eng, hij moest er zelfs van huilen
Op weg naar de fiets kwamen we een paar honden tegen en die aaide hij wel gewoon, ik vind dit toch zo bizar!

Wat zal ik doen? Volhouden en zoals gewoonlijk regelmatig naar de kinderboerderij gaan, of maar even een tijdje niet meer om zijn angst niet te vergroten?
pi_62385341
Kersjes we hebben hier sinds kort hetzelfde, naja met de koeien op de kinderboerderij dan.
Eng, huilen krijsen, terwijl hij ze voorheen wel wou aaien. En hij idiolaat is van alles wat ook maar op koeien lijkt... zolang hij ze dus maar niet van dichtbij in het echt ziet.

Wij blijven wel gewoon gaan, maar dan op veilige afstand van de koeien, gewoon steeds weer een stukje dichterbij. Of op afstand gaan kijken hoe de andere kindjes de koe aaien. En vooral veel aandacht voor de dieren die hij wel leuk vind, de konijntjes vind Pepijn ook erg leuk sinds kort.

Ja pfff, dat past daar even op mijn kind, en laat hem gewoon stuiteren
en heeft dat nog op de foto ook!!!

hihi ach, Pepijn heeft het erg leuk gehad! stuiteren doet hij thuis helaas ook regelmatig.
Hij liep net met een vragend gebaar door het huis "anna?", oena?? papa?"
Dus volgens mij hebben Anna en Luna indruk gemaakt
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:54:37 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62385597
En weet je, hij stuiterde niet eens terug! Foto's heb je via PM! Ik schrok wel heel erg hoor. En Anna ook, die stond ook te huilen.
pi_62389541
Gph Pepijn bang voor koeien, dan moet ie toch eens bij Meike in de leer, die klimt er het liefst bovenop!

Een hoofd bonkend kind heb ik gelukkig niet, dat lijkt me heel naar om steeds te horen
Dat schuim weet ik niet, of dat een goed idee is, ivm het kunnen ademen/ventilatie in bed

Ik80, als Meike slecht eet wil het nog wel eens helpen als we net doen of de lepel een diertje is wat graag in haar mondje wil...."hallo Meike, ik ben een hondje en mag ik wel even in jouw mondje kijken?" ze trapt er altijd in!

Suzanna, uit jouw verhalen te lezen is Julia bijdehand genoeg, sommige kinderen praten gewoon wat later. En wat je zegt, een derde wordt het toch ook al gauw makkelijker gemaakt, hoeft bijv. niet om een koekje te vragen als de zussen er al eentje hebben gekregen, want dan krijgt ze automatisch ook.
maar een 5 woordenzin voor een kind van anderhalf lijkt me wel heel uitzonderlijk, dus wat dat betreft is het vergelijk met Emma ook niet helemaal eerlijk denk ik.

Gister is de kapper bij ons geweest, en Meike heeft helemaal weer een fris koppie.
Ze heeft relaxt naar een dvd-tje gekeken, en ze was ook nog niet uitgekeken toen de kapper klaar was.
Ze vindt haar nieuwe haren zelf ook heel mooi. "mooi mooi!"
Tijdens het knippen.....

Vandaag was mijn moeder haar aan het kriebelen op haar rug, Meike helemaal in extase....
Toen mijn moeder stopte zei Meike dan ook meteen: "nog meer...!"

[ Bericht 3% gewijzigd door XXXKarinXXX op 14-10-2008 22:54:06 ]
pi_62391350
Jaaa nu willen we natuurlijk ook het eindresultaat zien he Wat zit ze daar lief zeg
pi_62391530
ja snap ik, ik heb vandaag een foto gemaakt maar die vink niet mooi!
Dus morgen een herkansing en dan kom ik mijn prinses weer showen met haar nieuwe coupe!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:56:59 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62395365
Het is morgen Karin.... showen met die knappe meid!!!
Pepijn op je buil(en)
pi_62395697
Mijn god, wat heeft Meike toch een prachtige bos haar!
En dat voor een meisje van goed 1,5 jaar!
Daar zul je vast wel veel jaloerse blikken voor krijgen (zoals nu eentje uit mijn richting )

Kersjes, het schijnt heel normaal te zijn voor peutertjes om plots angstig te worden voor dingen die ze vroeger wel leuk vonden. Schijnt te maken te hebben met hun betere begrip van de wereld (hoe contradictorisch dat ook klinkt)
bvb: Een kind van 1,5 - 2 jaar oud gaat beseffen dat bepaalde dingen gebeuren omdat hij dat wil of zelf veroorzaakt: als ik op het knopje druk gaat de televisie aan, als ik op een stoel klim kan ik bij de koekjes... Maar er zijn ook zaken die buiten zijn invloedsfeer vallen - bliksem en onweer, harde geluiden, pijn - en die daarom beangstigend zijn.
Niet helemaal vergelijkbaar met z'n plotse angst voor dieren, maar de angst op zich is dus wel heel normaal.
Helemaal vermijden zou ik ook niet doen, gewoon af en toe nog eens langs lopen bij de boerderij. Ooit worden die dieren wel weer heel leuk
pi_62395946
Meike, wat een bos haar. En op je rug gekriebeld worden is heerlijk
pi_62398422
En dan zeg ik ook nog eens dat Meike een mooi bos haar heeft.. Kan niet wachten op de na-foto

Kersjes, wat jammer dat Devin opeens bangig is geworden, maar een gezond teken in de ontwikkeling. Ik zou gewoon wel blijven gaan, en Devin geruststellen als hij bang wordt. In ieder geval niet gaan dwingen. Dat heb ik ooit eens gezien. Kind gestresst, beest gestresst, moeder gestresst. Dat was een gezellig middagje kinderboerderij voor hen
pi_62398522
Kersjes als Linde iets eng vindt waarvan ik het nogal onzinnig vind dat ze het eng vindt, probeer ik haar uit te leggen dat ze best bang/boos/verdrietig mag zijn, maar dat het eigenlijk helemaal niet nodig is.

Ik probeer er in ieder geval heel normaal en luchtig over te doen want ik als ik er teveel aandacht aan geef, ben ik bang dat ze denkt dat er een reden is om bang/boos/verdrietig te zijn. Dus dan ga ik niet heel erg troosten en aandringen zeg maar. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is )
pi_62403171
Voor de ongeduldigen:

Voor: Na:

Ik ben eigenlijk nog steeds niet tevreden over de na-foto hoor
Je kunt nu niet goed zien hoeveel eraf is
Maar goed, omdat jullie niet meer kunnen wachten moet je het er maar mee doen he haha
Haar haartjes zijn trouwens in laagjes geknipt!
De kapster zei dat dat normaal bij zulke jonge meisjes nog niet kan, omdat ze er nog niet genoeg haar voor hebben, of het is te dun
Maar aangezien Meike een dikke bos haar heeft kon het bij haar wel!
De krulletjes komen nu ook weer beter tot z'n recht!
pi_62403757
Nou ik vind het een prachtige foto hoor (zowel voor als na)!

Mooie krullen heeft Meike hoor! Echt heel mooi haar. Vindt ze het leuk als je er iets mee doet Karin?
Hier blijven de haarspeldjes helaas maximaal een kwartiertje zitten Linde heeft ook krulletjes aan de achterkant maar inderdaad wel heel dun haar. Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat dat straks pijpekrulletjes gaan worden. Die had ik vroeger namelijk ook
pi_62403873
Ze vindt het prima als we we met haar haren bezig zijn, we zetten haar sochtends in de kinderstoel, ff kammen en dan een stiekie of wat klemmetjes, soms een vlechtje...ze vindt het best
En anders hangt het in dr ogen, en dat is ook niet echt wat

Pijpekrulletjes zijn zooooo cute!!! Hoop voor je dat Linde ze straks ook krijgt!
pi_62407652
lekker koppie hoor! Die krulletjes zitten er weer mooi in!
pi_62410619
ik80 even op je eetverhaal terug komend. bij mij op het cb zeiden ze dat kinderen 2 a3 keer per week bunkeren en de rest van de week niks eten. drinkt ook geen melk wat ik doe is yoghurt met melk en een heel klein beetje roosvicee. brood gaat redelijk cracker gaat ook wel maar warm eten en gewoon yoghurt echt totaal niet dat ze dat eet. de dokter en het cb zeggen dat ik me niet druk hoef te maken. ze eet wel fruit misschien pasta met fruit ofzo?

meike wat ben je toch een mooi meisje.

morgen gaat mijn dame ook even naar de kapper als ze wilt heet dat.
ik ben benieuwd of ze gaat schreeuwen want niemand mag aan mij zitten zelfs de dokter in het ziekenhuis niet eens.
mama van 3 kids!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:49:32 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62430121
En popples al geweest?

Hier een emo-dipje....hihihi.... nog 1 maandje en dan is mijn dreumes 2. Nog 1 maandje 1!! Pff, kleine meisjes worden groot. En ze praat steeds meer en wil steeds meer zelluf doen, dan hoor ik een standvastige Neehee, met na een minuut of zo gevolgd door een gefrustreede: mama hepe...
aan de lijst van woordjes kan dus worden toegevoegd:
- hepe (helpen)
- tjes (jas)
- oene (schoenen)
- stoel
- lape (slapen)
- poest (tanden poetsen/ mond afvegen/ iets poetsen)

en vast nog wel een aantal die ik nu even niet weet
pi_62430192
Grrrr, ineens was mijn hele getypte verhaal weg

Stiemie, ik snap wat je bedoelt. Doe ik nu ook al, als hij bijvoorbeeld gevallen is dan kijkt hij me aan en zie je hem denken *moet ik nou huilen of niet?* Als ik er luchtig over doe dan gaat hij meestal gewoon weer door waar hij mee bezig was. Dinsdagvond niet, toen was hij zomaar ineens van zijn loopauto gekukeld en knalde met zijn hoofd tegen de deurpost aan. Brullen!!! En terecht.

Deepfreeze, vreselijk vind ik dat! Van die ouders die hun kind dwingen iets te toen omdat zijzelf het zo leuk vinden.
"Ga maar van de duikplank/glijbaan/in de draaimolen/de geit aaien/op schoot bij overgrootoma/....."
En dat kind dan, met tranen in de ogen "Ik durf niet/wil niet/heb geen zin/..."
"Jaahaaa, doe nou maar gewoon, dat is leuk, stel je niet aan"
Ik zie dat soort dingen maar al te vaak gebeuren helaas....

Iksje, klinkt logisch hoor!

Meike, wat een prachtige dame met d'r nieuwe coupe

Waar zit trouwens de fast/forward - knop? Kan ik deze fase tenminste wat sneller voorbij laten gaan... Meneer is op zijn zachtst gezegd Niet Gezellig. Jengelig, dreinerig en echt kwaaaaaad als hij zijn zin niet krijgt. Hij eet slecht, word meerdere keren per avond en nacht huilend wakker en is gewoon zo rusteloos in zijn doen en laten. Hij zit met zichzelf in de knoop, zoveel is duidelijk. Helaas uit hij dat door zomaar ineens agressief te gaan doen tegen mij, zijn speelgoed en alles wat er maar in de buurt ligt
Fase die erg vervelend is, ik kan niet zoveel meer van hem hebben momenteel....
pi_62430498
chacama we gaan zo meteen om half 4.
heerlijk dametje heb je zo te horen. alles zelf doen is hier ook aan de hand behalve mond of neus poetsen is een ramp.

kersjes helaas die knop kan ik soms ook niet vinden.

ik ben weer weg er is er een hard aan het schreeuwen opa molen.
mama van 3 kids!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:18:34 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62430860
Ohh kersjes zo herkenbaar. Hou vol. Straks kan ie weer iets, wat nu dus duidelijk niet lukt en dan is mama ook weer lief.
pi_62439697
Chacama, hij vindt me nu ook wel lief, geeft me kusjes en kruipt op schoot... om letterlijk 1 seconde daarna met een sadistische grijns mijn haren uit mijn kop te rukken, mijn ketting stuk te trekken of me gewoon keihard te slaan.
"Gelukkig" klinkt het bekend, altijd fijn te horen dat het dus niet aan mij of mijn kind ligt, maar dat anderen er ook last van kunnen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')