Nu zet je spaarders bij Icesave toch categorisch weg als zakkenvullers, lijkt me toch een vreemde typering voor mensen die wat gespaard hebben en het gewoon tegen een zo hoog mogelijke rente weg willen zetten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met jullie. Waarom wilde je sparen bij Icesave? De hoge rente zodat je zoveel mogelijk geld kon verdienen.
Zeker wetenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar het is een gegeven dat dergelijke risico's snel voor lief genomen worden (en maar goed ook denk ik, anders zouden we uberhaupt geen economie hebben).
Het zal zeker meespelen, ongetwijfeld - het is immers vast niet leuk om als minister van de centen te moeten melden: 'sorry, maar uw geld is weg'.quote:Momenteel wel denk ik... Ze laten nu geen serieuze bank meer vallen. Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat het argument dat er veel spaarders zitten wel degelijk mee zal wegen, het is een van de vele redenen waarom er ingegrepen wordt.
Daar raak je 1 van de euvels van deze tijd, ik vet aan wat bekleemdtoont dient te worden m.i.:quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
[quote]Nu zet je spaarders bij Icesave toch categorisch weg als zakkenvullers, lijkt me toch een vreemde typering voor mensen die wat gespaard hebben en het gewoon tegen een zo hoog mogelijke rente weg willen zetten.
Over het algemeen zetten mensen hun dure spullen ook niet bij vreemden als ze bijv. 2 jaar op wereldreis gaan, of in het buitenland werken 4 jaar etc.quote:Mensen die een gunstige lijfrentepolis afgesloten hebben ook nog wat zout in de wonden strooien als ze het geld niet terug krijgen ivm een faillisement?
Inflatie, ooit van gehoord?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Daar raak je 1 van de euvels van deze tijd, ik vet aan wat bekleemdtoont dient te worden m.i.:
Nu zet je spaarders bij Icesave toch categorisch weg als zakkenvullers, lijkt me toch een vreemde typering voor mensen die wat gespaard hebben en het gewoon tegen een zo hoog mogelijke rente weg willen zetten.
Sparen kan ook met een kluis, thuis.
? Geld opzij zetten voor later kun je beter doen tegen een acceptabele vergoeding, in een ouwe sok is het na 10 jaar niks meer waard.quote:Zakenvullers: deels wel, immers geld om niet, niet werken, wel meeerrr willen.
quote:Gewoon: inderdaad is graai gedrag al gewoon voor sommigen![]()
Mogelijke rente: alleen mogelijk door het 'extra geld' virtueel bij te tikken, of elders weg te nemen...
[..]
Volgens mij heb jij geen kaas gegeten van economie...quote:Over het algemeen zetten mensen hun dure spullen ook niet bij vreemden als ze bijv. 2 jaar op wereldreis gaan, of in het buitenland werken 4 jaar etc.
Dan huren ze een brandvrije opslag ruimte met goede sloten en bewaking.
Daar is geen verschil tussen, hoewel je bij Fortis wél een beroep kon doen op de Nederlandse garantieregeling en je dus niet de eerste 20.000 euro hoeft te claimen van een land waarvan je niets weet qua financieel stelsel.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:58 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
En wat was dan volgens jou het verschil geweest tussen inlezen voordat je instapte bij Fortis tov Icesave?Ik heb me voldoende ingelezen maar feit blijft dat daar nu een crisis doorheen dendert die ik niet voorzien had op deze schaal.
Het is werkelijk een fraaie vertoning hier. Als die mensen die zonder zonden zijn (en dus o zo slim) en die maar al te bereid zijn om stenen naar anderen te gooien die het slechter hebben.quote:Daar raak je 1 van de euvels van deze tijd, ik vet aan wat bekleemdtoont dient te worden m.i.:
Je situatie is zeker invoelbaar en spijtig, maar in bovenstaande zin draai je de boel wel om: er staat nergens dat jij het recht hebt op een 100% veilig bancair systeem. Wijzen naar DNB lucht misschien een beetje op, maar kan je nooit ontslaan van je eigen aansprakelijkheid.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:41 schreef DaarGaJeDeibel het volgende:
Let wel: het gaat hier om spaargeld. Als ik het had belegd had de Nederlandse bank mij aan alle kanten gewaarschuwd. IK HEB VAN HEN HELEMAAL NIETS GEZIEN OVER ENIG RISICO.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Daar raak je 1 van de euvels van deze tijd, ik vet aan wat bekleemdtoont dient te worden m.i.:
Nu zet je spaarders bij Icesave toch categorisch weg als zakkenvullers, lijkt me toch een vreemde typering voor mensen die wat gespaard hebben en het gewoon tegen een zo hoog mogelijke rente weg willen zetten.
Zakenvullers: deels wel, immers geld om niet, niet werken, wel meeerrr willen.
Gewoon: inderdaad is graai gedrag al gewoon voor sommigen![]()
Mogelijke rente: alleen mogelijk door het 'extra geld' virtueel bij te tikken, of elders weg te nemen...
[..]
Over het algemeen zetten mensen hun dure spullen ook niet bij vreemden als ze bijv. 2 jaar op wereldreis gaan, of in het buitenland werken 4 jaar etc.
Dan huren ze een brandvrije opslag ruimte met goede sloten en bewaking.
Jawel en in mijn topics / reacties noem ik het vaak ook.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[quote]Inflatie, ooit van gehoord?
Oh dus dat geef je onbedoeld deels wel toe, dat men steeds minder netto koopkracht heeft en dat ondanks bruto meer, de vaste lasten enz. gewoon jaarlijks meer worden?quote:? Geld opzij zetten voor later kun je beter doen tegen een acceptabele vergoeding, in een ouwe sok is het na 10 jaar niks meer waard.
Juist wel, echter ik denk zelf ook, bekijk de praktijk.quote:Volgens mij heb jij geen kaas gegeten van economie...
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:51 schreef fokthesystem het volgende:
Juist wel, echter ik denk zelf ook, bekijk de praktijk.
Niet alleen lezen en anderen hun regels leren, (lezen is 'denken' met de hersens van een ander) is mijn advies.
Zo werk ik doorgaans niet mee met het systeem, dat anderen leren.
Ff voor de duidelijkheid, er lopen hier heel irritante types rond die graaien als iets zien om jaloers op te zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:41 schreef DaarGaJeDeibel het volgende:
Inderdaad wist ik wat ik deed. Ik heb alles bestudeerd en zag dat het gegarandeerd werd door een Land en door de Nederlandse bank. IK HEB VAN HEN HELEMAAL NIETS GEZIEN OVER ENIG RISICO.
Je was net te vroeg, ik heb 3 banken, en zou als die omvallen nog wat geld kwijt zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:55 schreef speknek het volgende:
[..].
Met andere woorden, je hebt niet eens genoeg spaargeld om je zorgen te maken over rentestanden.
Dat is knap irreëel .quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk moet je niet op de spaarders neerkijken. Als een bank een fatsoenlijke rating heeft moet je er vanuit kunnen gaan dat je geld veilig is.
Je bezit ABN, ING en de Rabo? Of bedoel je nu een bank waar je op kunt zitten?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je was net te vroeg, ik heb 3 banken,
Maar mensen zonder spaargeld (vergis je niet hoeveel dat er zijn), mogen wel meebetalen om andersmans spaargeld veilig te stellen...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:55 schreef speknek het volgende:
[..].
Met andere woorden, je hebt niet eens genoeg spaargeld om je zorgen te maken over rentestanden.
Daar zat toendertijd weinig verschil tussen aangezien ook niem and aan had zien komen dat er een land failliet zou kunnen gaan, mag je van mij aankomen met de opmerkingen dat je ook dat risico moet incalculeren maar dat gaat mijn pet te boven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:32 schreef Bartaz het volgende:
Ik wil alleen maar aangeven dat je achter je keuzes moet staan als je (meer) risico's neemt. Als je je geld op een buitenlandse bank zet, mag je toch al helemaal verwachten dat mensen zo zorgvuldig zijn om de voorwaarden en verdere onafhankelijke reviews door te lezen.
Ik voel me niet genaaid hoor, zoals ik elders al schreef: het kan nog veel erger, denk maar aan de medewerkers van Landsbanki zelf. Geen werk meer, een economie die op instorten staat, misschien zelf ook spaarcenten kwijt en een torenhoge inflatie om de boel nog even af te romen.quote:Natuurlijk snap ik wel dat je je flink genaaid voelt, want vrijwel niemand had verwacht dat het zo'n proporties zou aannemen, maar ook al is het een kleine kans, die kleine kans moet je wel meenemen in je beslissing al laat je hem op dat moment niet zwaar wegen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
Zakenvullers: deels wel, immers geld om niet, niet werken, wel meeerrr willen.
Gewoon: inderdaad is graai gedrag al gewoon voor sommigen![]()
Ach, toen er nog niks aan de hand was, werd ik ook door sommige mensen voor gek verklaard (en uitgelachen!) dat ik mijn centjes gewoon bij de Rabo liet staan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef DaarGaJeDeibel het volgende:
Die cadeaus dat lukt nog wel (het lukte mijn ouders ook), maar het is wel de vertaling die mijn kinderen aan dit verhaal geven.
Maar ik hoopte de betweters hier eens aan het denken te zetten door ze te confronteren met de werkelijkheid.
Sinds voor de zomer was dat al bekend heur. Dat de IJslandse economie in een neerwaartse spiraal zat is ook al een jaar of 2 bekend..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
(die eigenlijk door niemand voorzien is)
en dat heb ik gedaan en mij leek het niet echt een risico omdatquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:32 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Daar is geen verschil tussen, hoewel je bij Fortis wél een beroep kon doen op de Nederlandse garantieregeling en je dus niet de eerste 20.000 euro hoeft te claimen van een land waarvan je niets weet qua financieel stelsel.
Ik wil alleen maar aangeven dat je achter je keuzes moet staan als je (meer) risico's neemt. Als je je geld op een buitenlandse bank zet, mag je toch al helemaal verwachten dat mensen zo zorgvuldig zijn om de voorwaarden en verdere onafhankelijke reviews door te lezen.
Natuurlijk snap ik wel dat je je flink genaaid voelt, want vrijwel niemand had verwacht dat het zo'n proporties zou aannemen, maar ook al is het een kleine kans, die kleine kans moet je wel meenemen in je beslissing al laat je hem op dat moment niet zwaar wegen.
ja die hadden we zelf ook een paar jaar terug maar wie verwacht er nu dat een westers land niet aan zijn verplichtingen gaat voldoen, kom opquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sinds voor de zomer was dat al bekend heur. Dat de IJslandse economie in een neerwaartse spiraal zat is ook al een jaar of 2 bekend..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |