abonnement Unibet Coolblue
pi_68680599
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:36 schreef Thetallguy het volgende:
Hoe zit het met malaria 'dreiging' in Laos? Heb een beetje rondgekeken op verscheidene sites en 'Cover up, use DEET and enjoy' is wel een goede conclusie ervan lijkt het. Is het dus overdreven om malaria te slikken of doen de Laos gangers dit hier wel?

Wij gaan alleen maar Vientiane - Vang Vieng - Luang Prabang doen, sowieso een rustiger malaria gebied geloof ik
Ik slik(te) Lariam, ik werd er een beetje gestoord van om elke dag DEET te gebruiken, op het laatst deed ik dat dus alleen als ik ging eten in de buurt van de Mekong. Maar trek je hier niets van aan: gewoon smeren (vooral als je niet zo lang gaat).

Oh ja, nog even een tip: blijf niet te lang in Vientiane, vrij saai.
pi_68777023
Het gaat dus door, ik ga enkele dagen naar Laos! Wat zijn de must-sees in het land?
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:46:43 #153
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_68779358
Wij hebben destijds echt alleen wat highlights gedaan: Paksé en Don Khon, Luang prabang en omgeving en Vientiane. Ik denk dat de beste tip is om een keer (of vaker) een brommertje te huren en lekker te gaan rondrijden buiten de steden zonder echt op zoek te gaan naar de must-sees. Eigenlijk waren dat onze leukste dagen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_68789859
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het gaat dus door, ik ga enkele dagen naar Laos! Wat zijn de must-sees in het land?
in enkele dagen? That Phanom. Maar dat ligt in Thailand Is echter meer Isaan dan Laos.

Afijn, min of meer van boven naar onderen:
- Luang Namtha; als je van trekkings houdt
- Muang Noi; als je van suffe kleine van de buitenwereld afgesloten dorpjes houdt en varen door ongelofelijke stroomversnellingen
- Luang Prabang; als je van tempels en franse architectuur houdt. En van bergen Amerikanen en Japanners
- Vang Vieng; als je van Friends en pizza houdt wordt je heel erg happy in meer opzichten dan 1. Een van de meest trieste plekken in Laos, maar voor sommigen een highlight om voor mij onverklaarbare redenen.
- Vientiane; tsja, als je van bouwvakkers houdt En van Scandinavian bakeries. Expat central, volgens de LP culinaire tip van ZO Azie (i beg to differ). Wordt leuker navenant je verder uit het toeristische epicentrum gaat, religieus centrum van Loas, knooppunt van verbindingen (moet je toch wel aan gesnoven hebben, liever niet na een heel rustig plaatsje )
- Tha Kheak/Savannaket schijnt in de vaart der ecotoeristische volkeren te zijn opgestuwd, trekkings, natuur. Niet uit de eerste hand ervaren overigens (toen wij er zes jaar geleden waren was er nagenoeg geen infrastructuur), maar hoor veel enthousiaste verhalen
- Pakse is niet heel bijzonder, maar waarschijnlijk kom je er omdat het een verkeersknooppunt is
Als je in nood voor comfort bent, is het Sang Aroen hotel aan te raden (700 bath ongeveer)
- Champasak. Erg leuk, een beetje off the beaten track, langs de mekong, suf, vriendelijk, heel erg mooie tempel a la mini Angkor Wat, ook nog steeds in gebruik bij locale bevolking
- Don Khong. Eilandje in het midden van de Mekong. Erg rustig, maar toeristen zitten nogal op elkaar. Boottochtjes, kano, zonsondergang. Lao Lao verkoper laatste straat links
- Don Det. High as a kite Bob Marley revival. Zie Vang Vieng. Als je de rust een beetje opzoekt (zuidkant) goed te doen, prachtig gelegen midden in de Mekong, mooie omgeving, chill, maar wil iemand die irritante gedrogeerde backpackers wegtoveren????
- Don Kong, zie Don Det, maar dan meer opmarket.
- and finally de geheime tip: Attapeu. Betekent letterlijk buffelmest, maar prachtig gelegen aan rivier, altijd feest, mix tussen Vietnam en Laos. Baguettes bij de zusters op de markt, Drie woordjes Vietnamees betekent 20 monden met stralende tanden Mooie omgeving, groen, rustig.....tot.... 's avonds aan de rivier. Karaoke, blijven zitten met de rekening, fun fun fun till your daddy takes your Beer Lao away.

De rest moeten we nog een keer ontdekken, maar eigenlijk geloof ik dat we Loas vorige keer een beetje afgeschreven hebben. Verwend als we zijn, hebben we in zes jaar zien en voelen veranderen in een soort van toeristen trap (wtf doet Djoser daar, en wordt daar echt een maximum gesteld aan IQ en EQ van zowel reisleider en reizigers?). Wat Hik hierboven zegt: Laos wordt exponentieel leuker als je van de toeristische route afwijkt en de must sees eigenlijk laat voor de je collegareizigers. Laos kom je ergens anders tegen

Succes met die paar dagen
(hoe kan dat nou in een paar dagen )

/edit/ Tat Lo vergeten. Mooie waterval in mooie natuur. Wel raar als ze het knopje boven omzetten en er geen water meer uit de val komt
pi_68795525
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

in enkele dagen? That Phanom. Maar dat ligt in Thailand Is echter meer Isaan dan Laos.

Afijn, min of meer van boven naar onderen:
- Luang Namtha; als je van trekkings houdt
- Muang Noi; als je van suffe kleine van de buitenwereld afgesloten dorpjes houdt en varen door ongelofelijke stroomversnellingen
- Luang Prabang; als je van tempels en franse architectuur houdt. En van bergen Amerikanen en Japanners
- Vang Vieng; als je van Friends en pizza houdt wordt je heel erg happy in meer opzichten dan 1. Een van de meest trieste plekken in Laos, maar voor sommigen een highlight om voor mij onverklaarbare redenen.
- Vientiane; tsja, als je van bouwvakkers houdt En van Scandinavian bakeries. Expat central, volgens de LP culinaire tip van ZO Azie (i beg to differ). Wordt leuker navenant je verder uit het toeristische epicentrum gaat, religieus centrum van Loas, knooppunt van verbindingen (moet je toch wel aan gesnoven hebben, liever niet na een heel rustig plaatsje )
- Tha Kheak/Savannaket schijnt in de vaart der ecotoeristische volkeren te zijn opgestuwd, trekkings, natuur. Niet uit de eerste hand ervaren overigens (toen wij er zes jaar geleden waren was er nagenoeg geen infrastructuur), maar hoor veel enthousiaste verhalen
- Pakse is niet heel bijzonder, maar waarschijnlijk kom je er omdat het een verkeersknooppunt is
Als je in nood voor comfort bent, is het Sang Aroen hotel aan te raden (700 bath ongeveer)
- Champasak. Erg leuk, een beetje off the beaten track, langs de mekong, suf, vriendelijk, heel erg mooie tempel a la mini Angkor Wat, ook nog steeds in gebruik bij locale bevolking
- Don Khong. Eilandje in het midden van de Mekong. Erg rustig, maar toeristen zitten nogal op elkaar. Boottochtjes, kano, zonsondergang. Lao Lao verkoper laatste straat links
- Don Det. High as a kite Bob Marley revival. Zie Vang Vieng. Als je de rust een beetje opzoekt (zuidkant) goed te doen, prachtig gelegen midden in de Mekong, mooie omgeving, chill, maar wil iemand die irritante gedrogeerde backpackers wegtoveren????
- Don Kong, zie Don Det, maar dan meer opmarket.
- and finally de geheime tip: Attapeu. Betekent letterlijk buffelmest, maar prachtig gelegen aan rivier, altijd feest, mix tussen Vietnam en Laos. Baguettes bij de zusters op de markt, Drie woordjes Vietnamees betekent 20 monden met stralende tanden Mooie omgeving, groen, rustig.....tot.... 's avonds aan de rivier. Karaoke, blijven zitten met de rekening, fun fun fun till your daddy takes your Beer Lao away.

De rest moeten we nog een keer ontdekken, maar eigenlijk geloof ik dat we Loas vorige keer een beetje afgeschreven hebben. Verwend als we zijn, hebben we in zes jaar zien en voelen veranderen in een soort van toeristen trap (wtf doet Djoser daar, en wordt daar echt een maximum gesteld aan IQ en EQ van zowel reisleider en reizigers?). Wat Hik hierboven zegt: Laos wordt exponentieel leuker als je van de toeristische route afwijkt en de must sees eigenlijk laat voor de je collegareizigers. Laos kom je ergens anders tegen

Succes met die paar dagen
(hoe kan dat nou in een paar dagen )

/edit/ Tat Lo vergeten. Mooie waterval in mooie natuur. Wel raar als ze het knopje boven omzetten en er geen water meer uit de val komt
Wow thanks Ga er nog even goed over nadenken Nee, ik ga enkele dagen, maar pas in de zomer
pi_68797335
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
- Vang Vieng; als je van Friends en pizza houdt wordt je heel erg happy in meer opzichten dan 1. Een van de meest trieste plekken in Laos, maar voor sommigen een highlight om voor mij onverklaarbare redenen.
Ik vond het vooral een hoogtepunt vanwege de prachtige natuur: een enorme grot met daarvoor helder blauw water waar je in kunt zwemmen en prachtige bergen waarvan ik er een beklommen heb (met uitzicht over Vang Vieng en omgeving).

Tuben heb ik 1 dag gedaan, vond het echt leuk, vooral omdat ik ook bekenden tegen kwam (Engelsen die ik eerder in Vietnam had ontmoet).
quote:
- Vientiane; tsja, als je van bouwvakkers houdt En van Scandinavian bakeries. Expat central, volgens de LP culinaire tip van ZO Azie (i beg to differ). Wordt leuker navenant je verder uit het toeristische epicentrum gaat, religieus centrum van Loas, knooppunt van verbindingen (moet je toch wel aan gesnoven hebben, liever niet na een heel rustig plaatsje )
Volgens mij had ik het al een keer gezegd, maar Vientiane vond ik echt heel weinig aan.
pi_69026761
Hoe zit het met malaria in Laos?
pi_69026854
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:35 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe zit het met malaria in Laos?
alles behalve Luang Prabang en Vientiane malariagebied dacht ik.

we verbazen ons altijd wel over het feit dat muggen kennelijk niet de mekong over durven te vliegen, want aan de andere kant in Thailand is het geen malariagebied

in november - februari is de kans dat je een zaktrekker tegenkomt groter dan dat je een mug tegenkomt, maar geen idee hoe dat in regentijd is.
pi_69030565
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

alles behalve Luang Prabang en Vientiane malariagebied dacht ik.

we verbazen ons altijd wel over het feit dat muggen kennelijk niet de mekong over durven te vliegen, want aan de andere kant in Thailand is het geen malariagebied

in november - februari is de kans dat je een zaktrekker tegenkomt groter dan dat je een mug tegenkomt, maar geen idee hoe dat in regentijd is.
Hmm, vervelend ja. Maar als je naar Vang Vieng gaat, heb je dus malariatabletten nodig? Of gebruikt niemand dat verder?
pi_69030631
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Hmm, vervelend ja. Maar als je naar Vang Vieng gaat, heb je dus malariatabletten nodig? Of gebruikt niemand dat verder?
hoeveel dagen ga je?
pi_69038690
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hoeveel dagen ga je?
Niet zo lang. Een week denk ik.
pi_69071712
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Niet zo lang. Een week denk ik.
als je ook nog een paar dagen in Vientiane of Luang Prabang verblijft betwijfel ik de GGD je uberhaupt maleria medicijnen zou voorschrijven. Mijn ervaring is als je maar een paar dagen in malariagebied verblijft ze je aanrader om gewoon je huid te bedekken en goed gebruik te maken van DEET etc. (tip trouwens: het Indiaase Odomos, steeds beter ook elders verkrijgbaar, lijkt even goed te werken, maar wel een stuk prettiger).

Maar waarschijnlijk kan Hik dat beter beamen. Ik verblijf niet zo vaak kort in dergelijk gebied, maar heb het wel eens aan de GGD Eindhoven gevraagd toen ze mij vroegen hoe lang ik in malariagebied verbleef.

PS: ik heb een reisverzekering bij Elvia en die hebben een tropenarts die je om een telefonische en gratis consult kunt vragen. Mocht je een reisverzekering bij Elvia hebben
  zondag 17 mei 2009 @ 13:43:30 #163
104963 ETA
European Travel Author
pi_69115866
TVP vanuit Luang Prabang. Volgende week terug in NL, dan maar eens wat fotos posten
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_69122160
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:43 schreef ETA het volgende:
TVP vanuit Luang Prabang. Volgende week terug in NL, dan maar eens wat fotos posten
Waar zit je ergens?
  maandag 18 mei 2009 @ 13:18:59 #165
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69148629
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar waarschijnlijk kan Hik dat beter beamen. Ik verblijf niet zo vaak kort in dergelijk gebied, maar heb het wel eens aan de GGD Eindhoven gevraagd toen ze mij vroegen hoe lang ik in malariagebied verbleef.
Zie ook de discussie die bovenaan deze bladzijde en op de vorige stond...

Voor gebieden waar ze de meest brute vorm van Malaria hebben (Afrika en tegenwoordig ook helaas Cambodja/Laos) wordt ook voor korte bezoeken slikken aangeraden. Goed, niet als je twee dagen gaat misschien, maar wel voor een week.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_69396482
Misschien wil ik van Vientiane naar Luang Prabang, en dan van Luang Prabang naar Hanoi, Vietnam. Is dat te doen in eind-juli? Of staan dan alle wegen onder water?
pi_71873218
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Misschien wil ik van Vientiane naar Luang Prabang, en dan van Luang Prabang naar Hanoi, Vietnam. Is dat te doen in eind-juli? Of staan dan alle wegen onder water?
Geen idee, maar daar ben je nu wel achter denk ik
pi_71930770
tvp
pi_71947473
Vientiane is ook niet meer wat het geweest is. Vijf jaar geleden was de helft van de straten nog onverhard en nu staan er 's morgens bij de morning market politie agenten het verkeer te regelen en orde scheppen in de chaos van tuktuk's, brommers en SUV's. Maar de Scandinavian Bakery serveert nog steeds een fantastisch ontbijt voor een eurootje of drie.
pi_71948191
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:04 schreef Buzz129 het volgende:
Maar de Scandinavian Bakery serveert nog steeds een fantastisch ontbijt voor een eurootje of drie.
En die in Luang Prabang heeft heerlijke pizza's
pi_71949321
Ik ben net een paar dagen terug uit Laos/Cambodja. Vond het super.

Vooral Luang Prabang en het varen over de Mehkong met een slowboat vond ik super. En Vientiane vond ik wel een leuke plaats, erg dorps voor zo'n grote stad!

Vang Vieng vond ik overigens vreselijk, heb spontaan een hekel aan Friends gekregen. Al is de natuur er prachtig met moet je dus vooral het plaatsje laten voor wat het is en de omgeving bekijken.

Heb overigens geen malariatabletten geslikt, maar dat doe ik eigenlijk nooit. ( ) De adviezen die mijn reisgenoten hadden gekregen weken nogal van elkaar af, de meeste mensen hadden alleen malariatabletten bij zich voor het zuiden van Laos (Don Khong).

Ben ook (oa) naar de Vallei der Kruiken bij Phonsavan geweest. Vond het een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht dan het uiteindelijk bleek te zijn.

Oh en in Cambodja natuurlijk Angkor... Geweldig gewoon. Zo groot, zo veel te zien, zo mooi. Ik moet echt nog een keer terug! Alleen de verkopers zijn er rete-irritant.

En in PhnomPenh naar het museum S1 geweest, de oude martelgevangenis van de Rode Khmer. Dat was echt heel bizar en confronterend... het is eigenlijk nog zo kort geleden dat Cambodja echt de hel op aarde was. Zijn ook nog naar een van de killingfields geweest bij PhnomPenh. Zo triest. Erg indrukwekkend allemaal.

[ Bericht 29% gewijzigd door Levitation op 17-08-2009 14:10:18 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_71949661
's Avonds met z'n allen Friends kijken in je 'In the tubing - Vang Vieng Laos'-tshirt

3 minuten fietsen buiten het dorpje en je zag niemand van die figuren meer. Die staan om 2u op, gaan tuben en gieten zich daar al vol met laolao, en s'avonds Friends kijken en met z'n 6en een pizza delen. En dat dagen achterelkaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:22:31 #173
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71949822
Ik heb heel die kruikenvelden totaal gemist

Kwam er pas in Vietnam achter dat dat 1 van de grotere toeristische attracties is
The line is a dot to you!
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:29:15 #174
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_71951638
Vlakte der kruiken is wel apart.
Aan de andere kant, het is gewoon een hollands weiland met wat groot uitgevallen potten van de pottenbakker

ik ben er dan ook nog niet geweest.
Explore the World
pi_71952686
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:04 schreef Buzz129 het volgende:
Maar de Scandinavian Bakery serveert nog steeds een fantastisch ontbijt voor een eurootje of drie.
als je dan ook die irritante falang kunt wegtoveren? Goddemn, dit is Laos, het is toch geen Costa Brava?
pi_71952752
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:29 schreef bluesparkle het volgende:
Vlakte der kruiken is wel apart.
Aan de andere kant, het is gewoon een hollands weiland met wat groot uitgevallen potten van de pottenbakker

ik ben er dan ook nog niet geweest.
ik ook niet, wil wel een keer naar het echte Noorden (Vieng Xai, Sam Neua, Nong Khiaw, Muang Khua). Dan kom je er toch door denk ik, tenzij je een actue doodswens hebt en een plaats in één van die Russiche propellorvliegtuigjes van Lao Airlines bemachtigt (als ze die nog hebben, en als ze uberhaupt die routes nog vliegen)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:02:13 #177
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_71972091
Je kunt met een helicopter of een Cessna naar Sam Neua vliegen:
1,5 miljoen kip (125 euro) retour

http://www.lao-air.com/aircraft.php
Als de vliegtuigen net zo netjes zijn als de website is dat best te doen

Wellicht dat wij ook nog een keer die kant op gaan. Noy's moeder komt er vandaan.
Explore the World
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:04:54 #178
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71972133
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik ook niet, wil wel een keer naar het echte Noorden (Vieng Xai, Sam Neua, Nong Khiaw, Muang Khua). Dan kom je er toch door denk ik, tenzij je een actue doodswens hebt en een plaats in één van die Russiche propellorvliegtuigjes van Lao Airlines bemachtigt (als ze die nog hebben, en als ze uberhaupt die routes nog vliegen)
Wij vlogen in een gloednieuwe propellorvliegtuig van Lao air. Dus het zal wel meevallen
stom
pi_71973108
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:02 schreef bluesparkle het volgende:
Je kunt met een helicopter of een Cessna naar Sam Neua vliegen:
1,5 miljoen kip (125 euro) retour

http://www.lao-air.com/aircraft.php
Als de vliegtuigen net zo netjes zijn als de website is dat best te doen

Wellicht dat wij ook nog een keer die kant op gaan. Noy's moeder komt er vandaan.
LAAT JE NIET MISLEIDEN!!!!!!!
Dit is niet de nationale luchtvaatmaatschappij van Laos! Garanties dus nul komma nul!

Website van de officiele internationale LVM van Laos is :
www.laoairlines.com
En die vliegen gegarandeerd wel met gecertificeerde vliegtuigen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:09:00 #180
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_71973256
Ik weet dat dit niet Lao Airlines is.
Die vliegen met ATR72 en MA60 en niet naar Sam Neua.
Dus je kunt vliegen met een helicopter/Cessna of 35 uur bumpy road
Explore the World
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:27:28 #181
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71973620
Sam Neua, is dat bij de Chinese grens??
The line is a dot to you!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:44:07 #182
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_71973956
Vietnamese grens
Explore the World
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:00:30 #183
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71974329
Hmm, ik was in de war met Muang Sing (als ik de naam goed heb)
The line is a dot to you!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:22:04 #184
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_71974856
Ah Muang Sing ben ik wel geweest dat is inderdaad vlakbij China.
Slaperig dorp. 1 nachtje geslapen en weer terug met de bus.
Was helemaal niets te doen ivm Chinees Nieuwjaar.
Explore the World
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:16:51 #185
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72104920
Blijf weg van drugs in Laos. Zie onderstaande bericht in de Vientiane Times.

Security officials to keep a watchful eye on drug traffickers

Visitors from some countries will come under stricter observation and border controls after a significant number have been arrested and convicted of drug offences and other crimes.

The Ministry of Public Security has recorded a large number of offences involving citizens of these countries, the Deputy Minister said last week at a nationwide meeting between government members and provincial governors in Vientiane .

Public Security Deputy Minister Brigadier General Toula Inthathilath reported that during six months of this year, 41 people from seven African nations had been arrested in Laos . Most of those arrested were involved with drugs, acts of deceit or illegal employment.

“We have already deported about 40 people,” he said.

“There is an increasing number of people from African countries visiting our country, reaching more than 1,400 in 2008-2009,” he explained.

“Most of them get a tourist visa-on-arrival. Some stay in the capital and overstay their visa.”

“They then get into trouble for offences that include, drug trafficking, counterfeit money, expired passports, deceit and not paying accommodation, restaurant and vehicle rental bills.”

Brigadier General Toula added that in previous years, there were a lot of offences involving false passports.

Often these were lost or stolen passports where the genuine photo was replaced with their own.

“Sometimes, when they are involved in illegal activities and leave, they get arrested in neighbouring countries and return to Laos .”

“This can be a big problem because their countries usually do not have an embassy in Laos ,” Brigadier General Toula explained.

Ministry officials are trying to reduce this problem by more closely monitoring foreign visitors residing in villages.

They will also scrutinise visa applications more closely, particular those from African countries.

“We will work more closely with the Ministry of Foreign Affairs to check on the entry and exit of foreigners and the monitoring of such foreigners living in Laos ,” he reported.

The Public Security Ministry also wanted to discuss limitations on visas for people coming from target countries.

Two months ago, police arrested a Nigerian man in Vientiane , after finding him in possession of 900 grams of heroin.

Before that, a British national Samantha Orobator was sentenced to life in prison after being found guilty of possessing 680 grams of heroin.

Ms Orobator was born in Nigeria but is now a resident of the UK and has British citizenship.

Laos has very strict laws reg arding the trafficking and possession of drugs. The death penalty awaits those found in possession of or trading in more than 500 grams of heroin.

“These are just some of the problems that we face and we will be stricter and pay closer attention to people causing trouble in Laos ,” Brigadier General Toula said.

By Souknilundon Southivongnorath
Vientiane Times
(Latest Update August 24, 2009)
Explore the World
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:45:04 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72108126
Lijkt me dat ze over een paar gram wiet niet heel moeilijk zullen doen?
The line is a dot to you!
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:49:49 #187
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_72108250
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:45 schreef kepler het volgende:
Lijkt me dat ze over een paar gram wiet niet heel moeilijk zullen doen?
Neu, ook niet over een paar gram coke of heroine.
stom
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:10:32 #188
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72109857
Ik zou voorzichtig zijn ook met softdrugs.
Neem maar een LAO LAO of een Beer Lao en hou het daarbij.
En anders rook je een pijpje opium

Ik vroeg mij trouwens al af wat al die Afrikanen in Vientiane deden maar dat is nu duidelijk...
Explore the World
pi_72121174
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Neu, ook niet over een paar gram coke of heroine.
lekker naief. Zorg maar dat je ook een paar duizend USD cash bij de hand hebt, in het geval dat de local policechief krap bij kas zit.

En helemaal als je heroine gebruikt, waar dan ook: dan ben je een ontzettend stomme lul.
pi_72122748
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:45 schreef kepler het volgende:
Lijkt me dat ze over een paar gram wiet niet heel moeilijk zullen doen?
Nee hoor, doen ze niet moeilijk over. Ze donderen je gewoon voor een paar maanden in een cel met een paar honderd soortgenoten. Proces? Wat is dat?

Afijn, ik hoor je jank verhaal wel tzt!
pi_72222205
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Nee hoor, doen ze niet moeilijk over. Ze donderen je gewoon voor een paar maanden in een cel met een paar honderd soortgenoten. Proces? Wat is dat?

Afijn, ik hoor je jank verhaal wel tzt!
Wat ik dacht inderdaad
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:08:20 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72222855
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Nee hoor, doen ze niet moeilijk over. Ze donderen je gewoon voor een paar maanden in een cel met een paar honderd soortgenoten. Proces? Wat is dat?

Afijn, ik hoor je jank verhaal wel tzt!
Het was gewoon een vraag hoor Je hoeft niet gelijk zo aggressief te reageren

Als ik dat artikel zo lees gaat het over 700 gram heroine, wat me iets ernstiger lijkt dan een paar gram (dus geen tientallen, maar gewoon 5 gram ofzo) wiet. Ten eerste zullen ze daar niet zo heel erg achteraan gaan en ten tweede is er niet eens veel politie-controle in Laos.

Nu heb ik zelf ook geen wiet gekocht in Laos, want het risico is het me niet waard. Echter elke (maar dan ook bijna elke) toerist gebruikt daar volop wiet, althans de toeristen die ik tegen kwam

Natuurlijk, als ze je heel toevallig controleren (moet je wel echt pech hebben denk ik) dan zul je een leuk bedrag moeten betalen als je wat wiet bij je hebt. Maar ze zullen echt niet actief op dat soort mensen jagen
The line is a dot to you!
pi_72223030
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:08 schreef kepler het volgende:
Nu heb ik zelf ook geen wiet gekocht in Laos
Ik wel, maar het is beter van niet.
quote:
Natuurlijk, als ze je heel toevallig controleren (moet je wel echt pech hebben denk ik) dan zul je een leuk bedrag moeten betalen als je wat wiet bij je hebt. Maar ze zullen echt niet actief op dat soort mensen jagen
Naar wat ik heb gehoord zijn er ook veel fake agenten (vooral in Vang Vieng), die vragen om geld als ze je betrappen. Er wordt geadviseerd dat je dan moet vragen of dat op het politiebureau afgehandeld kan worden, dan druipen ze af geloof ik.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:20:08 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72223110
Totdat het dus een echte agent blijkt te zijn

Ik heb wel af en toe wat wiet gerookt, maar dat was voornamelijk in het Noorden. Wiet kopen leek me echt geen goed plan, maar mijn medereizigers hadden er blijkbaar minder moeite mee
The line is a dot to you!
  donderdag 3 september 2009 @ 11:49:11 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72394272
Even vast een tvp. Ik hoop dat we nog dit jaar Laos een keer kunnen bezoeken.
pi_72419295
Ik wil ook naar Loas, wat kosten die meisjes daar? Nachtje voor een 16-jarige?
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:57:12 #197
104963 ETA
European Travel Author
pi_72421278
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:47 schreef DurumDoner het volgende:
Ik wil ook naar Loas, wat kosten die meisjes daar? Nachtje voor een 16-jarige?
haha, wat een humor...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_72421328
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:57 schreef ETA het volgende:

[..]

haha, wat een humor...
Kan er zelf ook wel om lachen.
pi_72422870
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:47 schreef DurumDoner het volgende:
Ik wil ook naar Loas, wat kosten die meisjes daar? Nachtje voor een 16-jarige?
Waarschijnlijk veel meer dan in Istanbul. Waar ligt Loas trouwens?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:02:33 #200
104963 ETA
European Travel Author
pi_72428204
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 05:21 schreef Ruud het volgende:

[..]

Waarschijnlijk veel meer dan in Istanbul. Waar ligt Loas trouwens?
naast combadja.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')