Jij (of iemand anders) zei wel dat het stom is. Dat is het niet. Het is juist slim.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het oneerlijk is.
die som klopt niet echtquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:17 schreef Niara het volgende:
tja in winkels vind ik het nog wel meevallen.
Vaak verstaan ze je wel als je Nederlands spreekt, maar antwoorden dan in het Frans.
En bleh, het is ook zo stom dat ze bijna alleen tweetaligen of zelfs drietaligen aannemen.
Vermoedelijke cijfers:
80% Franstaligen
20% Nederlandstaligen
En 30% tweetaligen in Brussel.
Tja zo staat het echt in m'n leerboekquote:
Er zit een callcenter waar veel Nederlanders werken, heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:25 schreef Niara het volgende:
Tja ik vind het gewoon erg jammer dat mijn ouders me niet tweetalig hebben opgevoed
Maar ach, met mijn middelbare school Frans en wat had gebaren kom ik er ook wel.
Plus ze doen niet echt aan studentenjobs dus meh.
Ik zit elke dag in de Brusselse metro, maar dit soort taferelen maak ik dus nooit mee... Wel de dagelijkse zwervers met hun standaard preekje...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:53 schreef Niara het volgende:
Wat ik trouwens het meest irritante vind zijn de mensen in de metro. Vorige week last gehad van 3 mensen. Het zijn altijd Franstaligen van buitenlandse afkomst die zogenaamd een gesprek met je willen aanknopen, je telefoonnummer willen, iets met je wil drinken..
En geloof het of niet er zat vorige week een meneer (de was weliswaar niet van zichtbare buitenlandse afkomst) en die zat met zichzelf te spelen.. tijdens spitsuur nog wel![]()
Dus tja, ik begin een beetje bang te worden wanneer ik met de metro moet.
En dat preekje is dan ook nog standaard in het Fransquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:46 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Ik zit elke dag in de Brusselse metro, maar dit soort taferelen maak ik dus nooit mee... Wel de dagelijkse zwervers met hun standaard preekje...
Alsof het precies 100% zou moeten zijn. Iemand die tweetalig is behoort tot zowel de groep van Franstaligen als de groep van Nederlandstaligen....quote:
die gasten zijn top. Excusez-moi .... En dan vragen om geld of een sigaret.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:46 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Ik zit elke dag in de Brusselse metro, maar dit soort taferelen maak ik dus nooit mee... Wel de dagelijkse zwervers met hun standaard preekje...
Het zou moeten zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof het precies 100% zou moeten zijn. Iemand die tweetalig is behoort tot zowel de groep van Franstaligen als de groep van Nederlandstaligen....
quote:Indicatie van het percentage Nederlandstaligen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op basis van de verkiezingsuitslag van de regionale verkiezingen van 7 juni 2009 per kieskanton:
Kieskanton Anderlecht: 14,98% Kieskanton Brussel: 15,93% Kieskanton Elsene: 7,81% Kieskanton Schaarbeek: 10,65% Kieskanton Sint-Gillis: 8,05% Kieskanton Sint-Jans-Molenbeek: 14,78% Kieskanton Sint-Joost-Ten-Node: 8,56% Kieskanton Ukkel: 6,20%
lijkt me ook erg sterk! Alle talen behalve Vlaams...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:10 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik kan me amper voorstellen dat in Sint Jans Molenbeek zoveel Nederlandstaligen wonen. Centrum wel, Vlaamsesteenweg enzo. Maar Molenbeek zit echt totaal vol met niet-Belgen en die zijn vrijwel allemaal Franstalig.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:10 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik kan me amper voorstellen dat in Sint Jans Molenbeek zoveel Nederlandstaligen wonen. Centrum wel, Vlaamsesteenweg enzo. Maar Molenbeek zit echt totaal vol met niet-Belgen en die zijn vrijwel allemaal Franstalig.
dan nog klopt het niet, want dan kunnen er niet meer tweetaligen dan nederlandstaligen zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof het precies 100% zou moeten zijn. Iemand die tweetalig is behoort tot zowel de groep van Franstaligen als de groep van Nederlandstaligen....
Ik had het niet over nationaliteit maar afkomst. In de praktijk zullen ze vast hun Belgische nationaliteit hebben maar het komt er op neer dat wel degelijk vrijwel iedereen Marokkaans of Afrikaans is aldaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
26,2% heeft niet de Belgische nationaliteit in Molenbeek. Volgens mij zitten de Marokkanen vooral in Oud-Molenbeek.
dat is mijn indruk ook. Collega hier woont er ook en gaat om die reden verhuizen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ik had het niet over nationaliteit maar afkomst. In de praktijk zullen ze vast hun Belgische nationaliteit hebben maar het komt er op neer dat wel degelijk vrijwel iedereen Marokkaans of Afrikaans is aldaar.
Dat gaat vooral op voor Oud-Molenbeek (ik zou er niet dood gevonden willen worden). Je hebt ook wel enkele betere stukken in Molenbeek.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ik had het niet over nationaliteit maar afkomst. In de praktijk zullen ze vast hun Belgische nationaliteit hebben maar het komt er op neer dat wel degelijk vrijwel iedereen Marokkaans of Afrikaans is aldaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |