Ik ben een watje. tuurlijk joh. Ze MOET op de kinderen passen ze KAN niet weg een vriendin zou het doen maar die heeft afgezegd en de dokters zelf krijgen GEEN vrij van hun baas door achterstand.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:45 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ongelooflijk watje, ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan met zo weinig ruggegraat. Dat je het in deze situatie niet op kan brengen om naar het huis van die hostouders te rijden en haar mee te nemen naar het ziekenhuis. Daarna aangifte doen en de tuchtcommissie erbij trekken.
Of je liegt natuurlijk gewoon.
[..]
Tuurlijk kan het wel. Jullie zijn alleen niet bereid om de stappen te zetten en de consequenties te dragen die horen bij het krijgen van een kind. Zo blij zijn dat jullie samen een kind hebben, maar ondertussen het kind wel laten stikken.
Of je liegt natuurlijk gewoon.
Nou, je laat je vriendin die volgens een dokter een hersenschudding heeft gewoon werken met een gebroken arm, en je weet ook al niet hoe het er met jullie kindje aan toe is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:49 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Ik ben een watje. tuurlijk joh. Ze MOET op de kinderen passen ze KAN niet weg een vriendin zou het doen maar die heeft afgezegd en de dokters zelf krijgen GEEN vrij van hun baas door achterstand.
Wat moet ik doen dan ik kan niks. Zij zijn verantwoordelijk voor haar want dat willen ze zijn. Als ze bij mij ingeschreven stonden dan had ik wat te zeggen maar nu kunnen ze me gewoon het huis uitzetten. en ik moet nog wel even bij hun langsgaan dus blijf ik liever op goede voet met hun ok ? Daarnaast proberen ze wel te helpen door eerder naar huis te komen ect. Dus werken ze wel wat mee. Maar denk je dat ik blij ben met dit. Ik kan mijn vriendin niet steunen bij alles ik zit hier.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:50 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nou, je laat je vriendin die volgens een dokter een hersenschudding heeft gewoon werken met een gebroken arm, en je weet ook al niet hoe het er met jullie kindje aan toe is.
Nou dan ben je een watje, of een leugenaar.
Het is te verwachten dat men op Fok zo over contracten denkt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:51 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Wat lul jij een onzin zeg.
In een contract maken twee partijen afspraken. Beide partijen (au pair en bureau) zijn in dit geval met deze afspraken akkoord gegaan. Als de au pair vervolgens toch tegen de afspraken in zwanger is geworden is dat genoeg reden om de boel te ontbinden. Dat heeft niets met boven of onder de wet te maken.
Op jouw manier zou elk contract dus waardeloos zijn ?![]()
Overigens lijkt de TS me ongelooflijk naïef. Gelukkig krijgt hij binnenkort promotie zodat hij en niet wij voor het kind moeten gaan betalenMaar dat terzijde.
De vrouw waar je van houdt moet met een gebroken arm werken, en je bent onzeker over jullie ongeboren kindje. En je 'kan niks'???quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:52 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Wat moet ik doen dan ik kan niks. Zij zijn verantwoordelijk voor haar want dat willen ze zijn. Als ze bij mij ingeschreven stonden dan had ik wat te zeggen maar nu kunnen ze me gewoon het huis uitzetten. en ik moet ngo wel even bij hun langsgaan dus blijf ik liever op goede voet met hun ok ?
ach zeik toch niet wat weet jij nu hoe ik voor haar voel je maakt me kwaad en alleen maar meer gefrustreerd met je gezeik. Blijf dan weg hier als je niks anders bij te dragen hebt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:55 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
De vrouw waar je van houdt moet met een gebroken arm werken, en je bent onzeker over jullie ongeboren kindje. En je 'kan niks'???
Ik hoor het al, echte liefde.
Je moet je ook kwaad maken ZAK HOOI!! Dat is een normale reactie als mensen degene waarvan je houdt op deze manier behandelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:59 schreef DetoiX het volgende:
[..]
ach zeik toch niet wat weet jij nu hoe ik voor haar voel je maakt me kwaad en alleen maar meer gefrustreerd met je gezeik. Blijf dan weg hier als je niks anders bij te dragen hebt.
Laten we het even in perspectief zetten. Je vriendin is zwanger. Je probeert een verblijfsvergunning te regelen. Ze valt van de trap af, breekt haar arm en heeft volgens minimaal één dokter een hersenschudding. Waar maak jij je zorgen over? Niet over dat je vriendin en jullie ongeboren kind de juiste medische zorg krijgen? Nee, je maakt je zorgen over het feit of je al dan niet bij de familie waar ze werkt over de vloer mag komen!!!! Vind je het raar dat ik vraagtekens zet bij de manier waarop jij prioriteiten stelt?quote:Ik vind het niet normaal dat ze moet werken met gebroken arm, maar wat moet ik er tegen doen. Zelf maar niet gaan werken dan? en haar helpen dat zou ik doen alleen zou mijn eigen baas daar niet blij mee zijn want die heeft mij ook nodig. Ik zou het liefste nu nog naar ziekenhuis gaan en dan naar de ehbo ofzo en zeggen dat nu gebeurd is en kijken of ik het particulier kan betalen.
Jep, of een leugenaar.quote:Maar nee ik ben een slappe zak blijkbaar.
Ten eerste pleegt ze geen contractbreuk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:43 schreef DetoiX het volgende:
[..]
En volgens jouw is het volgende de wet ( en dus ook de IND ) dus zo dat ze haar visa niet verliest ook al pleegt ze contractbreuk met het agentschap?
Nou ja, een beetje wel ja. Je laat nu de kinderen van die hostouders voor je eigen kind gaan, snap je dat wel?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:59 schreef DetoiX het volgende:
[..]
ach zeik toch niet wat weet jij nu hoe ik voor haar voel je maakt me kwaad en alleen maar meer gefrustreerd met je gezeik. Blijf dan weg hier als je niks anders bij te dragen hebt.
Ik vind het niet normaal dat ze moet werken met gebroken arm, maar wat moet ik er tegen doen. Zelf maar niet gaan werken dan? en haar helpen dat zou ik doen alleen zou mijn eigen baas daar niet blij mee zijn want die heeft mij ook nodig, dan verlies ik me baan en dan zijn we nog verder van huis. Denk je dat ik daar niet al aan gedacht heb. Ik zou het liefste nu nog naar ziekenhuis gaan en dan naar de ehbo ofzo en zeggen dat nu gebeurd is en kijken of ik het particulier kan betalen.
Maar nee ik ben een slappe zak blijkbaar.
als ik niet bij hun over de vloer mag komen mag ik haar niet meer zien, daarnaast wil ik niet dat ze in paniek raakt of stress krijgt wat dat kan ze niet gebruiken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je moet je ook kwaad maken ZAK HOOI!! Dat is een normale reactie als mensen degene waarvan je houdt op deze manier behandelen.
[..]
Laten we het even in perspectief zetten. Je vriendin is zwanger. Je probeert een verblijfsvergunning te regelen. Ze valt van de trap af, breekt haar arm en heeft volgens minimaal één dokter een hersenschudding. Waar maak jij je zorgen over? Niet over dat je vriendin en jullie ongeboren kind de juiste medische zorg krijgen? Nee, je maakt je zorgen over het feit of je al dan niet bij de familie waar ze werkt over de vloer mag komen!!!! Vind je het raar dat ik vraagtekens zet bij de manier waarop jij prioriteiten stelt?
Heb je al aan je baas gevraagd of je een halve dag weg kan zijn inclusief de uitleg van de situatie? Als ik de assertiviteit en het initiatief dat je toont bij eerdere verhalen in dit topic zo zie, dan denk ik dat niet. Je zou het minimaal kunnen proberen.
[..]
Jep, of een leugenaar.
Duidelijk verhaal. Maar nu zag ik hier voorbij komen dat au pairs geen normaal arbeidscontract hebben. Als zij door het zwanger worden haar contract niet kan uitdienen, heeft dat dus geen consequenties voor haar? (zoals in een 'normaal' arbeidscontract)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ten eerste pleegt ze geen contractbreuk.
Ten tweede mag ze in Nederland doen en laten wat ze wil, en daar heeft de IND geen interesse in.
Het werkt zo:
Partij X en meisje M maken een au-pair afspraak. Ze spreken af (ik ga even overdrijven om het duidelijk te maken) dat ze niet zwanger wordt.
Zij krijgt een verblijfsvergunning.
Natuurlijk wordt ze toch zwanger.
Volgens Fok is dat dus contractbreuk.
Nee, dat is het dus niet. Die bepaling is niet geldig. Je mag in een contract veel afspreken, maar het mag niet tegen de wet in gaan.
Ik heb zelf maar even zitten grasduinen. Wat kwam ik tegen:quote:Het enige dat zij kunnen doen is: Bij de IND melden dat de au-pair overeenkomst is verbroken.
Ik weet niet hoe de IND daar mee omgaat - dat kun je bij hun infonummer navragen.
Misschien dat de verblijfsvergunning daardoor automatisch eindigt. Maar het kan ook heel goed dat dat niet zo is. En in dat geval heeft het gastgezin gewoon niets te doen. Einde verhaal. Zij kunnen een verblijfsvergunning niet verstrekken, noch kunnen zij die intrekken.
Zoek dus uit of en hoe zij via jou een verblijfsvergunning kan krijgen.
http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actueel/Meldpunt.aspquote:Meldpunt au pairs bij IND
Persbericht
1 juni 2004
Met ingang van 1 juni 2004 heeft de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) een tijdelijk meldpunt voor au pairs ingericht. Au pairs die klachten hebben over hun verblijf in Nederland als au pair kunnen deze melden bij dit meldpunt. De klachten kunnen betrekking hebben op de hoeveelheid huishoudelijk werk, het aantal uren dat ze voor de kinderen moeten zorgen of de manier waarop ze worden behandeld. Afhankelijk van het soort klacht zal deze vervolgens door de IND worden doorgeleid naar de politie en/of de arbeidsinspectie. Het telefoonnummer van de IND is 070 779 4888. Het telefoonnummer is niet beschikbaar voor meldingen over fysiek en/of psyschisch misbruik. Geadviseerd wordt om dan contact op te nemen met de plaatselijke politie.
Aanleiding voor het inrichten van een meldpunt zijn de uitkomsten van het onderzoek naar de manier waarop au pairs en gastgezinnen gebruik maken van de au pair regeling. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek-Documentatiecentrum (WODC) van het Ministerie van Justitie. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode mei 2002- maart 2003. Uit het onderzoek is onder andere gebleken dat au pairs hebben aangeven dat zij meer uren werken dan dat is toegestaan. Ingevolge de au pair regeling mag een au pair, in ruil voor kost, inwoning en zakgeld, niet meer dan acht uur per dag werken met een maximum van 30 uur per week.
Verder is gebleken dat vier op de tien au pairs klachten hebben over hun verblijf in Nederland. Meestal gaan deze over de omvang van hun werkzaamheden of de manier waarop zij worden behandeld.
Met het inrichten van het meldpunt wordt beoogd beter zicht te kunnen verkrijgen van het oneigenlijk gebruik van de au pair regeling, zodat er beter toezicht kan worden uitgeoefend. In de toekomst zal het meldpunt bij de nog op te richten au pair branche-organisatie worden belegd.
bedankt ik wist niet dat de ind zelf eentje had.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:16 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Maar nu zag ik hier voorbij komen dat au pairs geen normaal arbeidscontract hebben. Als zij door het zwanger worden haar contract niet kan uitdienen, heeft dat dus geen consequenties voor haar? (zoals in een 'normaal' arbeidscontract)
[..]
Ik heb zelf maar even zitten grasduinen. Wat kwam ik tegen:
[..]
http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actueel/Meldpunt.asp
Ten eerste pleegt ze geen contractbreuk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:43 schreef DetoiX het volgende:
[..]
En volgens jouw is het volgende de wet ( en dus ook de IND ) dus zo dat ze haar visa niet verliest ook al pleegt ze contractbreuk met het agentschap?
Had de IND al gemailt stond 10 minuten in de wacht bij het bellen en ze sluiten snel. Heb een redelijk snel intern emailadres al eens gekregenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:40 schreef Snapcount2 het volgende:
Je kan even kijken op vreemdelingenrecht.com. Je kan daar ook vragen indienen middels een formulier als je even in de rechterbalk op 'verblijfsvergunning' klikt.
niet naar het ziekenhuis maar haar gaan helpen met de arm.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom ben je bang dat je je baan kwijtraakt als je met haar naar het ziekenhuis gaat?
Dat kan alleen als ze op mijn adres staat ingeschreven want er moet een GBA geleverd worden waar wij beide op staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:22 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zoek dus uit of en hoe zij via jou een verblijfsvergunning kan krijgen.
Schrijf haar over naar jouw adres, het oude adres krijgt daar zoals gezegd toch geen bericht van. Nieuwe verblijfsvergunning aanvragen op jouw adres en klaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:04 schreef DetoiX het volgende:
[..]
verblijfsvergunning betekend ook op mijn adres in geschreven staan.
De vraag is gaat de IND dit controleren na de aanvraag bij agentschap en valt dit niet onder fraude.
Die contractbreuk wil wel zeggen dat ze alles moet komen aan het terugbetalen wat ze gekregen heeft van "loon" ( om 300 euro per maand nu loon te noemen dan)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:14 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Schrijf haar over naar jouw adres, het oude adres krijgt daar zoals gezegd toch geen bericht van. Nieuwe verblijfsvergunning aanvragen op jouw adres en klaar.
Ze pleegt contractbreuk met het agentschap maar daar heeft het IND niets mee te maken. Dit valt volgens mij niet onder fraude maar wanprestatie, omdat er geen reden bestaat waarom je vriendin niet alsnog zou kunnen werken als au-pair wordt er door geen van de partijen schade geleden. Dus het enige dat het agentschap kan doen naar mijn idee, is haar ontslaan. Nou boeie.
Zolang jullie niet naar het IND gaan en daar de situatie voorleggen, zal er niets veranderen. Daarnaast is het echt niet zo dat het IND koste wat kost mensen buiten Nederland wil houden en is vast bereid mee te denken over een oplossing. Een uitzendbureau (agentschap) heeft geen zeggenschap over verblijf in Nederland over wie dan ook, dus ze kunnen haar wel ontslaan, maar ik kan me niet voorstellen dat daarmee de verblijfsvergunning ongeldig wordt, deze geeft het IND uit en niet een of ander uitzendbureau.
Dan zou je als je ergens al 20 jaar werkt en 'iets' doet waardoor ze je ontslaan, ineens 20 jaar salaris terug moeten betalen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:18 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Die contractbreuk wil wel zeggen dat ze alles moet komen aan het terugbetalen wat ze gekregen heeft van "loon" ( om 300 euro per maand nu loon te noemen dan)
Yup daarom zitten we ook zwaar in de stress en wil ik wel wat doen maar kan ik niet. Probeer jij maar eens tegen zo een agentschap te vechten als je je vriendin op het spel zet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:19 schreef E.T. het volgende:
Zoals gezegd, TS je komt heel erg jong, naief en slappezakkerig over![]()
Ik kan de harde bewoordingen in eerdere posts heel goed voorstellen. Als je het echte leven wilt meemaken, zul je daar ook de verantwoordelijkheid voor moeten nemen.. En dat werkt niet op deze manier
zo staat het in het contractquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:23 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Dan zou je als je ergens al 20 jaar werkt en 'iets' doet waardoor ze je ontslaan, ineens 20 jaar salaris terug moeten betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |