Ik ruik een HOAXquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:55 schreef MarkyB het volgende:
OMG wat hebben wij hier op het werk zitten lachen om alle nonsens in dit topic. Als ik een paar maanden iemand ken en er zijn al zulke dikke problemen dan ga ik terug naar dezelfde discotheek als dat ik dat ene meisje heb leren kennen om een andere te leren kennen.
Je maakt er wel een heel bont verhaal van is het niet? Zwanger, gebroken arm, hersenschudding, hostouders die tegelijk dokter zijn, contractbreuk, condooms met een gaatje?
Al met al, succes jongen, jij komt er wel
Ik denk bevruchtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef ikbenik het volgende:
Wat wil je, gekookt, gebraden of gestoofd? Of toch maar rauw?
Haar gastouders kunnen de vergunning niet beeindigen, net zo min als ze die kunnen uitgeven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:49 schreef Shinadul het volgende:
Damn wat een hoop onzin over de regels staat hier.
Als de au-pair gast ouders haar verblijfsvergunning beeindigen, gaat zij gewoon terug naar ZA als ze nog geen nieuwe heeft. Dit is de "stok achter de deur" en volledig legaal, haar werk-contract heeft daar niets mee te maken.
Klopt, maar TS vertelde ergens in het begin van het topic dat zij dit hebben nagevraagd en dat het wel kon.quote:De IND ondertussen: Zij gaat geen nieuwe verblijfsvergunning krijgen omdat ZA visum-plichtig is. Tenzij ze reeds een NT2 examen met goed gevolg afgelegd heeft, zal zij dus geen MVV-Visum (gezinsvorming of gezinshereniging) krijgen.
Haar gastouders kunnen de vergunning niet beeindigen, net zo min als ze die kunnen uitgeven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:49 schreef Shinadul het volgende:
Damn wat een hoop onzin over de regels staat hier.
Als de au-pair gast ouders haar verblijfsvergunning beeindigen, gaat zij gewoon terug naar ZA als ze nog geen nieuwe heeft. Dit is de "stok achter de deur" en volledig legaal, haar werk-contract heeft daar niets mee te maken.
Klopt, maar TS vertelde ergens in het begin van het topic dat zij dit hebben nagevraagd en dat het wel kon.quote:De IND ondertussen: Zij gaat geen nieuwe verblijfsvergunning krijgen omdat ZA visum-plichtig is. Tenzij ze reeds een NT2 examen met goed gevolg afgelegd heeft, zal zij dus geen MVV-Visum (gezinsvorming of gezinshereniging) krijgen.
Als haar gast-ouders het contract beeindigen vervalt daarmee de verblijfsgrond en dus kan je direct het land verlaten. Anders krijg je vanzelf bezoek van de vreemdelingendienst. Dat bedoelde ik met dat zij de vergunning kunnen beeindigen. Zij staan namelijk garant tijdens de au-pair periode en die garantstelling trekken ze dus in.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
Haar gastouders kunnen de vergunning niet beeindigen, net zo min als ze die kunnen uitgeven.
Ze kunnen hooguit het contract beëindigen.
Mogelijk dat als gevolg daarvan de verblijfsvergunning eindigt - dat kon ik op de site niet vinden.
Ik zou over het algemeen daar niet van uit gaan, de IND heeft niet het beleid coulant te zijn, onder verdonk niet en nu nog steeds niet.quote:Vergeet niet dat er ook altijd een termijn aan zo'n vergunning zit. Misschien vindt de IND het prima als ze gewoon de termijn afwacht. Of kan ze als 'au pair' bij TS verder.
[..]
Dat kan , als ze een geldig NT2 of inburgerings examen heeft. Verder zou ik niet te veel waarde hechten aan de "helpdesk" van de IND ... Net als alle helpdesken is het niveau om te huilen, ze spreken elkaar zelfs tegen als je terugbelt en een ander aan de lijn krijgt.quote:Klopt, maar TS vertelde ergens in het begin van het topic dat zij dit hebben nagevraagd en dat het wel kon.
Dan gaan we er maar even vanuit dat dat zo is.
Oh, is het geregeld? Ik denk wel dat dit de beste oplossing is, dan hoeven ze niet zoveel initiatief te nemen en is er een minimum van communicatie nodig. En als ze dan een probleem hebben, kunnen ze altijd een topic posten op het forum!! Ik hoop alleen maar dat ze geen contracten voorgelegd krijgen waarin ze zichzelf per ongeluk verkopen als slaaf. Voor je het weet is het getekend, en contract is contract!!!!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:18 schreef Loveless85 het volgende:
huur haar gewoon voor een hongerloontje in als au pair voor haar eigen kind
opgelost
slotje
Euhm au pair is maar tijdelijk dat gaat ze niet meer doen hierna wilde ze zoiezo al niet. Ik heb nooit om geruststelling gevraagd ik vroeg of het legaal was wat ze doen. Blijkbaar niet. Dus weet ik genoeg.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ik snap ook echt niet dat je met iemand die je amper kent een kind op de wereld gaat zetten....
Fijne toekomst als mamma zich als slaaf laat gebruiken en pappa daar te bang is om er wat over te zeggen en eerst 'geruststelling' van een heel forum nodig heeft.![]()
Om vervolgens NOG niks te doen
Nou, er staan aardig wat gebouwen langs de A58, dus als het niet teveel gevraagd is...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:18 schreef DetoiX het volgende:
Wat willen jullie nog meer fotos van mij en haar of van mijn werk of misschien mijn werklocatie?
A58 groot gebouw zo goed?
Voor zover ik er iets over kon vinden, is het het beste de aanvraag voor een verandering vlak voor het aflopen van het au-pair visum in te dienen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:18 schreef DetoiX het volgende:
Bah, waarom denk je dat niet meer reageer omdat ik die onzin meer dan zat was die mensen verklaren.
Kan ik het helpen dat er zoveel aan de hand is. Ik heb gisteren al gezegd dat ik contact op had genomen met de IND via mail want veel haast heeft het nu op het moment niet.
Je bent wel een beetje wereldvreemd mannetje? "Heej schat, ik heb ons probleem op een forum gezet, moet je zien hoe er gereageerd wordt!!". Vind je het vreemd dat ze zich gekwetst voelt?quote:En ik heb nu wel andere dingen aan mijn hoofd dan het gezeik hier aan te horen, van mensen die verstand hebben alleen mgerben heeft me goed geholpen.
Daarnaast had ik mijn vriendin dit topic laten lezen ( ja ze kan nederlands lezen) en ze voelde zich zwaar gekwetst en wilde dat ik het maar met rust liet en we het anders wel gingen uitzoeken.
Hopelijk kan je vandaag dan wel weg. Waarom heb ik het idee dat dat ook niet gaat gebeuren?quote:GIstere ( en ook vanwege zat ik nog ziek thuis ) ik KON dus niet weg vanwege controle.
Ik ben 25 werk in de IT en ja dan is het druk.
Waarom vraag je op een publiek forum om legaal advies (illegaal advies zou natuurlijk niet zo slim zijn) terwijl je zelf al meld dat je een advocaat in de arm genomen hebt? Je betaalt die man toch al, vraag hem dan om advies.quote:Het is onze keuze geweest en hoe alles nu loopt ook.
Ik vroeg alleen legaal advies dat heb ik gekregen en dat is alles wat ik wilde weten.
Niet wat meningen.
Weet je zeker dat ze geen inburgeringscursus nodig heeft? Dat zou ik nog even navragen als ik jou was.quote:Nog even ter verduidelijking. verblijf mag veranderd worden naar verblijf bij partner ( mits op zelfde adres ingeschreven ( bewijs via GBA)
hiervoor is geen inburgeringscursus nodig en hoeft ze niet voor terug te gaan.
De kosten voor wijziging zijn 830 euro
Waar het om ging, was dat er telkens een kwaal bij kwam, plus het feit dat geen van beiden op het idee kwamen na een kapot condoom even een morning-after pil te halen bij de apotheek. En het feit dat je je vriendin laat werken met een hersenschudding en een gebroken arm.quote:maakt er wel een heel bont verhaal van is het niet? Zwanger, gebroken arm, hersenschudding, hostouders die tegelijk dokter zijn, contractbreuk, condooms met een gaatje?
---------Zwanger : ja nu denkelijk 6 weken
gebroken arm /hersenschudding (volgens tweede dokter) : ja 2 weken geleden zit nu sinds vorige week vrijdag in fluoriserend gips ( van onderarm tot vingers anders nog iets??? )
hostouders tegelijk dokter: ja beide eentje in zuid holland en eentje in noord brabant.
contractbreuk: blijkbaar had ik het hier dus mis.
condooms met gaatje? het hoeft maar een condoom te zijn.
Jezus, hoe wereldvreemd kan je zijn zeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:36 schreef DetoiX het volgende:
[..]
maja nu ga ik misschien te veel zeggen, maar hostouders zijn haar dokters
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:24 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Yup daarom zitten we ook zwaar in de stress en wil ik wel wat doen maar kan ik niet. Probeer jij maar eens tegen zo een agentschap te vechten als je je vriendin op het spel zet.
gecombineerd metquote:daarnaast wil ik niet dat ze in paniek raakt of stress krijgt wat dat kan ze niet gebruiken.
Ik zie het al helemaal voor me. "Schat, ik heb het probleem en de rest van mijn leven op een openbaar forum gegooid. Wil je de reacties zien? Niet in de stress raken hoor!"quote:Daarnaast had ik mijn vriendin dit topic laten lezen ( ja ze kan nederlands lezen) en ze voelde zich zwaar gekwetst en wilde dat ik het maar met rust liet en we het anders wel gingen uitzoeken.
lol so true, anders had je op de verwarming moeten spuiten gast, dan liep het echt met een sisser af, je was zo wijs haar zwanger te pompen, draag dan ook de verantwoordelijkheid voor haar en je kindquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53 schreef duivelin1 het volgende:
ik zou me ook zwaar gekwetst voelen als mijn trucje uitkomt. Heb je nu al de IND gebeld en verder actie ondernomen? Kind, als je oud genoeg bent om te neuken, ben je dat ook om problemen op te lossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |