urlquote:'Desnoods volgt verbanning uit Gouda'
Gouda grijpt in
door Coen Springelkamp
GOUDA - Burgemeester Wim Cornelis van Gouda wil een nieuwe wet die hem de bevoegdheid geeft ouders van Marokkaans straattuig uit huis te zetten als ze hun kinderen niet tot de orde roepen. Ook wil hij hen zo uit de stad kunnen verbannen. Een andere maatregel is het stopzetten van uitkeringen en toeslagen.
Cornelis hoopt daarmee het hardnekkige probleem van een kleine groep overlast veroorzakende jongeren in 'zijn' Gouda op te lossen. "Ouders zijn óók op straat verantwoordelijk voor hun kinderen."
Uitvergroot
Cornelis benadrukte gisteren dat de problemen in Gouda niet verschillen van die in andere steden. Wel worden ze volgens hem onterecht onevenredig uitvergroot wat leidt tot 'een enorme imagoschade voor Gouda'.
Volgens de burgemeester worden ze veroorzaakt door een kleine, maar hardnekkige groep die lastig is aan te pakken. "We hebben daarom een volledig nieuwe aanpak bedacht die de grote steden zo van ons over kunnen nemen", aldus een trotse Cornelis die het nog geheime 'complete pakket aan maatregelen' ter beoordeling aan het kabinet heeft gestuurd.
De burgemeester vraagt daarin bovendien niet alleen om extra geld, maar ook om juridische ondersteuning om de plannen uit te kunnen voeren.
De burgemeester wil het straattuig, dat zich niets aantrekt van politie, justitie en andere hulpverleners, nu aanpakken via hun ouders. "Zij zijn ook op straat verantwoordelijk voor hun kinderen", lichtte Cornelis een tipje van de sluier op.
'Desnoods verbannen'
Burgemeester Wim Cornelis is vast van plan de ouders van de Marokkaanse relschoppers te gaan 'lastigvallen' als ze hun kinderen niet in de hand houden. "We gaan erbovenop zitten. We dwingen ze de Nederlandse taal te leren en brengen hun normen bij."
Ook helpt de gemeente met scholing en werk. Als dat niet helpt, wil Gouda nog een stapje verder en de ouders financieel aanpakken voor het wangedrag van hun kinderen. "Dan zetten we ze uit huis, pakken een uitkering af en verbannen ze desnoods uit de stad."
Gouda kwam zeer negatief in het nieuws na een reeks incidenten met Marokkaanse probleemjongeren.
Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) was nog niet op de hoogte van de plannen, zo zei haar woordvoerder.
Natuurlijk is dit geen oplossing, en daar zullen die burgemeesters ook vanzelf achterkomen. Maar het is wel een uitstekende aanzet tot de definitieve oplossing: Nederlandse nationaliteit afpakken en verbanning (uitzetting) naar Marokko.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:36 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ze wel lekker uit je stad verbannen, maar dan zit een andere -stad- er dus mooi mee opgescheept. Dan worden ze maar heen-en-weer gestuurd.
Iedere burgemeester wil de Marokkanen uit zijn stad wel verbannen, maar dat maakt het nog geen oplossing.
Ik denk dat deze "burgervader" het voor de Bühne roept, want er komt vast wel een of andere wijsneus die uitlegt waarom het jurisisch niet mag en/of politiek onwenselijk is omdat anders de koning van Marokko boos wordt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:35 schreef PurnodePurno het volgende:
url
Na verbanning uit steden is verbanning uit Nederland gelukkig nog maar een kleine stap. Het gaat dus de goede kant op, beter laat dan nooit.
True. Maar de toon is gezet, en dat is ook heel wat waard.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat deze "burgervader" het voor de Bühne roept, want er komt vast wel een of andere wijsneus die uitlegt waarom het jurisisch niet mag en/of politiek onwenselijk is omdat anders de koning van Marokko boos wordt.
Een soort Endlösung, zeg maar...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:37 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit geen oplossing, en daar zullen die burgemeesters ook vanzelf achterkomen. Maar het is wel een uitstekende aanzet tot de definitieve oplossing: Nederlandse nationaliteit afpakken en verbanning (uitzetting) naar Marokko.
Kortzichtige opmerking zeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:37 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit geen oplossing, en daar zullen die burgemeesters ook vanzelf achterkomen. Maar het is wel een uitstekende aanzet tot de definitieve oplossing: Nederlandse nationaliteit afpakken en verbanning (uitzetting) naar Marokko.
Dat zeg je nu, maar ik spreek je over een jaar of 5 wel weer. Als ik tien jaar geleden had gezegd dat Marokkanen ooit legaal hun huis uit gezet zouden worden vanwege hun criminele gedrag, dan had je me ook voor gek verklaard.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef Kluts het volgende:
Dat heeft helemaal niets te maken met uitzetting en afpakken van de Nederlandse Nationaliteit, en dat zal ook nooit gaan gebeuren.
En hoe ga je ze uitzetten zonder Marokkaans paspoort, die dus gewoon 100% Nederlands zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:10 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Dat zeg je nu, maar ik spreek je over een jaar of 5 wel weer. Als ik tien jaar geleden had gezegd dat Marokkanen ooit legaal hun huis uit gezet zouden worden vanwege hun criminele gedrag, dan had je me ook voor gek verklaard.
Ze hebben allemaal de Marokkaanse nationaliteit. Automatisch. Dat is genoeg, de rest is hun probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe ga je ze uitzetten zonder Marokkaans paspoort, die dus gewoon 100% Nederlands zijn?
Het is gewoonweg onmogelijk. Als een marokkaan om zo'n reden het Nederlandse paspoort afgenomen zou kunnen worden, zou dat inhouden dat ze mij of jou ook van de een op de andere dag je nationaliteit af zouden kunnen nemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:10 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Dat zeg je nu, maar ik spreek je over een jaar of 5 wel weer. Als ik tien jaar geleden had gezegd dat Marokkanen ooit legaal hun huis uit gezet zouden worden vanwege hun criminele gedrag, dan had je me ook voor gek verklaard.
Maar natuurlijk, een derde generatie Marokkaan heeft weinig met Marokko te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:19 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal de Marokkaanse nationaliteit. Automatisch. Dat is genoeg, de rest is hun probleem.
Nee, want je kunt mensen niet statenloos maken. Alleen bij mensen met een dubbele nationaliteit (zoals Marokkanen en de meeste Turken) is deze geweldige truc mogelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoonweg onmogelijk. Als een marokkaan om zo'n reden het Nederlandse paspoort afgenomen zou kunnen worden, zou dat inhouden dat ze mij of jou ook van de een op de andere dag je nationaliteit af zouden kunnen nemen.
"dat kan gewoon niet", want? Omdat jij het zegt? Ik zeg dat het weldegelijk kan, en er is toch geen zinnig, rationeel argument wat je daar tegenin kunt brengen. Verder dan "het kan niet want ik zeg dat het niet kan" kom je niet. Maar dat is geen schande, velen zijn je hierin al voorgegaan.quote:Er zijn allerlei maatregelen die dit probleem zouden kunnen oplossen, zoals ook wordt voorgesteld. Maar iemand het land uitzetten omdat hij iets doet wat niet mag, dat kan gewoon niet.
Dat doet er helemaal niet toe. Ook derde generatie Marokkanen krijgen automatisch de Marokkaanse nationaliteit van de Marokkaanse overheid. Daar kunnen jij en ik niks aan veranderen, dan moet je bij de Marokkaanse overheid zijn. En bij de Marokkanen zelf, want die hoor ik daar ook niet erg hard tegen protesteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, een derde generatie Marokkaan heeft weinig met Marokko te maken.
Het kan niet in mijn ogen omdat wij een normaal, westers land zijn, met een grondwet en regels die nageleefd worden. Als we zomaar mensen gaan uitzetten, gewoon omdat het ons goed uitkomt en omdat het kan, dan zetten we ons op een zelfde niveau als dat van de gemiddelde bananenrepubliek. Ik vind het tamelijk kortzichtig om Wilders-uitspraken te doen als: We zetten ze allemaal het land uit, dat is de oplossing!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:28 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Nee, want je kunt mensen niet statenloos maken. Alleen bij mensen met een dubbele nationaliteit (zoals Marokkanen en de meeste Turken) is deze geweldige truc mogelijk.
[..]
"dat kan gewoon niet", want? Omdat jij het zegt? Ik zeg dat het weldegelijk kan, en er is toch geen zinnig, rationeel argument wat je daar tegenin kunt brengen. Verder dan "het kan niet want ik zeg dat het niet kan" kom je niet. Maar dat is geen schande, velen zijn je hierin al voorgegaan.
Je zet die mensen ook niet uit omdat het goed uitkomt....maar omdat ze de grondwet en regels NIET RESPECTEREN.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:34 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het kan niet in mijn ogen omdat wij een normaal, westers land zijn, met een grondwet en regels die nageleefd worden.
Als we zomaar mensen gaan uitzetten, gewoon omdat het ons goed uitkomt en omdat het kan, dan zetten we ons op een zelfde niveau als dat van de gemiddelde bananenrepubliek. Ik vind het tamelijk kortzichtig om Wilders-uitspraken te doen als: We zetten ze allemaal het land uit, dat is de oplossing!
Deze problemen bestaan nu al zo'n 15 jaar. Al die tijd heeft men geprobeerd "zich te verdiepen in de problemen, uit te vinden hoe het komt dat het zover is gekomen en hoe ze dat zo goed mogelijk op kunnen lossen". De 'genuanceerde aanpak' van linkse multikulfanatiekelingen zegmaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:34 schreef Kluts het volgende:
Je kunt ook proberen je te verdiepen in de problemen die er nu zijn, in plaats van met dat soort loze kreten te gaan smijten.Wat ze nu in Gouda doen is een voorbeeld daarvan. Ze proberen uit te vinden hoe het komt dat het zover gekomen is, en hoe ze dat zo goed mogelijk op kunnen lossen.
Dit is echt zo'n topic waarin een nieuwsfeitje misbruikt wordt om maar vooral je Wilders-achtige uitspraken het wereldwijde web op te knallen, krijg ik het idee.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Triest dat mensen hier werkelijk trots op zijn.
Naar wie moet men precies wijzen als je te maken hebt met onspoorde kinderen tussen de 11 en 16?quote:
En je hebt er nooit bij stilgestaan dat die irritante houding van mensen als jij, juist ervoor zorgt dat autochtonen en allochtonen verder van elkaar af komen te staan?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Deze problemen bestaan nu al zo'n 15 jaar. Al die tijd heeft men geprobeerd "zich te verdiepen in de problemen, uit te vinden hoe het komt dat het zover is gekomen en hoe ze dat zo goed mogelijk op kunnen lossen". De 'genuanceerde aanpak' van linkse multikulfanatiekelingen zegmaar.
En wat heeft deze aanpak ons in die 15 jaar gebracht? Helemaal niks. De problemen zijn zelfs alleen maar verergerd, en niet zo'n klein beetje ook!!
Het is hoog tijd voor een andere aanpak. Wilders' aanpak.
Eeder maak ik me nu druk om de wereldeconomie en de dalende beurskoersen, waarvan jij dacht dat het geen invloed heeft op de Nederlandse economie.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Deze problemen bestaan nu al zo'n 15 jaar. Al die tijd heeft men geprobeerd "zich te verdiepen in de problemen, uit te vinden hoe het komt dat het zover is gekomen en hoe ze dat zo goed mogelijk op kunnen lossen". De 'genuanceerde aanpak' van linkse multikulfanatiekelingen zegmaar.
En wat heeft deze aanpak ons in die 15 jaar gebracht? Helemaal niks. De problemen zijn zelfs alleen maar verergerd, en niet zo'n klein beetje ook!!
Het is hoog tijd voor een andere aanpak. Wilders' aanpak.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Naar wie moet men precies wijzen als je te maken hebt met onspoorde kinderen tussen de 11 en 16?
Kom, laat je nakijken. De kern van het probleem is het straattuig dat maar niet aangepakt wordt door een falende overheid; de overheid heeft het toch echt aan zichzelf te danken dat Wilders aanhang kan krijgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
En je hebt er nooit bij stilgestaan dat die irritante houding van mensen als jij, juist ervoor zorgt dat autochtonen en allochtonen verder van elkaar af komen te staan?
De Wilders aanpak.
Als we toch met idiote plannen aan het smijten zijn, dan zeg ik:
Neem ik godsnaam mensen als jij het stemrecht af, beter nog, zet ze het land uit!
Sure, nu is het criminele gedrag van die lui ineens mijn schuld, of die van Wilders.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
En je hebt er nooit bij stilgestaan dat die irritante houding van mensen als jij, juist ervoor zorgt dat autochtonen en allochtonen verder van elkaar af komen te staan?
De Wilders aanpak.
Dat ben ik deels met je eens, maar mensen het land uit willen trappen serieus als oplossing zien, dat is te achterlijk voor woorden. Daarmee geef je aan dat je denkwijze het niveau van de gemiddelde relmarokkaan niet ontstijgd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kom, laat je nakijken. De kern van het probleem is het straattuig dat maar niet aangepakt wordt door een falende overheid; de overheid heeft het toch echt aan zichzelf te danken dat Wilders aanhang kan krijgen.
Jij zou je eens moeten verdiepen waar dit allemaal toe kan leiden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:37 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Nu je het zegt: het over de grens trappen van criminele, kansloze, uitkeringtrekkende, subsidieslurpende Marokkanen zal inderdaad een zeer positieve invloed hebben op de balans van de Staat der Nederlanden. Het geld dat men op die manier bespaart kan men inderdaad veel beter gebruiken ter directe stimulering van onze economie, zeker nu.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eeder maak ik me nu druk om de wereldeconomie en de dalende beurskoersen, waarvan jij dacht dat het geen invloed heeft op de Nederlandse economie.
Oh nee wacht; jouw oplossing is natuurlijk: trap alle allochtonen de grens over, dan trekt de economie vanzelf weer aan. En het fileprobleem is opgelost!
Jij leest ook alleen wat je wil lezen. Ik zeg alleen dat het zou kunnen dat de houding van mensen zoals jij eraan bijdraagt dat allochtonen en autochtonen verder van elkaar af komen te staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:56 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Sure, nu is het criminele gedrag van die lui ineens mijn schuld, of die van Wilders.
Deze problemen bestonden al lang voordat ook maar iemand van de naam Wilders gehoord had. En van mijn persoontje is verder helemaal niemand op de hoogte, laat staan dat ik enige substantiële invloed uitoefen op de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen.
Ik kan je wel vertellen wat wel een substantiële invloed daarop heeft uitgeoefend: namelijk het feit dat poltiek correcte multikul-gelovers de criminaliteit al die jaren maar genegeerd en op z'n beloop hebben gelaten. Daar betalen we nu de prijs voor en die prijs zal inderdaad hoog zijn.
Wijzen naar de overheidquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kom, laat je nakijken. De kern van het probleem is het straattuig dat maar niet aangepakt wordt door een falende overheid; de overheid heeft het toch echt aan zichzelf te danken dat Wilders aanhang kan krijgen.
Het blijkt inderdaad dat als je lief tegen die reljochies doet en ze vooral niet lastigvalt, dat ze dan leuk en gezellig meedoen met de rest van de bevolking.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je weet dat verbanning in vroeger tijden een veel gebruikte straf was? Het werkt en het is minder inhumaan dan lijfstraffen ed. Dat gezegd hebbende ben ik er ook niet voor, gezien dit in de kern gewoon een Nederlands probleem is. Echter als de overheid keer op keer faalt om problemen op te lossen krijg je dit soort geluiden. Wat moet er dus gebeuren? De overheid moet gewoon eens gebruik gaan maken van de bevoegdheden die er al lang liggen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat ben ik deels met je eens, maar mensen het land uit willen trappen serieus als oplossing zien, dat is te achterlijk voor woorden. Daarmee geef je aan dat je denkwijze het niveau van de gemiddelde relmarokkaan niet ontstijgd.
Ah, Godwin #2, uit niet geheel onverwachte hoek!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij zou je eens moeten verdiepen waar dit allemaal toe kan leiden.
kijk maar eens naar de tweede wereldoorlog. dat wil jij heel graag
deporteren
Ergens ontstaat het probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
waarom moet er persé gewezen worden?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Wijzen naar de overheid![]()
Een falende overheid betekent hetzelfde als een falende samenleving
Precies. De overheid heeft al meer dan 15 jaar (want zolang speelt het al) de tijd gehad om deze problemen op nette, politiek correcte wijze op te lossen, maar heeft daarin helaas hopeloos gefaald. Niet zo gek dus dat veel mensen, waaronder ikzelf, het zolangzamerhand spuugzat zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
Echter als de overheid keer op keer faalt om problemen op te lossen krijg je dit soort geluiden.
Kan jij mijn relatie tot dat tuig even uitleggen dan, ik zie het niet echt namelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jij leest ook alleen wat je wil lezen. Ik zeg alleen dat het zou kunnen dat de houding van mensen zoals jij eraan bijdraagt dat allochtonen en autochtonen verder van elkaar af komen te staan.
Ik probeer niet zoals jij met een beschuldigend vingertje te wijzen, maar we hebben er allemaal iets mee te maken.
Er is geen probleem dus ook geen oplossing.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef Dubbeldrank het volgende:
Wat is volgens jou een goede oplossing Meki?
Die Kluts is overduidelijk een naieve troll-user.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad dat als je lief tegen die reljochies doet en ze vooral niet lastigvalt, dat ze dan leuk en gezellig meedoen met de rest van de bevolking.
Is de thee al klaar Job?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Er is geen probleem dus ook geen oplossing.
De oorzaak ligt diepgeworteld in de Europese samenleving. In de Nederlandse cultuur en de welvaart van 70 jaar geen oorlog. Het vergeten van de queeste voor voedsel en veiligheid en de werkelijke functie van de mens in de natuur.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ergens ontstaat het probleem.
Nu is men bezig met de gevolgen van dat probleem, niet de oorzaak.
Dus waar ligt volgens jou de oorzaak?
je begrijpt me nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Al die gedragingen waaraan het straattuig zich schuldig maakt zijn gewoon strafbaar. Waarom wordt de wet niet gehandhaafd door de overheid? En dat dat niet gedaan wordt is natuurlijk de schuld van de samenleving
Heerlijk hoor, die domme Wilders-frustatie van sommige types hier.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja mensen, jullie moeten allemaal Wilders stemmen en nu maar hopen dat Wilders af gaat schaffen dat er meerdere partijen mogen reageren want anders worden ze het toch niet eens of de allochtonen de grens over moeten of niet.
En schaf de democratie ook maar af want Wilders spreekt de stem van het volk en heeft toch altijd gelijk.
Op naar een beter Nederland.
Zo 1-op-1 kun je dat niet stellen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
je begrijpt me niet
'de overheid' is een synoniem voor 'de samenleving'. Het feit dat er niet met harde hand word opgetreden is eigenlijk best logisch, anders was dit probleem eerder in de samenleving al in de kiem gesmoord. Maw: kennelijk denkt de meerderheid nog dat ingrijpen geen effect heeft en derhalve zal dat dan niet gebeuren
En jij begrijpt mij niet. De meerderheid is namelijk irrelevant in deze, er is maar een klein clubje dat de macht en de bevoegdheid heeft daadwerkelijk iets aan dit probleem te doen. Echter doen zij onvoldoende. Dat is geen probleem van de samenleving, maar van dat kleine clubje.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
je begrijpt me niet
'de overheid' is een synoniem voor 'de samenleving'. Het feit dat er niet met harde hand word opgetreden is eigenlijk best logisch, anders was dit probleem eerder in de samenleving al in de kiem gesmoord. Maw: kennelijk denkt de meerderheid nog dat ingrijpen geen effect heeft en derhalve zal dat dan niet gebeuren
welke stelling bedoel je nu? de overheid = de samenleving?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zo 1-op-1 kun je dat niet stellen.
Daarvoor is de Nederlandse politiek te veel verwaterd.
Zeker met het fenomeen "coalitie"......
het is het manco van onze samenleving dat dit probleem uberhaupt ontstaan is. politiek, regering, bestuur loopt altijd achter de feiten aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En jij begrijpt mij niet. De meerderheid is namelijk irrelevant in deze, er is maar een klein clubje dat de macht en de bevoegdheid heeft daadwerkelijk iets aan dit probleem te doen. Echter doen zij onvoldoende. Dat is geen probleem van de samenleving, maar van dat kleine clubje.
Nee, dit heeft idd niks met Wilders te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Heerlijk hoor, die domme Wilders-frustatie van sommige types hier.
Het gaat hier in dit topic over Wilders, maar de uitspraken van de burgemeester van Gouda.
De overheid is inderdaad niet 1-op-1 de samenleving.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:16 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
welke stelling bedoel je nu? de overheid = de samenleving?
Ten eerste, ik ben een "zij".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
Die Kluts is overduidelijk een naieve troll-user.
Die loopt z'n achterhaalde ideeen rond te spuien, waar zelfs Marcel van Dam tegenwoordig de griebels van krijgt.
Dat mensen daar nu serieus op ingaan.
Over "serieus ingaan" gesproken.
Hoe geloofwaardig is dat komendde van een burgemeester die eerst mooi weer speelde.
Totaal niet geloofwaardig eigenlijk. Iets zeggen is niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk doen.
Dit valt meer onder de categorie "ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was".
Dat klopt, maar zo bedoel ik het niet. Ik wijs niet op de vertegenwoordiging / representativiteit in het openbaar bestuur. Ik bedoel dat de overheid niet meer is dan een instrument van de samenleving. En die samenleving is weer een optelsom van individuen. Daarom kan een overheid ook geen wonderdokter zijn, omdat het in feite de samenleving zelf is..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:20 schreef huhggh het volgende:
[..]
De overheid is inderdaad niet 1-op-1 de samenleving.
Daarvoor zijn alle belangen te veel verwaterd.
Ik heb in mijn stad namelijk geen directe invloed op wie mijn nieuwe burgemeester wordt.
Dat gaat bijvorbeeld via de Commissaris van de Koningin en de Gemeenteraad.
Alweer 2 partijen.
Over die CvdK heb ik geen enkele invloed en de Gemeenteraad maar beperkt.
Je roept dit wel de hele tijd, maar je hebt nog steeds niet aangetoond dat dit echt een dom idee is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ten eerste, ik ben een "zij".
Ten tweede, ik ben totaal niet van het allochtoonknuffelen, ik heb zelf ook mijn uitgesproken meningen.
Maar het gaat mij er gewoon om dat zo'n nieuwtje als dit wordt misbruikt om domme ideeën over uitzettingen enzo te spuien, terwijl dat echt kant noch wal raakt.
Ja, als we de gulden middenweg nemen, dan hebben we het over 20 jaar nog over criminele Marokkanen. Ik ben het na 15 jaar gewoon helemaal zat en *eis* als belastingbetalende burger *nu* adequate actiequote:De tijd van pappen en nathouden is zeker voorbij, maar er is ook nog zoiets als een gulden middenweg.
We hebben al decennia de gulden middenweg bewandeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ja, als we de gulden middenweg nemen, dan hebben we het over 20 jaar nog over criminele Marokkanen. Ik ben het na 15 jaar gewoon helemaal zat en *eis* als belastingbetalende burger *nu* adequate actie
Diederik Duck: dit bedoel ik dus. Deze automatische aanname: ik betaal geld, dus ik eis wat terug. Daarmee wordt alle verantwoordelijkheid afgewimpeld naar een vage entiteit als de overheid en kan men tevreden in de bureaustoel gaan leunen zonder zelf ook maar iets te ondernemen dan een verplichte middelenafdrachtquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ja, als we de gulden middenweg nemen, dan hebben we het over 20 jaar nog over criminele Marokkanen. Ik ben het na 15 jaar gewoon helemaal zat en *eis* als belastingbetalende burger *nu* adequate actie
Hmm, we mogen als burger niks doen. Dat is de kern van het sociaal contract. Om een oorlog van allen tegen allen te voorkomen hebben wij de verdediging van lijf en goed uitbesteed aan de overheid. Die moet dan natuurlijk wel haar kant van het contract nakomen, anders eisen we dat recht weer terug (met alle (negatieve!) gevolgen van dien!).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Diederik Duck: dit bedoel ik dus. Deze automatische aanname: ik betaal geld, dus ik eis wat terug. Daarmee wordt alle verantwoordelijkheid afgewimpeld naar een vage entiteit als de overheid en kan men tevreden in de bureaustoel gaan leunen zonder zelf ook maar iets te ondernemen dan een verplichte middelenafdracht
Lekker kereltje ben jij. Lekker het ontstaan en jarenlang laten doorsudderen van deze problemen neerleggen bij de individuele burger. Want "die had zelf maar wat moeten ondernemen".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Diederik Duck: dit bedoel ik dus. Deze automatische aanname: ik betaal geld, dus ik eis wat terug. Daarmee wordt alle verantwoordelijkheid afgewimpeld naar een vage entiteit als de overheid en kan men tevreden in de bureaustoel gaan leunen zonder zelf ook maar iets te ondernemen dan een verplichte middelenafdracht
Agh, zo vind ik het triest dat er nog steeds zo krampachtig geprobeerd word om een multiculti te creëren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Triest dat mensen hier werkelijk trots op zijn.
Er werd mij naar de oorzaak gevraagd en daar geef ik mijn visie op. 'iets' ondernemen wil niet direct zeggen dat je ze massaal moet afslachten. Als als als als wij als volk / eenheid deze terroristen informeel terecht hadden gewezen was het nu geen 'haags' probleem geweest en was de angst voor een mes tussen je ribben nujuist onterecht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:39 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Lekker kereltje ben jij. Lekker het ontstaan en jarenlang laten doorsudderen van deze problemen neerleggen bij de individuele burger. Want "die had zelf maar wat moeten ondernemen".
Enig idee wat er in dit land met je gebeurt als "je zelf wat tegen dit tuig onderneemt"? In het ergste geval krijg je een mes tussen je ribben en ben je dood, in het minst erge geval ga jij de bak in.
Dominantie is wat anders dan geweld gebruiken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hmm, we mogen als burger niks doen. Dat is de kern van het sociaal contract. Om een oorlog van allen tegen allen te voorkomen hebben wij de verdediging van lijf en goed uitbesteed aan de overheid. Die moet dan natuurlijk wel haar kant van het contract nakomen, anders eisen we dat recht weer terug (met alle (negatieve!) gevolgen van dien!).
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:09 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
De oorzaak ligt diepgeworteld in de Europese samenleving. In de Nederlandse cultuur en de welvaart van 70 jaar geen oorlog. Het vergeten van de queeste voor voedsel en veiligheid en de werkelijke functie van de mens in de natuur.
Oorzaken die waarschijnlijk als wereldvreemd worden gezien.
dank u. je had mijn punt niet duidelijker kunnen onderstrepenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Er is helemaal geen queeste voor voedsel en veiligheid.
Die kinderen krijgen gewoon te eten thuis en zij zorgen juist voor onveiligheid.
Wie heeft het hier over "afslachten"? Jij hebt niet echt veel ervaring met deze Marokkaantjes en met de politie, is het wel? Ik wel, en ik kan je vertellen dat je als individuele burger helemaal niks tegen deze lui kunt ondernemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Er werd mij naar de oorzaak gevraagd en daar geef ik mijn visie op. 'iets' ondernemen wil niet direct zeggen dat je ze massaal moet afslachten.
Nu spreek je jezelf tegen. Het is juist een "haags" probleem, doordat wij het als volk/eenheid spuugzat zijn.quote:Als als als als wij als volk / eenheid deze terroristen informeel terecht hadden gewezen was het nu geen 'haags' probleem geweest en was de angst voor een mes tussen je ribben nujuist onterecht.
Een echte oplossing bestaat weldegelijk. Zie de OP.quote:Een echte oplossing bestaat nu niet meer.
Nee, the messenger, dat ben ik. En jij bent degene die daarstraks schoot, door net te doen of het probleem mijn schuld is.quote:Er zijn allerlei krampachtige stuiptrekkingen, van jeugdzorg via verantwoordelijkheid bij de ouders tot aan verbannen, maar het werkelijke probleem wordt daarmee niet aangepakt. Don't shoot the messenger
Je hebt geen punt gemaakt. Je bent niet realistisch, aangezien je over queestes voor voedsel en veiligheid begint.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
dank u. je had mijn punt niet duidelijker kunnen onderstrepen
bovendien had ik de verwachting al uitgesproken niet begrepen te worden in dezen.
Een nulgrens mbt criminaliteit is idd niet realistisch en zelfs niet wenselijk, maar daar is hier ook helemaal geen sprake van. Het gaat erom dat losgeslagen horden de straten terroriseren zonder dat de overheid daar tegen optreedt, en dat kan onder geen beding geaccepteerd worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Er werd mij naar de oorzaak gevraagd en daar geef ik mijn visie op. 'iets' ondernemen wil niet direct zeggen dat je ze massaal moet afslachten. Als als als als wij als volk / eenheid deze terroristen informeel terecht hadden gewezen was het nu geen 'haags' probleem geweest en was de angst voor een mes tussen je ribben nujuist onterecht.
Een echte oplossing bestaat nu niet meer. Er zijn allerlei krampachtige stuiptrekkingen, van jeugdzorg via verantwoordelijkheid bij de ouders tot aan verbannen, maar het werkelijke probleem wordt daarmee niet aangepakt. Don't shoot the messenger
[..]
Dominantie is wat anders dan geweld gebruiken.
Je verwachting van de overheid is ook niet onterecht. Zo werkt het sociaal contract inderdaad. Het is alleen de vraag of het een realistische verwachting is. In mijn ogen is het heel niet zo onlogisch is dat a) de overheid niet zo adequaat reageert b) de overheid geen wonderdokter is. In het bijzonder niet omdat deze problematiek juist de kop op heeft kunnen steken
Het feit dat we belasting betalen maakt van de overheid geen uberentiteit ofzo.
het gaat niet om nuquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:54 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over "afslachten"? Jij hebt niet echt veel ervaring met deze Marokkaantjes en met de politie, is het wel? Ik wel, en ik kan je vertellen dat je als individuele burger helemaal niks tegen deze lui kunt ondernemen.
Je bescrhijft hier een wat ik noem, achteroverleun samenleving.quote:Nu spreek je jezelf tegen. Het is juist een "haags" probleem, doordat wij het als volk/eenheid spuugzat zijn.
dat is een stuiptrekking en symptoombestrijdingquote:Een echte oplossing bestaat weldegelijk. Zie de OP.
ik geef jou als individu noujuist expliciet NIET de schuldquote:Nee, the messenger, dat ben ik. En jij bent degene die daarstraks schoot, door net te doen of het probleem mijn schuld is.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je hebt geen punt gemaakt. Je bent niet realistisch, aangezien je over queestes voor voedsel en veiligheid begint.
Dus wat is je punt? Of mijn eerdere vraag: waar ligt de oorzaak?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een nulgrens mbt criminaliteit is idd niet realistisch en zelfs niet wenselijk, maar daar is hier ook helemaal geen sprake van. Het gaat erom dat losgeslagen horden de straten terroriseren zonder dat de overheid daar tegen optreedt, en dat kan onder geen beding geaccepteerd worden.
Ik begrijp het allemaal prima (ben ook academisch geschoold, dubbel zelfs), maar je nogal academische gewauwel voegt helemaal niks toe aan de discussie.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:06 schreef JaZekerZ het volgende:
je begrijpt geen hout van mijn verhaal, blijkt uit je reactie.
Hmmja.. omdat er dus niets is om die Marokkaanse kinderen en tieners bezig te houden, de 'queeste', gaan ze maar de wet overtreden, mensen lastigvallen en overlast veroorzaken..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]dat heb ik al uiteengezet
de oorzaak ligt in het ONTBREKEN van die queeste
Ligt eraan wat jij verstaat onder 'queeste'. Als je daarmee bedoelt het zoeken van de Heilige Graal, dan bestaan 'queestes' niet meer, maar je kan een 'queeste' ook anders zien, gewoon in hedendaagse context.quote:zoals je zelf al aangeeft, correct, is die queeste er niet meer en dat is één van de oorzaken.
ik besef me ten volste dat dit als wereldvreemd wordt beschouwd overigens
Waarom hebben we een WvS?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:09 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat we van de overheid iets moeten kunnen verwachten, maar stel je nu de academische vraag: als wij als samenleving dit probleem niet hebben kunnen oplossen, in de eigen gelederen, waarom zou de overheid dat nu wel kunnen? is repressie de oplossing van dit diepgewortelde probleem?
Zonder 'revolutionaire' mentaliteitsomslag kunnen we wellicht dit probleem nog enigzins leefbaar houden dmv overheidsrepressie, maar dan is het wachten op het volgende probleem.
Nou dat blijkt niet uit je reacties. ik probeer je mee te nemen naar een helicopterview van google earth en je blijft maar hangen op het ANWB-niveau in Gouda. Het probleem is echter er eentje van mentaliteit in geheel (west) europa (en dan bedoel ik niet het gekunselde NAVO-europa tot voorbij de kaukasus) en zit als onkruid in de wortels van onze samenleving..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:11 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ik begrijp het allemaal prima (ben ook academisch geschoold, dubbel zelfs), maar je nogal academische gewauwel voegt helemaal niks toe aan de discussie.
het bestaan van het instrument wil niet zeggen dat het alles kan reparerenquote:
Wat hebben we aan die helicopterview? Wie is in godsnaam in dat academische geleuter geïnteresseerd? Het lost totaal niets op. Wel aardig voor de zeer lange termijn, maar daar gaat dit topic helemaal niet over.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:16 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou dat blijkt niet uit je reacties. ik probeer je mee te nemen naar een helicopterview van google earth
Zal allemaal best, maar met al dat academische geleuter hebben we nog geen oplossing op de korte termijn. Terwijl die oplossing weldegelijk al lang voorhanden is, zie de OP.quote:en je blijft maar hangen op het ANWB-niveau in Gouda. Het probleem is echter er eentje van mentaliteit in geheel (west) europa (en dan bedoel ik niet het gekunselde NAVO-europa tot voorbij de kaukasus) en zit als onkruid in de wortels van onze samenleving..
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:19 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Wat hebben we aan die helicopterview? Wie is in godsnaam in dat academische geleuter geïnteresseerd? Het lost totaal niets op. Wel aardig voor de zeer lange termijn, maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
[..]
Zal allemaal best, maar met al dat academische geleuter hebben we nog geen oplossing op de korte termijn. Terwijl die oplossing weldegelijk al lang voorhanden is, zie de OP.
Ach kom, denk jij dat al dat tuig zich in die mate aan alle mogelijke vergrijpen zou schuldig maken als er een grote kans zou zijn dat ze gepakt en veroordeeld zouden worden? Dat is nu juist de kern van het rpobleem: ze wanen zich onkwetsbaar. Dat moet doorbroken worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:16 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
het bestaan van het instrument wil niet zeggen dat het alles kan repareren
ik zie het als met een schroevendraaier zweudsche schreufjes proberen vast te maken.
Omdat jij zelf mijn post in jouw discussie betrok, als voorbeeldje van hoe dom en onwetend en "onacademisch" de individuele burger (in dit geval: ik) eigenlijk is, in tegenstelling tot jijzelf die vanuit je helicopterview uiteraard alwetend is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:22 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]![]()
Prima hoor, als jij je liever niet met de academische discussie wil bezighouden of als het jou niet interesseert. Waarom reageer je dan op mijn post?
Deels akkoord. Maar nogmaals; repressie is geen wondermiddel. De samenleving zal ze zelf moeten uitkotsen. Die gewaande onkwetsbaarheid komt ook voort uit toegekende onkwetsbaarheid.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, denk jij dat al dat tuig zich in die mate aan alle mogelijke vergrijpen zou schuldig maken als er een grote kans zou zijn dat ze gepakt en veroordeeld zouden worden? Dat is nu juist de kern van het rpobleem: ze wanen zich onkwetsbaar. Dat moet doorbroken worden.
ik haalde je als schoolvoorbeeld aan voor welke mentaliteit nu ten grondslag ligt aan één van de vele problemen in de samenleving.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:27 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Omdat jij zelf mijn post in jouw discussie betrok, als voorbeeldje van hoe dom en onwetend en "onacademisch" de individuele burger (in dit geval: ik) eigenlijk is, in tegenstelling tot jijzelf die vanuit je helicopterview uiteraard alwetend is.
De oorzaak is niet zo eenduidig als Wilders-aanhangers doen voorstellen. Die wijten het probleem aan "het Marokkaan zijn". Daarom is Godwins law ook zo aantrekkelijk om te gebruiken bij mensen als TS.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ergens ontstaat het probleem.
Nu is men bezig met de gevolgen van dat probleem, niet de oorzaak.
Dus waar ligt volgens jou de oorzaak?
Ah, het heilige WvS. Sinds het ontstaan van dat boek, hebben we nooit meer criminaliteit of onlusten gekend in dit land. De oplossing dus, aldus Diederik_Duck.quote:
heej een medestanderquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, het heilige WvS. Sinds het ontstaan van dat boek, hebben we nooit meer criminaliteit of onlusten gekend in dit land. De oplossing dus, aldus Diederik_Duck.
Zie, je geeft mij, als individu, toch de schuld van deze ellende. Nogmaals: lekker kereltje ben jij.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
ik haalde je als schoolvoorbeeld aan voor welke mentaliteit nu ten grondslag ligt aan één van de vele problemen in de samenleving.
Maar deze groepen worden allang uitgekotst door de samenleving. Alleen weerhoudt dat ze er niet van om stug door te gaan met hun bezigheden, gewoon omdat het ze geen reet interesseert. We hebben het hier namelijk niet over modelburgers die graag bij de fatsoenlijke mensen willen horen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Deels akkoord. Maar nogmaals; repressie is geen wondermiddel. De samenleving zal ze zelf moeten uitkotsen. Die gewaande onkwetsbaarheid komt ook voort uit toegekende onkwetsbaarheid.
Nou ja, een echte probleemoplosser ben je nou ook weer niet. Toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:35 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Zie, je geeft mij, als individu, toch de schuld van deze ellende. Nogmaals: lekker kereltje ben jij.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:35 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Zie, je geeft mij, als individu, toch de schuld van deze ellende. Nogmaals: lekker kereltje ben jij.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef JaZekerZ het volgende:
Dat je dit allemaal zo oppakt moet je aan je psychiater voorleggen, maar niet op mij je onzekerheden gaan projecteren
En dus wil je het fatsoenlijke systeem aanpassen om onfatsoenlijke elementen in de samenleving weg te werken. De dreiging is dat het fatsoenlijke systeem dan zelf zeer onfatsoenlijk wordt. Het recht moet mijns inziens sowieso niet constant met alle winden mee proberen te waaien.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar deze groepen worden allang uitgekotst door de samenleving. Alleen weerhoudt dat ze er niet van om stug door te gaan met hun bezigheden, gewoon omdat het ze geen reet interesseert. We hebben het hier namelijk niet over modelburgers die graag bij de fatsoenlijke mensen willen horen.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar dat boekje is er ook weer niet voor niets, en dat weet jij als jurist dondersgoed. Nuance zogezegd/quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, het heilige WvS. Sinds het ontstaan van dat boek, hebben we nooit meer criminaliteit of onlusten gekend in dit land. De oplossing dus, aldus Diederik_Duck.
Allemaal leuk en aardig, maar kun je ajb ook een beetje fatsoenlijk blijven? Want hoe moet ik dat "ten grondslag liggen aan één van de vele problemen in de samenleving" anders interpreteren? De mentaliteit van het individu ligt er wel ten grondslag aan, maar toch heeft het individu, ondanks zijn in jouw ogen brakke kutmentaliteit, geen schuld?quote:
JUIST de roep naar overheidsingrijpen geeft aan de ze niet zozeer uitgekotst worden in informele zin.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar deze groepen worden allang uitgekotst door de samenleving.
ze hoorden gecorrigeerd te worden door de samenleving. Kennelijk doen wij dat niet, daar is onze mentaliteit niet naar en bovendien is dat jaaaarenlang als rascistisch (en dus fascistisch) gezien. Je kunt nu wel naar de overheid wijzen en hopen op een 1 of andere gekunselde oplossing die iemand anders moet uitvoeren.. wat er werkelijk aan ten grondslag ligt wordt niet door het WvS aangesproken.quote:Alleen weerhoudt dat ze er niet van om stug door te gaan met hun bezigheden, gewoon omdat het ze geen reet interesseert. We hebben het hier namelijk niet over modelburgers die graag bij de fatsoenlijke mensen willen horen.
Driewerf nee, ik wil alleen dat er nu liggende bevoegdheden gewoon eens gebruikt worden. Niks geen verbanningen ed voor mij.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dus wil je het fatsoenlijke systeem aanpassen om onfatsoenlijke elementen in de samenleving weg te werken. De dreiging is dat het fatsoenlijke systeem dan zelf zeer onfatsoenlijk wordt. Het recht moet mijns inziens sowieso niet constant met alle winden mee proberen te waaien.
Klopt, het is er inderdaad niet voor niets. Maar een repressiever Sr zet echt geen zoden aan de dijk, van die gedachte zul je echt moeten afstappent. Sowieso gaat het hier om jeugdigen, wil je dat ze nog enigszins normaal de samenleving in gaan.. dan zal je toch andere middelen dan het strafrecht moeten gebruiken. Als zo'n persoon op jonge leeftijd roekeloos bezig is en een strafrechtelijke procedure aan zijn broek hangt met het gevolg dat hij een strafblad krijgt...dan kan ie al een aantal beroepen vaarwel zeggen. Veel mensen zullen dan zeggen dat het zijn of haar eigen schuld is, kan wel zo zijn maar een persoon die daardoor nergens meer aan de bak komt is een samenleving financieel ook weer tot last. Zit je uiteindelijk alsnog met de gebakken peren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar dat boekje is er ook weer niet voor niets, en dat weet jij als jurist dondersgoed. Nuance zogezegd/
Het jeugdstrafrecht is al jaren in gebruik met daarnaast nog Bureau Halt en de zogenaamde STOP - procedures.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Driewerf nee, ik wil alleen dat er nu liggende bevoegdheden gewoon eens gebruikt worden. Niks geen verbanningen ed voor mij.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:41 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar kun je ajb ook een beetje fatsoenlijk blijven?
brakke kutmentaliteit,
Sorry hoor, maar je gaat hier echt af als een gieter.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:35 schreef PurnodePurno het volgende:
Nogmaals: lekker kereltje ben jij.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:27 schreef PurnodePurno het volgende:
jijzelf die vanuit je helicopterview uiteraard alwetend is.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:19 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
? Wie is in godsnaam in dat academische geleuter geïnteresseerd?
[..]
maar met al dat academische geleuter
fatsoenlijk blijvenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:11 schreef PurnodePurno het volgende:
maar je nogal academische gewauwel voegt helemaal niks toe aan de discussie.
Dat is sneu voor de groepen die geraakt worden (alhoewel...), maar het zal m.i. wel tot gevolg hebben dat het een veel minder aantrekkelijke bezigheid gaat worden. Op lange termijn zal dat zeker effect hebben (vgl de aanpak van de criminaliteit in NY).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, het is er inderdaad niet voor niets. Maar een repressiever Sr zet echt geen zoden aan de dijk, van die gedachte zul je echt moeten afstappent. Sowieso gaat het hier om jeugdigen, wil je dat ze nog enigszins normaal de samenleving in gaan.. dan zal je toch andere middelen dan het strafrecht moeten gebruiken. Als zo'n persoon op jonge leeftijd roekeloos bezig is en een strafrechtelijke procedure aan zijn broek hangt met het gevolg dat hij een strafblad krijgt...dan kan ie al een aantal beroepen vaarwel zeggen. Veel mensen zullen dan zeggen dat het zijn of haar eigen schuld is, kan wel zo zijn maar een persoon die daardoor nergens meer aan de bak komt is een samenleving financieel ook weer tot last. Zit je uiteindelijk alsnog met de gebakken peren.
moet dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:47 schreef OldJeller het volgende:
Hey JaZekerZ, licht eens toe --> 'Desnoods volgt verbanning uit Gouda'
Fatsoenlijk blijven ja. Dat betekent bijvoorbeeld dat je je opponent niet tot twee keer toe naar een psychiater verwijst als deze het niet met je eens is.quote:
Er zal wel wat effect zijn inderdaad, maar diezelfde VS moet je toch ook in hebben laten zien dat repressie geen wondermiddel isquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is sneu voor de groepen die geraakt worden (alhoewel...), maar het zal m.i. wel tot gevolg hebben dat het een veel minder aantrekkelijke bezigheid gaat worden. Op lange termijn zal dat zeker effect hebben (vgl de aanpak van de criminaliteit in NY).
toch lijkt mij een bezoekje aan bovengenoemde niet onverstandig voor jequote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Fatsoenlijk blijven ja. Dat betekent bijvoorbeeld dat je je opponent niet tot twee keer toe naar een psychiater verwijst als deze het niet met je eens is.
Praktijk wijst uit dat het dus niet veel helpt, je zegt zelf al dat deze jongens sowieso geen enkele interesse hebben in wat de anderen over hen denken. Het boeit hen op het moment van handelen (jong/roekeloos/groepsgedrag) helemaal niet wat de gevolgen daar van zijn. Je hebt het zelf notabene gezegd en dat is ook gewoon zo. Er is geen enkele preventieve werking, hooguit bij de meelopers. De harde kern bereik je daar never nooit mee en die vormen de wortel van het probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is sneu voor de groepen die geraakt worden (alhoewel...), maar het zal m.i. wel tot gevolg hebben dat het een veel minder aantrekkelijke bezigheid gaat worden. Op lange termijn zal dat zeker effect hebben (vgl de aanpak van de criminaliteit in NY).
Kijk daar ga je weer.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
toch lijkt mij een bezoekje aan bovengenoemde niet onverstandig voor je
Ja. Je had het over je punt onderstrepen en je queeste voor voedsel en veiligheid.quote:
Dat kan hij niet. Verder dan mensen die het niet met hem eens zijn naar psychiaters verwijzen komt hij niet. Al z'n dure academische woordjes ten spijt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja. Je had het over je punt onderstrepen en je queeste voor voedsel en veiligheid.
Absolute onzin dat daardoor het probleem ontstaat als je het mij vraagt, maar goed.. jij zegt van niet.. dus zet maar uiteen.
Nou en, lachen toch? Het is maar internet hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
PurnodePurno, je helpt je eigen topic kapot te maken.
Ik betaal ervoor en wens geen stront te zien in mijn favoriete subforum.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:02 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Nou en, lachen toch? Het is maar internet hoor.
Ow oké. Sorry.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik betaal ervoor en wens geen stront te zien in mijn favoriete subforum.
vind je niet dat dat een beetje te ver voert voor dit topic? ik spreek even voor het gemak over 'wij' enz..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja. Je had het over je punt onderstrepen en je queeste voor voedsel en veiligheid.
Absolute onzin dat daardoor het probleem ontstaat als je het mij vraagt, maar goed.. jij zegt van niet.. dus zet maar uiteen.
Laten we eerst het nijpende probleem van die kutmarokkaantjes eens oplossen, temeer omdat de oplossing ook heel simpel is. Dan kunnen we daarna overloos discussiëren over hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen door een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, oké?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:05 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
vind je niet dat dat een beetje te ver voert voor dit topic? ik spreek even voor het gemak over 'wij' enz..
het punt wat ik wil maken is, dat de huidige, w-europese samenleving geen -elementaire- zorgen heeft. Daardoor is het niet meer zo duidelijk (en dus veel te vanzelfsprekend) wat nu precies die verworvendheden zijn. Door, heel basaal gesteld, geen voedsel meer te hoeven zoeken raken we als samenleving steeds verder verwijderd van datgene wat elementair is, maar niet vanzelfsprekend. Dat behandelen wij echter als vanzelfsprekend. Dat is in feite een 'fout'.
Een grote stap die ik nu ga maken is naar de straatterroristen. (dit is slechts één van die uitwerkingen hoor, er zijn er meerdere, typische welvaartsproblemen)
Wij vinden het zo vanzelfsprekend dat we beschermd worden, eten hebben, werk hebben, of in elk geval voldoende welvaartsmiddelen hebben, commentaar kunnen geven en geen verantwoordelijkheden hebben in die zin, dat we als samenleving niet meer gehard zijn in het herkennen en elimineren van primaire problemen. Konden we dat wel, dan waren de terroristen in de kiem gesmoord voordat het een haags probleem geworden zou zijn. Nu is dit achteraf gelul, maar dat is gelul over de oorzaak altijd.
Derhalve zie ik niet hoe het 'aanpakken' uit overheidswege van ouders of het verbannen of desnoods directe opknoping de mentaliteitsomslag gaat geven die wij als samenleving als geheel nodig hebben om weer voldoende weerbaar te zijn. Pas als we die weerbaarheid bereikt hebben, zullen we vergelijkbare problemen de baas kunnen.
Neehoor, de oplossing die hier het beste past (uitzetting) is geen kortetermijnoplossing, maar een oplossing voor iedere termijn. Een kortetermijnoplossing werkt per definitie alleen maar voor de korte termijn, terwijl uitzetting werkt voor eeuwig. Dat het al op korte termijn kan worden toegepast doet niks af aan het lange-termijn-karakter van deze oplossing.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
Kortetermijnoplossingen? Een ander woord daarvoor is symptoombestrijding!
Op termijn zal het weldegelijk effect hebben, omdat het het gevoel van onkwetsbaarheid zal breken, wat m.i. een van de voornaamste oorzaken is van het genoemde gedrag. Wellicht te laat voor de groep die nu ontspoort, maar niet voor de groep van morgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Praktijk wijst uit dat het dus niet veel helpt, je zegt zelf al dat deze jongens sowieso geen enkele interesse hebben in wat de anderen over hen denken. Het boeit hen op het moment van handelen (jong/roekeloos/groepsgedrag) helemaal niet wat de gevolgen daar van zijn. Je hebt het zelf notabene gezegd en dat is ook gewoon zo. Er is geen enkele preventieve werking, hooguit bij de meelopers. De harde kern bereik je daar never nooit mee en die vormen de wortel van het probleem.
Akkoord. Er moet nu iets gebeuren. het zou mooi zijn om nu een kortetermijn oplossing te kiezen die meteen werkt aan (mijn) de langetermijnvisie van mentaliteitsomslag. En dan moet ik eerlijk toegeven geen oplossing te hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Laten we eerst het nijpende probleem van die kutmarokkaantjes eens oplossen, temeer omdat de oplossing ook heel simpel is. Dan kunnen we daarna overloos discussiëren over hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen door een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, oké?
Het kan lijken alsof we daar op korte termijn weinig aan hebben, maar ik denk/vind dat je voor een 'echte' oplossing toch de oorzaak moeten erkennen. Voor mij is dat de eerste stap naar een goede oplossing. Het verbannen (bijvoorbeeld) van marokkanen uit Gouda verplaatst deze marokkanen alleen maar naar Delft of Rotterdam (of een andere willkeurige plaats) dus dat lijkt mij iig géén oplossingquote:Dan doe ik ook mee met de discussie want ik ben het in de basis op veel punten wel met je eens. We hebben er alleen momenteel, op de korte termijn, zo weinig aan.
Ik wel. Het mensen weer toestaan tot op zeker hoogte voor eigen rechter te spelen bij dit soort misbaksels. Maar dat gaat toch niet gebeuren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Akkoord. Er moet nu iets gebeuren. het zou mooi zijn om nu een kortetermijn oplossing te kiezen die meteen werkt aan (mijn) de langetermijnvisie van mentaliteitsomslag. En dan moet ik eerlijk toegeven geen oplossing te hebben.
True. De enige juist oplossing is dan ook verbanning uit Nederland. Dat lost het probleem voor Nederland voor 100% op.quote:Het kan lijken alsof we daar op korte termijn weinig aan hebben, maar ik denk/vind dat je voor een 'echte' oplossing toch de oorzaak moeten erkennen. Voor mij is dat de eerste stap naar een goede oplossing. Het verbannen (bijvoorbeeld) van marokkanen uit Gouda verplaatst deze marokkanen alleen maar naar Delft of Rotterdam (of een andere willkeurige plaats) dus dat lijkt mij iig géén oplossing
Het herverdelen van de groep zodat ze nergens grote groepen (kunnen) vormen zou ook helpen. Alleen: dat past niet zo lekker in een fatsoenlijke rechtsstaat.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Akkoord. Er moet nu iets gebeuren. het zou mooi zijn om nu een kortetermijn oplossing te kiezen die meteen werkt aan (mijn) de langetermijnvisie van mentaliteitsomslag. En dan moet ik eerlijk toegeven geen oplossing te hebben.
[..]
Het kan lijken alsof we daar op korte termijn weinig aan hebben, maar ik denk/vind dat je voor een 'echte' oplossing toch de oorzaak moeten erkennen. Voor mij is dat de eerste stap naar een goede oplossing. Het verbannen (bijvoorbeeld) van marokkanen uit Gouda verplaatst deze marokkanen alleen maar naar Delft of Rotterdam (of een andere willkeurige plaats) dus dat lijkt mij iig géén oplossing
Dat zal weinig effect hebben omdat het probleem dus in de samenleving geworteld zit. Sla ze uiteen, waaier ze uit over NL of de rest van Europa en er komen over een X aantal jaar -nieuwe- straatterroristen / enigzins vergelijkbare problemen voor terug. En dan waarsch. in een andere raciale samenstellingquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het herverdelen van de groep zodat ze nergens grote groepen (kunnen) vormen zou ook helpen. Alleen: dat past niet zo lekker in een fatsoenlijke rechtsstaat.
Het is een bepaalde groep die het doet, en die zich vooral zo kan gedragen vanwege de macht van het getal. Als je iets doet aan die parameters zal de overlast zeker afnemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:36 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Dat zal weinig effect hebben omdat het probleem dus in de samenleving geworteld zit. Sla ze uiteen, waaier ze uit over NL of de rest van Europa en er komen over een X aantal jaar -nieuwe- straatterroristen / enigzins vergelijkbare problemen voor terug. En dan waarsch. in een andere raciale samenstelling
dat ontken ik ook nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is een bepaalde groep die het doet, en die zich vooral zo kan gedragen vanwege de macht van het getal. Als je iets doet aan die parameters zal de overlast zeker afnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |