Ach ja, Tukkers .....quote:Op maandag 15 december 2008 15:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over egocentrisme gesproken...Alsof Hollanders wel Nederlands praten. Een gemiddelde Amsterdammer of Hagenaar praat minstens zo onverstaanbaar en niet-ABN dan mensen uit de rest van het land. Hollanders zijn echter te dom om dat door te hebben en denken dat zíj het enige, juiste Nederlands spreken.
1. "Vlamingen zijn Fransen die Nederlands spreken." Ook al spreken jullie dezelfde taal, de cultuurverschillen zijn enorm.quote:Op maandag 9 februari 2009 04:26 schreef KatieMorosky het volgende:
Ik weet niet of jullie dat weten maar Vlamingen hebben niks tegen de zuiderburen, de Fransmannen, integendeel. 1. Vele Vlamingen adoreren Frankrijk en haar inwoners.
2. Het ligt meer aan een gebrek aan respect, vermoed ik, van jullie kant naar ons toe ...
Dát is pas vreemd.quote:Op maandag 9 februari 2009 04:26 schreef KatieMorosky het volgende:
Ik weet niet of jullie dat weten maar Vlamingen hebben niks tegen de zuiderburen, de Fransmannen, integendeel. Vele Vlamingen adoreren Frankrijk en haar inwoners.
klinkt minstens even kneuzerig als alle "Ik ben geen racist, maar.." reacties.quote:Op maandag 9 februari 2009 04:26 schreef KatieMorosky het volgende:
De discussie is al een hele poos afgelopen, toch meen ik dat ik hierin een waardevolle bijdrage kan leveren. Ik ben een Belg, woon in Antwerpen en heb op zich niets tegen Nederlanders. Ik heb tegen niemand, geen enkele nationaliteit iets maar ook ik moet bekennen dat Nederlanders, helaas, echt wel heel vervelend, onbeleefd, onopgevoed uit de hoek kunnen komen. En dan gaat het voornamelijk over de jongere generatie.
Precies. Als ik een middagje veldrijden in Vlaanderen onderga, denk ik ook dat ik in een xenofobe, zich klemzuipende maatschappij ben beland.quote:Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Beregd het volgende:
[..]
klinkt minstens even kneuzerig als alle "Ik ben geen racist, maar.." reacties.
Ook leuk dat je je levenservaring van youtube haalt.
quote:Op maandag 9 februari 2009 08:54 schreef pfaf het volgende:
Hehe, inderdaad. Als ik ‘de gemiddelde Nederlander’ aan de hand can FOK! bepaald zou hebben, had ik mezelf al lang een andere nationaliteit aangemeten.
Jij bent zeker zo'n mongool die denkt dat amerikanen veel beter en duidelijker engels spreken dan de britten.quote:Op maandag 15 december 2008 15:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over egocentrisme gesproken...Alsof Hollanders wel Nederlands praten. Een gemiddelde Amsterdammer of Hagenaar praat minstens zo onverstaanbaar en niet-ABN dan mensen uit de rest van het land. Hollanders zijn echter te dom om dat door te hebben en denken dat zíj het enige, juiste Nederlands spreken.
Hoe kun je beter spreken? Is daar een maatstaf voor? Welke eenheid gebruik je daarvoor?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n mongool die denkt dat amerikanen veel beter en duidelijker engels spreken dan de britten.
Wie is wij? En hoezo uitgevonden?quote:Kortom. Wij vinden de taal uit. Wij beslissen hoe het klinkt. En nou opsodemieteren
Volgens mij is er totaal géén gebrek aan respect, maar zijn belgen gewoon gevoelige wezentjes die zich snel gekwetst menen te moeten voelen als iemand ze de waarheid vertelt. Het vertellen van zaken zoals ze ook daadwerkelijk zijn, is in Nederland een vorm van respect, je bent gewoon 100% eerlijk. Een belg zal uit beleefdheid eerder dingen verzwijgen, zijn/haar mening bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 februari 2009 04:26 schreef KatieMorosky het volgende:
Het ligt meer aan een gebrek aan respect, vermoed ik, van jullie kant naar ons toe en daar ja, is een Vlaming heel gevoelig voor.
Haha jij sukt echt keihard!quote:Op maandag 9 februari 2009 11:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe kun je beter spreken? Is daar een maatstaf voor? Welke eenheid gebruik je daarvoor?
En welke Britten en Amerikanen bedoel je? Ik heb in m'n leven vele Britten en Amerikanen gesproken in ik heb inderdaad vaak moeite gehad met veel Schotse accenten. Enkele accenten uit het noorden van Engeland zijn voor mij ook vrij moeilijk te volgen. Maar ik snap niet waar je met deze rare zin heen wilt?
[..]
Wie is wij? En hoezo uitgevonden?
Ik vind dat jij best een mongoloïde post geplaatst hebt.
Ik snap werkelijk niet wat deze reactie in de verste verte te maken heeft mijn eerdere reactie.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:29 schreef SpecialK het volgende:
Nederlands is per definitie wat nederlanders er van maken.
Je zegt tegen een kunstschilder toch ook niet dat z'n werk niet in lijn is met wat jij als bekijker er van had verwacht en dat het niet klopt.
Wat een kunstschilder doet is (uitzonderingen daargelaten) aan de schilder zelf. Z'n werk is per definitie datgene wat hij voor ogen had en wat een externe partij daar van vind is irrelevant. Ik ga tegen fransen toch ook niet zeggen dat ze hun eigen taal aan het verneuken zijn. Whatever zij er van maken zal ik accepteren als frans.
Ah. Je bezit dus toch niet de mentale capaciteit om dit metafoor de bevatten.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet wat deze reactie in de verste verte te maken heeft mijn eerdere reactie.
Jawel, maar niet de relatie met het feit dat men in Den Haag met een ander accent spreekt dan in Amsterdam en dat beide denken dat ze het Nederlands spreken.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. Je bezit dus toch niet de mentale capaciteit om dit metafoor de bevatten.
Accenten zijn altijd nog een subdivisie van talen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jawel, maar niet de relatie met het feit dat men in Den Haag met een ander accent spreekt dan in Amsterdam en dat beide denken dat ze het Nederlands spreken.
Ik reageer op het niveau van de persoon waarmee ik converseer. Mensen die niet weten waar ze over lullen ga ik heel raar tegen reageren (als een soort spiegeltje)quote:Op maandag 9 februari 2009 12:36 schreef pfaf het volgende:
Je maakt jezelf overigens compleet belachelijk met je flauwe ad hominems. Beter reageer je eens wat vaker inhoudelijk.
Fijn, maar wat probeerde je hier nu dan tussen de hilarische opmerkingen door duidelijk te maken:quote:Op maandag 9 februari 2009 12:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Accenten zijn altijd nog een subdivisie van talen.
Als je het nou over dialecten hebt dan kom je dichter in de buurt (ook nog niet eens echt)
?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n mongool die denkt dat amerikanen veel beter en duidelijker engels spreken dan de britten.
Kortom. Wij vinden de taal uit. Wij beslissen hoe het klinkt. En nou opsodemieteren
Uiteraard niet, maar als ik hetzelfde zou doen als jij zouden we nu alleen maar aan het schelden zijn. Beetje vreemde discussietechniek, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik reageer op het niveau van de persoon waarmee ik converseer. Mensen die niet weten waar ze over lullen ga ik heel raar tegen reageren (als een soort spiegeltje)
En sommige mensen springen dan ineens in het gareel. Mensen die -echt- zo dom zijn als ze over komen blijven er in hangen.
Dat is mijn stijl en als het je niet bevalt dan heb je altijd nog de keus om me te negeren. Niet iedereen hoeft altijd maar lief te zijn he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |