We zijn inderdaad bijzonder gul als het om andermans geld gaat.quote:Op dinsdag 9 december 2008 05:53 schreef ES57 het volgende:
[..]
Update;
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)lp-Belgie-14de.dhtml
Ja lachen is dat, de Belgen vinden Nederlands bier niet om te zuipen terwijl de hele wereld het drinkt. De Belgen vinden hun bier het beste van de hele wereld maar het wordt elders nauwelijks gedronken.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
van de Belgen die ik ken gaat de haat richting Nederland maar om 1 ding: bier
ons bier is pis en niet te drinken. daartegenover staat het geweldige bier wat België heeft. nee.. ze worden nog liever dood gevonden dan dat ze Nederlands bier drinken. en dat ons bier zo'n succes heeft in het buitenland kunnen ze niet uitstaan en snappen ze niets van.
Ach kom nou toch. Nederland heeft een stuk of 100 brouwerijen (veelal redelijk groot). België heeft er 1500, waarvan vele klein en nog half ambachtelijk. Waar zou het kwaliteitsbier vandaan komen, denk je? Dat Nederlanders beter zijn in marketing lijkt me een logischer conclusie.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef ES57 het volgende:
[..]
Ja lachen is dat, de Belgen vinden Nederlands bier niet om te zuipen terwijl de hele wereld het drinkt. De Belgen vinden hun bier het beste van de hele wereld maar het wordt elders nauwelijks gedronken.
Klopt, ze zijn wel gieriger dan Hollanders.quote:Op donderdag 11 december 2008 07:59 schreef ES57 het volgende:
Feit is dus dat de Belgen hartstikke gierig zijn.
Zelfs Hollandermoppen hebben dus geen bestaansrecht meer in Belgenland.
Als het Hollandse bier (lees Heineken) zo vreselijk beroerd is, zoals de Belgen zeggen .... waarom drinkt de hele wereld dit dan?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef MLI het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Nederland heeft een stuk of 100 brouwerijen (veelal redelijk groot). België heeft er 1500, waarvan vele klein en nog half ambachtelijk. Waar zou het kwaliteitsbier vandaan komen, denk je? Dat Nederlanders beter zijn in marketing lijkt me een logischer conclusie.
Weet ik veel, waarom is Britney Spears succesvol als zangeres? Heineken is gewoon de Britney onder de bieren. Duvel zou je dan weer beter kunnen vergelijken met, ik noem maar iemand, Edith Piaf. Of Chimay met Billie Holliday. Verkoopt misschien minder goed maar kwalitatief toch echt sterker.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:57 schreef ES57 het volgende:
[..]
Als het Hollandse bier (lees Heineken) zo vreselijk beroerd is, zoals de Belgen zeggen .... waarom drinkt de hele wereld dit dan?
Geen marketing is in staat een 40-jarig succesnummer te maken van vies spul.
Belgen zijn gewoon arrogant.
Dat de Belgen superieur bier hebben dat weten de liefhebbers natuurlijk wel. Grolsch, HJ, Amstel, Heineken, het is allemaal zo doorsnee. Bud doet er niet voor onder.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef ES57 het volgende:
[..]
Ja lachen is dat, de Belgen vinden Nederlands bier niet om te zuipen terwijl de hele wereld het drinkt. De Belgen vinden hun bier het beste van de hele wereld maar het wordt elders nauwelijks gedronken.
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:11 schreef popolon het volgende:
Leuk typisch voorbeeld van Nederlandse arrogantie wel: Hun pis verkoopt goed, daarom is het ook meteen goede pis.China verkoopt het meeste speelgoed, dat is ook het beste spul wat er te krijgen is.
![]()
Ja, want New Yorkers en Amerikanen in het algemeen staan bekend om hun voortreffelijke gastronomie.quote:Op vrijdag 12 december 2008 04:03 schreef ES57 het volgende:
Vraag aan een New Yorker wat hij liever wil: Heineken of Stella?
Stella what?
Het Belgisch bier is het meest overschatte product ter wereld.
Bacardi is zo'n beetje de meest bekende rum in de wereld. Als je een BaCo besteldt dan wil je een rum cola. Het is bijna een synoniem van rum, maar de gemiddelde huisrum van een plaatselijke slijter is beter.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:57 schreef ES57 het volgende:
[..]
Als het Hollandse bier (lees Heineken) zo vreselijk beroerd is, zoals de Belgen zeggen .... waarom drinkt de hele wereld dit dan?
Geen marketing is in staat een 40-jarig succesnummer te maken van vies spul.
Belgen zijn gewoon arrogant.
Belgen overschatten hun bier schromelijk. Nederlanders wijzen gewoon op de feiten en die zijn dat wereldwijd Nederlands bier meer wordt gedronken dan Belgisch bier.quote:Op vrijdag 12 december 2008 06:05 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Bacardi is zo'n beetje de meest bekende rum in de wereld. Als je een BaCo besteldt dan wil je een rum cola. Het is bijna een synoniem van rum, maar de gemiddelde huisrum van een plaatselijke slijter is beter.
Marketing kan heel veel. Do not underestimate the power of marketing![]()
![]()
Inbev is de grootste toch?quote:Op vrijdag 12 december 2008 06:14 schreef jpjedi het volgende:
daarom is Interbrew ook groter dan Heineken.
Ik heb het over Belgisch bier, niet over Budweiser.quote:Op vrijdag 12 december 2008 06:14 schreef jpjedi het volgende:
daarom is Interbrew Inbev ook groter dan Heineken.
Klopt. Kan je nagaan wat een mismanagement van die Belgen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:00 schreef jpjedi het volgende:
is allemaal hetzelfde pannekoeken..
interbrew is samen met ambev, inbev geworden met kantoor in Leuven. Interbrew op zich was al 2x groter dan Heineken met Stella, Jupiler, Hoegaarden. Nu na de overname van anheuser-busch (Budweiser) zijn ze 3 keer zo groot dan Heineken.
* SABMiller: 231
* InBev: 225
* Anheuser-Busch: 143
* Heineken: 122
* Carlsberg: 78
Verschil is dat wij overal Heineken zien waar Inbev honderden merken bezit over de hele wereld.
Kan je die ook uitleggen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:28 schreef ES57 het volgende:
[..]
Klopt. Kan je nagaan wat een mismanagement van die Belgen.
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?quote:
Waar de Belgen honderden merken nodig hebben om de grootste van de wereld te zijn (samen met de Brazilianen maar dit terzijde) heeft Heineken maar 1 merk nodig om no.2 bierbrouwer van de wereld te zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:00 schreef motherflocker het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?
Die Belgen zijn 3-4x zo groot, met overal merken ter wereld maar de burger ziet altijd Heineken in de grootste films voorbij komen etc. Heineken krijgt betere naamsbekendheid en blijft hangen. Opdracht geslaagd.
Snap je het nu?
Ik doe lekker alsof.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:00 schreef motherflocker het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?
Die Belgen zijn 3-4x zo groot, met overal merken ter wereld maar de burger ziet altijd Heineken in de grootste films voorbij komen etc. Heineken krijgt betere naamsbekendheid en blijft hangen. Opdracht geslaagd.
Snap je het nu?
Je moet bier niet vergelijken met pils, maar pils met pilis. Zijn Heineken, Amstel en Grolsch slechter dan bijvoorbeeld Stella, Maes en Jupiler? Dacht het niet. Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils. Belgen kopen het niet puur en alleen omdat het "pisbier" uit Olland is. Hoe fucking triest is dat? Stumpers...quote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef MLI het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Nederland heeft een stuk of 100 brouwerijen (veelal redelijk groot). België heeft er 1500, waarvan vele klein en nog half ambachtelijk. Waar zou het kwaliteitsbier vandaan komen, denk je? Dat Nederlanders beter zijn in marketing lijkt me een logischer conclusie.
Je mag Maes wel weghalen uit je lijstje.. ging niet zo lekker meer toen bekend werd dat er wat veel water in het bier zat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Oma het volgende:
[..]
Je moet bier niet vergelijken met pils, maar pils met pilis. Zijn Heineken, Amstel en Grolsch slechter dan bijvoorbeeld Stella, Maes en Jupiler? Dacht het niet. Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils. Belgen kopen het niet puur en alleen omdat het "pisbier" uit Olland is. Hoe fucking triest is dat? Stumpers...
Diep triest inderdaad. De haat van de Belgen jegens Nederlanders is heel erg.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Oma het volgende:
[..]
Je moet bier niet vergelijken met pils, maar pils met pilis. Zijn Heineken, Amstel en Grolsch slechter dan bijvoorbeeld Stella, Maes en Jupiler? Dacht het niet. Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils. Belgen kopen het niet puur en alleen omdat het "pisbier" uit Olland is. Hoe fucking triest is dat? Stumpers...
Gelukkig bezoldig jij je nooit aan Belgenhaatquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:07 schreef ES57 het volgende:
[..]
Diep triest inderdaad. De haat van de Belgen jegens Nederlanders is heel erg.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Oma het volgende:
Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils.
Bron: Het Nieuwsbladquote:Vlamingen vallen voor Heineken
Onze proef op de som bewijst resultaten onderzoek Test-Aankoop
Zou het echt waar zijn? Dat het triest gesteld is met de Belgische pilsbieren, zoals de verbruikersorganisatie Test-Aankoop vaststelde. Wij namen de proef op de som, plukten vier doorsnee Vlamingen van de straat en lieten hen zes biermerken proeven zonder dat ze wisten wat in welk glas zat. En jawel, ze ledigden de beker tot de bittere bodem: een geblinddoekte Belg moet weliswaar niets hebben van witte producten of het Amerikaanse Budweiser, maar het liefste drinkt hij Heineken, in de volksmond ook bekend als 'dat Nederlandse pisbier'.
Helaas moet ik toegeven dat dergelijke gevoelens mij soms ook bekruipen. Al is haat mischien een groot woord. En dan alleen nog richting de Vlamingen, want met Walen heb ik geen (negatieve) contacten. Het is nou eenmaal zo dat een groot deel van de Vlamingen een diepe haat koesteren jegens Nederlanders(of moet ik zeggen Ollanders?), met elke vezel in hun lijf. En doordat ik in het verleden best vaak in Vlaanderen kwam, ben ik dan ook vaak met die haat geconfronteerd. In het begin dacht ik nog dat het mischien aan mij lag. Maar later sprak ik ook Nederlanders met vergelijkbare ervaringen. Dus als ik Belgen al haat, dan hebben ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Je ziet soms gewoon hun blik letterlijk veranderen als ze je Nederlandse accent horen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:13 schreef placebeau het volgende:
Gelukkig bezoldig jij je nooit aan Belgenhaat![]()
Inderdaad, zo was ik vorig jaar in de Westhoek verzeild geraakt - off all places - en ging daar een café binnen. De hele zaak verstomde .... 'n Ollander, nou zal je het krijgen .... je hoorde het die inboorlingen denken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:24 schreef Oma het volgende:
[..]
Helaas moet ik toegeven dat dergelijke gevoelens mij soms ook bekruipen. Al is haat mischien een groot woord. En dan alleen nog richting de Vlamingen, want met Walen heb ik geen (negatieve) contacten. Het is nou eenmaal zo dat een groot deel van de Vlamingen een diepe haat koesteren jegens Nederlanders(of moet ik zeggen Ollanders?), met elke vezel in hun lijf. En doordat ik in het verleden best vaak in Vlaanderen kwam, ben ik dan ook vaak met die haat geconfronteerd. In het begin dacht ik nog dat het mischien aan mij lag. Maar later sprak ik ook Nederlanders met vergelijkbare ervaringen. Dus als ik Belgen al haat, dan hebben ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Je ziet soms gewoon hun blik letterlijk veranderen als ze je Nederlandse accent horen.
hoe zagen ze dat dan meteen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:29 schreef ES57 het volgende:
[..]
Inderdaad, zo was ik vorig jaar in de Westhoek verzeild geraakt - off all places - en ging daar een café binnen. De hele zaak verstomde .... 'n Ollander, nou zal je het krijgen .... je hoorde het die inboorlingen denken.
Hij zei: "Kolere, Annie. Heb je dat gesien net da buituh? Ze hebbe de telefoondrade gewoon nog bove de grond, ghji ghji ghji."quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
hoe zagen ze dat dan meteen?
Had je een oranje hoed op of zo?
Ik zei bij binnenkomst: "Goedemiddag"quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
Klopt, over het algemeen is het een gefrustreerd volkje met een enorm minderwaardigheidscomplex.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:24 schreef Oma het volgende:
[..]
Helaas moet ik toegeven dat dergelijke gevoelens mij soms ook bekruipen. Al is haat mischien een groot woord. En dan alleen nog richting de Vlamingen, want met Walen heb ik geen (negatieve) contacten. Het is nou eenmaal zo dat een groot deel van de Vlamingen een diepe haat koesteren jegens Nederlanders(of moet ik zeggen Ollanders?), met elke vezel in hun lijf. En doordat ik in het verleden best vaak in Vlaanderen kwam, ben ik dan ook vaak met die haat geconfronteerd. In het begin dacht ik nog dat het mischien aan mij lag. Maar later sprak ik ook Nederlanders met vergelijkbare ervaringen. Dus als ik Belgen al haat, dan hebben ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Je ziet soms gewoon hun blik letterlijk veranderen als ze je Nederlandse accent horen.
Nee. Ik wandelde weleens ´s avonds met de hond en als ik dan iemand tegen kwam dan zei ik "goedenavond" of iets in die geest en dan keken ze je meteen zo aan van.... "wat moet je..."...quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
Ik zei bij binnenkomst: "Goedemiddag"
Zijn ze daar niet gewend zeker dat iemand ze vriendelijk begroet.
Maar ze blijven koploper in het verkondigen van halve en hele onwaarheden over hun gehate noorderburen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:19 schreef WammesWaggel het volgende:
... van het zakendoen en eigenlijk al het andere hebben Belgen weinig kaas gegeten.
Over egocentrisme gesproken...quote:Op dinsdag 2 december 2008 04:54 schreef ES57 het volgende:
[..]
Als Westerling lach ik me dood om jullie. Jullie praten allemaal zo raar. Nou ja, bij jullie Oosterlingen zal er ook wel een slim iemand tussen zitten die zich verstaanbaar kan maken aan de rest van Nederland.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |