abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63923032
mensen!
 FR
  donderdag 11 december 2008 @ 07:59:31 #102
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63924688
Feit is dus dat de Belgen hartstikke gierig zijn.

Zelfs Hollandermoppen hebben dus geen bestaansrecht meer in Belgenland.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_63925812
van de Belgen die ik ken gaat de haat richting Nederland maar om 1 ding: bier

ons bier is pis en niet te drinken. daartegenover staat het geweldige bier wat België heeft. nee.. ze worden nog liever dood gevonden dan dat ze Nederlands bier drinken. en dat ons bier zo'n succes heeft in het buitenland kunnen ze niet uitstaan en snappen ze niets van.
pi_63931246
quote:
We zijn inderdaad bijzonder gul als het om andermans geld gaat.
  donderdag 11 december 2008 @ 15:30:58 #105
226255 ES57
pi_63935042
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
van de Belgen die ik ken gaat de haat richting Nederland maar om 1 ding: bier

ons bier is pis en niet te drinken. daartegenover staat het geweldige bier wat België heeft. nee.. ze worden nog liever dood gevonden dan dat ze Nederlands bier drinken. en dat ons bier zo'n succes heeft in het buitenland kunnen ze niet uitstaan en snappen ze niets van.
Ja lachen is dat, de Belgen vinden Nederlands bier niet om te zuipen terwijl de hele wereld het drinkt. De Belgen vinden hun bier het beste van de hele wereld maar het wordt elders nauwelijks gedronken.
pi_63935230
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef ES57 het volgende:

[..]

Ja lachen is dat, de Belgen vinden Nederlands bier niet om te zuipen terwijl de hele wereld het drinkt. De Belgen vinden hun bier het beste van de hele wereld maar het wordt elders nauwelijks gedronken.
Ach kom nou toch. Nederland heeft een stuk of 100 brouwerijen (veelal redelijk groot). België heeft er 1500, waarvan vele klein en nog half ambachtelijk. Waar zou het kwaliteitsbier vandaan komen, denk je? Dat Nederlanders beter zijn in marketing lijkt me een logischer conclusie.
pi_63935257
quote:
Op donderdag 11 december 2008 07:59 schreef ES57 het volgende:
Feit is dus dat de Belgen hartstikke gierig zijn.

Zelfs Hollandermoppen hebben dus geen bestaansrecht meer in Belgenland.
Klopt, ze zijn wel gieriger dan Hollanders.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:57:16 #108
226255 ES57
pi_63938750
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef MLI het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Nederland heeft een stuk of 100 brouwerijen (veelal redelijk groot). België heeft er 1500, waarvan vele klein en nog half ambachtelijk. Waar zou het kwaliteitsbier vandaan komen, denk je? Dat Nederlanders beter zijn in marketing lijkt me een logischer conclusie.
Als het Hollandse bier (lees Heineken) zo vreselijk beroerd is, zoals de Belgen zeggen .... waarom drinkt de hele wereld dit dan?
Geen marketing is in staat een 40-jarig succesnummer te maken van vies spul.
Belgen zijn gewoon arrogant.
pi_63938966
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:57 schreef ES57 het volgende:

[..]

Als het Hollandse bier (lees Heineken) zo vreselijk beroerd is, zoals de Belgen zeggen .... waarom drinkt de hele wereld dit dan?
Weet ik veel, waarom is Britney Spears succesvol als zangeres? Heineken is gewoon de Britney onder de bieren. Duvel zou je dan weer beter kunnen vergelijken met, ik noem maar iemand, Edith Piaf. Of Chimay met Billie Holliday. Verkoopt misschien minder goed maar kwalitatief toch echt sterker.
  donderdag 11 december 2008 @ 18:11:25 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63939094
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dat de Belgen superieur bier hebben dat weten de liefhebbers natuurlijk wel. Grolsch, HJ, Amstel, Heineken, het is allemaal zo doorsnee. Bud doet er niet voor onder.

Leuk typisch voorbeeld van Nederlandse arrogantie wel: Hun pis verkoopt goed, daarom is het ook meteen goede pis. China verkoopt het meeste speelgoed, dat is ook het beste spul wat er te krijgen is.

Ik kom trouwens meer Belgisch dan Nederlands bier tegen in de Midwest, gelukkig maar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63951730
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:11 schreef popolon het volgende:

Leuk typisch voorbeeld van Nederlandse arrogantie wel: Hun pis verkoopt goed, daarom is het ook meteen goede pis. China verkoopt het meeste speelgoed, dat is ook het beste spul wat er te krijgen is.
Applaus!
 FR
pi_63951746
popolon:
  vrijdag 12 december 2008 @ 04:03:13 #113
226255 ES57
pi_63951996
Vraag aan een New Yorker wat hij liever wil: Heineken of Stella?

Stella what?

Het Belgisch bier is het meest overschatte product ter wereld.
  vrijdag 12 december 2008 @ 04:06:03 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63952003
Ik ben bang dat je tegen een Nederlandse toerist aanlult dan.

En Heineken smaakt in de VS heel anders dan in Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63952006
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 04:03 schreef ES57 het volgende:
Vraag aan een New Yorker wat hij liever wil: Heineken of Stella?

Stella what?

Het Belgisch bier is het meest overschatte product ter wereld.
Ja, want New Yorkers en Amerikanen in het algemeen staan bekend om hun voortreffelijke gastronomie.

En kap eens gewoon met zuigen, je begint me te irriteren zo onderhand. Je mening is nu wel duidelijk, straks ga je nog dubbelposten om je mening kracht bij te zetten of zo . Grow up en laat een ander er anders over denken, vooral als je in de zeik genomen wordt.
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:05:09 #116
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_63952153
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:57 schreef ES57 het volgende:

[..]

Bacardi is zo'n beetje de meest bekende rum in de wereld. Als je een BaCo besteldt dan wil je een rum cola. Het is bijna een synoniem van rum, maar de gemiddelde huisrum van een plaatselijke slijter is beter.
Marketing kan heel veel. Do not underestimate the power of marketing
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:13:38 #117
226255 ES57
pi_63952166
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:05 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Bacardi is zo'n beetje de meest bekende rum in de wereld. Als je een BaCo besteldt dan wil je een rum cola. Het is bijna een synoniem van rum, maar de gemiddelde huisrum van een plaatselijke slijter is beter.
Marketing kan heel veel. Do not underestimate the power of marketing
Belgen overschatten hun bier schromelijk. Nederlanders wijzen gewoon op de feiten en die zijn dat wereldwijd Nederlands bier meer wordt gedronken dan Belgisch bier.
pi_63952167
daarom is Interbrew ook groter dan Heineken.
pi_63952169
Aah man, ga slapen _!
pi_63952170
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:14 schreef jpjedi het volgende:
daarom is Interbrew ook groter dan Heineken.
Inbev is de grootste toch?
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:54:46 #121
226255 ES57
pi_63952289
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:14 schreef jpjedi het volgende:
daarom is Interbrew Inbev ook groter dan Heineken.
Ik heb het over Belgisch bier, niet over Budweiser.
pi_63954384
is allemaal hetzelfde pannekoeken..

interbrew is samen met ambev, inbev geworden met kantoor in Leuven. Interbrew op zich was al 2x groter dan Heineken met Stella, Jupiler, Hoegaarden. Nu na de overname van anheuser-busch (Budweiser) zijn ze 3 keer zo groot dan Heineken.

* SABMiller: 231
* InBev: 225
* Anheuser-Busch: 143
* Heineken: 122
* Carlsberg: 78

Verschil is dat wij overal Heineken zien waar Inbev honderden merken bezit over de hele wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door jpjedi op 12-12-2008 10:13:26 ]
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:28:37 #123
226255 ES57
pi_63954969
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:00 schreef jpjedi het volgende:
is allemaal hetzelfde pannekoeken..

interbrew is samen met ambev, inbev geworden met kantoor in Leuven. Interbrew op zich was al 2x groter dan Heineken met Stella, Jupiler, Hoegaarden. Nu na de overname van anheuser-busch (Budweiser) zijn ze 3 keer zo groot dan Heineken.

* SABMiller: 231
* InBev: 225
* Anheuser-Busch: 143
* Heineken: 122
* Carlsberg: 78

Verschil is dat wij overal Heineken zien waar Inbev honderden merken bezit over de hele wereld.
Klopt. Kan je nagaan wat een mismanagement van die Belgen.
pi_63955470
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:28 schreef ES57 het volgende:

[..]

Klopt. Kan je nagaan wat een mismanagement van die Belgen.
Kan je die ook uitleggen?
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:00:19 #125
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_63955694
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:51 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Kan je die ook uitleggen?
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?

Die Belgen zijn 3-4x zo groot, met overal merken ter wereld maar de burger ziet altijd Heineken in de grootste films voorbij komen etc. Heineken krijgt betere naamsbekendheid en blijft hangen. Opdracht geslaagd.

Snap je het nu?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:04:50 #126
226255 ES57
pi_63955820
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:00 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Die Belgen zijn 3-4x zo groot, met overal merken ter wereld maar de burger ziet altijd Heineken in de grootste films voorbij komen etc. Heineken krijgt betere naamsbekendheid en blijft hangen. Opdracht geslaagd.

Snap je het nu?
Waar de Belgen honderden merken nodig hebben om de grootste van de wereld te zijn (samen met de Brazilianen maar dit terzijde) heeft Heineken maar 1 merk nodig om no.2 bierbrouwer van de wereld te zijn.

Hollandse koopmansgeest versus Belgische chaos.
pi_63955980
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:00 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Snap je het nu?
Ik doe lekker alsof.

Maar dan mijn vraag, als je dan met meerdere merken 3 keer zoveel kunt verdienen... waarom is Heineken dan beter? Dat je overal Heineken ziet levert ze niet perse meer op kan ik dan concluderen. Aangezien jouw intellect iets hoger is moet je me dit even uitleggen.
pi_63961956
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef MLI het volgende:

[..]

Je moet bier niet vergelijken met pils, maar pils met pilis. Zijn Heineken, Amstel en Grolsch slechter dan bijvoorbeeld Stella, Maes en Jupiler? Dacht het niet. Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils. Belgen kopen het niet puur en alleen omdat het "pisbier" uit Olland is. Hoe fucking triest is dat? Stumpers...
pi_63962065
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Oma het volgende:

[..]

Je moet bier niet vergelijken met pils, maar pils met pilis. Zijn Heineken, Amstel en Grolsch slechter dan bijvoorbeeld Stella, Maes en Jupiler? Dacht het niet. Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils. Belgen kopen het niet puur en alleen omdat het "pisbier" uit Olland is. Hoe fucking triest is dat? Stumpers...
Je mag Maes wel weghalen uit je lijstje.. ging niet zo lekker meer toen bekend werd dat er wat veel water in het bier zat.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:07:59 #130
226255 ES57
pi_63962079
quote:

[..]

Diep triest inderdaad. De haat van de Belgen jegens Nederlanders is heel erg.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:13:04 #131
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63962209
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:07 schreef ES57 het volgende:

[..]

Diep triest inderdaad. De haat van de Belgen jegens Nederlanders is heel erg.
Gelukkig bezoldig jij je nooit aan Belgenhaat
man, je klinkt alsof je eens hard in je kont genomen bent door een groep Belgen.

Ik snap dat Nederland vs België gedoe overigens niet goed. Alsof in een land wonen een wedstrijd is...
pi_63962294
quote:
Uit blinde smaakproeven blijkt dat ook trouwens. Daarin vinden ook Belgen Nederlands pils niet lekkerder of viezer dan Belgisch pils.
quote:
Vlamingen vallen voor Heineken

Onze proef op de som bewijst resultaten onderzoek Test-Aankoop

Zou het echt waar zijn? Dat het triest gesteld is met de Belgische pilsbieren, zoals de verbruikersorganisatie Test-Aankoop vaststelde. Wij namen de proef op de som, plukten vier doorsnee Vlamingen van de straat en lieten hen zes biermerken proeven zonder dat ze wisten wat in welk glas zat. En jawel, ze ledigden de beker tot de bittere bodem: een geblinddoekte Belg moet weliswaar niets hebben van witte producten of het Amerikaanse Budweiser, maar het liefste drinkt hij Heineken, in de volksmond ook bekend als 'dat Nederlandse pisbier'.
Bron: Het Nieuwsblad

Toegegeven, het is geen wetenschappelijke studie. Maar deze bevindingen komen wel overeen met de praktijk. Veel Vlamingen vinden Heineken helemaal niet zo vies als ze doen voorkomen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:23:15 #133
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63962503
Inbev is trouwens helemaal geen bedrijf waar wij als Belgen trots op moeten zijn. Ze hebben eerst hun ziel verkocht aan Brazilië en hebben een HR beleid beneden alle peil.

Heineken is idd nog zo slecht niet, beter dan een maes of een primus, maar een stella vind ik absoluut nog beter.
pi_63962520
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:13 schreef placebeau het volgende:
Gelukkig bezoldig jij je nooit aan Belgenhaat
Helaas moet ik toegeven dat dergelijke gevoelens mij soms ook bekruipen. Al is haat mischien een groot woord. En dan alleen nog richting de Vlamingen, want met Walen heb ik geen (negatieve) contacten. Het is nou eenmaal zo dat een groot deel van de Vlamingen een diepe haat koesteren jegens Nederlanders(of moet ik zeggen Ollanders?), met elke vezel in hun lijf. En doordat ik in het verleden best vaak in Vlaanderen kwam, ben ik dan ook vaak met die haat geconfronteerd. In het begin dacht ik nog dat het mischien aan mij lag. Maar later sprak ik ook Nederlanders met vergelijkbare ervaringen. Dus als ik Belgen al haat, dan hebben ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Je ziet soms gewoon hun blik letterlijk veranderen als ze je Nederlandse accent horen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:29:28 #135
226255 ES57
pi_63962689
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:24 schreef Oma het volgende:

[..]

Helaas moet ik toegeven dat dergelijke gevoelens mij soms ook bekruipen. Al is haat mischien een groot woord. En dan alleen nog richting de Vlamingen, want met Walen heb ik geen (negatieve) contacten. Het is nou eenmaal zo dat een groot deel van de Vlamingen een diepe haat koesteren jegens Nederlanders(of moet ik zeggen Ollanders?), met elke vezel in hun lijf. En doordat ik in het verleden best vaak in Vlaanderen kwam, ben ik dan ook vaak met die haat geconfronteerd. In het begin dacht ik nog dat het mischien aan mij lag. Maar later sprak ik ook Nederlanders met vergelijkbare ervaringen. Dus als ik Belgen al haat, dan hebben ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Je ziet soms gewoon hun blik letterlijk veranderen als ze je Nederlandse accent horen.
Inderdaad, zo was ik vorig jaar in de Westhoek verzeild geraakt - off all places - en ging daar een café binnen. De hele zaak verstomde .... 'n Ollander, nou zal je het krijgen .... je hoorde het die inboorlingen denken.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:30:50 #136
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63962723
Don't feed the troll. En kloon.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:32:13 #137
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63962773
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:29 schreef ES57 het volgende:

[..]

Inderdaad, zo was ik vorig jaar in de Westhoek verzeild geraakt - off all places - en ging daar een café binnen. De hele zaak verstomde .... 'n Ollander, nou zal je het krijgen .... je hoorde het die inboorlingen denken.
hoe zagen ze dat dan meteen?

Had je een oranje hoed op of zo?
pi_63962831
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef placebeau het volgende:

[..]

Hij zei: "Kolere, Annie. Heb je dat gesien net da buituh? Ze hebbe de telefoondrade gewoon nog bove de grond, ghji ghji ghji."
pi_63962935
Die radiouitzending waar dit topic mee begon, is dan ook niet zo uitzinnig als je zou hopen. Veel Vlamingen denken echt zo over Nederlanders, is mijn ervaring. Tja, als ik dan een troll ben door dat ter sprake te brengen, so be it...
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:41:17 #140
226255 ES57
pi_63963005
quote:

[..]

Ik zei bij binnenkomst: "Goedemiddag"

Zijn ze daar niet gewend zeker dat iemand ze vriendelijk begroet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:58:46 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63963509
quote:

[..]

pi_63970137
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:24 schreef Oma het volgende:

[..]

Klopt, over het algemeen is het een gefrustreerd volkje met een enorm minderwaardigheidscomplex.
pi_63970244
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:41 schreef ES57 het volgende:

[..]

Ik zei bij binnenkomst: "Goedemiddag"

Zijn ze daar niet gewend zeker dat iemand ze vriendelijk begroet.
Nee. Ik wandelde weleens ´s avonds met de hond en als ik dan iemand tegen kwam dan zei ik "goedenavond" of iets in die geest en dan keken ze je meteen zo aan van.... "wat moet je..."...

Parkeer ook maar eens een auto met een Nederlandse nummerplaat. Grote kans dat er vrij snel wat krassen op staan.

Ook een hoop gezeur gehad met de buurman. Ik zat een film te kijken en hij belde de politie dat ik een feest aan het houden was en enorm veel lawaai maakte. De politie kwam dus aankakken en vond dat er niets aan de hand was. Dat was er ook niet, want de TV stond gewoon met normaal volume aan.

Kwam die 15 minuten later aan de deur om te vragen of de TV wat zachter kan. In NL vraagt men het eerst gewoon netjes aan de buren en belt men daarna evt. de politie.
pi_63979226
Na het omvallen van L&H en Fortis is het misschien slechts een kwestie van tijd dat het Belgische Inbev hetzelfde doet, laten wij wel wezen... van het zakendoen en eigenlijk al het andere hebben Belgen weinig kaas gegeten.
  zaterdag 13 december 2008 @ 06:43:29 #145
226255 ES57
pi_63980379
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:19 schreef WammesWaggel het volgende:
... van het zakendoen en eigenlijk al het andere hebben Belgen weinig kaas gegeten.
Maar ze blijven koploper in het verkondigen van halve en hele onwaarheden over hun gehate noorderburen.
  maandag 15 december 2008 @ 11:06:47 #146
226255 ES57
pi_64026200
Misschien wordt het nu tijd voor wat Belgenmoppen?
  maandag 15 december 2008 @ 11:49:54 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64027173
Ach haat broedt haat. Als we nou eens met z'n allen afspreken om gewoon heel vriendelijk en normaal te blijven dan vervaagt het vanzelf.

Volgens mij zijn andere belgen (lees: alle belgen behalve de types zoals in het radiaprogramma) gewoon prima mensen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 15 december 2008 @ 15:07:56 #148
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64031874
Het rare is zelfs als je gewoon normaal iets besteld in een bakkerij ofzo, een worstenbroodje bijv (is daar een frikandel broodje :S ) dan wordt je al scheef aangekeken als ze horen dat je een NL bent.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64032137
lol ik vind belgen gewoon een zoet volkje, geen slechte ervaringen met vlamingen
  maandag 15 december 2008 @ 15:36:03 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64032490
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 04:54 schreef ES57 het volgende:

[..]

Als Westerling lach ik me dood om jullie. Jullie praten allemaal zo raar. Nou ja, bij jullie Oosterlingen zal er ook wel een slim iemand tussen zitten die zich verstaanbaar kan maken aan de rest van Nederland.
Over egocentrisme gesproken... Alsof Hollanders wel Nederlands praten. Een gemiddelde Amsterdammer of Hagenaar praat minstens zo onverstaanbaar en niet-ABN dan mensen uit de rest van het land. Hollanders zijn echter te dom om dat door te hebben en denken dat zíj het enige, juiste Nederlands spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')