Kwame Quansah is (eindelijk) opgeroepen voor Ghana, daarnaast natuurlijk Ragnar Klavan bij Estland.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:24 schreef sjimz het volgende:
Heeft Low Piecke eindelijk opgeroepen dan?
Nog steeds van mening dat Sno zoveel beter is?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:50 schreef sjimz het volgende:
Al die namen die je nu noemt zie ik echt niet bij Ajax voldoen.
Quansah!!!
Sno is beter in het vertragen van de wedstrijd ja!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kwame Quansah is (eindelijk) opgeroepen voor Ghana, daarnaast natuurlijk Ragnar Klavan bij Estland.
[..]
Nog steeds van mening dat Sno zoveel beter is?
Ik heb ook nergens beweerd dat Quansah geschikt is voor Ajax, het ging er om dat er voor 1,4 miljoen betere spelers te vinden waren en daarbij gaf ik Quansah als voorbeeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef sjimz het volgende:
En ja ik ben het er nog wel steeds over eens dat Quansah niet goed genoeg is voor Ajax in goede doen.
Dat is logisch gezien zijn leeftijd, en dat hij zich gaat ontwikkelen lijkt me niet meer dan normaal (veel slechter kan het nietquote:En ik ben het er ook nog steeds mee eens dat Sno nog meer kan groeien dan Quansah.
Dat antwoord was geen ontkrachting naar jou toe maar een bevestiging naar mezelfquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat Quansah geschikt is voor Ajax, het ging er om dat er voor 1,4 miljoen betere spelers te vinden waren en daarbij gaf ik Quansah als voorbeeld.
[..]
Klopt.quote:Dat is logisch gezien zijn leeftijd, en dat hij zich gaat ontwikkelen lijkt me niet meer dan normaal (veel slechter kan het niet). Maar dit seizoen mag hij de veters van Quansah nog niet strikken.
quote:Extra kaarten voor FC Twente – Heracles Almelo
Heracles Almelo heeft extra kaarten voor het uitvak ontvangen betreffende de wedstrijd FC Twente – Heracles Almelo. Wegens de verbouwing van het stadion van FC Twente zou Heracles Almelo in eerste instantie niet over de gehele capaciteit van het uitvak kunnen beschikken. Doordat nu bekend is gemaakt dat het uitvak 18 oktober helemaal klaar is, heeft Heracles Almelo 150 extra kaarten ontvangen. De verkoop van de extra kaarten start op zaterdag 11 oktober om 9:00 uur bij Ticketbox . De vorige kaarten waren binnen 1,5 uur uitverkocht waardoor besloten is de extra kaarten uitsluitend aan SeizoenClubCardhouders aan te bieden.
Het onderzoek is klaar, ze zijn op 14-15000 gekomen. Lijkt me ook wel de max, voorlopig. Nu snel bouwen (bij voorkeur aan het einde van het seizoen). Desnoods spelen we onze play-offs in de Vestequote:Heracles wil vaart zetten achter stadion
Geschreven op dinsdag, 14 oktober om 12:47
Heracles Almelo en de beheersstichting van het Polman Stadion willen vaart zetten achter de plannen voor een nieuwe thuishaven met 14.000 tot 15.000 plaatsen, zo meldt de Stentor. Uit onderzoek is gebleken dat een dergelijke capaciteit realistisch is, mits de Almelose club binnen vijf jaar haar ambities waarmaakt om een vaste middenmoter op het hoogste Nederlandse podium te worden. Op een persconferentie maakten stadionvoorzitter William Pingen en Heracles-directeur Nico-Jan Hoogma duidelijk dat de komende maanden het Polman Stadion wordt verbouwd door de thuishaven een kwartslag te draaien. Andere scenario's, waaronder nieuwbouw elders in Almelo, zijn niet meer in beeld. Met de capaciteit van 15.000 toeschouwers is de ambitie enigszins bijgesteld. Hoogma meldde afgelopen zomer nog dat Heracles ging voor een nieuwe voetbalarena met 19.000 plaatsen.
"Het is aan te bevelen om de capaciteit van het Polman Stadion op te trekken naar ongeveer 15.000 toeschouwers onder de randvoorwaarde van een stabiel beleid op zowel voetbaltechnisch als commercieel vlak", luidde de conclusie van het bureau. "Heracles wil rondom de tiende plaats in de eredivisie spelen", benadrukte Hoogma. "Daarvoor is een begroting van twaalf miljoen nodig en dus een groter stadion. We hopen dat we dat op zeer korte termijn kunnen realiseren."
Het onderzoeksbureau ondersteunt de visie van Hoogma. "De stadioncapaciteit beperkt Heracles in verdere economische en sportieve groei. De club wil een stabiele eredivionist worden. Uitbreiding op korte termijn is dan noodzakelijk. Het toekomstscenario waarin de club zich in vijf jaar ontwikkelt leidt tot een gemiddeld aantal toeschouwers van 14.000. Gezien de ambitie en gedrevenheid van de club en de uitstraling die zij heeft op het achterland zien wij dit scenario als realistisch."
neequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:03 schreef RayMania het volgende:
Heeft jullie trainer ooit voor Heracles gespeeld?
quote:30 mins: Quansah is injured after a hefty challenge from Sibaya and is SUBSTITUTED by Edmund Owuso-Ansah. YELLOW CARD for Daniel Yeboah after a cynical foul on Modise. Nkosi heads wide from the free-kick.
Als jullie ieder jaar weer met het trieste "oh had ik maar" aankomen, dan kun je zo'n reactie verwachten. Respectloos of niet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:54 schreef Robinhoo het volgende:
die vuurwerkgeluiden zijn dus echt volkomen respectloos.
Het is goed voor de regio, maar als Heracles bijvoorbeeld naar de JL zou degraderen. Zouden veel supporters naar FC Twente verkassen. Op die manier. Maar in de eredivisie gun ik Heracles het bestequote:Op zondag 19 oktober 2008 19:36 schreef Charles.Darwin het volgende:
Gefeliciteerd Twente. Ik maak me echter geen zorgen over Heracles, wij komen er wel dit jaar. ADO gaan we volgende week oprollen, wij zijn veel sterker!
Alle spreekkoor azijnzeikers in het stadion moeten zich eens bedenken dat het een privilege is dat ze aanwezig mogen zijn bij de derby. Ik heb jarenlang in de kou op houten tribunes zitten te genieten van wedstrijden tegen Top Oss en Veendam en in die tijden konden we alleen maar dromen van wedstrijden tegen Twente. Wees blij dat je in Twente twee goede teams hebt, en een gezonde rivaliteit. Maar zoals Damzkieee al zei, mongolen heb je helaas overal.
Persoonlijk gun ik, als Tukker, zowel Heracles als Twente het succes van de wereld. Alleen maar goed voor de regio!
Het gaat vooral om sponsors, en die zijn voor het geldquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:54 schreef Elwood1802 het volgende:
Ga daar maar niet vanuit, toeschouwers gaat dan van 8500 naar 6000 ong. Hoogstens 500 mensen zullen naar twente gaan, de rest blijft gewoon thuis wachten totdat heracles weer in de eredivisie komt
Reacties bij HAFC zijn vooral de laatste 2 jaar sowieso alquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:30 schreef Moody het volgende:
Ik kreeg net deze link van Heraclied in mijn vriendenkring: http://www.hafc.nl/nieuws/nieuws.php?id=1438
Behoorlijk frusty reacties, hij stond er ook niet echt achter.....
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, was niet in Nederland helaas en heb daardoor de wedstrijd moeten missen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef Lamzak_ het volgende:
Wat vonden jullie van de Wedstrijd/Sfeer etc, Damzkieee en Blawh, ben wel eens benieuwd naar een objectieve heraclied.
Wedstrijdquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef Lamzak_ het volgende:
Wat vonden jullie van de Wedstrijd/Sfeer etc, Damzkieee en Blawh, ben wel eens benieuwd naar een objectieve heraclied.
zeker mee eens.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:04 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Wedstrijd
Zeer matige eerste helft, van beide kanten. Heracles groef zich (volledig onnodig) in en liet Twente telkens komen. Perez en in grote mate Denneboom waren niet bij machte tempo te maken en kansen te creëeren. Heracles was in de hele eerste helft totaal ongevaarlijk, behalve het schot van Douglas.
Tweede helft begon Twente fanatiek en verwachtte ik een goal. Echter, vanaf de 70e minuut werd Heracles wat brutaler. De beste wissel van McClaren was wel Hersi erin voor Perez en Arnautovic voor Denneboom. Continu hing de goal in de lucht en wist ik dat we niet gingen winnen. Als Everton dan ook nog een 100% kans overkopt weet je zeker dat t niet gaat lukken. Simpele, doch goede 1-0 en een onterecht goedgekeurde 2-0 volgden.
Spelers die opvielen:
1. Eliawat een geweldige wedstrijd. Ongelooflijk dat Arnautovic MOTM werd, dat had Elia moeten zijn.
2. Denneboom
3. PerezAi ai ai. En met zn rouwband gooien ook nog
1. Breukerszeer pijnlijk door de mand gevallen
2. Everton
3. Bridji. Christus wat slecht zeg, pff.
3. PieckenhagenTopwedstrijd gekeept weer. Ook de andere verdedigers speelden prima.
Het gemis van een lange spits (Dost>>Everton), een spelmaker (v.d. Bergh >> Bridji) en een stofzuiger (Quansah >>de Vries) woog net effe iets te veel bij ons.
Stadion en Sfeer
Prachtig stadion, als het helemaal klaar is. Vanaf de buitenkant kijk je er wel magistraal in. Van onze kant mooier nog dan alsje op de uitbouw zit denk ik.
Sfeer was goed, ik hoorde van Twentesupporters dat zij het leuk vonden dat het uitvak ook eens meedeed. Helaas is er veel klapvee bijgekomen (lange zijde uitbouw), maar dat is onoverkomelijk lijkt me. Vak P hield zich tot de 1-0 ook vrij rustig. Toch een leuke derbysfeer, die nog beter had kunnen zijn als we in de eerste helft op 0-1 waren gekomen.
Klopt. Toch gaan wij winnenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:24 schreef Damzkieee het volgende:
En je weet dat Ajax het nooit makkelijk heeft in het Polman
Wie wel trouwens?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:27 schreef Lamzak_ het volgende:
Ik zou je AFCA vest aan doen stefmans
Grootquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:26 schreef stefmans het volgende:
Hoe groot is de kans dat Heracles - Willem II uitverkocht raakt, wil toch eens een wedstrijdje van Heracles meepakken
Is natuurlijk beetje lastiger van uit Amsterdam hehehequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:33 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Groot
Stadion zit elke wedstrijd vol, als je al lege stoelen ziet zijn het seizoenskaarthouders die niet komen opdagen. Je kan natuurlijk altijd vragen bij de balie wanneer de verkoop begint en dan smorgens er heen kleppen
Opbouwend was hij altijd al ijzersterk, maar de laatste 1,5 seizoenen staat hij ook nog eens sterk te verdedigen. In de Sportweek stond al dat hij een mooi centraal duo achterin zou vormen met Marcellis. Ben benieuwd wanneer grotere clubs zich gaan melden en of hij misschien wel een kansje gaat krijgen in de nationale selectie, gelukkig heeft hij laatst zijn contract verlengd.quote:Blog: Wuytens, de spelverdeler van achteruit
De derby tegen FC Twente leverde voor Heracles niet al te veel hoogtepunten op, maar als ik er dan toch eentje moet noemen: het spel van Jan Wuytens. De Belg was voor mij aan Almelose zijde de absolute uitblinker. Nooit was er paniek als hij de bal onder druk kreeg aangespeeld, altijd was er de rust en het inzicht om er op een voetballende manier uit te komen. Sierlijk als een ouderwetse libero regisseerde hij de aanvoer van achteruit.
Wuytens is het voorbeeld van hoe raar een loopbaan soms kan lopen. Twee jaar geleden was er voor hem bij Heracles geen plaats. Niet goed genoeg, zo luidde de compromisloze conclusie en daar was op dat moment weinig tegen in te brengen. Die boodschap zette Wuytens aan het denken en het besef was er dat het anders moest. Beter, strakker, met meer overtuiging. Wuytens ging met zichzelf aan de slag, kreeg alsnog een contract en groeide vorig seizoen al uit tot een van de revelaties in Almelo.
Die opwaartse lijn zet hij in de eerste weken van dit seizoen voort. Wuytens is de spelverdeler van achteruit geworden, die ook in de duels bij balverlies niet te beroerd is om zijn werk te doen. Bovendien is hij ook nog eens kopsterk, waardoor hij van grote waarde is bij de standaardsituaties aan de andere kant van het veld. Als Wuytens zich op deze manier blijft ontwikkelen, dan komt het moment nabij dat de subtoppers zich gaan melden voor.
www.tctubantia.nl
Je kunt toch ook gewoon bij Ticketbox kaartjes halen? Denk trouwens dat voor de wedstrijd tegen Willem II nog voldoende kaarten voor het andere gedeelte van het uitvak te halen zijn. Meestal is voor de wedstrijd dat tickethok ook nog gewoon open bij dit soort wedstrijden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:33 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Groot
Stadion zit elke wedstrijd vol, als je al lege stoelen ziet zijn het seizoenskaarthouders die niet komen opdagen. Je kan natuurlijk altijd vragen bij de balie wanneer de verkoop begint en dan smorgens er heen kleppen
Jan is een held. Wat een mentaliteitquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Opbouwend was hij altijd al ijzersterk, maar de laatste 1,5 seizoenen staat hij ook nog eens sterk te verdedigen. In de Sportweek stond al dat hij een mooi centraal duo achterin zou vormen met Marcellis. Ben benieuwd wanneer grotere clubs zich gaan melden en of hij misschien wel een kansje gaat krijgen in de nationale selectie, gelukkig heeft hij laatst zijn contract verlengd.
quote:Pietje Bell wordt volwassen
DEN HAAG - Ricky van den Bergh stond twee weken geleden kip te bakken.
In de pan zat rijst. De telefoon ging. Het was Tatjana, zijn vriendin. Ze zei: je wordt vader. "Ik heb het gas uitgedraaid en ben in de auto gestapt. Ik heb een beer gekocht en een bos rozen en ben in één ruk van Almelo naar Den Haag gereden."
Een kindje, hij moest even wennen aan het idee. "Twee ploeggenoten Everton en Rayemond de Vries, zijn net vader geworden. Ze zeggen dat het super is. Het mooiste wat er bestaat. Ik ben benieuwd. Met Tatjana gaat alles goed. Maar ze is pas twee maanden onderweg, hč. We moeten de echo nog zien. We zijn superblij. Ik denk dat ik er wel aan toe ben."
Aan de vooravond van Heracles-ADO Den Haag wordt Ricky van den Bergh bedolven onder de interviewaanvragen. Logisch dat ze bij hem komen, een Hagenaar in Almelose dienst én ook nog eens ADO-supporter. Beleefd heeft hij de meeste verzoeken afgewezen. "Je kunt wel overal je zegje doen, maar dalijk raak ik geen pepernoot. Ik weet niet eens of ik speel."
We zitten in café Van Beek naast het Haagse stadhuis. Van den Bergh heeft net Ton, de uitbater innig de hand geschud. "Een wereldman," zegt de voetballer die het etablissement goed kent. "Mijn meissie heeft hier acht jaar gewerkt."
Zijn schoonmoeder werkt er nog. Ook deze ochtend. Ze serveert cappuccino en zegt over het aanstaande grootmoederschap: "Je weet dat het kan gebeuren, maar toch is het een verrassing. Wel een leuke verrassing."
"Ricky van den Bergh ziet zichzelf wel achter de kinderwagen lopen. "Waarom niet? Ik hoop dat ik straks net zo'n goeie vader voor mijn zoon kan zijn als mijn vader voor mij altijd is geweest."
De volwassenheid nadert Ricky van den Bergh met rasse schreden. De Pietje Bell van de voetballerij wordt groot. "We hebben een huis gekocht. In Ypenburg. Op 3 november kunnen we erin. Ik ben nu hier in Den Haag om nog wat dingetjes te regelen. Een kindje, een huis, ja, alles valt op z'n plaats. Trouwen? Dat gaat heus ook nog wel een keer gebeuren. Maar na het voetbal."
Een huis in Den Haag? Betekent dat dat Ricky van den Bergh na dit seizoen vertrekt bij Heracles? "Je weet het nooit in de voetballerij, maar ik ben in ieder geval transfervrij. En we wilden hier gewoon een huis kopen."
Den Haag zal zijn hart nooit verlaten. Hij is in de stad als het kan, maar de zwartkijkers hebben ongelijk gekregen: Ricky van den Bergh kan prima aarden in Almelo, vindt hij. "Het is echt geen straf om daar te wonen en te voetballen. Als je toch eens ziet hoeveel supporters er meegaan. Naar FC Twente 1200! En allemaal in het zwartwit. Fantastisch!" Ook de opmars van ADO Den Haag doet hem wel wat. "ADO mag alle wedstrijden winnen, behalve die tegen ons. Daar ben ik te veel prof voor."
De Hagenaar heeft iets met de ADO-fans. In 2006 - hij speelde bij Sparta - hadden ze zijn huis in Nootdorp groengeel geschilderd. "Prachtig," zegt hij met een trots alsof hij zelf de regisseur was. "Er stond op: Pas op, net geverfd! Afzender, Schildersbedrijf Midden-Noord. Dat is toch super?"
Van den Bergh vindt dat zijn imago hem te lang achtervolgt. "Ik hou van een dolletje, van plezier maken. Ik kom elke dag zingend op de club. Maar ik weet wél wanneer we keihard moeten trainen en wanneer er gewerkt moet worden. Ik wil gewoon alles winnen. Er bestaan veel misverstanden over mij. Ze lullen wat af in die praatprogramma's tegenwoordig. Dan ontstaat er een bepaald beeld. Man, ik zou heroīneverslaafd zijn, met verkeerde vrienden omgegaan zijn. Allemaal gelul. Oké, toen ik 22 was, dacht ik wel even dat ik de wereld aankon. Dat ik zogenaamd de beste was. In die tijd leefde ik ook niet echt voor het voetbal. Was dag en nacht weg. Die tijd is voorbij."
Hij is nuchter: "Het komt zoals het komt. Het liefst voetbal ik door tot m'n 32ste, maar is het morgen afgelopen, het zij zo. Daar ben ik heel nuchter in. Ze vallen bij bosjes neer tegenwoordig. Vorige week nog San, een supporter van ADO. Hartaanval. 42 jaar. Dat is toch geen leeftijd om dood te gaan?"
Zelf is hij 27 jaar. Op z'n top? "Nou, ik denk dat ik nog beter kan. Ik voel me goed, zit lekker in mijn vel. Ik denk dat ik nog wel een tijdje meekan, maar het moet een club zijn naar mijn zin. Waar ik nuttig kan zijn. Ik ga niet meehobbelen. Lukt het niet, dan niet. Dan ga ik lekker bij Haaglandia ballen. Natuurlijk maak ik plannen voor ná het voetbal, al kan ik je vertellen dat ik nooit meer voor een baas ga werken. Ik wil met Bolle Maurice, een vriend van me die ook ADO-supporter is, een schoonmaakbedrijf beginnen. Stil zitten kan ik niet en binnen zitten al helemaal niet."
Weer Willie dus waarschijnlijk.quote:Quansah nog 2 tot 3 weken uitgeschakeld
Kwame Quansah, die tijdens zijn interlanddebuut voor Ghana tegen Zuid Afrika een knieblessure opliep, zal nog enkele weken buitenspel staan. "Kwame heeft een lichte verrekking aan de binnenband van zijn knie", aldus fysiotherapeut Jos van Putten. "Ik hoop dat hij over twee a drie weken weer speelklaar is. Mark-Jan Fledderus is herstellende van een scheurtje in de pees van de lies. Het is afwachten wanneer hij weer kan spelen. Sebastiaan Steur zit inmiddels op 80 procent van het herstel na zijn liesblessure. Hij revalideert nog individueel. Emmanuel Boakye is zeer spoedig hersteld van zijn knie operatie, als er niets bijzonders gebeurt zal hij komende maandag zijn rentree maken bij de Beloften", zegt Van Putten.
Wederom echo ik je woorden!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:04 schreef Damzkieee het volgende:
Ai slecht nieuws dus.
Laat Bajer of Schulmeister maar mooi eens meedoen ipv Willie. Die jongens hebben zeker wel potentie, gaat goedkomen. Willie heeft al een aantal wedstrijden nie tkunnen overtuigen (ook niet tegen Roda, ondanks zn goal). En als alle buitenspelers niet fit zijn of niet in vorm, waarom dan vasthouden aan het 433? Wat mij betreft kan 442 dan ook prima, met Everton/Schulmeister voorin.
Die willen niet afwijken van het systeem volgens mij, en aangezien we maar 3 echte vleugelspelers hebben moeten we het met Willie doen als Steur of Douglas geblesseerd is. Bajer is meer een middenvelder, Klavan ook en die moet op het middenveld spelen nu Fledderus geblesseerd is. Maar iedereen vind Willie inderdaad ruk, zul je zien dat hij binnenkort nog een paar keer gaat scoren en enorm cult wordt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:08 schreef Elwood1802 het volgende:
Niemand is tevreden over WillieAlleen Hendrie en Gertje
Jan.quote:Nuchtere Wuytens ziet het 'klikken' bij Heracles
ALMELO – “Hij is een type Marcellis. Alleen kan hij beter voetballen. Die Dries, dat wordt er eentje. Geloof me’’, verzekert Jan Wuytens ons. We lopen door het centrum van Almelo. “Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Almelo is altijd wat te doen’’, zei cabaretier Herman Finkers eens over zijn geboorteplaats. Helemaal niks dus. En dan te bedenken dat de stad bekendheden als Tom Egbers, Daphne Bunskoek, Ilse de Lange en Henk-Jan Smits heeft voortgebracht. Ze blijven er nuchter onder daar in het Oosten. Slechts één keer in de veertien dagen gaan de Almeloërs uit hun bol. Ze hebben immers één trots: Heracles Almelo. De club van Jan Wuytens die momenteel de sterkste periode uit de clubhistorie beleeft.
Natuurlijk verdwijnt de 23-jarige Belg van Heracles Almelo naar de achtergrond nu zijn achterneef Stijn de pannen van het dak speelt en het broertje van de middenvelder (Dries) één van de grootste beloftes is binnen de jeugdopleiding van PSV. Jan heeft er vrede mee en wenst zijn familieleden het allerbeste. “Stijn kan de nieuwe Philip Cocu worden”, denkt Jan. “Hij doet geen gekke dingen in het veld. Ik volg zijn verrichtingen op de voet. Je ziet hem steeds beter worden.’’
Ook Jan zelf werd opgeleid door de landskampioen uit de lichtstad. “Ik speelde in de jeugd samen Ibrahim Afellay en Otman Bakkal. Dirk Marcellis deed toen ook al vaker mee bij ons. Op 17-jarige leeftijd kon ik een contract tekenen, maar ik wist dat ik niet veel zou gaan spelen. Met Alex, Bouma, Ooijer en Addo als concurrenten weet je wel beter.’’
Dus koos Wuytens ervoor om in de luwte aan zijn toekomst te gaan werken. Heracles Almelo, een gewaagde stap. Vooral omdat Jantje Bluf tot dusver vertroeteld werd door zijn ouders. Met name vader Jean was grote zijn steun en toeverlaat. Kleine Jan volgde vake overal en week niet van zijn zijde. “Mijn vader werd soms helemaal gek van mij. Hij was voetbaltrainer bij de amateurs. Iedere keer als hij van club veranderde ging ik met hem mee. Ik wilde persé bij mijn vader zijn”, grijnst Wuytens. “En als we een weekend vrij hadden dan trok ik ‘m uit zijn stoel. En anders moest mijn zus eraan geloven, haha.’’
Anderlecht
Toen Anderlecht Wuytens op 12-jarige leeftijd ontdekte werd dit voor hem al zijn vijfde club in acht jaar tijd. Maar ook het verblijf bij Paars-wit was niet van lange duur. “Mijn vader bracht me drie keer in de week naar Brussel. Dat is een ongeveer een uur rijden vanaf onze woonplaats Hechtel. Ik kon er niet aarden, er heerst een hele andere mentaliteit dan in Belgisch Limburg. Wij zijn veel gemoedelijker. Daarnaast spraken de meeste spelers Frans waardoor het nog moeilijker werd voor mij. Ze waren ook erg arrogant.’’
Wuytens besloot om te vertrekken uit de politieke hoofdstad van Verenigd Europa. Inmiddels hadden Fortuna Sittard en PSV zich gemeld voor het talent. “Ik mocht bij PSV een testwedstrijd meespelen’’, zegt Wuytens, waarna hij direct in de lach schiet. “Ik scoorde vier keer, maar eentje daarvan in het verkeerde doel.’’ De scouts van de Brabantse club vergaven het hem en Wuytens mocht zich voortaan PSV’er noemen. Vanaf zijn vijftiende levensjaar doorliep Wuytens ook alle jeugdelftallen van de Belgische nationale ploeg. “Ik speelde samen met Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Maarten Martens in een team. Zowel bij PSV als bij de Rode Duivels heb ik een schitterende tijd gehad. Alleen al om in die shirts te spelen maakte veel bij me los. PSV is een topclub en voor je land spelen is het mooiste wat er is.’’
Waar zijn ploeggenoten Afellay, Bakkal en Marcellis ondertussen aan het eerste elftal gingen ruiken koos Wuytens eieren voor zijn geld. “Ik weet nog dat ik met Jong PSV tegen Jong Heracles speelde. In eerste instantie zou ik niet meedoen, maar uiteindelijk speelde ik toch nog een half uur. Peter Bosz stond te kijken. Hij nam vervolgens contact met me op. Het is vrij snel gegaan en ik tekende een contract voor twee jaar.’’
Kuifje
Daar stond-ie dan, in the middle of nowhere. Moederziel alleen. De avonturen van Kuifje stonden voor Jan Wuytens gelijk aan zijn nieuwe ervaring in het kille oosten van Nederland. “Ik ging voor het eerst op mezelf wonen samen met mijn vriendin Melissa. Ver weg van onze vertrouwde omgeving. Dat was een hele moeilijke fase. We stonden er ineens alleen voor. Ik moest allemaal zaken gaan regelen waar ik nog nooit bij stil had gestaan.” In zijn eerste jaar kon Wuytens zijn heil nog zoeken op het voetbalveld (‘ik speelde twintig wedstrijden onder Peter Bosz’), maar de oud-international koos voor een terugkeer naar zijn Feyenoord. Ruud Brood nam zijn plaats in.
Niet bepaald een welkome verrassing voor Wuytens. “Ik speelde geen minuut meer. De trainer sprak niet tegen me. Heel erg vreemd.’’ Totdat Brood langzamerhand iedereen geblesseerd zag afhaken. “Toen kon hij niet meer om me heen. Iedereen lag in de lappenmand en Ragner Klavan wilde niet centraal achterin spelen. Ik maakte daardoor mijn rentree in Enschede tegen FC Twente. We speelden gelijk en vanaf dat moment ben ik niet meer uit het elftal verdwenen.’’
De Belg is sindsdien een vaste waarde in het Polman Stadion. Ook onder trainer Gert Heerkes, die vorig seizoen na het ontslag van Ruud Brood de halve finale van de KNVB-beker wist te halen en Heracles in de Eredivisie heeft gehouden, speelt Wuytens wekelijks. Momenteel hebben de Heraclieden na zes wedstrijden pas één nederlaag hoeven slikken. Wat is het geheim van deze ploeg? “Het klikt gewoon tussen de spelers. De sfeer is fantastisch. Ik ga elke dag met plezier naar de trainingen toe, dat is wel eens anders geweest. We moeten wel met beide benen op de grond blijven staan. We hebben iedereen keihard nodig. Dan alleen kunnen we ons snel veilig spelen.”
Terugkijken
Terugkijken naar het verleden doet Wuytens inmiddels niet meer. Jan stond evenals zijn achterneef Dries te boek als een groot talent binnen de jeugdopleiding. Tevens een centrale verdediger. Van laatstgenoemde wordt echter verwacht dat hij door gaat stoten naar de hoofdmacht van de Eindhovenaren, iets waar Jan alleen nog maar van heeft kunnen dromen. Ondanks het contract dat PSV hem bood heeft de verdediger geen seconde spijt gehad van zijn beslissing om de topclub voor het nietige Heracles in te ruilen. Toch heeft de overstap nadelen gehad. Door zijn vertrek bij PSV raakte Wuytens bijvoorbeeld geleidelijk aan ook uit de gratie bij de heren bondscoaches van onze Zuiderburen. Ook hier zag hij zijn voormalige ploeggenoten wel doorbreken.
“Soms moet je je trots aan de kant zetten en in jezelf gaan investeren”, zegt Wuytens daarover. “Ik heb ondertussen heel veel geleerd bij Heracles. Bij PSV waren we negen van de tien keer de bovenliggende partij en dus meestal in balbezit. Je hoeft dan niet veel te verdedigen. Bij Heracles daarentegen wel. Op het defensieve vlak ben ik dan ook enorm vooruitgegaan. En wat betreft het Belgische elftal, het is ontzettend jammer dat ik op een gegeven moment niet meer werd opgeroepen. Maar als je ziet wat voor jeugdspelers er zijn doorgebroken dan moet je ook reëel blijven. Felliani, Dembele, Defour, Vertonghen, Vermaelen. Stuk voor stuk spelers met ontzettend veel bagage. Het Belgische voetbal zit weer in de lift. Dat doet me goed.’’
Welke doelen heeft Wuytens zich gesteld voor de toekomst? “Ik zou wel bij Barcelona willen spelen. Dromen mag toch? Maar even alle gekheid op een stokje. Ik voel me goed bij Heracles zoals het nu gaat. Om eerlijk te zijn houd ik me niet zo bezig met de lange termijn. Ik leef van dag tot dag”, besluit Wuytens heel nuchter. Hij zou wel in Almelo geboren kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:33 schreef Damzkieee het volgende:
Vanavond weer d'r an! Hopelijk zonder Bridji
Bridji, Willie.quote:Aan het einde werd er een partij gedaan, waarin zichtbaar werd dat Heracles met dezelfde elf als tegen FC Twente zal gaan starten vrijdagavond.
2 goals Everton, 1 hele mooie assistquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Sowieso, met de Vries, Willie, Douglas, Everton kun je het meteen vergeten. Vind de vreis en willie geen niveau hebben en bij Everton en Douglas te mager. Het is zoals elk jaar, wel aardig maar niet meer dan dat. Wil je meedraaien voor de 10-12e plek dan moeten ze maar eens wat met die 2 miljoen gaan doen
Ricky en opleven is als Denneboom met kerstquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:52 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
2 goals Everton, 1 hele mooie assist
Solide wedstrijd van Heracles. Dominant, as always aanvallend ingesteld, en zoals ik opeens overal lees in van allerlei interview met spelers van Heracles (ze weten opeens dat we bestaan) is de sfeer op en top! Het blijft de goede kant op gaan!
edit} en Ricky leeft ook helemaal op dit seizoen
Ja, ik scheet al in de broek toen je het vertelde.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:46 schreef Damzkieee het volgende:
@Blawh, vergeten te bellen
Onze zorgen vooraf waren voor niks. Maertens en Klavan speelden top achterin
quote:Everton doet ADO de das om
ALMELO - ADO Den Haag-trainer André Wetzel zei voor de uitwedstrijd bij Heracles dat hij dik tevreden zou zijn met een punt. Een dag later, gisteren dus, stelde hij sippend vast dat het er geen eentje was geworden. In de Almelose miezer waren de Hagenaars volstrekt kansloos tegen een flitsend goed Heracles: 3-1.
ADO Den Haag-trainer André Wetzel zei voor de uitwedstrijd bij Heracles dat hij dik tevreden zou zijn met een punt. Een dag later, gisteren dus, stelde hij sippend vast dat het er geen eentje was geworden. In de Almelose miezer waren de Hagenaars volstrekt kansloos tegen een flitsend goed Heracles: 3-1.
Het laatste kwartier zong ‘heel’ het Polman Stadion uit volle borst ‘niemand is de baas van Almelo’. En zo is het voorlopig. Heracles poetste de ongeslagen thuisstatus op die het had opgebouwd met puike partijen tegen Feyenoord (3-1), FC Groningen (1-1) en Roda JC (2-0).
ADO Den Haag is op vreemde bodem uitstekend gestart met de royale overwinning op Sparta (2-5), maar verder resultaat buiten de Hofstad bleef uit. Bij FC Groningen was dat geen schande (3-0), in Doetinchem deed ADO Den Haag zich te kort tegen concurrent De Graafschap (2-0), maar gisteren zette de equipe van André Wetzel zichzelf lelijk te kijk: aanvallend onmachtig, op het middenveld chaotisch en achterin gewoon niet goed genoeg. Kunstgras en ADO, het zal nooit wat worden met die twee.
Vorig seizoen speelden de Hagenaars vijf keer op kunstgras. Drie duels gingen verloren, twee keer was het gelijkspel. Edoch, de Hagenaar die durft te wijzen op de ondergrond als excuus voor de nederlaag, doet Heracles tekort. De ploeg van Gert Heerkens speelde bij vlagen verrukkelijk voetbal: snel, fris en dynamisch.
En ADO? Dat moest behoorlijk sleutelen aan de defensie, waar alleen de ‘Slowaakse Spijker’ Csaba Horváth nog over was van het eerste uur. Zijn drie kompanen Mitchell Piqué, Chris Kum en ook Ahmed Ammi keken gisteren geblesseerd toe. Met Ammi was lang gewacht.
De rechtsback deed de warming up nog mee, maar de hamstringblessure liet toch niet toe dat hij in de basis kon starten. Joel Tillema die vorig jaar nog bij de beloften van Ajax speelde, was zijn vervanger. De jongeling, met rugnummer 35, werd na 35 minuten bijna onder de kunstgraszoden geschoffeld door Ricky van den Bergh. De Hagenaar in Almelose dienst kwam er nog genadig af met geel. Van den Bergh was trouwens de eerste die op z’n snufferd lag, al na elf seconden. ‘Erop vliegen’ was het devies van Wetzel en dat leken de Hagenaars in eerste instantie ook te doen. In Overijssel zette Richard Knopper met de overtreding op Van den Bergh de toon.
In de openingsfase stichtte Heracles tweemaal gevaar, maar dat kwam omdat assistent-scheidsrechter Rutgers twee keer stond te slapen. In de veertiende minuut was het raak en waren het de Hagenaars die een tukje deden bij de corner van Van den Bergh.
Overtoom kopte door, de volledig vrijgelaten Everton in: 1-0. In de achttiende minuut kwam ADO Den Haag goed weg. Eerst redde Zwinkels op een inzet van Everton, seconden later tikte Van den Bergh naast. ADO Den Haag wist in die fase even niet waar het zoeken moest. Heracles vergat door te drukken en werd na een half uur met een tegenvaller geconfronteerd toen Karim Bridji geblesseerd uitviel. Vijf minuten voor de rust reageerde El Moussaoui te traag op het ontsnappen van Everton die daarna een hoek voor het uitkiezen had en een optie nam voor de 2-0. ADO Den Haag was op dat moment amper (dreigend) in de buurt geweest van aanvoerder Martin Pieckenhagen, de doelman van Heracles.
Wetzel liet in de rust Fabio Caracciolo en Karim Soltani achter in het kleedlokaal ten faveure van Wesley Verhoek en Hursut Meric. Hoe swingend en dwingend Meric tegen FC Volendam – een assist en een goal- was, in Twente smoorden zijn solo’s in de gladde kunstgrassprieten. Wat betreft het aanvallen kon ADO een lesje leren van Heracles, waar Ricky van den Bergh een uitstekende partij speelde. Uitgerekend de Hagenaar die vaak en graag koketteert met zijn liefde voor ADO Den Haag, was in de 65ste minuut het laatste station van een vloeiende aanval van de thuisclub. Gevat zong de aanhang ‘Ricky is een Heraclied’. Dat Horváth er in de slotfase nog 3-1 van maakte, kon de pret niet drukken.
www.ad.nl
Nu Kwame nog!quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:18 schreef Blawh het volgende:
Gelukkig kunnen ze Sulejmani niet op Breukers zetten.
Wuytens is weer fit gelukkig, Boakye speelt vanavond bij de beloften en kan misschien komend weekend weer in de basis staan.
Denk dat Breukers het ook met Leonardo moeilijk genoeg heeft hoor.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:18 schreef Blawh het volgende:
Gelukkig kunnen ze Sulejmani niet op Breukers zetten.
Wuytens is weer fit gelukkig, Boakye speelt vanavond bij de beloften en kan misschien komend weekend weer in de basis staan.
Wordt wel weer eens tijd voor een rode kaart van de tegenstander, Leonardo is wel een leuke om te provoceren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:36 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Denk dat Breukers het ook met Leonardo moeilijk genoeg heeft hoor.
Hopelijk kan Boakye alweer stiekem spelenquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wordt wel weer eens tijd voor een rode kaart van de tegenstander, Leonardo is wel een leuke om te provoceren.
Misschien schakelt hij zichzelf wel weer uit door weer tegen een paal aan te lopen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:06 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hopelijk kan Boakye alweer stiekem spelen
En anders inderdaad effe een rooie kaart aansmeren
Gabri is niet geblesseerd trouwens.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:07 schreef Damzkieee het volgende:
Gabri ook nog geblesseerd toch? Plus de rest van alle toppers die Ajax mist
We hebben in elk geval niets te verliezen. Al 12 punten voor op Volendam, 7 op Sparta, 5 op de Graafschap, 2 op ADO en 1 op Willem II
quote:Debutant Shayesteh: “ Het was een mooie ervaring”
Afgelopen vrijdag maakte Qays Shayesteh zijn debuut voor Heracles Almelo. Tijdens de gewonnen wedstrijd tegen ADO Den Haag kwam de aanvaller in de 74e minuut binnen de lijnen voor Willie Overtoom.
Hoe kijk je terug op je debuut?
Qays Shayesteh: “Het was een mooie ervaring, echt super! Ik had nog niet verwacht mijn debuut te maken. Ik kreeg goede dingen te horen van de trainers, maar dat mijn debuut zo snel zou komen had ik niet verwacht. Tijdens de wedstrijd moesten de reserves om de vijf minuten even lopen om warm te blijven. Op een gegeven moment zei Hendrie Krüzen tegen me dat ik moest blijven lopen en toen wist ik het eigenlijk al: ik ga mijn debuut maken. De zenuwen sloegen toen wel toe, vooral tijdens de voorbereiding op mijn invalbeurt stond ik echt te trillen. Eenmaal in het veld vielen alle zenuwen van me af, het leek net alsof ik al een tijdje meespeelde. Bij FC Twente had ik al een paar oefenwedstrijden met het eerste meegespeeld, maar dit was mijn officiële debuut. Achteraf kijk ik terug op redelijk goed debuut, ik had zelfs nog kunnen scoren.”
Afgelopen zomer kwam je van de beloften van FC Twente. Nieuwe club, nieuwe kansen?
“Een nieuwe club, nieuwe mensen. Ik heb hier mijn plezier in het spelletje teruggevonden. De trainers zeiden vanaf het begin af aan al in mij te geloven. Mijn debuut is hier het resultaat van. De gesprekken met René Kolmschot en Hendrie Krüzen geven mij vertrouwen. De komende tijd moet ik goed blijven presteren bij de beloften, ik moet deze lijn vasthouden. Op die manier kan ik zo snel mogelijk aanhaken bij het eerste elftal. Ik ben er natuurlijk nog lang niet, dit is nog maar het begin…”
Hij voelt zich aangesproken door HAFC.nl reacties?quote:VvhJ: Everton grote winnaar Door Wim Neeskens
Heracles-spits wil club Europa in loodsen
ALMELO - Voorlopig kijkt Everton Ramos da Silva niet meer op de forums van de supporters van Heracles Almelo. "Ik heb daar even genoeg van. Ik las overal dat Everton niet moest spelen. Dat de leiding het goed had gezien me op de bank te laten zitten. Ik was daar teleurgesteld en ook boos over. Ik besloot de computer maar dicht te klappen en hem voorlopig ook niet meer open te maken. Gelukkig dachten onze trainers er anders over en mocht ik na de wedstrijd tegen FC Twente toch weer spelen tegen ADO Den Haag. Ik nam me voor de supporters te laten zien dat ik in de basis hoor. Ik was fel. Dit moest mijn dag worden."
En dat werd het voor de jonge Braziliaan, die van rapporteur Kees Kist een 7.5 kreeg. Niet alleen aanvallend, maar ook verdedigend werk verzettend werd het zijn dag. "Ik speelde goed en maakte ook de eerste twee doelpunten, terwijl de derde van Ricky van den Bergh ook door mij werd voorbereid door de bal ineens naar hem door te spelen."
Everton vierde zijn doelpunten met een fopspeen in zijn mond. "Dat was bewust gedaan. Ik ben blij dat ik hem een keer kon gebruiken. Die eerste goal was voor mijn zoontje Kanue van twee maanden. Tegen FC Twente had ik hem ook bij me maar scoorde ik toen jammer genoeg niet", vervolgt hij lachend als voorzitter Jan Smit komt binnenlopen.
"Everton", zegt hij, "bloeit helemaal op. Zo kan hij van grote waarde zijn." Smit kocht hem weg uit Brazilië. Bij het nietige Braziliaanse Gremia Recreativo Barueri trok hij zijn portemonnee. Samen met medebestuurslid Wim Samsen en een Oldenzaalse ondernemer legde Jan Smit een half miljoen euro neer om hem in te lijven. "Dat was een hele opgave, daar in Brazilië. We hebben Everton in een spelerspoule gedaan waar nu meer dan twee miljoen in zit."
En weg is Smit om het zoveelste telefoontje te beantwoorden over de wedstrijd tegen Ajax in het Polmanstadion. "We kunnen nog wel een stadion vullen, zoveel aanvragen hebben we." Everton hoort het lachend aan. "Heracles heeft een veel beter elftal dan menigeen wil geloven. Onze trainersstaf heeft de boel aardig voor elkaar. We willen ook tegen Ajax goed presteren. Luister: we gaan met Heracles Almelo Europa in! Ik weet dat er mensen zijn die nu hard gaan lachen. Maar als ik er genoeg inschiet, waarom kan dat dan niet? Ik ben fit en wil laten zien dat ik de spits van Heracles ben. Als Bas Dost terug is, kunnen we voorin nog sterker worden. Ik vind het mooi dat ik nu een goed cijfer heb gekregen, maar ik kan nog veel beter. Ik ben pas 25 jaar en wil proberen het maximale eruit te halen."
www.telegraaf.nl
quote:In de perskamer van de Amsterdam ArenA blikte de coach samen met doelman Kenneth Vermeer vooruit op het treffen tegen Heracles. ,,Ze zijn in de winning mood", vertelde Van Basten. ,,Tot nu toe hebben zij het uitstekend gedaan. Er is veel enthousiasme in hun spel en bij hun publiek." De ploeg van trainer Gert Heerkens oogst dit seizoen veel lof door de positieve spelopvatting, wat resulteert in een huidige zevende plaats. ,,Er zit veel lijn en structuur in hun spel. Als je Heracles van achteruit laat voetballen dan kom je in de problemen."
Als zelfs Marco al positief is doen jullie toch goede zakenquote:
quote:“Ik verwacht een spectaculaire wedstrijd voor het publiek”
Morgen (woensdag, aanvang 20.00 uur) speelt Heracles Almelo in het totaal uitverkochte Polman Stadion tegen Ajax. Trainer Gert Heerkes blikt vooruit op het treffen met de Amsterdammers. “Karim Bridji, Sebastiaan Steur, Kwame Quansah en Mark-Jan Fledderus zijn er nog niet bij. Emmanuel Boakye en Bas Dost hebben gisteren met de Beloften meegespeeld en daarvan geen reactie ondervonden. Zij zitten dan ook bij de groep. Ajax is natuurlijk top in Nederland, een ploeg met superveel individuele kwaliteit. Ze zijn nog niet volledig op stoom, maar het is een uitstekende ploeg met veel goede voetballers. Ik verwacht een strijdbaar Heracles Almelo, Ajax zal het meeste balbezit hebben zoals overal waar ze spelen. Zij zullen drukken en zoeken om het verschil in kwaliteit duidelijk te maken. Wij moeten proberen er met goed positiespel uit te komen. Ik verwacht een spectaculaire wedstrijd voor het publiek.”
Een 0-3 tussen Heracles en Ajax is al eens spectaculair geweest, een 0-2 kan dus wel spectaculair zijn. Toch vreemd dat je vooraf al niet meer tekent voor een puntje tegen een topclub.quote:
Ik ga er eigenlijk nog steeds wel stiekem vanuit dat Ajax het gaat winnen en het eigenlijk ook zou moeten qua kwaliteit maarja jullie zijn geen Sparta.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Een 0-3 tussen Heracles en Ajax is al eens spectaculair geweest, een 0-2 kan dus wel spectaculair zijn. Toch vreemd dat je vooraf al niet meer tekent voor een puntje tegen een topclub.
quote:Mark Looms: 'We gaan de wedstrijd tegen Ajax uiteraard in om te winnen'
ALMELO - De naam van Mark Looms, de linkerverdediger van Heracles, wordt met steeds meer ontzag uitgesproken. De enige Almeloër die wekelijks in de basis staat, maakt steeds een ijzersterke indruk met zijn manier van verdedigen en met zijn energieke rushes naar voren. 'Ik ben fit, voel me lekker en heb vertrouwen.' Het klinkt uit zijn mond dan ook volstrekt logisch dat hij totaal niet opziet tegen de wedstrijd van morgenavond tegen het grote Ajax van Marco van Basten.
'We gaan de wedstrijd uiteraard in om te winnen, vooral ook omdat we thuis spelen', zegt Looms (foto). 'Maar Ajax heeft veel kwaliteit in huis. Het zijn allemaal topspelers. Toch denk ik dat ze hier niet graag naar toe komen. We spelen op kunstgras en hebben dit seizoen thuis al een paar goede wedstrijden gespeeld.'
Heracles doet als nummer 7 qua resultaten tot nu toe niets voor Ajax onder. Ajax heeft één punt meer (13 om 12), scoorde even vaak als Heracles (12 keer) en kreeg zelfs één doelpunt meer tegen dan de Almeloërs (9 tegen 8). Looms is dan ook tevreden over het eerste deel van de competitie. 'We zijn goed begonnen, het ziet er allemaal goed uit. We hebben uit al tegen Heerenveen, NEC en Twente gespeeld en dat zijn niet de minste ploegen. We zijn gegroeid, dat is duidelijk. We durven te voetballen en worden niet meteen paniekerig als we even in de verdrukking komen.'
Het collectief, het hechte team, dat zijn volgens Looms de sterke kanten van Heracles. 'We gaan voor elkaar door het vuur. We voetballen goed van achter uit en ons positiespel is goed. Dat is de basis.'
Trainer Gert Heerkes en zijn collega's zullen niet veel veranderen aan de opstelling, zo mag verwacht worden na de laatste trainingen. Sebastiaan Steur, Karim Bridji, Kwame Quansah en Mark-Jan Fledderus zijn nog wegens blessures afwezig. Emmanuel Boakye en Bas Dost zijn weer beschikbaar.
quote:HERACLES-AJAX
Folkert Velten:
'Als Heracles net als afgelopen vrijdag agressief vooruit voetbalt, maakt het kans om de punten te pakken. Ik denk dat Heracles een kleine overwinning zal gaan boeken.'
Clemens Zwijnenberg:
'Het wordt een interessante wedstrijd. Heracles is aardig in vorm. Ajax is moeizaam begonnen, hoewel het inmiddels wat beter gaat. Wat het gaat worden is moelijk te voorspellen.'
Gerrit Volmer:
'Ajax wint die wedstrijd. De selectie van Heracles is minder dan die van Ajax. Dat is verder niet zo erg, want Heracles doet het goed tot nu toe.'
quote:Schilder: "Ajax-spelers vaardig genoeg voor kunstgras"
In twee verschillende periodes vertrok Robbert Schilder op huurbasis van Ajax naar Heracles Almelo. In totaal speelde hij 42 competitieduels voor de Tukkers, maar woensdagavond staat hij op het kunstgras tegenover ze, met Ajax.
"Heracles traint elke dag op het kunstgras in het stadion. Dat is wel een voordeel natuurlijk. Vooral omdat de meeste tegenstanders dat niet gewend zijn. Aan de andere kant heeft Ajax genoeg technisch vaardige spelers om daar ook een voordeel uit te halen", zegt Schilder op de officiële website van de Nederlandse recordkampioen.
Zomaar winnen is er voor Ajax bij de Tukkers niet bij denkt Schilder. "Het gevaar is dat zij thuis een heel hecht collectief vormen. Verder zijn ze voor eigen publiek, dat als een echte twaalfde man achter de ploeg staat, heel sterk. Ik heb in de tijd dat ik daar speelde, thuis nooit dik verloren. Heracles verliest sowieso weinig duels thuis en als ze verliezen zijn het zwaarbevochten overwinningen voor de tegenstanders."
Mocht de 22-jarige Ajacied speelminuten krijgen van trainer Marco van Basten, dan wordt het zijn eerste Heracles Almelo - Ajax. "Ik ben één keer in mijn leven geschorst geweest voor een wedstrijd en dat was twee seizoenen geleden voor Heracles – Ajax. Dat was echt balen. Vorig jaar zat ik nog niet bij Heracles, toen Ajax zonder mij op bezoek kwam."
Schilder kijkt in ieder geval uit naar het bezoek aan het Polman Stadion, of hij nu speelt of niet. "Ik heb zin om daar weer naar toe te gaan. Ik ben er al een tijd niet meer geweest. Het zou leuk zijn iedereen weer te zien. Ik heb het super naar mijn zin gehad daar. Het is echt een leuke club."
Vond dit stuk op HAFC.nl. Straks als ik hier klaar ben toch maar even de rooie krant halen, las gisteren al dat er een interview met onze 2 Belgische verdedigers in zou komen te staan.quote:Het kunstgras levert Heracles veel voordeel op in thuisduels Wuytens: „Ik denk dat daar wel iets inzit, maar het zou voor andere clubs geen excuus meer mogen zijn. Ik denk dat wij ook een voordeel hebben bij de supporters. Die staan altijd achter de ploeg en zorgen voor een unieke sfeer, waardoor er een wisselwerking ontstaat tussen de ploeg en de fans. Dat kennen veel clubs ook niet. Bovendien hebben wij een stap gemaakt en komen veel ploegen nu met andere intenties naar ons toe. Dan spelen ze op de counter omdat ze weten dat we heel sterk zijn.”
Maertens: „Wij trainen er elke dag op en dus zal er best een bepaald voordeel aanzitten. Maar zoals Jan net zei, is de wisselwerking tussen de ploeg en de fans echt uniek. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zelfs als we achter staan, wat gelukkig niet vaak voorkomt, zingen ze nog voor ons, dat is uniek.”
Hier kan ik het volledig mee eens zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Lullig voor jullie. Eigenlijk hadden jullie verdiend te winnen en op z'n minst een puntje.
En Ricky, haaaaaaaaa
Sorry voor jullie, maar wat heb ik een grafhekel aan die gast
Nu ben ik voorlopig weer elke wedstrijd voor jullie
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:41 schreef sjimz het volgende:
Gelijkspel Overwinning voor Heracles was imo terechter geweest maar ben wel blij met de 3 punten aangezien Her4acles thuis gewoon sterk is.
Haha wat lul je nou vriend, de 2e helft floot ie zowat alles voor jullie bij elk klein tikje.quote:Liesveld maakt zichzelf trouwens natuurlijk 90 minuten lang compleet belachelijk door alles in het voordeel van Ajax te fluiten
Wat je zegt is echt bullshit.. Hij fluitte aan beide kanten erg warrig, zowel in het nadeel van Heracles als van Ajax.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:32 schreef Damzkieee het volgende:
Kutzooi. Laat ik mijn frustraties hier maar niet noteren, want dat levert gegarandeerd een bannetje op
Als we aan alle kanten van de mat worden gespeeld door Ajax, dan kan ik best leven met een 1-3. Maar dit is zo frustrerend. Wat een gejatte schijtoverwinning. Liesveld maakt zichzelf trouwens natuurlijk 90 minuten lang compleet belachelijk door alles in het voordeel van Ajax te fluiten, en als daar over gemord wordt geeft hij prompt een vrije trap voor Heracles die nergens op slaat
Wat lul je nu over Suarez dan? Die v.d. Bergh is gewoon een dopei dat hij hem aan zijn haar trekt/duwt voor de scheids zijn neus. Hij heeft jullie erg benadeeld (door die 2 vrije trappen er niet in te schietenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:01 schreef Blawh het volgende:
Jammer dat de sfeer de 2e helft zich niet echt doorzette zoals tegen ADO, al was de sfeer zeker niet slecht (bij vlagen weer erg lekker), die lange zijde altijd mooi om te zien losgaan. Na de 1-2 en rode kaart was helaas de pijp leeg, gelukkig is die laffe Suarez geschorst. Net goed.
Gefeliciteerd trouwens Heineken, Mike, en andere ajacieden.
Komend weekend wel weer Boakye mag ik hopen, Breukers heeft wederom amper een bal vooruit gespeeld.
Deed ie dat ja, fucking brilliantquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:38 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Wat je zegt is echt bullshit.. Hij fluitte aan beide kanten erg warrig, zowel in het nadeel van Heracles als van Ajax.
[..]
Wat lul je nu over Suarez dan? Die v.d. Bergh is gewoon een dopei dat hij hem aan zijn haar trekt/duwt voor de scheids zijn neus. Hij heeft jullie erg benadeeld (door die 2 vrije trappen er niet in te schieten) door deze erg domme actie van hem.
Was idd een lekker sfeertje bij jullie! En bedankt
!
Ook fucking onprofessioneelquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:40 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Deed ie dat ja, fucking brilliant
Ik hoop dat die van den Bergh minstens 4 wedstrijden krijgtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:01 schreef Blawh het volgende:
Jammer dat de sfeer de 2e helft zich niet echt doorzette zoals tegen ADO, al was de sfeer zeker niet slecht (bij vlagen weer erg lekker), die lange zijde altijd mooi om te zien losgaan. Na de 1-2 en rode kaart was helaas de pijp leeg, gelukkig is die laffe Suarez geschorst. Net goed.
Gefeliciteerd trouwens Heineken, Mike, en andere ajacieden.
Komend weekend wel weer Boakye mag ik hopen, Breukers heeft wederom amper een bal vooruit gespeeld.
Denk het niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoop dat die van den Bergh minstens 4 wedstrijden krijgt
Ik zei dat hij eerst voor Ajax floot, en als dat er vervolgens voor ons wordt gefloten als er misbaar wordt gemaakt. Ik heb me gloeiend geergerd aan die vent in elk geval. Ben nu wel tot rust gekomen, we komen er wel dit seizoen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:22 schreef Jasza het volgende:
[..]
Haha wat lul je nou vriend, de 2e helft floot ie zowat alles voor jullie bij elk klein tikje.
Ik zeg niet dat ie goed floot ofzo maar wat jij zegt klopt niet.
Wel respect, maar slim is anders.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:12 schreef thaduck het volgende:
Respect voor vd Bergh! Eindelijk iemand die wat doet aan die laffe huilebalk van een suarez.
En dat meen ik serieus!
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:38 schreef Roycoooooo het volgende:
Wat lul je nu over Suarez dan?
Bal vasthouden, hem vervolgens weer uit de armen slaan van Piecke had om vervolgens weer eens te overdrijven na dat tikje. Kom op zeg, als Ajax zich zo moet gedragen (tegen Heracles) is het toch gewoon triest? Daar was zelfs van Basten het mee eens.quote:Heracles: 'Wel klein, niet bang'
ALMELO - Heracles Almelo? Nee, dat is niet meer de ploeg die bang is voor de grote jongens. En nee, dat is zeker ook niet meer de ploeg die hardop zegt: wij hebben niets te verliezen tegen Ajax. "Waarom? We hebben stappen gemaakt", zegt Mark Looms, al negen seizoenen in dienst van Heracles.
Dit jaar is er wat veranderd in het team van trainer Gert Heerkes. " Meer vertrouwen en meer voetbal." Daarom voelde de nederlaag (1-3) tegen Ajax in het eigen Polman Stadion gisteren ook zo beroerd. Als een doffe klap tegen de slaap. Veel liever hadden de Almeloërs zelf die dreun uitgedeeld. Een keiharde knal. "En het had ook gekund", vindt Looms.
Klein is de club Heracles nog wel, zegt Heracles-keeper Martin Pieckenhagen even later. "Maar bang al lang niet meer, die tijd is nu voorbij. Er staan elke wedstrijd elf jongens op het veld die willen winnen, zeker ook van Ajax. Tot de 1-2 was er niets aan de hand, Ricky (van den Bergh- FW) schoot nog twee keer op de lat ook. Dat het dan toch misgaat, is vooral jammer."
Het is stil achter de deur waar de spelers van Heracles neerploffen en de schoenen uitschoppen. Er is geen ongecontroleerde woede, de deuren blijven ongemoeid. Er zijn tijden geweest waarin schoppen van frustratie diepe gaten achter lieten. Nu niet. Onder de spelers is Ricky van den Bergh, de middenvelder die rood kreeg in de 76e minuut, net na de 1-2 van Huntelaar. Niet de rol van uitblinker, maar rood was zijn lot. Wat had hij gedaan? Volgens de beelden trok de speler de zwarte haarband van het hoofd van Suarez. Exit Van den Bergh.
Luis Suarez... Pieckenhagen krijgt na afloop nog de rillingen van het Amsterdamse showmannetje. "Dat is hij toch of niet? Hij hield de bal na die goal te lang vast, dat mag niet. Dus ik rende naar hem toe om de bal te pakken. Ik weet niet wat Van den Bergh daarna heeft gedaan, maar Suarez overdreef hoe dan ook. Hij deed net alsof hij werd doodgeschoten. Ja dat is toch zo?" Dat de keeper bij de 1-3 veel te ver uit zijn goal kwam en ongelukkig uitgleed, deed volgens hem niet meer ter zake. "Ik dacht dat ik nog een van die jongens kon pakken, maar het pakte verkeerd uit."
De onthaarde benen van de Ajacieden sloffen langs, ze hebben uitgelopen. De glimlachjes op de gezichten zijn ongepast. Looms herinnert zich nog de tijd dat hij vol ontzag naar de Ajacieden keek. Die tijd is ook geweest. "We zijn niet geknakt. We hebben veerkracht." Pieckenhagen bevestigt dat. Hij lacht breeduit als hij nog een keer zijn hoofd om de deur steekt: " Utrecht-uit, drie punten."
quote:Er is een verschil tussen verdienen en krijgen
AlMELO - Wat zegt het over de Nederlandse competitie als Heracles Ajax ruim een uur lang de stuipen op het lijf jaagt en eigenlijk een voorsprong van een of twee treffers verdient? Het zou voor verbazing moeten zorgen, maar gezien de verhoudingen in de eredivisie op dit moment kijkt niemand er meer van op dat het zover komt. Heracles-Ajax zegt iets over de groei en de flair van de thuisploeg.
Het duel illustreert tegelijkertijd de onmacht bij de eens zo fiere Amsterdamse grootmacht, die een topclub zonder een topploeg is. Ajax speelt in Almelo bij vlagen bijna lachwekkend slecht.
Uiteindelijk wordt Heracles-Ajax 1-3 en dat is een vrij logische uitslag voor de mensen die alleen via teletekst de uitslag tot zich hebben genomen. Maar het verhaal van de wedstrijd zit toch even iets anders in elkaar. Heracles is de ploeg die voor het meeste vertier zorgt, maar in de slotfase telt het applaus niet meer en trekt Ajax de wedstrijd dankzij de individuele klasse van Luis Suarez en Klaas-Jan Huntelaar alsnog naar zich toe. ,,Een beetje mazzel moet je soms hebben", lacht Ajax-trainer Marco van Basten, die niet te beroerd is om de wedstrijd op de juiste manier samen te vatten. ,,Dit is een goede, maar gelukkige uitslag voor ons.'' Wat heet: Ricky van den Bergh krult de bal in de tweede helft binnen tien minuten tot twee keer op de lat. Pure pech. Het wordt sowieso niet de avond van de middenvelder, want na de 1-2 voor Ajax laat hij zich bij een opstootje weer eens gaan en vergrijpt zich aan Suarez, waardoor hij van de overigens warrig fluitende scheidsrechter Liesveld met rood van het veld moet. Dat moment, in combinatie met de goal van Huntelaar, betekent dat de wedstrijd een kwartier te vroeg is afgelopen. ,,Tot aan die twee momenten was het een mooie avond", treurt Heracles-trainer Gert Heerkes. ,,Daarna werd het een deceptie.''
Voor Heracles gaat het niet alleen mis in de laatste, maar ook in de eerste tien minuten. Net als tegen Feyenoord krijgt de ploeg al na een paar minuten een doelpunt tegen uit een standaardsituatie. Na de vrije trap van Urby Emanuelson mag Suarez vrij inkoppen. De verdediging doet niets, de onnodig uit zijn doel gekomen goalie Martin Pieckenhagen incluis. Even lijkt Heracles een zware wedstrijd tegemoet te gaan, maar al snel kantelt het duel en treft de Almelose ploeg het zwakke Ajax recht in zijn hart. De Amsterdamse middenlinie wordt finaal overlopen, terwijl de verdedigers totaal geen greep hebben op de rappe aanvallers van Heracles. Vanuit Ajax-perspectief is het genant om te zien dat Willy Overtoom (ex-Hollandia) Oleguer (ex-Barcelona) er meerdere keren uit loopt. Omdat niemand van Ajax wat onderneemt na een korte corner, schiet Jan Wuytens in de 28e minuut ongehinderd de 1-1 binnen. Heracles wil daarna meer en heeft daar ook recht op, maar tussen verdienen en krijgen zit deze avond een onrechtvaardig groot verschil.
Als hij de 3-1 van Huntelaar had gestopt met zijn handen (wat hij deed) en de bal was niet ingegaan had hij alsnog mogen inrukken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:47 schreef sjimz het volgende:
Pieckenhagen kwam ook nog goed weg zonder kaart aangezien hij Suarez in het doel een flinke duw gaf en daar stelde Suarez zich een keer niet aan.
Moest er wel om lachen eigenlijk
Pieckenhagen stond achter en wou de bal pakken, als Suarez hem overdreven lang vast houdt en hem niet terug wil geven dan lijkt me een duwtje of een beetje trekwerk niet meer dan logisch. Het was geen slaande of schoppende beweging.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:47 schreef sjimz het volgende:
Pieckenhagen kwam ook nog goed weg zonder kaart aangezien hij Suarez in het doel een flinke duw gaf en daar stelde Suarez zich een keer niet aan.
Moest er wel om lachen eigenlijk
Als we zo gaan redeneren: Pieckenhagen raakte de 1-3 met de handen opzettelijk aan, was dus alsnog rood en een doelpunt voor Ajaxquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Pieckenhagen stond achter en wou de bal pakken, als Suarez hem overdreven lang vast houdt en hem niet terug wil geven dan lijkt me een duwtje of een beetje trekwerk niet meer dan logisch. Het was geen slaande of schoppende beweging.
Maar als je zo gaat redeneren komt Suarez ook goed weg. De bal overdreven lang in de hand houden en niet teruggeven (geel) en later de bal uit de handen stompen (geel) is 2x geel en dus rood, als de scheids niet 1 maar 2 overtredingen bestraft krijgt hij rood.
De regel is volgens mij dat beide veroorzakers van het opstootje geel krijgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Pieckenhagen stond achter en wou de bal pakken, als Suarez hem overdreven lang vast houdt en hem niet terug wil geven dan lijkt me een duwtje of een beetje trekwerk niet meer dan logisch. Het was geen slaande of schoppende beweging.
Maar als je zo gaat redeneren komt Suarez ook goed weg. De bal overdreven lang in de hand houden en niet teruggeven (geel) en later de bal uit de handen stompen (geel) is 2x geel en dus rood, als de scheids niet 1 maar 2 overtredingen bestraft krijgt hij rood.
Dus als je in een opstootje 2 overtredingen maakt die geel waard kunnen zijn krijg je maar 1 gele kaart?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
De regel is volgens mij dat beide veroorzakers van het opstootje geel krijgen.
Dat zou dus bij deze Pieckenhagen en Suarez zijn want daar begon het mee.
Suarez heeft geel gehad en Piecke niet, dus hoezo floot de scheids tegen jullie
Als Suarez rood had gekregen had Ajax het overtal niet in een 1-3 kunnen uitspelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren: Pieckenhagen raakte de 1-3 met de handen opzettelijk aan, was dus alsnog rood en een doelpunt voor Ajax
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ook niet meer discusseren over de scheids en hem zeker niet de schuld geven van de nederlaag, maar het eerste half uur floot hij wel voor alles met Ajax mee, later leek hij enigzins onder druk van het publiek wat meer richting Heracles te fluiten.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dus als je in een opstootje 2 overtredingen maakt krijg je maar 1 gele kaart?
[..]
Als Suarez rood had gekregen had Ajax het overtal niet in een 1-3 kunnen uitspelen.2 overtredingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ook niet meer discusseren over de scheids en hem zeker niet de schuld geven van de nederlaag, maar het eerste half uur floot hij wel voor alles met Ajax mee, later leek hij enigzins onder druk van het publiek wat meer richting Heracles te fluiten.![]()
1. Bal afschermen, vasthouden, niet teruggeven in het doel.quote:
Dan kan Piecke dat ook krijgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:30 schreef Blawh het volgende:
[..]
1. Bal afschermen, vasthouden, niet teruggeven in het doel.
2. Even later de bal uit de handen van de keeper slaan.
2x spelbederf/ tijdrekken.
Spelbederf als je haast maakt om de bal als keeper uit het doel te halen bij een achterstand? Dan weet ik niet wat jij onder spelbederf verstaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan kan Piecke dat ook krijgen.
Bal afpakken van Huntelaar of Suarez en Suarez een duw geven.
Ook twee keer spelbederf
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Spelbederf als je haast maakt om de bal als keeper uit het doel te halen bij een achterstand? Dan weet ik niet wat jij onder spelbederf verstaat.
Nee, het is logisch dat de keeper snel de bal uit het net wil halen als hij achter komt te staan. Pieckenhagen doet gewoon wat hij moet doen, zoals van Basten zelf al zei: ''Luis had daar niets te zoeken en had gewoon naar de middencirkel moeten lopen''.
Maar ik kap ook met de discussie, met sjimz kun je toch niet normaal over Heracles discusseren.
Ik heb me ook geergerd aan de scheids ja, voordeelregel kende hij niet volgens mijquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:55 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik zei dat hij eerst voor Ajax floot, en als dat er vervolgens voor ons wordt gefloten als er misbaar wordt gemaakt. Ik heb me gloeiend geergerd aan die vent in elk geval. Ben nu wel tot rust gekomen, we komen er wel dit seizoen.
Je ziet het niet en dan overdrijft ie alsnog, wat een hoog IQ heeft die keeper van jullie.quote:"Hij hield de bal te lang vast na die goal en dat mag niet", vindt Pieckenhagen. "Dus ik rende naar hem toe om de bal te pakken. Ik weet niet wat Van den Bergh daarna heeft gedaan, maar Suárez overdreef hoe dan ook. Hij deed net alsof hij werd doodgeschoten."
Interview kan ook afgenomen zijn nadat Pieckenhagen de beelden al heeft gezien.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:08 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je ziet het niet en dan overdrijft ie alsnog, wat een hoog IQ heeft die keeper van jullie.
OVERAL WAAR WE KOMEEENNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:28 schreef Damzkieee het volgende:
Verdomme zeg, als we tegen die Joden hebben gespeeld zit het hele topic meteen weer vol. De rest van het seizoen komen ze hier niet
Hoe vond je Everton spelen? Ik vond hem eigenlijk wel weer aardig spelen, hard werken, redelijk sterk aan de bal en aantal keer aardige combinaties met hem. Aantal lui achter me vonden hem weer dramatisch en lui.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:28 schreef Damzkieee het volgende:
Verdomme zeg, als we tegen die Joden hebben gespeeld zit het hele topic meteen weer vol. De rest van het seizoen komen ze hier niet
Zondag tegen Utrecht, hopelijk weer met Boakye in de basis, wat mij betreft Willie eruit (hoewel hij redelijk goed speelde gisteren) en Basje Dost met Everton in de spits. Douglas naar het middenveld en gaan met die banaan
Nee ik vond hem ook prima spelen hoor. Goede kaatsen, zelfs met Vermaelen en Wiel in zn rug, en hard werkend inderdaadquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hoe vond je Everton spelen? Ik vond hem eigenlijk wel weer aardig spelen, hard werken, redelijk sterk aan de bal en aantal keer aardige combinaties met hem. Aantal lui achter me vonden hem weer dramatisch en lui.
Jammer, hij was net zo goed bezig. Tegen Utrecht en Vitesse is hij er weer bij, hoop dat Bajer nu kansen krijgt in plaats van Bridji.quote:Ricky van den Bergh accepteerde het voorstel van de aanklager om hem voor drie duels te schorsen, waarvan een voorwaardelijk, voor zijn rode kaart in de thuiswedstrijd tegen Ajax (1-3).
Ja, die speelde goed, moet alleen nog wat meer in het teambelang spelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:53 schreef sjimz het volgende:
Ik vond Douglas wel goed spelen.
Was veelal betrokken bij aanvallen van heracles.
Die gast verrast me 100% dit seizoen.
quote:Suarez laat weer twee gezichten zien
ALMELO - Wie van Ajax-voetbal houdt, dient tegenwoordig vaker dan hem lief is de provincie in te trekken. Naar Almelo of zo. Heracles was woensdag een fijne ploeg die in fases voetbal toonde dat leek op Ajax-patronen van vroeger. Maar Ajax won in zijn opmars naar de top van het eredivisie voor het eerst in het seizoen buiten Amsterdam.
Ajax dankte de zege vooral aan Luis Suarez, de intrigant, de aansteller, de briljant ook. Hij scoorde de 0-1, hij bereidde de 1-2 voor en verleidde de gefrustreerde uitblinker Van den Bergh na een staaltje onsportiviteit tot wangedrag. De Hagenaar kreeg rood voor zijn onbezonnen, naar overspannenheid neigende klap, waarmee de wedstrijd werd beroofd van het laatste restje spanning. ‘Dit is een goede, gelukkige uitslag’, zo gaf Ajax-trainer Van Basten toe.
Ach, je hoort het zo vaak: alles is geoorloofd om te winnen. Zo zullen ze bij Ajax ook wel denken, in hun hunkering naar succes. Misschien zijn ze nog trots ook op hun streken. Huntelaar en Suarez haalden de bal na de onverdiende 1-2 van Huntelaar uit het net en hielden die als kwajongens bij zich.
Doelman Pieckenhagen, ook al zo’n opgewonden standje, reageerde als een Duitser wiens Mercedes is gestolen. Er ontstond een opstootje, met een uithaal van Van den Bergh en een valpartij van Suarez, de komediant die volle zalen trekt.
Ook de Uruguayaan kreeg zijn verdiende straf: de gele kaart, goed voor een schorsing tijdens het duel met Twente van zaterdag in Enschede. ‘Hij heeft daar niets te zoeken’, reageerde Van Basten op het gegoochel met de bal. ‘Het is allemaal zo zinloos.’
Collega Gert Heerkes: ‘Van den Bergh moest zich weer met de situatie bemoeien. Hij sprong geloof ik over twee mannen heen en maakte een slaande beweging. Het is spijtig, het is hem ook al vaker overkomen. Karakters verander je niet.’
Het was oliedom van Van den Bergh, wiens emoties soms de overhand krijgen. Hij was tot dan de beste speler van het veld, een echte nummer 10, iemand met voetbalvernuft dat je bij Ajax zo weinig ontwaart soms.
Van den Bergh was al voor de rode kaart de pechvogel van de avond. Twee prachtige vrije trappen nam hij, van even buiten het strafschopgebied. Twee keer raakte hij de onderkant van de lat. Geknield, met de neus op het kunstgras, verwerkte hij de teleurstelling na de tweede poging.
De zege voor Ajax was bijzonder, omdat het de eerste van het seizoen buiten Amsterdam was en de derde op rij. En Heracles was in het Polman Stadion ongeslagen tot woensdag.
Ajax kruipt derhalve langzaam naar de top en is koploper AZ tot op twee punten genaderd. Maar het opmarsje heeft weinig te maken met de kwaliteit van het spel.
Uit Amsterdams oogpunt bezien moet het ontluisterend zijn dat menig tegenstander die in vroeger tijden een speelbal zou zijn van Amsterdamse suprematie, leuker en soms ook beter voetbalt.
Enthousiasme spatte van het spel van Heracles, plus combinatievermogen. Offensief denken was de norm. Buitenspelers, een echte nummer 10, inschuivende centrumverdedigers.
Door de vroege treffer van Suarez, hij kopte na één minuut en 16 seconden een vrije trap van Emanuelson in, duurde het even voordat de machine op toeren kwam, maar toen de radertjes in elkaar vielen, was Ajax een tijdje het speeltje van Heracles.
Heracles was slechts even onder de indruk van de vroege achterstand en bouwde lustig combinerend aan een overwicht dat een doelpunt moest opleveren. Het viel na een kort genomen hoekschop van Van den Bergh. Via via belandde de bal bij de Belgische centrale verdediger Wuytens, die fraai uithaalde met zijn sterke been, het linker.
Van Basten was begonnen met Gabri op de bank, omdat hij met Siem de Jong weer diepte op het middenveld wilde brengen. Veel leverde het niet op. De Jong was vrijwel onzichtbaar en werd gewisseld door Sno, die in de korte tijd die hem gegeven was een sterke indruk achterliet.
Vreemd was het posteren van Oleguer als rechtsachter. Hij had geen vat op de snelle Overtoom, vorig jaar nog voetballer van Hollandia uit Hoorn.
Ajax kreeg ondanks het magere spel kansen, meestal na een bevlieging van Suarez. Hem zullen ze missen zondag, in Enschede. Voor het vertrouwen van aanvoerder Huntelaar was het aardig dat hij in de slotfase ook 1-3 maakte. Heracles was toen al geslagen.
Goede speler. Komt (nog) te kort voor Ajax, maar is zeker een versterking voor jullie.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:05 schreef Blawh het volgende:
Heracles schijnt interesse te hebben in Martina van Ajax.
In de verdediging zijn er ook nog nauwelijks blessures geweest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:13 schreef Damzkieee het volgende:
Gevalletje Lindgren dus weer straks. Weet niet of ze daar bij Ajax opnieuw in gaan tuinen. Trouwens: van Basten had Schilder toch zo nodig in het team? Hij speelde tot nu toe zelden.
Dat is het leuke van het verhaal ook. Hij is geen verdediger.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
In de verdediging zijn er ook nog nauwelijks blessures geweest.
En hij heeft toch al zijn basisplaats gehad dit seizoen.
Als ze iedereen willen houden waarvan ze denken dat ze nu nog niet goed genoeg zijn, maar na 2 jaar elders misschien wel, dan zijn ze niet echt met goed beleid bezig lijkt me.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:13 schreef Damzkieee het volgende:
Gevalletje Lindgren dus weer straks. Weet niet of ze daar bij Ajax opnieuw in gaan tuinen. Trouwens: van Basten had Schilder toch zo nodig in het team? Hij speelde tot nu toe zelden.
Willie wordt inderdaad met de week een beetje beter en ook knap van de Vries hoe die de laatste weken aan het ballen is na een lange afwezigheid in de basis.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:07 schreef Incolumis het volgende:
Overtoom begint steeds meer te groeien, in het begin vond ik em maar matig, maar hij laat steeds vaker leuke dingen zien.
De Vries was ook weer lekker op dreef, goed overzicht voor de verdediging en draaien als een gek zoals hij alleen dat kan.
Nou zo bedoelde ik het niet. Ik vind en vond 1 wel zat eigenlijk, zo erg was het niet. Hoopte natuurlijk wel op een stuk of 4quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:03 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zorg jij voor champagne en gebak, dan hang ik de slingers vast op.
Mja iedereen had een dikke winterjas aan en heel veel hadden de sjaal gewoon om hun nek hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:07 schreef Incolumis het volgende:
wat mij opviel was dat het uitvak echt totaal niks rood-wit had, geen sjaaltjes, geen shirts, geen spandoeken. was er iemand dood ofzo?
Eerste keer ja, gezellig wel hoorquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:14 schreef Blawh het volgende:
Ajax had het uitvak tenminste wel weer gevuld, en dat voor een doordeweekse wedstrijd tegen een voor hun niet aansprekende tegenstander. Toch netjes, samen met Feyenoord en Twente is het de enige club die jaarlijks veel mensen meeneemt naar Almelo.
Het was je eerste keer in Almelo Jasza las ik in het Ajaxtopic (of ben ik in de war met iemand anders?), wat vond je ervan?
Het wordt groter hequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Eerste keer ja, gezellig wel hoor![]()
Goede service en best een lekker sfeertje voor zo'n klein stadion
We worden wel middenmoter genoemd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:07 schreef Damzkieee het volgende:
Opzich geen slecht verhaal. Jammer dat zijn voetbalkwaliteiten zo in het niet vallen bij het andere gedrag.
Ik denk eerlijk gezegt dat jullie ook wel rond die 11e / 12e plek kunnen eindigen.quote:
De uitwedstrijden die nu gaan komen zijn niet misselijk. utrecht, NAC, psv en az.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:26 schreef Blawh het volgende:
Ik ben nog altijd bang voor een terugval. Aan de andere kant, er zit nu voor het eerst sinds jaren vanaf het begin echt goed positiespel in de ploeg. Als een aantal belangrijke jongens terugkomen (Steur, Quansah, Boakye) zie ik ons ook niet een hele matige reeks neerzetten. Zeker niet als de club zich gaat versterken met het over gebleven geld van het spelersfonds.
Voorlopig blijf ik voorzichtig, de maand december gaat erg belangrijk worden. Ook weet je nooit wat er in de winter gaat gebeuren, er zijn wel een paar spelers die niet in de subtop zouden mistaan.
Jij ziet het wel heel positief in. Vitesse vind ik zeker niet slecht, en Willem II en Sparta is geen makkie. Ik denk dat 13 punten uit alle genoemde wedstrijden een mooi aantal is. Dan staan we in de winter al op 25. Ik denk dat we aan 35 genoeg hebben om uit de degradatiezone te blijvenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
De uitwedstrijden die nu gaan komen zijn niet misselijk. utrecht, NAC, psv en az.
Thuis moet je echt gewoon drie keer drie punten halen tegen Vitesse, Willem2 en Sparta. Vervolgens krijg je Volendam uit. Daar moet ook gewoon gewonnen worden. Om af te sluiten thuis tegen de Graafschap => 3 punten.
Haal je dus in in 9 wedstrijden 15 punten. En misschien dat jullie tegen utrecht, NAC of psv ook nog iets kunnen halen. Ik zie dit seizoen erg positief in voor jullie.
En dat zegt een utrecht-fan die als de naam Ajax valt al helemaal gek wordt en het dan helemaal nergens anders meer over kan hebbenquote:Op zondag 2 november 2008 18:00 schreef thaduck het volgende:
Leuk spandoek, maar misschien kunnen jullie beter je energie steken in de eigen ploeg steunen
Wuytens zei het ook: ''het is of buitenspel (wat hij dacht) of het is een grote fout van mij.''quote:
quote:Op zondag 2 november 2008 18:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En dat zegt een utrecht-fan die als de naam Ajax valt al helemaal gek wordt en het dan helemaal nergens anders meer over kan hebben
Misschien zijn ze er al een tijd mee bezig en hebben ze het al vaak geprobeerd. Ik heb wel vertrouwen in Hoogma en Smit, kan me niet voorstellen dat ze er tot nu toe niet mee bezig zijn geweest eigenlijk. Maar als hij niet wil, wat vanuit zijn oogpunt best logisch is, dan kan je er weinig tegen doen. Hij kan dan straks in de zomer makkelijker een nieuwe club vinden en ook een leuke tekensom opstrijken.quote:Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Damzkieee het volgende:
Ben dr ook bang voor. Hadden ze op zich ook wel wat eerder mee kunnen aankomen.
Een Klavan in normale doen is zeker 1 van de betere spelers in de selectie waarmee je vooruit kunt richting de middenmoot. Zou zonde zijn als hij voor niet uit Almelo vertrekt komende zomer.quote:Wat mij betreft nog steeds een van de betere spelers in deze selectie.
Bridji mag inderdaad wel vertrekken. Soms heeft hij een leuke invalbeurt, maar dan valt hij in de basis weer keihard door de mand. Heb het gehad met die vent, sinds afgelopen voorbereiding helemaal.quote:Op maandag 3 november 2008 11:20 schreef Damzkieee het volgende:
Dat laatste sowieso. Heb je een keer een goede speler cq. een speler met transferwaarde, loopt ie nog voor niks weg.
hoewel ik het niet jammer zou vinden als Bridji gratis de deur zou uitlopen, maar goed
Ongelooflijk inderdaad. Wat een drama in de voorbereidingquote:Op maandag 3 november 2008 11:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bridji mag inderdaad wel vertrekken. Soms heeft hij een leuke invalbeurt, maar dan valt hij in de basis weer keihard door de mand. Heb het gehad met die vent, sinds afgelopen voorbereiding helemaal.
Welke drie? ALs het over de geblesseerden gaat:quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Zijn die 3 er zaterdag wel weer bij?
Die 3 waarover hierboven werd gesproken, Quansah, Steur en VdBergh.quote:Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Welke drie? ALs het over de geblesseerden gaat:
Quansah niet, Steur en Fledderus denk ik wel.
Misschien alleen Steur weer, de andere 2 zijn er dan nog niet bij.quote:Op maandag 3 november 2008 11:41 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Die 3 waarover hierboven werd gesproken, Quansah, Steur en VdBergh.
Kijken of Vitesse eindelijk een keer kan winnen in Almelo.
quote:GA Eagles, Heracles en Twente slaan handen ineen
Geschreven op maandag, 3 november om 15:07
De voetbalacademie FC Twente/Heracles en de jeugdopleiding van Go Ahead Eagles gaan samenwerken op het gebied van scouting in het pupillenvoetbal. Door het efficiënter inzetten van de scouts van beide organisaties kan het scoutingsgebied aanmerkelijk worden vergroot, zo luidt de uitleg van de Enschedeërs via de officiële kanalen. Verder zal de samenwerking de kwaliteit van de opleidingen verhogen.
Talentvolle pupillen zullen op een tweetal locaties, Deventer en Hengelo, worden uitgenodigd voor een aantal trainingen onder leiding van trainers van FC Twente/Heracles en Go Ahead Eagles. Zo kunnen talentvolle spelers in hun directe omgeving hun talenten tonen en zijn lange reisafstanden niet meer noodzakelijk.
Intussen zal een stuurgroep nader bezien of de samenwerking kan worden uitgebreid tot de gehele jeugdopleiding. Hiermee lopen de partijen vooruit op de plannen van de KNVB om te komen tot veertien landelijke RJO's (Regionale Jeugd Opleidingen), waarbij samenwerking tussen de BVO's onderling van essentieel belang is.
Vecht dat maar ergens anders uit, jongens. Hier hebben we het alleen over 0546quote:Op maandag 3 november 2008 17:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
020 dit, 020 dat.
Je kan het woord Ajax niet eens over je lippen krijgen
Die lijken de doelstelling (kampioen) te kunnen vergeten.quote:Beloften raken spoor bijster in Volendam
Jong Heracles Almelo heeft in de competitie de derde nederlaag op rij geleden. De ploeg speelde een redelijke eerste helft en werd na de rust volledig weggetikt. Aan het einde stond er een ontluisterende 4-0 op het scorebord.
René Kolmschot, die na afloop zou spreken van een terechte nederlaag, kon deze avond beschikken over Sebastiaan Steur. De aanvaller maakte zijn rentree na een liesblessure en hielp samen met Vojtech Schulmeister (2x) en Denis Mangafic een aantal kansen om zeep.
In de tweede helft ging de ploeg aanvankelijk op dezelfde voet verder. Een afstandsschot van Furdjel Narsing betekende het keerpunt in de wedstrijd. Na het doelpunt nam FC Volendam met vechtvoetbal de regie in handen. Heracles Almelo had er geen antwoord op en moest machteloos toezien hoe de score werd opgevoerd. In dit duel kregen Jef Meinderink en Dennis Rosink een gele kaart.
Opstelling: Dennis Telgenkamp, Emmanuel Boakye, John Lubbers (60.Serdar Gökkaya), Marnix Smit, Jef Meinderink, Dennis Rosink, Qays Shayesteh, Sebastiaan Steur (75.Kelvin Veensma), Denis Mangafic, Bas Dost en Vojtech Schulmeister (60.Nino Beukert).
Eerst maar eens scoren in het tweede he.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat is het plan met Schulmeister? Ik krijg een beetje het gevoel dat hij de stap naar 1 moeilijk kan zetten.
Ik schrok, dacht even dat hij weer een contract had getekend.quote:Rahim via 'klein wonder' terug in Almelo
ALMELO - De Afrikaanse profvoetballer Rahim Ouedraogo (28) is dank zij een 'klein wonder' komende zaterdag toch aanwezig bij het officiële afscheid van zes spelers die deze zomer Heracles Almelo verlieten. De club wist de naar Burkina Faso teruggekeerde centrale verdediger in de afgelopen maanden niet te achterhalen.
Dat lukte een verslaggever van De Twentsche Courant Tubantia op de valreep wel. Donderdag, twee dagen voor de reünie, kreeg hij Rahim aan de lijn. Vervolgens werd Heracles op de hoogte gebracht. Razendsnel werd vandaag door de club een ticket geregeld. In de krant van vrijdag het wonderlijke relaas van de verloren zoon die weer opdook en zaterdag terugkeert in het Polman Stadion.
quote:Van der Struijk: "We moeten gewoon winnen bij Heracles"
Vitesse-verdediger Frank van der Struijk had het geluk niet altijd aan zijn zijde bij de eerste wedstrijden voor zijn nieuwe club. "Gelredome was tot nu toe een slechte omgeving voor mij. Er ging iedere keer wat mis."
"Tegen ADO liep het eindelijk wel lekker. Het leek toch weer mis te gaan, want ik trapte in een kuiltje. Gelukkig kon ik mijn pijn verbijten", zegt de van Willem II overgekomen verdediger tegenover Omroep Gelderland.
Van der Struijk, die vanwege de afwezigheid van Jeroen Drost en Nicky Kuiper als gelegenheidslinksback begint, verwacht een overwinning tegen Heracles Almelo. "Kunstgras vind ik helemaal niks. Maar dat neemt niet weg dat we daar gewoon moeten winnen. We zijn nu goed bezig. En met Willem II heb ik er eigenlijk ook nooit problemen gehad."
quote:"Onze kansen zullen liggen bij het veel drukzetten en aanvallend voetbal”
Morgenavond (zaterdag, aanvang 19.45 uur) speelt Heracles Almelo thuis tegen Vitesse. Na de laatste training sprak Heracles.nl met trainer Gert Heerkes.
"We hebben twee blessures en dat zijn Kwame Quansah en Mark-Jan Fledderus en één geschorste speler, Ricky van den Bergh. Voor de rest is de groep helemaal inzetbaar. Vitesse is een hele goede ploeg de laatste weken. Ze zijn het seizoen moeizaam begonnen, maar ik heb het idee dat ze hun concept een beetje gevonden hebben en de juiste samenstelling van de spelers. Vitesse heeft individueel enkele goede spelers zoals Santi Kolk en Nicky Hofs is een goede aankoop. Vitesse heeft ook een redelijk dicht centrum, het zal moeilijk worden. Ik denk dat het een gelijkwaardige wedstrijd wordt en dat met name door het fanatieke thuispubliek en het thuisvoordeel er een stukje extra motivatie in onze groep kan komen. Ik verwacht dat onze verdediging in staat moet zijn de gevaarlijke aanvallen van Vitesse te stoppen. Onze kansen zullen liggen bij het veel drukzetten en aanvallend voetbal”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |