abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62194509
Beste klussers,

Mijn vriendin en ik zitten eraan te denken om een Ikea keuken te kopen. Hoor bijna alleen maar positieve verhalen! Heb echter toch nog een paar vraagjes waar jullie mij misschien mee kunnen helpen:

- Heeft Ikea ook standaardspotjes die je in het plafond van de bovenkasten kan (laten) monteren?
- Hoeveel kost de montage ongeveer t.o.v. de leveringsprijs? Ca. 10-15%?
- Hoe zit het met de levertijd van de keuken? 6-8 weken?
- Voor degenen die de keuken langer dan 5 jaar hebben; hoe zit het met kwaliteitsverlies?
- Kun je ook een kast van 233 cm hoog doen en dan onder een vriezer en boven een koelkast? Dit is
met de keukenplanner niet mogelijk namelijk!

Een hoop vragen en hopelijk een hoop antwoorden!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:29:19 #2
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_62194540
Misschien een gekke gedachte hoor, maar zou je't niet eerst aan Ikea zelf vragen?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_62194604
Weet iniedergeval wel dat dat een flinke knutseldoos als levering word
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_62195276
Ik zou naar de IKEA gaan. Bij de keukenafdeling hebben ze van die "adviseurs" rondlopen die je prima met al je vragen kunnen helpen

IIn mijn ervaring is er best veel mogelijk qua maatwerk e.d.
Onze IKEA-keuken is nu 9(!) jaar oud en doet het nog prima. Het mooie is dat hij eventueel op onderdelen te vervangen is, want alles zit gewoon in de collectie. Zo hebben wij toen we hier kwamen wonen een extra ladenblok geplaatst (waar eerst een koelkastje stond) en het aanrechtblad vervangen.
pi_62197612
Uiteraard gaan we binnenkort naar de IKEA voor advies. Heb de keuken al bijna klaar in de keukenplanner, echter bovengenoemde vragen zou ik graag nog helder hebben voor ik er naartoe ga.

@ Jape: 9 jaar oud en nog prima werkend? Dat zijn nou voorbeelden die ik graag wil horen. Inderdaad zjin de onderdelen gemakkelijk te vervangen, dat is ook ideaal natuurlijk!

@ HzHertz: daarom laat ik de keuken ook liever monteren :-)
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:36:57 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62200599
Vraag het eens hier: IKEA - Part XLII - Parkeren Op Eigen Risico
Daar lopen diverse Ikea medewerkers rond.
pi_87898130
spam 2e keer.

[ Bericht 97% gewijzigd door Ml-etje op 24-10-2010 16:48:44 ]
pi_87912331
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:27 schreef Bilky het volgende:
- Kun je ook een kast van 233 cm hoog doen en dan onder een vriezer en boven een koelkast? Dit is
Volgens mij heb ik dat. Ik heb in elk geval een hoge kast, de hoogste optie met boven koelkast en onder vriezer. Het is één apparaat en zit halverwege in de kast, boven en onder dus ruimte over, omdat de inbouwkoelvriescombi's van Ikea korter zijn dan de kasten...

Ik heb hem nu een half jaar, de keuken, en ben zeeeeer tevreden. In elkaar zetten was ook een eitje.

Vaatwasser, afzuigkap en oven heb ik overigens via webshops nog veel goedkoper dan van de Ikea gekocht...

Levertijd: bij mij was alles in voorraad en kon ik het zo meenemen in de boedelbak.
pi_87912706
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:27 schreef Bilky het volgende:
1 Heeft Ikea ook standaardspotjes die je in het plafond van de bovenkasten kan (laten) monteren?
2 Hoeveel kost de montage ongeveer t.o.v. de leveringsprijs? Ca. 10-15%?
3 Hoe zit het met de levertijd van de keuken? 6-8 weken?
4 Voor degenen die de keuken langer dan 5 jaar hebben; hoe zit het met kwaliteitsverlies?
5 Kun je ook een kast van 233 cm hoog doen en dan onder een vriezer en boven een koelkast? Dit is
• 1 Ze hebben wel wat lampjes, maar je kunt beter zelf iets verzinnen of puzzelen. Hun oplossing was ook iets uit hun assortiment, maar dat werkte niet echt kwamen we achter. Dus zelf iets anders verzonnen.
• 2 Montage gaat per kastje/laatje. Het is beter om dit zelf te doen omdat anders het zetten bijna net zo duur is je halve keuken aan kastjes... Prijzen in de winkel.
• 3 Levertijd is best snel. Kastjes ed kun je bijna direct meekrijgen, maar keueknblad moet (vaak) op maat gemaakt worden. Vandaar langer. Precieze tijd in de winkel.
• 4 kan ik nog niet zeggen heb hem nu pas een jaar. En ik denk dat het voor elk merk geld: ben zuinig dan gaat ie jaren mee!!! En in vergelijking met een andere keuken (zeg bruijnzeel) kun je met de ikea prijs 2 keukens plaatsen voor dat geld. dus mocht je hem snel beu zijn... ;)
• 5 voor deze vraag moet je even bij ikea langs. Met hun losse vriezer en koelkast gaat het idd niet. Dan is de kast niet hoog genoeg (dacht ik). Maar je kunt natuurlijk doen met die kast wat je wilt. Ik heb 2 kasten van 233 gekocht en ze afgekort op 185. Zo hoog was nl onze vriezer + combi-oven. Links daarvan de koelkast en je hebt een pracht van een halfhoge kast...

Succes met kiezen!!!
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')