quote:Nederlandse klanten van de internetspaarbank Icesave kunnen gewoon bij hun geld. Dat heeft een woordvoerder van Icesave dinsdag gezegd. Maandag nam de IJslandse overheid volledige controle over de nationale bankensector. Icesave is een dochter van de IJslandse bank Landsbanki.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Q. het volgende:
[..]
In de jaren 20/30 waren die bankruns toch een stuk makkelijker te fotograferen.
Vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:47 schreef HuHu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat had toch veel meer sfeer dan internetbankieren.
hmm zal dit maar in de gaten houden heb pas geleden mijn geld idd naar icesave gebracht omdat ze itt dsb wel onder het depositiestelsel vallen en 2x zo veel rente geven dan de raboquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:25 schreef fathank het volgende:
Je zult er maar je spaargeld naar toe hebben gebracht.
dat wordt icesave ook, maar goed zit nu toch te twijfelen alles terug te storten naar de rabobank kijk het nog een dagje aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:39 schreef fathank het volgende:
Ik weet het, ik wou het eerst ook doen maar na enig inlezen leek me dat niet zo verstandig. Heb dan ook een rekening geopend bij de Credit Europe Bank, welke wel door het Nederlandse depositogarantiefonds wordt gedekt. En het scheelt maar 0,25% rente.
Die garantie geldt toch op in dat land gevestigde banken? Vandaar dat men ook bang is voor kapitaalvlucht als bepaalde landen 100% garantie bieden en andere niet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat wordt icesave ook, maar goed zit nu toch te twijfelen alles terug te storten naar de rabobank kijk het nog een dagje aan
klpot echter hebben ze een dependance in NL bij de NL bankquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die garantie geldt toch op in dat land gevestigde banken? Vandaar dat men ook bang is voor kapitaalvlucht als bepaalde landen 100% garantie bieden en andere niet...
quote:Het depositogarantiestelsel is een regeling die de belangen van de rekeninghouders waarborgt. Particulieren en kleine ondernemingen (te weten ondernemingen die een verkorte balans mogen publiceren) kunnen een beroep doen op het depositogarantiestelsel.
Landsbanki is genotificeerd door De Nederlandsche Bank voor het voeren van een bijkantoor in Nederland. Alle activiteiten van Landsbanki in Nederland vallen volledig onder toezicht van de IJslandse toezichthouder FME. Daarnaast voert De Nederlandsche bank liquiditeitstoezicht op de activiteiten van Landsbanki in Nederland.
Buitenlandse banken die in EU-landen of de Europees Economische Ruimte gevestigd zijn, vallen onder de deposito garantieregeling van dat betreffende land. Daarnaast neemt Landsbanki deel aan het Nederlandse deposito garantiestelsel.
Het IJslandse garantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) garandeert aan Icesave rekeninghouders bescherming tot minimaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op de spaarrekening. Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de ¤ 20.887 en ¤ 40.000. Voor de aanvullende bescherming vanuit het Nederlands depositogarantiestelsel geldt een eigen risico van 10%. De vergoeding die van de depositogarantiestelsels verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤ 38.000 per persoon per bankinstelling ongeacht het aantal rekeningen.
toch lees dit net een half uur terugquote:
Lijkt me wel ja. Nu blijven m'n knaken er mooi staan. Zie fortis/ABN.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch lees dit net een half uur terug![]()
Maar even een vraag nu het genationaliseerd is is het toch veilig
Bron hiervan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:17 schreef PICHT het volgende:
En Landsbanki is nu ook genationaliseerd.
echter met als verschil dat de NL regering het wel kan garanderen en ijsland nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:22 schreef PICHT het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Nu blijven m'n knaken er mooi staan. Zie fortis/ABN.
Maar geldt dit ook als IJsland zelf failliet gaat, ipv alleen de banken?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:22 schreef PICHT het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Nu blijven m'n knaken er mooi staan. Zie fortis/ABN.
Rusland heeft de boel al gered door 4 miljard in de economie te pompen. Volgens berichten schiet de waarde van de IJslandse kroon flink omhoog.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Maar geldt dit ook als IJsland zelf failliet gaat, ipv alleen de banken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |