abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62191490
Beste Lezers,

Mijn vriendin heeft borderline (denk ik) en ik kan er steeds minder goed mee omgaan. Afgelopen week heb ik geprobeerd onze relatie te verbreken, omdat het gewoon te zwaar voor mij was. Het ene moment houd ze van me het volgende moment gaat ze zich voor de trein gooien. Ik ken haar nu ongeveer 8 jaar en het is nog niet zo gek lang echt serieus tussen ons.

Als het alleen dat was kon ik ermee omgaan, maar waar ik persoonlijk enorm veel problemen mee heb is dat alles van het begin tot het einde een grote leugen lijkt te zijn. Het is alsof ze nergens voor terugschrikt en gebruikt de meest vreselijke smoezen (ik heb kanker, mijn moeder is terminaal e.d.) om haar zin te krijgen. Ik kan niet meer zien wat waar is en wat niet en vind het daarom erg moeilijk om nog sympathie voor haar op te brengen. Zelf in dingen die echt waar zijn geloof ik haar niet meer (boy that cried wolf) en vind het enorm moelijk haar te steunen.

Vanaf het moment dat ik onze relatie (wederom) heb poberen te eindigen komt ze met steeds ergere dingen en geeft ze me zo'n onwijs schuldgevoel dat ik haar simpelweg niet meer kan negeren. Ik heb geen idee hoe ik hier nu mee om moet gaan. Enerzijds wil ik haar helpen, anderzijds zou ik haast willen dat ze zich serieus voor die trein zou gooien om rust te hebben (weet dat ik dat niet mag zeggen maar zo voelt het voor me). Ze brengt het beste en het meestslechte in me naar boven en ben radeloos. Hoe kan ik haar helpen zonder er zelf aan onderdoor te gaan?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:44:17 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_62191539
Sterk blijven. Niet toegeven aan haar praktisch sociopatisch gedrag.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_62191565
-edit- nee!

ga slapen ofzo...

[ Bericht 89% gewijzigd door Re op 07-10-2008 00:49:41 ]
pi_62191591
Je kan haar niet helpen. Breek het af, en blijf bij je standpunt. Door elke keer terug te krabbelen van je besluit, voed je de situatie alleen maar.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:51:16 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_62191601
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:46 schreef Xebrozius het volgende:
-edit- nee!

ga slapen ofzo...
Ik kan edits lezen dude.
Maar hey, precies wat Xebro zei. Alleen mag hij het allemaal lekker zelf uitzoeken en op het einde tot die conclusie komen.

Zie het als sadisme Xe.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_62191636
Laat ik vooral het topic niet kapen...

Topicstarter, volg je hart

[ Bericht 48% gewijzigd door Re op 07-10-2008 10:42:27 ]
pi_62191666
volgens mij is het al een @ fight en catfights zijn leuk alleen voor mij wat minder nu =P

Zou gewoon wat eerlijke meningen willen horen. Over wat te doen nu. Voor mij is het een serieus onderwerp iig. En ben mss gewoon op zoek naar een bevestiging dat het verbreken van de relatie een juiste keuze was, zelfs al lijkt het op het moment niet zo en ze me bedreigt met het beeeindigen van haar leven.
pi_62191828
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:40 schreef inter123 het volgende:
Beste Lezers,

<knip>
Ergens in je verhaal, proef ik, dat je van haar houdt. En dat is niet verkeerd. Dat kan je namelijk ook gewoon als goede vriend. Ga samen hulp zoeken en als dat niet lukt moet je de relatie verbreken als zijnde vaste vriend. Maar wees dan gewoon een goede vriend en help haar daar waar het nodig is. Maar ga niet jezelf opofferen voor haar in de hoop dat het ooit wel weer goed komt.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_62191877
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:58 schreef inter123 het volgende:
volgens mij is het al een @ fight en catfights zijn leuk alleen voor mij wat minder nu =P

Zou gewoon wat eerlijke meningen willen horen. Over wat te doen nu. Voor mij is het een serieus onderwerp iig. En ben mss gewoon op zoek naar een bevestiging dat het verbreken van de relatie een juiste keuze was, zelfs al lijkt het op het moment niet zo en ze me bedreigt met het beeeindigen van haar leven.
http://communities.zeelandnet.nl/data/bps/index.php?page=13&showpage=63155
http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=144438
http://www.ad.nl/diagnose/article65793.ece
http://www.maiself.nl/partners.htm
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62191883
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:58 schreef inter123 het volgende:
en ze me bedreigt met het beeeindigen van haar leven.
Klinkt als een wurgcontract. En dat maakt een relatie niet fijn. Met dit dreigement wil ze niet beschikken over haar eigen leven maar over die van jou. Claim gedrag waar je nooit vanaf komt. Verbreek de relatie en blijf een goede vriend als dat mogelijk is. Sterkte met je te nemen beslissing.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  Redactie Games dinsdag 7 oktober 2008 @ 01:18:18 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62191917
Vastbinden als ze weer eens van die rare ideëen heeft..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_62192034
Dit gaat alleen maar verder en verder en ze gaat steeds verder over je grens heen.
Ik vind het nog knap van je dat je dat zolang volhoud, ik had het in ieder geval niet volgehouden.
Krijgt ze hulp van proffesionals? RIAG of psych?
Misschien is het een idee om daar samen naar toe te gaan?
Dan voelt zij zich geholpen en dan kan jij jezelf daar ook uiten. Ik denk niet dat ze bij een riag/psych leugens tegen je gaat houden want daar prikken ze toch zo doorheen.
Tsja en anders.. Ik zou ook op een gegeven moment breken met zo'n persoon.
Ik kan niet tegen leugens en ik kan helemaal niet tegen claimerig/chanteerderig gedrag.
pi_62192185
Zo'n persoon is enorm manipulatief en het maakt niet uit wat je doet, alles is om die persoon te schaden, en dat weten ze perfect uit te vergroten zodat op het eind jij jezelf schuldig voelt.. ze gaat er alleen extreem ver in met leugens e.d,
pi_62192288
Heb je wel eens aangegeven dat je het zat bent en dat je het niet pikt dat ze je opzadeld met een schuldgevoel? En dat je die leugens ook wel kent en dat dat niet werkt.
Het zal wel hard bij haar aankomen, maar dat doen die leugens en het schuld aanpraten ook.
Ik zou zelf weggelopen zijn met de boodschap denk maar ff lekker een nachtje na want je begint nou onzin uit te kramen. Morgen wil ik wel weer verder met je praten.
Gewoon op een bepaalde kalme manier er even een stop op zetten. Het is voor haar even beter en voor jou geeft het ook even lucht.

Misschien helpt het om dit van tevoren met haar af te spreken? Op een goed moment?

[ Bericht 7% gewijzigd door quirina op 07-10-2008 02:03:10 ]
pi_62192446
Dumpen die hap en haar aanraden professionele hulp te zoeken omdat er niet met haar te leven valt. En dan je handen er vanaf trekken en gauw ook.
pi_62192801
Opzouten met haar. Een hele relatie vol met leugens. Ziektes die er niet zijn, terminale moeders die er niet zijn.

Smack the bitch around, and leave.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:54:56 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62194026
zoals gezegd door sommige in wat radicalere verwoording.... get the hell out.... dit soort chantage gaat tegen je werken, ze is een borderliner dus het volgende slachtoffer staat al klaar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62195547
Been there, done that, still wearing the shirt.

Een kleine uiteenzetting van haar leugens:

* zij had kanker. Dat bleek uiteraard niet waar te zijn.
* haar moeder had kanker. Quess again: het was niet waar...
* Ze was geadopteerd. Raad eens....

Verder loog ze over werkelijk alles, zelfs de kleinste dingen. Dus heb ik het uitgemaakt. Daarna ben ik iemand anders tegen gekomen, waarop zij allerlei roddels de wereld in hielp over haar. Vervolgens zou ik haar verkracht hebben toen zij ( huh zij? ik had het uitgemaakt..) het uitgemaakt had. Daarna ben ik van een aantal postorder bedrijven lid geworden en werden er bestellingen uit mijn naam gemaakt. En ze heeft me nog een tijdje gestalkt.

Run Forrest Run!!! En blijf weg. Dreigen met zelfmoord is iets anders dan het daadwerkelijk doen. In haar beleving is het de dood of de gladiolen, dus zal zij dit nog wel even volhouden. Tot zij een ander krijgt uiteraard, dan ben je outcast.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:47:05 #19
177069 Glaskamer19
If it\'s hard......look f
pi_62196154
nou... ik heb ook een vriendin met borderline.......ik ben daar zelf achtergekomen nadat ze me had verteld over dat polssnijden.....ik merkte vaker afstoot gedrag van haar kant....toen we echt serieus een relatie kregen ben ik met haar naar de dokter gegaan, die gaf haar een folder mee over een psychologenpraktijk....natuurlijk wilde ze geen hulp. Maar ik heb haar overgehaald dat dat het verstandigste was. Gewoon duidelijk zijn tegen die mensen en je niet laten manipuleren.

Op een gegeven moment moet je voor jezelf alles proberen te relativeren. Ze snijdt nu bijna nooit meer, 2 keer per jaar hooguit. Ik check ook vaker de polsen, en kan het gewoon vragen over dat.
Maar het is een probleem van haar, niet van jou.

Als ze niet kan stoppen met liegen, dan zou ik het ook uitmaken. Misschien eens vragen waarom ze zoveel liegt? Wellicht angst om je kwijt te raken, en dat ze zo je aandacht krijgt.

Maar één ding is zeker, je kan een hoop lol met ze beleven, seks is nooit een probleem, net zoals de onvoorwaardelijke liefde?

Gewoon relativeren, en genieten zolang het leuk is.

Blijft ze liegen? Gewoon aan jezelf denken....laat haar maar, geen aandacht aan besteden.

Ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft?
pi_62196365
Je hebt borderliners waar mee te leven valt, en je hebt de flink gestoorde gevallen als die van TS. Bij nummertje twee moet je gewoon weg. Niet te redden, in ieder geval niet door jou. En vrienden blijven zit er niet in hoor, gewoon radicaal afkappen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:59:19 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_62196505
Ziet ze er een beetje lekker uit?
Zo ja: maak je geen zorgen om haar, ze zal binnen een maand een ander slachtoffer gevonden hebben
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_62197214
Maak dat je wegkomt.

M.
Hallon!
pi_62200038
Gewoon aan jezelf denken en contact verbreken. Je zal een hoop shit over je heen krijgen, maar op een gegeven moment houdt het wel op. Je moet, hoe moeilijk dat ook is, dat gewoon blijven negeren. Ik ging een tijdje om met iemand die ook borderline heeft, er is niet mee te leven. Ik heb het een half jaar geprobeerd, toen was ik het zat. Het ene moment ben je alles, even later ben je niets. Toen ik heb gezegd haar niet meer te willen zien/spreken heb ik (plus een vriendin van me en m'n broertje) allemaal geroddel over me heen gekregen. Op een gegeven moment nam niemand haar meer serieus...
pi_62201865
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:47 schreef Glaskamer19 het volgende:
Maar één ding is zeker, je kan een hoop lol met ze beleven, seks is nooit een probleem, net zoals de onvoorwaardelijke liefde?
Onvoorwaardelijke liefde gaat niet echt samen met het egocentrisme
pi_62206943
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:20 schreef zwaaibaai het volgende:
Been there, done that, still wearing the shirt.

Een kleine uiteenzetting van haar leugens:

* zij had kanker. Dat bleek uiteraard niet waar te zijn.
* haar moeder had kanker. Quess again: het was niet waar...
* Ze was geadopteerd. Raad eens....

Verder loog ze over werkelijk alles, zelfs de kleinste dingen. Dus heb ik het uitgemaakt. Daarna ben ik iemand anders tegen gekomen, waarop zij allerlei roddels de wereld in hielp over haar. Vervolgens zou ik haar verkracht hebben toen zij ( huh zij? ik had het uitgemaakt..) het uitgemaakt had. Daarna ben ik van een aantal postorder bedrijven lid geworden en werden er bestellingen uit mijn naam gemaakt. En ze heeft me nog een tijdje gestalkt.

Run Forrest Run!!! En blijf weg. Dreigen met zelfmoord is iets anders dan het daadwerkelijk doen. In haar beleving is het de dood of de gladiolen, dus zal zij dit nog wel even volhouden. Tot zij een ander krijgt uiteraard, dan ben je outcast.
idd een vriend van mij had naar zijn verhalen nog nachtmerries ervan.

Run Forrest Run!!! En blijf weg. IDD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')