abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71531576
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik begrijp dat het VP erg positief lijkt, het idee van een resource based samenleving. Maar wie gaat die samenleving opbouwen?
Wij allen
quote:
We zullen toch brood moeten eten, en fruit verbouwen, en andere zaken. Dat moet dus geautomatiseerd worden volgens VP als ik het goed begrepen heb. Wie gaat echter de machines bouwen en onderhouden?
De machinebouwers, de mensen die daar passie voor hebben
quote:
Wie gaat het vuile werk doen?
Als er vuil werk is kunnen we dit allen doen, immers een persoon met een iq van 130 is niet anders dan een persoon met een iq van 85
quote:
Wie zorgen ervoor dat er overvloed is? In deze wereld werkt de natuurlijke omgeving niet echt mee om altijd overvloed te garanderen. Tenzij je eerst 90 % van de wereldbevolking vermoordt of uit laat sterven en geboorte onder controle houdt. In dat geval is de VP geen optie en zul je wat anders moeten bedenken.
Presenteer jouw meningen nou niet weer eens als feit Ali, nu op dit moment is er genoeg voor alle mensen op aarde en dna maken wij nog een hooop nutteloze producten, producten die niet voldoen aan wat we echt willen/ nodig hebben ,dus overbodig zijn.
quote:
Je kan in een gebroken wereld geen utopie bouwen. Er zullen nu eenmaal altijd mensen zijn die hard en vuil werk moeten doen, de rotzooi op moeten ruimen, de boel onderhouden, de WC poetsen, het riool ontstoppen, etc. Ik denk zelf dat voor al die taken robots ontwerpen die zo intelligent zijn dat ze dat allemaal zelf kunnen doen, een fantasie is en zal blijven (zoniet zie ik daar graag tegenbewijs voor).
Is dit je doel Ali?
Je hele leven zeiken omdat dingen jouw inziens onhaalbaar zijn?
Kijk eens wat we op technologisch vlak hebben bereikt, dan lijkt mij dat rotklusjes uit de weg geholpen door robots geen utopie is.
Rotzooi opruimen, waarom is er rotzooi?
Wc poetsen? hebben wij wcs nodig? Kan iemand zelf zijn wc niet schoonhouden?
Waarom de boel onderhouden wanneer je een huis zo weer neer kan laten gooien en weer zo een nieuwe kan maken, bijv. Ali laat je fantasie eens werken wil je.
quote:
Het zou fantastisch zijn als mensen dat uit vrije wil doen, maar waarom zou je al je tijd aan hard en vuil werk besteden? Zijn wij er niet volledig op gericht om een bestaan dat uit dat soort werk bestaat te vermijden? Denk je dat jou het plezier zou brengen? En zo niet, waarom niet?
Wat een ongelooflijke barmhartige jongen ben je ook, altijd weer zorgen om die man die het vuile werk moet doen, Ali heb je mij niet eens aangegeven rust te hebben met treinen schoonmaken?
Treinen schoonmaken omdat andere rotzooi maken, zullen mensen rotzooi maken als zij in een wereld leven waarin er aan hun gedacht wordt etc...?

Nogmaals Ali laat je geest verruimen.
pi_71582938
Ook leuke voorbeelden zijn die 'crisistaxi' en 'crisisrestaurant' betalen wat je zelf wil, die mensen doen het blijkbaar ook niet om het geld. Tevens TVP, wel interessant om te volgen.
pi_71583214
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:08 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Wij allen
[..]

De machinebouwers, de mensen die daar passie voor hebben
[..]

Als er vuil werk is kunnen we dit allen doen, immers een persoon met een iq van 130 is niet anders dan een persoon met een iq van 85
[..]

Presenteer jouw meningen nou niet weer eens als feit Ali, nu op dit moment is er genoeg voor alle mensen op aarde en dna maken wij nog een hooop nutteloze producten, producten die niet voldoen aan wat we echt willen/ nodig hebben ,dus overbodig zijn.
[..]

Is dit je doel Ali?
Je hele leven zeiken omdat dingen jouw inziens onhaalbaar zijn?
Kijk eens wat we op technologisch vlak hebben bereikt, dan lijkt mij dat rotklusjes uit de weg geholpen door robots geen utopie is.
Rotzooi opruimen, waarom is er rotzooi?
Wc poetsen? hebben wij wcs nodig? Kan iemand zelf zijn wc niet schoonhouden?
Waarom de boel onderhouden wanneer je een huis zo weer neer kan laten gooien en weer zo een nieuwe kan maken, bijv. Ali laat je fantasie eens werken wil je.
[..]

Wat een ongelooflijke barmhartige jongen ben je ook, altijd weer zorgen om die man die het vuile werk moet doen, Ali heb je mij niet eens aangegeven rust te hebben met treinen schoonmaken?
Treinen schoonmaken omdat andere rotzooi maken, zullen mensen rotzooi maken als zij in een wereld leven waarin er aan hun gedacht wordt etc...?

Nogmaals Ali laat je geest verruimen.
Jij begrijpt het.
  woensdag 9 september 2009 @ 20:56:44 #204
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72595698
Leuk, dit is het eerste forum in bene(lux) dat zo open staat voor dit nieuw idee en wat het wilt bereiken.

Good going guys!
I'm for real.
pi_72595830
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:56 schreef 0blivious het volgende:
Leuk, dit is het eerste forum in bene(lux) dat zo open staat voor dit nieuw idee en wat het wilt bereiken.

Good going guys!
Welkom in BNW
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 9 september 2009 @ 22:22:08 #206
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72598873
Thx!

Peter, stop licking your boob!
I'm for real.
pi_72599235
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:22 schreef 0blivious het volgende:
Thx!

Peter, stop licking your boob!
Kijk verder dan enkel de avatar en er gaat een wereld voor je open

Wat is jouw insteek m.b.t. dit project? Ben erg benieuwd
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 9 september 2009 @ 23:36:49 #208
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72601790
Ik ben een vrijwilliger voor het 3D modelleren (www.theukproject.com)

En probeer zoveel mogelijk ZG en TVP aan mensen te tonen of verwijzen.

Heb gezien dat er in NL een Z-day was, ik zou dit ook graag doen voor BE! Maar moet genoeg echt geinteresseerde mensen nog vinden.

Daarom schuim ik forums af en stel ik het idee overal voor. Maar ik ben een 'forum-kudde' leek. Ik weet niet hoe ik het echt goed moet aanpakken. Je ben nieuw, ze zien dat en hebben direct een houding tov u.

En ik ben (misschien) ook niet zo goed in argumenteren en mensen "overtuigen" want ze zijn soms zo blind en kunnen zich niet in de schoenen van een ander steken, ook als het een idee is zoals TVP.

Op het tweakers forum (NL) is mijn topic gelocked omdat ik een "troll" zou zijn. Iedereen had een mening en geen argument, ik antwoord daar altijd beleefd op en zo volledig mogelijk volgens mijn capaciteit.

Ze weigeren om de films te zien maar toch hebben ze er een nogal uitgesproken meningen over (This system is clearly failing!)

Op het 9lives forum (BE) ben ik (volgens mijn gevoel) stillekes aan de oogjes aan het opentrekken, maar ik kan daar mogelijks wel een verkeerde indruk van hebben.

Als er mensen hier zijn die mij tips kunnen geven (check de links van die forums, ze leiden rechtstreeks naar mijn topic; pas op die kunnen lang zijn!), it would be much appreciated.
I'm for real.
pi_72601977
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:36 schreef 0blivious het volgende:
Ik ben een vrijwilliger voor het 3D modelleren (www.theukproject.com)

En ik ben (misschien) ook niet zo goed in argumenteren en mensen "overtuigen" want ze zijn soms zo blind en kunnen zich niet in de schoenen van een ander steken, ook als het een idee is zoals TVP.

Voel je vrij om in BNW wel die ruimte te hebben. Mocht je het idee krijgen dat men je voor de gek houdt, het ridiculiseert of anderszins vervelend is, kun je 1 van de mods hier een PM sturen (via het " envelopje) de mods hier zijn teamlead, ToT en ikzelf.

Je kunt het ook kwijt in het zogeheten Feedback topic. Dat vind je bij de bovenste topics, de sticky's!

Kun je misschien wat voorbeelden plaatsen?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:39 #210
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72602737
Voorbeelden?

Bijna elke post zeker?

Ik zal een goeie zoeken, secondje..
I'm for real.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:18:47 #211
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72603014
Het volgende is de eerste reactie op mijn topic en zet de toon..
Ik ben de quotes.
quote:
0blivious schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:09:
[...]want de natuurlijk evolutie zal zijn dat iedereen door de beschikbaarheid van een hoogwaardige opvoeding en educatie zelf de juiste conclusie zal trekken.
Waar baseer je een dergelijke aanname op? Je hebt nu ook hoogopgeleide mensen die PVV stemmen, de Holocaust ontkennen of white supremacists zijn. Opleiding zegt niets over geestelijke gezondheid of kwaliteiten.
quote:
Als je nu vraagt wie bepaalt wat de juiste conclusie is? Dan is mijn antwoord, de persoon zelf. Jij zelf.
Als je stelt dat je iemand zijn conclusie kan beïnvloeden, dan is mijn antwoord, dat is waar, maar de informatie die beschikbaar zal zijn voor iedereen zal geen filter hebben. Er is geen reden toe.
Dus als je maar alles weet neem je wel de juiste beslissing? Maar wie genereert die informatie, wie controleert die, en wie maakt het neutraal? The Who zong al heel treffend:
Meet the new boss
Same as the old boss
quote:
Het spreekt voor zich dat de mensen in die geëvolueerde maatschappij, onze huidige maatschappij als primordiaal zullen beschouwen.
Dat vinden sektes en communes ook. En dat vinden religieuzen ook, je hebt een (misplaatst) superuiteitsgevoel nodig om het idee te verkopen.
quote:
Het ligt voor de hand dat je je eigen eerst volledig moet informeren en op zijn minste de hele Zeitgeist docu reeks moet gezien hebben voor je hier begint te posten.
Bedankt om u hieraan te houden!
Wij van WC-eend... Een dergelijke eis stellen maakt een topic al kansloos. Dan wordt het een bijbelclubje. Moet je ook de bijbel en de koran helemaal doorlezen voor je er wat over mag zeggen? Als je dit topic belangrijk vind, dan geef je een 1-pagina overzicht of een website, met bronvermeldingen.

Alle andere posts zijn dus meningen en het is waarschijnlijk zeer saai om te lezen

Ach nu is het alsof ik ga gaan blijten om mijn gelijk te halen lol.
I'm for real.
pi_72603072
Ah ok ik bedoelde vooral de 3d-modellen

Die posts zijn inderdaad sneu, zo'n niveau hoef je hier niet te verwachten uiteraard
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 10 september 2009 @ 00:24:32 #213
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72603155
hehe.. wel ik werd gevraagd om het voor mijn eigen te houden...

Mijn broer modelleert trouwens ook

We modelleren de maquetten die je ziet op 'Future by Design'. Maar ook andere zaken die niet gekend zijn..

Ze zijn voor de TVP film waar ze aan het werken zijn (maar dat wist je waarschijnlijk). En ze zoeken dus nog modellers of texturers.. Dus als er vrijwilligers zijn
I'm for real.
  maandag 14 september 2009 @ 05:19:11 #214
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72721248
Zijn er hier trouwens mensen die iets voor TVP doen?
I'm for real.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:06:26 #215
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72856894
TVP op Fox nieuwskanaal

//edit: wow coole video support op dit forum!
I'm for real.
pi_72859952
Dit project blijft toch een illusie, geen enkel oliemaatschappij zal hun winst gaan opgeven
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:34:57 #217
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72865733
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef THEFXR het volgende:
Dit project blijft toch een illusie, geen enkel oliemaatschappij zal hun winst gaan opgeven
Als de meerderheid van de bevolking hier achterstaat dan hebben we die oliemaatschappij helemaal niet nodig...
I'm for real.
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:22:34 #218
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72907383
Trouwens.. er zijn andere energie en materiaal bronnen dan olie op deze planeet.
I'm for real.
pi_72910315
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:22 schreef 0blivious het volgende:
Trouwens.. er zijn andere energie en materiaal bronnen dan olie op deze planeet.
Denk maar niet dat het gaat gebeuren, oliemaatschappijen zijn net maffia.
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:30:19 #220
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_72911166
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Denk maar niet dat het gaat gebeuren, oliemaatschappijen zijn net maffia.
En hoe komt het dat dit je niet motiveert om er iets aan te doen??

Ik kan niet aanvaarden dat slechts een handvol mensen voor iedereen beslissingen maakt om hun eigen te verrijken en de rest mag de boom in...
I'm for real.
pi_72913339
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:30 schreef 0blivious het volgende:
Ik kan niet aanvaarden dat slechts een handvol mensen voor iedereen beslissingen maakt om hun eigen te verrijken en de rest mag de boom in...
Ik ook niet, maar ik geloof wel dat dit de toekomst is en niet eens op lange termijn. Misschien is 2012 het begin? .

Ik heb hoop in ieder geval!
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:18:43 #222
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_73116542
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:36 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik geloof wel dat dit de toekomst is en niet eens op lange termijn. Misschien is 2012 het begin? .

Ik heb hoop in ieder geval!
Ik durf er geen termijn op plakken, maar ik denk wel dat eens de bal aan het rollen gaat..

Er zijn heel wat mensen die achter dit project staan, maar wil niet zeggen dat er nu niets meer moet gedaan worden.. als iedereen een steentje bijdraagt kunnen we het misschien idd sneller realiseren.
I'm for real.
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:00:21 #223
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_73117319
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef 0blivious het volgende:
hehe.. wel ik werd gevraagd om het voor mijn eigen te houden...
-..-
Ze zijn voor de TVP film waar ze aan het werken zijn (maar dat wist je waarschijnlijk). En ze zoeken dus nog modellers of texturers.. Dus als er vrijwilligers zijn
Er komt dus een nieuwe film? Heb je meer info of werd je gevraagd dàt voor je te houden?
Wat je vindt, ...
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:43:52 #224
269429 0blivious
Seeker of truth.
pi_73120482
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:00 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Er komt dus een nieuwe film? Heb je meer info of werd je gevraagd dàt voor je te houden?
Wel er komen 2 nieuwe films uit..

Een Zeitgeist 3 en een TVP feature film.

Zetgeist 3 zal (en dit kan je in de radio blogs onderaan de pagina www.zeitgeistmovie.com ook horen) het sociaal aspect van TVP beter uitleggen met betere argumenten en bronnen.

Want de meeste mensen die denken 'sceptisch' te zijn over dit aspect zijn meer cynisch dan wat anders. Ze weigeren alle info, maar als Peter nu de bronnen beter naar voren gaat brengen dan kan het misschien overtuigender overkomen.

De TVP feature film weet ik zelf heel weinig van, ze zijn nog het script aan het uitschrijven, maar wat ik wel weet is dat het een voorbeeld zal geven van het sociaal leven in de TVP toekomst.
Het doel is dat het publiek uit de cinema zaal komt en denkt waarom dit nu nog niet bestaat.

Trouwens, iedereen kan meewerken aan de film. Je moet je eigen gewoon inschrijven op www.theukproject.com
I'm for real.
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:53:40 #225
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_73855675
Ik ben erg voor de Venus project.

Maar ik ben ook bang dat het nooit zal gebeuren, de machtige mensen op aarde vinden het prima zo, die zitten goed op hun plek met al hun macht en geld.

Op 1 of andere manier moet geld waardeloos worden, dan zou het een kans van slagen hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')