Wij allenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik begrijp dat het VP erg positief lijkt, het idee van een resource based samenleving. Maar wie gaat die samenleving opbouwen?
De machinebouwers, de mensen die daar passie voor hebbenquote:We zullen toch brood moeten eten, en fruit verbouwen, en andere zaken. Dat moet dus geautomatiseerd worden volgens VP als ik het goed begrepen heb. Wie gaat echter de machines bouwen en onderhouden?
Als er vuil werk is kunnen we dit allen doen, immers een persoon met een iq van 130 is niet anders dan een persoon met een iq van 85quote:Wie gaat het vuile werk doen?
Presenteer jouw meningen nou niet weer eens als feit Ali, nu op dit moment is er genoeg voor alle mensen op aarde en dna maken wij nog een hooop nutteloze producten, producten die niet voldoen aan wat we echt willen/ nodig hebben ,dus overbodig zijn.quote:Wie zorgen ervoor dat er overvloed is? In deze wereld werkt de natuurlijke omgeving niet echt mee om altijd overvloed te garanderen. Tenzij je eerst 90 % van de wereldbevolking vermoordt of uit laat sterven en geboorte onder controle houdt. In dat geval is de VP geen optie en zul je wat anders moeten bedenken.
Is dit je doel Ali?quote:Je kan in een gebroken wereld geen utopie bouwen. Er zullen nu eenmaal altijd mensen zijn die hard en vuil werk moeten doen, de rotzooi op moeten ruimen, de boel onderhouden, de WC poetsen, het riool ontstoppen, etc. Ik denk zelf dat voor al die taken robots ontwerpen die zo intelligent zijn dat ze dat allemaal zelf kunnen doen, een fantasie is en zal blijven (zoniet zie ik daar graag tegenbewijs voor).
Wat een ongelooflijke barmhartige jongen ben je ook, altijd weer zorgen om die man die het vuile werk moet doen, Ali heb je mij niet eens aangegeven rust te hebben met treinen schoonmaken?quote:Het zou fantastisch zijn als mensen dat uit vrije wil doen, maar waarom zou je al je tijd aan hard en vuil werk besteden? Zijn wij er niet volledig op gericht om een bestaan dat uit dat soort werk bestaat te vermijden? Denk je dat jou het plezier zou brengen? En zo niet, waarom niet?
Jij begrijpt het.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:08 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Wij allen
[..]
De machinebouwers, de mensen die daar passie voor hebben
[..]
Als er vuil werk is kunnen we dit allen doen, immers een persoon met een iq van 130 is niet anders dan een persoon met een iq van 85
[..]
Presenteer jouw meningen nou niet weer eens als feit Ali, nu op dit moment is er genoeg voor alle mensen op aarde en dna maken wij nog een hooop nutteloze producten, producten die niet voldoen aan wat we echt willen/ nodig hebben ,dus overbodig zijn.
[..]
Is dit je doel Ali?
Je hele leven zeiken omdat dingen jouw inziens onhaalbaar zijn?
Kijk eens wat we op technologisch vlak hebben bereikt, dan lijkt mij dat rotklusjes uit de weg geholpen door robots geen utopie is.
Rotzooi opruimen, waarom is er rotzooi?
Wc poetsen? hebben wij wcs nodig? Kan iemand zelf zijn wc niet schoonhouden?
Waarom de boel onderhouden wanneer je een huis zo weer neer kan laten gooien en weer zo een nieuwe kan maken, bijv. Ali laat je fantasie eens werken wil je.
[..]
Wat een ongelooflijke barmhartige jongen ben je ook, altijd weer zorgen om die man die het vuile werk moet doen, Ali heb je mij niet eens aangegeven rust te hebben met treinen schoonmaken?
Treinen schoonmaken omdat andere rotzooi maken, zullen mensen rotzooi maken als zij in een wereld leven waarin er aan hun gedacht wordt etc...?
Nogmaals Ali laat je geest verruimen.
Welkom in BNWquote:Op woensdag 9 september 2009 20:56 schreef 0blivious het volgende:
Leuk, dit is het eerste forum in bene(lux) dat zo open staat voor dit nieuw idee en wat het wilt bereiken.
Good going guys!
Kijk verder dan enkel de avatar en er gaat een wereld voor je openquote:Op woensdag 9 september 2009 22:22 schreef 0blivious het volgende:
Thx!
Peter, stop licking your boob!
Voel je vrij om in BNW wel die ruimte te hebben. Mocht je het idee krijgen dat men je voor de gek houdt, het ridiculiseert of anderszins vervelend is, kun je 1 van de mods hier een PM sturen (via het " envelopje) de mods hier zijn teamlead, ToT en ikzelf.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:36 schreef 0blivious het volgende:
Ik ben een vrijwilliger voor het 3D modelleren(www.theukproject.com)
En ik ben (misschien) ook niet zo goed in argumenteren en mensen "overtuigen" want ze zijn soms zo blind en kunnen zich niet in de schoenen van een ander steken, ook als het een idee is zoals TVP.
Waar baseer je een dergelijke aanname op? Je hebt nu ook hoogopgeleide mensen die PVV stemmen, de Holocaust ontkennen of white supremacists zijn. Opleiding zegt niets over geestelijke gezondheid of kwaliteiten.quote:0blivious schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:09:
[...]want de natuurlijk evolutie zal zijn dat iedereen door de beschikbaarheid van een hoogwaardige opvoeding en educatie zelf de juiste conclusie zal trekken.
Dus als je maar alles weet neem je wel de juiste beslissing? Maar wie genereert die informatie, wie controleert die, en wie maakt het neutraal? The Who zong al heel treffend:quote:Als je nu vraagt wie bepaalt wat de juiste conclusie is? Dan is mijn antwoord, de persoon zelf. Jij zelf.
Als je stelt dat je iemand zijn conclusie kan beïnvloeden, dan is mijn antwoord, dat is waar, maar de informatie die beschikbaar zal zijn voor iedereen zal geen filter hebben. Er is geen reden toe.
Dat vinden sektes en communes ook. En dat vinden religieuzen ook, je hebt een (misplaatst) superuiteitsgevoel nodig om het idee te verkopen.quote:Het spreekt voor zich dat de mensen in die geëvolueerde maatschappij, onze huidige maatschappij als primordiaal zullen beschouwen.
Wij van WC-eend... Een dergelijke eis stellen maakt een topic al kansloos. Dan wordt het een bijbelclubje. Moet je ook de bijbel en de koran helemaal doorlezen voor je er wat over mag zeggen? Als je dit topic belangrijk vind, dan geef je een 1-pagina overzicht of een website, met bronvermeldingen.quote:Het ligt voor de hand dat je je eigen eerst volledig moet informeren en op zijn minste de hele Zeitgeist docu reeks moet gezien hebben voor je hier begint te posten.
Bedankt om u hieraan te houden!
Als de meerderheid van de bevolking hier achterstaat dan hebben we die oliemaatschappij helemaal niet nodig...quote:Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef THEFXR het volgende:
Dit project blijft toch een illusie, geen enkel oliemaatschappij zal hun winst gaan opgeven
Denk maar niet dat het gaat gebeuren, oliemaatschappijen zijn net maffia.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:22 schreef 0blivious het volgende:
Trouwens.. er zijn andere energie en materiaal bronnen dan olie op deze planeet.
En hoe komt het dat dit je niet motiveert om er iets aan te doen??quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Denk maar niet dat het gaat gebeuren, oliemaatschappijen zijn net maffia.
Ik ook niet, maar ik geloof wel dat dit de toekomst is en niet eens op lange termijn. Misschien is 2012 het begin?quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:30 schreef 0blivious het volgende:
Ik kan niet aanvaarden dat slechts een handvol mensen voor iedereen beslissingen maakt om hun eigen te verrijken en de rest mag de boom in...
Ik durf er geen termijn op plakken, maar ik denk wel dat eens de bal aan het rollen gaat..quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:36 schreef Trippii het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik geloof wel dat dit de toekomst is en niet eens op lange termijn. Misschien is 2012 het begin?.
Ik heb hoop in ieder geval!
Er komt dus een nieuwe film? Heb je meer info of werd je gevraagd dàt voor je te houden?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef 0blivious het volgende:
hehe.. wel ik werd gevraagd om het voor mijn eigen te houden...
-..-
Ze zijn voor de TVP film waar ze aan het werken zijn (maar dat wist je waarschijnlijk). En ze zoeken dus nog modellers of texturers.. Dus als er vrijwilligers zijn
Wel er komen 2 nieuwe films uit..quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:00 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Er komt dus een nieuwe film? Heb je meer info of werd je gevraagd dàt voor je te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |