Dan nog 1 vraag/ voorstel:
Het lijkt me duidelijk dat de een deel van de ondergang van Fortis te danken is aan het feit dat de klanten (particulier en zakelijk) bang zijn geworden en hun geld hebben opgenomen en zodoende Fortis in een liquiditeitskrisis hebben gebracht.
Nu lijkt het me verstandig als de staat voor banken een optie dient aan te leveren om 100% garant te staan voor het saldo van een klant bij een bank in geval van een faillisement van een bank.
(Geachte meneer de president: dit is evt. (deels) af te dekken door middel van een CDS)
Als banken nu de mogelijkheid krijgen om d.m.v. een provisie en strengere toezicht een dergelijke regeling met de staat te treffen dan zullen de klanten dit als enorm veilig beschouwen en niet bij elk negatief bericht al hun geld massaal wegtrekken...... wat resulteert in een VEEL grotere schadepost voor zowel het bedrijf, de klant, de aandeelhouder en de staat. Dit in tegenstelling tot de paar 1000 die de staat nu garandeert
Zie het maar als een extra dekking die te kopen is en een +je op je rating geeft.
Nu weet ik niet of dit ook te doen is voor zakelijke klanten, maar voor particulieren moet zoiets toch wel te financieren zijn.
Is hier overna gedacht?
en zo ja, waarom bestaat het niet
zo nee, ga er eens naar kijken en krijg ik nu een bonus voor het redden van het Nederlandse financiele systeem?
[ Bericht 0% gewijzigd door shilizous_88 op 06-10-2008 19:28:44 ]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”