abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62172249
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef fanneke het volgende:

[..]

Ik heb een bloedhekel aan ajax, maar dat is toch heerlijk. Vooral in een weekend als het afgelopen weekend, waarin mijn eigen clubje(s) het slecht deden. Dan redt zo'n wanprestatie van ajax toch nog een beetje het weekend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  Trouwste user 2022 maandag 6 oktober 2008 @ 13:55:39 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_62172256
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:53 schreef TC03 het volgende:
Het meest irritante vind ik de Ajacieden uit Brabant, Utrecht, Limburg, Friesland, etc. Dit zijn de mensen die je nooit over voetbal hoort, maar wel Feyenoorders gaan uitlachen als Ajax gewonnen heeft van Feyenoord. Sowieso vind ik het heel vreemd dat je voor Ajax bent als je uit Arnhem ofzo komt.
Zonder de provincialen was de Arena half leeg en de Kuip voor drie kwart

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:56:11 #128
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_62172272
Op de vraag wat ze dan terugwillen met 'Ajax':
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Bluf, vertrouwen uitstralen en bovenal beter voetbal.
Dus bij minder goed voetbal is er geen sprake van Ajax. Ze willen Ajax immers terug. Met beter voetbal komt ook Ajax terug. Dan sluit de redenering toch volledig dat de Ajax-aanhang 'beter voetbal' als een essentieel onderdeel ziet voor het bestaan van het idee Ajax zoals zij/jullie dat hebben.

Bij elke club waar het minder draait, willen de fans beter voetbal. Maar de Ajaxfans onderscheiden zich door de zaak op het existentiële te betrekken.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:56:55 #129
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62172289
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef fanneke het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat o.a. Michels en Cruijff Nederland op de voetbalwereldkaart hebben gezet.
Maar dat is vele voetbalgeneraties geleden.
De mensen die het nu voor het zeggen hebben bij ajax en de huidige spelers lopen er echter bij alsof ze van hetzelfde kaliber zijn als het wereldelftal van begin jaren 70. Volledig misplaatst, en dit is alle enkele decennia zo. Onterecht, met uitzondering van een periode in de jaren 90.
Klopt. Toen ik vroeger in het stadion zat en de spelers kwamen het veld op hadden ze iets magisch over zich heen. Het onoverwinnelijke straalde er vanaf. Als ze tegenwoordig het veld op komen vraag ik me steeds af hoe ze het er nu weer vanaf gaan brengen plus dat ik me stoor aan de misplaatste arrogantie van sommigen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:56:58 #130
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62172292
Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik gister heb genoten, maar het is lastig uit te leggen waar dat door komt. Waarschijnlijk is het ook een soort van leedvermaak over een club die meer pretendeert te zijn, dan het is (dus wederom die hoge standaard).
pi_62172313
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:53 schreef TC03 het volgende:
Het meest irritante vind ik de Ajacieden uit Brabant, Utrecht, Limburg, Friesland, etc. Dit zijn de mensen die je nooit over voetbal hoort, maar wel Feyenoorders gaan uitlachen als Ajax gewonnen heeft van Feyenoord. Sowieso vind ik het heel vreemd dat je voor Ajax bent als je uit Arnhem ofzo komt.
Alle Feyenoorders komen uit Rotterdam?

Mensen die je ineens hoort als het goed gaat zijn inderdaad heel irritant, maar die hebben de laatste jaren ook weinig te lachen lijkt me.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_62172334
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De Mul hadden we....
Ik denk dat Ajax met het huidige spelers-matriaal ook beter 4-4-2 kan gaan spelen om eerlijk te zijn, zeker nu Sulejmani geblesseerd is.

Suarez en Huntelaar in de spits, ruit op het middenveld met Lindren als controlerende middenvelder (zijn favo positie).

Maar goed, dit is meer iets voor het Ajax topic.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Trouwste user 2022 maandag 6 oktober 2008 @ 13:59:15 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_62172345
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:56 schreef cheqy het volgende:

[..]

Klopt. Toen ik vroeger in het stadion zat en de spelers kwamen het veld op hadden ze iets magisch over zich heen. Het onoverwinnelijke straalde er vanaf. Als ze tegenwoordig het veld op komen vraag ik me steeds af hoe ze het er nu weer vanaf gaan brengen plus dat ik me stoor aan de misplaatste arrogantie van sommigen.
Dat ligt aan jou en de rest

Ik vind Ajax nog steeds de grootste club van Nederland.

Halen ze een ex keeper terug van Ajax voor Oranje.

Watereus vragen ze niet terug

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:00:47 #134
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62172389
Ik snap overigens best de hunkering van succes bij de Ajaxsupporters. Vooral in Nederland zou je als supporter meer verwachten (verwachtingen heb je bij elke club). De omgang met het succes (de vanzelfsprekendheid ipv euforie) is vervolgens weer een heel ander punt.
  Trouwste user 2022 maandag 6 oktober 2008 @ 14:01:24 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_62172407
Niks tegen Feijenoorders en ik hoop nooit dat spelers geblesseerd zijn

Maar god behoede dat Timmer fit wordt

pi_62172408
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:56 schreef Cruoninga het volgende:
Op de vraag wat ze dan terugwillen met 'Ajax':
[..]

Dus bij minder goed voetbal is er geen sprake van Ajax. Ze willen Ajax immers terug. Met beter voetbal komt ook Ajax terug. Dan sluit de redenering toch volledig dat de Ajax-aanhang 'beter voetbal' als een essentieel onderdeel ziet voor het bestaan van het idee Ajax zoals zij/jullie dat hebben.

Bij elke club waar het minder draait, willen de fans beter voetbal. Maar de Ajaxfans onderscheiden zich door de zaak op het existentiële te betrekken.
Goed voetbal en succes zijn twee verschillende dingen. Arsenal als voorbeeld natuurlijk. Ook als ik kijk naar het Ajax van vorig jaar en dat van twee jaar geleden was het voetbal twee jaar geleden minder slecht. Maar op zich niet succesvoller.

Wel denk ik dat bij de meeste Ajacieden, en ook de meeste Nederlanders, het idee leeft dat je met beter voetbal meer kans maakt op prijzen. Helaas is dat een waanidee.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:05:10 #137
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62172495
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan mij maar het ligt aan het beleid van de afgelopen jaren waardoor er nu spelers ronlopen die het Ajax shirt niet waard zijn.
Iedereen kan zo een shirt aan trekken maar het wil dan niet meteen zeggen dat het de Ajax voetballer is.
Verder is Ajax mijn club, dat is mijn hele leven al zo geweest en zo zal het altijd blijven ook, maar met het gros van de spelers van de laatste 10 jaar heb ik gewoon niks.
pi_62172498
Zijn er hier ook mensen die alle verliesbeurten van Ajax opnemen?
pi_62172515
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:

Het is een botsing van clubculturen, waar bij Ajax de schoonheid van het spel hoog in het vaandel staat, is dat bij FC Utrecht de mouwen opstropen en 110% inzet tonen.
Wat opzich al vreemd is natuurlijk, want imo moet je van prof voetballers altijd kunnen verwachten dat de mouwen worden opgestroopt en dat men 110% inzet toont.

Bij Grunn wil men ook altijd 100% inzet zien, en gewoon vechten voor iedere bal.
Ik vind dat niet meer dan normaal, je maakt als club pas echt een sprong als je beide doet, goed voetballen EN vechten voor iedere bal.

Maar ik kan enorm genieten van een slechte wedstrijd waar enorm hard geknokt is om de puntjes in Grunn te houden hoor.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:06:24 #140
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62172519
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het zegt veel dat jij je voldoening haalt uit zaken die indirect betrekking hebben op Ajax. Ik bedoel 90% van de mensen heeft liever RvN in de spits dan KjH, zo kan je bezig blijven.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:07:15 #141
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62172543
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:00 schreef Grulez het volgende:
Ik snap overigens best de hunkering van succes bij de Ajaxsupporters. Vooral in Nederland zou je als supporter meer verwachten (verwachtingen heb je bij elke club). De omgang met het succes (de vanzelfsprekendheid ipv euforie) is vervolgens weer een heel ander punt.
Deze situatie is voor ons behoorlijk wennen ja. We hebben wel meer mindere periodes gekend, maar dit duurt te lang.
pi_62172544
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:05 schreef BB-boy het volgende:
Bacootje erbij en je hebt een topavond
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:08:29 #143
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62172567
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Geen biertje?
pi_62172602
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Er was wel eens een docu over een feyenoorder die dat deed. Ik vroeg me af dit normaal is in Ajax-haat land.

Ik vond het zelf behoorlijk treurig, maar wie ben ik om over andermans hobby's te oordelen.
pi_62172610
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:08 schreef Grulez het volgende:

[..]

Geen biertje?
Nee, die feyenoorder hield denk ik niet zo van biertjes.
pi_62172646
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat opzich al vreemd is natuurlijk, want imo moet je van prof voetballers altijd kunnen verwachten dat de mouwen worden opgestroopt en dat men 110% inzet toont.

Bij Grunn wil men ook altijd 100% inzet zien, en gewoon vechten voor iedere bal.
Ik vind dat niet meer dan normaal, je maakt als club pas echt een sprong als je beide doet, goed voetballen EN vechten voor iedere bal.

Maar ik kan enorm genieten van een slechte wedstrijd waar enorm hard geknokt is om de puntjes in Grunn te houden hoor.
Klopt ja, eigenlijk zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat er altijd 100% inzet is, maar helaas is dit lang niet altijd het geval.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_62172664
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef cheqy het volgende:

[..]

Deze situatie is voor ons behoorlijk wennen ja. We hebben wel meer mindere periodes gekend, maar dit duurt te lang.
En dat is nog zwak uitgedrukt. Kan me het laatste kampioenschap amper herinneren...
pi_62172709
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:05 schreef BB-boy het volgende:
Tip van de dag!

Voor die van gisteren hou ik me aanbevolen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:16:40 #149
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62172785
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:13 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Tip van de dag!

Voor die van gisteren hou ik me aanbevolen.
Breng er een DVD van uit.
pi_62173055
Ik begrijp het kicken van dit topic overigens niet geheel. De teksten die wij gisteren zongen waren volgens mij niet schokkend of zoveel erger dan de ajacieden in andere stadions te horen krijgen.

Daarbij namen we op een mooie manier afscheid van Sulejmani, notabene verkast naar Ajax. Dat het uitvak dan iets scandeert in de trant van 'mickey is een jood' (ik kon de tekst niet goed verstaan) triggert natuurlijk ook enige reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')