quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:09 schreef Llotyhy het volgende:
Gaat 'If there would be no debt, there would be no money.' daar niet voor op?
Volgens mij staal...quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:11 schreef DustPuppy het volgende:
Wat is Amg voor iets? Staat inmiddels ook op -20%.
Geld = schuld en schuld = geld. Het probleem met die rente is namelijk ook dat over de totale hoeveelheid geld/schuld rente moet worden betaald aan de banken, echter, dat moet betaald worden uit diezelfde totale hoeveelheid geld/schuld. Dat is de reden dat er mensen buiten de boot vallen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
, maar ik had er nog nooit zo over nagedacht. Dat alles niet gedekt is is wel duidelijk, dat als iedereen nu naar de bank zou rennen dat er niet genoeg "fysiek" geld is ook, maar dat er mondiaal meer schulden als "geld" is had ik niet helemaal aan zien komen
.
En waarom gaat het daar ineens mis mee dan?quote:
Economisch slechter = minder productie = minder vraag naar staalquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En waarom gaat het daar ineens mis mee dan?
zo, ik val meteen met mijn neus in de boter, zie die AIG gaan!quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://finance.google.com/finance
Voor zometeen de live-koersen...
-12% 'maar' toch?quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:31 schreef simmu het volgende:
[..]
zo, ik val meteen met mijn neus in de boter, zie die AIG gaan!
het wappert nogal heen en weer, nogal snel.quote:
Allemaal heel leuk, maar dat verhaal gaat aan een fundamenteel punt in de economie voorbij. Ze doen net alsof de hele economie niets anders is dan geld rondschuiven. En al lijkt het daar nu wel op, er mist iets heel belangrijks. Als ik geld leen bij een bank om mijn pizzabakkerij op te bouwen, dan is die rente daarover geen enkel probleem om te betalen, omdat ik winst ga maken met mijn bakkerij. De hoeveelheid geld, bij gelijkblijvende waarde van het geld, neemt dus toe. En daar kan tot in het oneindige de rente van worden betaald, simpelweg omdat de investering meer oplevert dan ik aan rente moet betalen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:19 schreef Llotyhy het volgende:
Geld = schuld en schuld = geld. Het probleem met die rente is namelijk ook dat over de totale hoeveelheid geld/schuld rente moet worden betaald aan de banken, echter, dat moet betaald worden uit diezelfde totale hoeveelheid geld/schuld. Dat is de reden dat er mensen buiten de boot vallen.
'Money as debt' is een absolute aanrader. Fijn in Jip en Janneke taal zodat jij en ik er ook iets van snappen...
http://video.google.com/videoplay?docid=9175976647812762597&ei=PRDqSK_gB47EiAKbuvGYCw&q=Money+as+debt+NL
Dat is de Nederlands-ondertitelde versie.
heel spastisch ja..quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
DJ valt reuze mee. Onder de 10000 gaan ze niet vandaag. Zal wel spastisch in stand gehouden worden ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |