abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62174229
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:09 schreef Llotyhy het volgende:
Gaat 'If there would be no debt, there would be no money.' daar niet voor op?
, maar ik had er nog nooit zo over nagedacht. Dat alles niet gedekt is is wel duidelijk, dat als iedereen nu naar de bank zou rennen dat er niet genoeg "fysiek" geld is ook, maar dat er mondiaal meer schulden als "geld" is had ik niet helemaal aan zien komen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62174289
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:11 schreef DustPuppy het volgende:
Wat is Amg voor iets? Staat inmiddels ook op -20%.
Volgens mij staal...
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:18:09 #153
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62174403
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62174417
oeh. spannend. nog 15 minuten.
pi_62174439
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:11 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

, maar ik had er nog nooit zo over nagedacht. Dat alles niet gedekt is is wel duidelijk, dat als iedereen nu naar de bank zou rennen dat er niet genoeg "fysiek" geld is ook, maar dat er mondiaal meer schulden als "geld" is had ik niet helemaal aan zien komen .
Geld = schuld en schuld = geld. Het probleem met die rente is namelijk ook dat over de totale hoeveelheid geld/schuld rente moet worden betaald aan de banken, echter, dat moet betaald worden uit diezelfde totale hoeveelheid geld/schuld. Dat is de reden dat er mensen buiten de boot vallen.

'Money as debt' is een absolute aanrader. Fijn in Jip en Janneke taal zodat jij en ik er ook iets van snappen...

http://video.google.com/videoplay?docid=9175976647812762597&ei=PRDqSK_gB47EiAKbuvGYCw&q=Money+as+debt+NL

Dat is de Nederlands-ondertitelde versie.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:20:10 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62174459
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:18 schreef Xtreem het volgende:
http://www.amg-nv.com/

Staal dus
En waarom gaat het daar ineens mis mee dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_62174503
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En waarom gaat het daar ineens mis mee dan?
Economisch slechter = minder productie = minder vraag naar staal
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_62174552
Zelfde reden dat de olieprijs/olieconcerns naar beneden gaat/gaan dus...
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:25:37 #159
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62174593
AEX tikt de 320 aan... Ben benieuwd of we er onder komen.
-
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:25:56 #160
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62174602
boom boom boom!!! - 6,79%
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_62174624
De AEX komt weer in de buurt van de laagste stand van de dag.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:28:54 #162
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62174700
http://finance.google.com/finance
Voor zometeen de live-koersen...
pi_62174770
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://finance.google.com/finance
Voor zometeen de live-koersen...
zo, ik val meteen met mijn neus in de boter, zie die AIG gaan!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62174799
45 pinten van de 10000 punten grens
pi_62174820
50 punten boven de 4-digits...
pi_62174828
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:31 schreef simmu het volgende:

[..]

zo, ik val meteen met mijn neus in de boter, zie die AIG gaan!
-12% 'maar' toch?
pi_62174834
-7% op de AEX!
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:34:36 #170
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62174855
Gaat rap.
-
pi_62174867
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

-12% 'maar' toch?
het wappert nogal heen en weer, nogal snel.
pi_62175029
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:19 schreef Llotyhy het volgende:

Geld = schuld en schuld = geld. Het probleem met die rente is namelijk ook dat over de totale hoeveelheid geld/schuld rente moet worden betaald aan de banken, echter, dat moet betaald worden uit diezelfde totale hoeveelheid geld/schuld. Dat is de reden dat er mensen buiten de boot vallen.

'Money as debt' is een absolute aanrader. Fijn in Jip en Janneke taal zodat jij en ik er ook iets van snappen...

http://video.google.com/videoplay?docid=9175976647812762597&ei=PRDqSK_gB47EiAKbuvGYCw&q=Money+as+debt+NL

Dat is de Nederlands-ondertitelde versie.
Allemaal heel leuk, maar dat verhaal gaat aan een fundamenteel punt in de economie voorbij. Ze doen net alsof de hele economie niets anders is dan geld rondschuiven. En al lijkt het daar nu wel op, er mist iets heel belangrijks. Als ik geld leen bij een bank om mijn pizzabakkerij op te bouwen, dan is die rente daarover geen enkel probleem om te betalen, omdat ik winst ga maken met mijn bakkerij. De hoeveelheid geld, bij gelijkblijvende waarde van het geld, neemt dus toe. En daar kan tot in het oneindige de rente van worden betaald, simpelweg omdat de investering meer oplevert dan ik aan rente moet betalen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:41:09 #174
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62175056
DJ valt reuze mee. Onder de 10000 gaan ze niet vandaag. Zal wel spastisch in stand gehouden worden ofzo.
-
pi_62175090
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
DJ valt reuze mee. Onder de 10000 gaan ze niet vandaag. Zal wel spastisch in stand gehouden worden ofzo.
heel spastisch ja..
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:44:58 #176
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62175170
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk, maar dat verhaal gaat aan een fundamenteel punt in de economie voorbij. Ze doen net alsof de hele economie niets anders is dan geld rondschuiven. En al lijkt het daar nu wel op, er mist iets heel belangrijks. Als ik geld leen bij een bank om mijn pizzabakkerij op te bouwen, dan is die rente daarover geen enkel probleem om te betalen, omdat ik winst ga maken met mijn bakkerij. De hoeveelheid geld, bij gelijkblijvende waarde van het geld, neemt dus toe. En daar kan tot in het oneindige de rente van worden betaald, simpelweg omdat de investering meer oplevert dan ik aan rente moet betalen.
Maar dat betekend dat iemand jouw pizza bedrijfje moet blijven betalen (voor de pizza's). Die moeten dat ook doen van geleend geld. Hiervoor betalen ze ook rente. Dus jij kan het wel terwijl 1 van jouw klanten daarvoor in feite moet boeten.

Heel makkelijk vanuit bijvoorbeeld de FED,
UIT: 100%
IN: 100% + Rente (wat dus gewoonweg onmogelijk is)
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62175264
Mijn vragen aan Dhr. Middelkoop... ik ben benieuwd:

1. shilizous_88

Ik wil graag aan hem vragen of hij nou werkelijk, werkelijk en dan ook echt werkelijk denkt dat klanten die Fortis ontvlucht zijn en klant zijn geworden bij anderen banken terugkomen naar Fortis of ABN-Amro nu de staat het Nederlandse deel heeft overgenomen en dus niet het aandeel, maar de financiele zekerheid van Fortis voor de toekomst gered is. Een vraag die hierop volgt is hoeveel de Nederlandse staat nu op het spel zet in het geval de klanten niet terugkomen en er geen koper gevonden kan worden?

2.
Een andere prangende vraag is hoe de Nederlandse staat het gaat lukken wel geld op de kapitaalmarkt te lenen terijl de rest van de wereld in liquiditeitsproblemen zit en dan mag hij niet als antwoord geven dat de Nederlandse staat een betere rating heeft, want dat is niet het juiste antwoord aangezien niemand op dit moment cash overheeft om geld uit te lenen uit de vrees zelf zonder geld te zitten.

3.
Dan nog 1 vraag/ voorstel:

Het lijkt me duidelijk dat de een deel van de ondergang van Fortis te danken is aan het feit dat de klanten (particulier en zakelijk) bang zijn geworden en hun geld hebben opgenomen en zodoende Fortis in een liquiditeitskrisis hebben gebracht.
Nu lijkt het me verstandig als de staat voor banken een optie dient aan te leveren om 100% garantie te staan voor het saldo van een klant bij een bank in geval van een faillisement van een bank.
(Geachte meneer de president: dit is e.v.t. (deels) af te dekken door middel van een CDS)
Als banken nu de mogelijkheid krijgen om d.m.v. een provisie en strengere toezicht een dergelijke regeling met de staat te treffen dan zullen de klanten dit als enorm veilig beschouwen en niet bij elk negatief bericht al hun geld massaal wegtrekken...... wat resulteert in een VEEL grotere schadepost voor zowel het bedrijf, de klant, de aandeelhouder en de staat. Dit in tegenstelling tot de paar 1000 die de staat nu garandeert
Zie het maar als een extra dekking die te kopen is en een +je op je rating geeft.

Nu weet ik niet of dit ook te doen is voor zakelijke klanten, maar voor particulieren moet zoiets toch wel te financieren zijn.

Is hier overna gedacht?
en zo ja, waarom bestaat het niet
zo nee, ga er eens naar kijken en krijg ik nu een bonus voor het redden van het Nederlandse financiele systeem?

Stel *hier* je vragen aan Willem Middelkoop

[ Bericht 0% gewijzigd door shilizous_88 op 06-10-2008 15:55:03 ]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62175309
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:44 schreef MrFl0ppY het volgende:

Maar dat betekend dat iemand jouw pizza bedrijfje moet blijven betalen (voor de pizza's). Die moeten dat ook doen van geleend geld. Hiervoor betalen ze ook rente. Dus jij kan het wel terwijl 1 van jouw klanten daarvoor in feite moet boeten.

Heel makkelijk vanuit bijvoorbeeld de FED,
UIT: 100%
IN: 100% + Rente (wat dus gewoonweg onmogelijk is)
Nee, want die klant krijgt z'n geld niet, daarvoor bakt hij potten. En omdat hij graag een extra pizza wilde eten per week, heeft hij -samen met een ingenieur- een superpottenbakker gemaakt, waardoor hij meer potten kan verkopen.

Je raakt hier de basis van wat geld is. En dat is niets anders dan een smeermiddel voor de verhandeling van de geproduceerde goederen. Dan kun je sneller rond laten gaan als er meer geproduceerd wordt, of je kan er meer van in het systeem brengen, voor de waarde van de totale geldhoeveelheid maakt dat niets uit.
pi_62175523
De bottomline in een economie is hoeveel potten er gebakken worden, dat money is debt verhaal, dat trapt volgens mij in dezelfde valkuil als de zero-summers doen.
De werkelijke reden dat China zoveel macht gaat krijgen is dan ook omdat ze zoveel produceren. (Al is kennis produceren net zo belangrijk maar minder zichtbaar, verkijk je dus niet op alleen de gevulde containers.)
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:57:45 #180
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62175535
quote:
Low: 10,015.79
Die 10.000 gaat er vandaag nog wel aan...
pi_62175544
-7,3%, en dat zonder Fortis.
pi_62175561
quote:
ISDA®
INTERNATIONAL SWAPS AND DERIVATIVES ASSOCIATION, INC.

NEWS RELEASE

For Immediate Release, Tuesday, September 30, 2008

For More Information, Please Contact:

Louise Marshall, ISDA New York, +1 212-901-6014, lmarshall@isda.org

Cesaltine Gregorio, ISDA New York, +1 212-901-6019, cgregorio@isda.org

Donna Chan, ISDA Hong Kong, +852 2200 5906, dchan@isda.org

ISDA LAUNCHES FANNIE MAE AND FREDDIE MAC PROTOCOL

Key Dates for Other Protocols Announced

NEW YORK, Tuesday, September 30, 2008 – The International Swaps and Derivatives Association, Inc. (ISDA) today announced the launch of the 2008 Fannie Mae and Freddie Mac CDS Protocol.

The purpose of the Protocol is to offer market participants an efficient way to settle credit derivative transactions referencing Federal National Mortgage Association (Fannie Mae) and Federal Home Loan Mortgage Corporation (Freddie Mac), the two US government sponsored entities (GSEs) that were placed in conservatorship on Sunday, September 7.

“ISDA’s protocol mechanism is playing an important role in ensuring stability in the credit derivatives industry by helping to provide participants with an efficient and reliable settlement process in the event of a reference entity default,” said Robert Pickel, Executive Director and Chief Executive Officer, ISDA. “The success of these efforts reflects the industry’s ability and determination to continue to strengthen the infrastructure for privately negotiated derivatives.”

The Protocol, which is open until October 2, offers institutions the ability to amend their documentation for various credit derivatives transactions in order to utilize an auction scheduled for October 6, 2008 to determine the final price for certain Fannie Mae and Freddie Mac obligations. Markit and Creditex will administer the auction.

The 2008 Fannie Mae and Freddie Mac CDS Protocol is open to ISDA members and non-members alike.

A complete list of deliverable obligations that are included in the Protocol and a list of adherents to date are available at www.isda.org. The text of the Protocol and form of adherence letter, guidance on the mechanics of the Protocol, and answers to frequently asked questions are also available on the Association’s website. Details on the auction are included in the Protocol.

ISDA also announced key dates for other Protocols. The adherence period for the Tembec Protocol ended on September 26 and the auction date is scheduled for October 2. The adherence period for the Lehman Brothers Holdings Protocol will open on October 6 and run until October 8. A first list of deliverable obligations for the Lehman Brothers Holdings Protocol is available on the ISDA website, the deadline for submitting additional obligations is Wednesday, October 1. The auction date is scheduled for October 10. A protocol for Washington Mutual is tentatively scheduled to open on October 14 and run until October 17, with a tentative auction date of October 23.

About ISDA

ISDA, which represents participants in the privately negotiated derivatives industry, is among the world’s largest global financial trade associations as measured by number of member firms. ISDA was chartered in 1985, and today has approximately 850 member institutions from 56 countries on six continents. These members include most of the world’s major institutions that deal in privately negotiated derivatives, as well as many of the businesses, governmental entities and other end users that rely on over-the-counter derivatives to manage efficiently the financial market risks inherent in their core economic activities. Information about ISDA and its activities is available on the Association's web site: www.isda.org.

®ISDA is a registered trademark of the International Swaps & Derivatives Association, Inc.

bron
Game on!
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:59:07 #183
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62175567
10009...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:59:21 #184
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62175572
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:49 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, want die klant krijgt z'n geld niet, daarvoor bakt hij potten. En omdat hij graag een extra pizza wilde eten per week, heeft hij -samen met een ingenieur- een superpottenbakker gemaakt, waardoor hij meer potten kan verkopen.

Je raakt hier de basis van wat geld is. En dat is niets anders dan een smeermiddel voor de verhandeling van de geproduceerde goederen. Dan kun je sneller rond laten gaan als er meer geproduceerd wordt, of je kan er meer van in het systeem brengen, voor de waarde van de totale geldhoeveelheid maakt dat niets uit.
Ik snap de basis van geld wel maar hoe op dit moment het geld in markt komt klopt simpelweg niet. De totale geldvoorraad is niet toereikend om de totale schuld af te lossen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62175582
Low:
10,000.66

Maar het zal ook wel een lastig te nemen horde zijn.
pi_62175631
paar punten biven 10000 nu
pi_62175647
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Low:
10,000.66

tering, hoe wil je het hebben..
pi_62175669
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Low:
10,000.66

Waar zie je deze koersen?

AEX iig onder de 320 nu...
pi_62175671
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef ItaloDancer het volgende:
-7,3%, en dat zonder Fortis.
gaat rap, ook in de VS nu NASDAQ -3.9%
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:04:30 #190
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_62175726
Fuckin bingo.

9,992.62
pi_62175736
We zijn erdoorheen! 9,992.70
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:04:48 #192
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62175745
DOW
332.29
-3.22%
9,993.09
-
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:04:53 #193
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62175753
hij is er doorheen!!!!
pi_62175767
pi_62175772
Woww, de DOW onder de 10,000 punten!
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_62175811
gaat de AEX naar -10%???
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:06:26 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62175812
Ploink.
pi_62175814
Legendarische dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')