abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62199178
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:16 schreef Lafayette het volgende:
Aegon lijkt me in de kern een prima bedrijf. Klote dat sentiment zo enorm funest kan zijn.
dat maakt of breekt een bedrijf tegenwoordig jah
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:05:21 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62199912
quote:
Aegon lijkt me in de kern een prima bedrijf. Klote dat sentiment zo enorm funest kan zijn.
Nee, dat is helemaal niet klote. Want wat maakt het verder nu uit dat mensen -tijdelijk- bereid zijn om hun aandelen ver onder de reele waarde te verkopen? Dat is juist een kans! Het bedrijf Aegon draait wel door hoor, mensen storten hun premies iedere maand trouw.
The End Times are wild
pi_62207757
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat maakt of breekt een bedrijf tegenwoordig jah
Alleen banken
pi_62208723
quote:
Je weet niet hoeveel er weg is via aandelen Fortis, CDO's beleggingen die ze niet willen verkopen
pi_62208821
Ik heb aandelen Aegon, dat moet voldoende zijn om faillisement te voorkomen
pi_62209349
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:38 schreef Light het volgende:
Ik heb aandelen Aegon, dat moet voldoende zijn om faillisement te voorkomen
kan je nu lekker bijkopen
pi_62212934
mweh, ik heb daar een berg geld staan.....

Maarja, valt onder de 100.000 he.
pi_62225726
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:52 schreef HPoi het volgende:
mweh, ik heb daar een berg geld staan.....

Maarja, valt onder de 100.000 he.
Valt bijvoorbeeld een levensloopregeling met een gegarandeerd eindkapitaal ook onder die regeling?

Heb daar namelijk iets lopen , hoewel het rendement waardeloos is momenteel , maar goed, je krijgt nu iig meer aandeeltjes per inleg als vorig jaar
Niet dat ik me zorgen maak, maar ben er wel nieuwsgierig naar, of dat dit er ook ondervalt of alleen enkel echt spaarrekeningen?
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:16:18 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62239658
bos zei gister: alleen geld dat onder de bankafdeling valt
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_62240066
AEGON is een bedrijf dat geldwaarden beheert voor klanten. Als geld schaars wordt heeft AEGON een probleem.
pi_62240150
De slimme rekenaar kan wellicht met de jaarverslagen van AEGON het volgende narekenen:

AEGON is een crisis-gevoelig aandeel in een markt waar alles draait om liquiditeit; dit is bijvoorbeeld gebleken in 2002 en 2003, toen de de financiele crises en schandalen het bedrijf onder water trok.

Het concern AEGON zit namelijk in levensverzekeringen, waar mensen hun pensioen, lijfrentekapitaal enzo in hebben zitten die ze altijd kunnen overhevelen naar andere pensioenfondsen zoals het ABP, of waar ze bij lijfrenteafkoop bij het kopen van een huis bijvoorbeeld hun totale waarde direct kunnen opeisen. In geval van emigratie kan men ook dit vermogen opeisen. Daarnaast is een keiharde afkoop van levensverzekeringskapitaal (vaak met boete) vaak mogelijk, om elders je geld veilig te stellen. Bij een pensioenrecht van bijvoorbeeld het ABP kan dit (bijna) niet.
De winst van AEGON is sterk afhankelijk van het beheerd vermogen.

Daarnaast hebben veel levensverzekeringen/pensioenvoorzieningen de mogelijkheid voor hun polishouders om te switchen van aandelen naar deposito's en obligaties enzo. Dit drukt de individuele aandelenkoersen van aandelen waar juist dan AEGON in belegd heeft. Dit is een systematisch risico van beleggingspolissen dat niet in de kleine lettertjes staat.

Verder is er een Vereniging AEGON die AEGON kan bijsturen in geval van crises, juist in geval van liquiditeitsschommelingen, zoals nu. Maar de vraag is hoe sterk die vereniging is om AEGON overeind te houden.

http://www.verenigingaegon.nl/

Spaartegoeden kan men garanderen; De waarde van levensverzekeringen en pensioenen die gekoppeld zijn aan aandelenkoersen zijn niet altijd gegarandeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bankfurt op 08-10-2008 19:43:00 ]
pi_62240369
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:31 schreef t-8one het volgende:

Als je hypotheek wordt overgenomen, is het maar de vraag of dat onder dezelfde voorwaarden en met dezelfde rente kan.
Huh? Lopende een contract?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62240611
Laat ze maar failliet gaan
pi_62240782
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Laat ze maar failliet gaan
Waarom is dat leuk?
pi_62240893
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom is dat leuk?
Ze sponsoren Ajax
pi_62241181
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Ze sponsoren Ajax
O. Vooruit dan.
pi_62242901
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:16 schreef eriksd het volgende:
bos zei gister: alleen geld dat onder de bankafdeling valt
Ik had eind van de middag toch maar even met me tussenpersoon gebeld en die zei inderdaad ook dat bijvoorbeeld een levensloopregeling er niet onder valt.

Hij zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Voor wat het waard is
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_62249047
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ze sponsoren Ajax
pi_62252357
http://www.fd.nl/artikel/10269384/buffer-aegon-wordt-kleiner
quote:
AEGON: PERSCONFERENTIE IN LONDEN
Buffer Aegon wordt kleiner
9 oktober 2008, 8:20 uur | FD.nl

Door: Pieter Couwenbergh en Marcel Hooft van Huysduynen

Het financiële stootkussen van Aegon is kleiner geworden. De verzekeraar ging er van uit in staat te zijn om honderden miljoenen aan hybride schuldpapier uit te geven om tegenvallers op te vangen. Maar door de crisis op de financiële markten is het nu niet mogelijk om zulke effecten te verkopen, bevestigt Aegon. 'De markt is momenteel niet gunstig', zegt een woordvoerder.

Bij de publicatie van zijn halfjaarcijfers begin augustus zei Aegon ervan uit te gaan voor in totaal euro 1,8 mrd aan 'financiële flexibiliteit' te hebben, ofwel extra buffers die de verzekeraar niet nodig heeft om aan de kapitaaleisen te voldoen. Volgens Aegon gaat het om euro 800 mln aan overtollig vermogen en euro 1 mrd aan 'leencapaciteit' en kasgeld in de holding. De leencapaciteit is weggevallen.

Met welk bedrag de buffer precies is gekrompen, wil Aegon niet zeggen. 'Dat maken we op 6 november bekend bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers', aldus de woordvoerder.

Aegon geeft vandaag een persconferentie in Londen bij Merrill Lynch waar de kredietwaardigheid van het concern wordt toegelicht

Het persbericht van Aegon (Nederlands) over de persconferentie

Zorgen over kredietstatus

Hoewel Aegon zijn 'financiële flexibiliteit' nu niet nodig heeft, beginnen sommige analisten zich zorgen te maken over de kapitaalpositie van het bedrijf en de AA-kredietstatus van het concern. De vraag is al opgeworpen of Aegon het dividend over 2008 wel gaat betalen. De euro 930 mln die Aegon daarmee zou besparen zou de verzekeraar kunnen gebruiken om zijn reserves op peil te houden.

Aegon heeft onder meer een portefeuille Amerikaanse bedrijfsobligaties van euro 36 mrd, waarop nieuwe verliezen worden verwacht. Begin augustus gaf Aegon zelf al aan daarmee rekening te houden. 'Al weet ik nog niet waar en hoe', aldus topman Alexander Wynaendts toen.

De beurskoers van Aegon is de afgelopen dagen gekelderd. Gisteren beperkte Aegon het verlies op een negatief gestemde beurs tot 2,1% om op euro 4,11 te sluiten. Begin dit jaar stond Aegon nog op euro 10. Het bedrijf is nu euro 6,3 mrd waard.

Beperkte blootsstelling?

Andere analisten menen overigens dat Aegon niet zal hoeven te snijden in zijn dividend. Zoals zakenbank Keefe, Bruyette & Woods, dat een koopadvies geeft en het aandeel 'verbazingwekkend aantrekkelijk gewaardeerd' noemt.

Aegon heeft zich de laatste dagen voortdurend gedistantieerd van de bankencrisis door te benadrukken geen bank maar een verzekeraar te zijn, en door te wijzen op zijn beperkte blootstelling aan directe aandelenbeleggingen (euro 500 mln), zijn kredietstatus van AA bij kredietbeoordelaar Standard & Poor's en de extra financiële ruimte van euro 1,8 mrd.

Maar nerveuze beleggers blijven het aandeel verkopen, net als de aandelen van andere verzekeraars met veel Amerikaanse activiteiten. Amerikaanse verzekeraars lijden sterk onder de implosie van het bankwezen omdat ze voor miljarden aan obligaties van financiële instellingen hebben, die over de kop zijn gegaan of misschien nog zullen gaan. Aegon bezit voor in totaal euro 880 mln aan schuldpapier van Lehman Brothers, Washington Mutual en verzekeraar AIG. De verzekeraar had eind juni voor in totaal euro 9,7 mrd aan schuldpapier van Amerikaanse financials.

Handel schuldpapier

De grote vraag voor Aegon is hoe de prijs van het schuldpapier zich ontwikkelt, ook omdat er in legio segmenten van de financiële markten nauwelijks handel is.De Amerikaanse verzekeraar Metlife zei gisteren voor $ 2,8 mrd nieuwe aandelen uit te geven. Metlife heeft verliezen geleden op schuldpapier van Amerikaanse banken. En afgelopen maandag kreeg het Amerikaanse Hartford Financial Services een injectie van $2,5 mrd van het Duitse Allianz.

Gebouw van Aegon in Den Haag. Bij de presentatie van de cijfers op 6 november maakt het concern meer bekend over financiële buffer.

SEC klaagt aan dochter Aegon aan

De Amerikaanse beurswaakhond SEC heeft medewerkers van World Financial Group, een dochter van Aegon die beleggingen van verschillende financieel dienstverleners verkoopt, aangeklaagd omdat ongeschikte producten werden verkocht. Volgens Standard & Poor's Equity Research kan de civiele zaak een groot probleem worden. Aegon denkt van niet, omdat het geen Aegon-producten betrof.
pi_62252780
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Huh? Lopende een contract?
tuurlijk, als de nood hoog is kan alles.
pi_62426981
Om dit topic nog maar wat leven in te blazen:
hoe ver gaan we met het aandeel nog omlaag ?

Ten tijde van schrijven: 3,77

[ Bericht 21% gewijzigd door Whiteguy op 16-10-2008 09:49:30 ]
pi_62427588
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:43 schreef Whiteguy het volgende:
Om dit topic nog maar wat leven in te blazen:
hoe ver gaan we met het aandeel nog omlaag ?

Ten tijde van schrijven: 3,77
Aegon heeft de volledige 200 miljard nodig om uit de problemen te komen
pi_62741030
Aegon krijgt 3 miljard dus. Om 9.30 uur conference call.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')