Nou Bos, waar blijf je?quote:Regeling kleine aandeelhouders Fortis België Twingly Blogsearch
Wat is Twingly? BRUSSEL (AFN) - De Belgische ministerraad heeft een regeling getroffen voor de kleine aandeelhouders van Fortis België, dat aan het Franse BNP Paribas is verkocht. Dat hebben de Belgische premier Yves Leterme en minister van Financiën Didier Reynders dinsdagmorgen laten weten.
“Naast de spaarders en het personeel van de bank vergeten we ook de belangen van de kleine aandeelhouder niet”, aldus Leterme. “Ook voor hen hebben we schikkingen getroffen.”
http://www.fd.nl/artikel/(...)ericht-fortis-hervatquote:"Wij zijn geen voorstander van te lang de handel stil te leggen", aldus de woordvoerder. Volgens de woordvoerder is alle benodigde informatie op het moment beschikbaar. "We zullen vanmiddag het persbericht van Fortis beoordelen en bekijken of er door de financiele dienstverlener op een degelijke manier naar de aandeelhouders wordt gecommuniceerd", zegt Lannoye. "Wanneer dat het geval is hervatten we de handel."
Er is natuurlijk niks op tegen om uit te zoeken of Fortisbestuurders zich bijvoorbeeld onverantwoord hebben gedragen. Als er onregelmatigheden worden gevonden dan is het natuurlijk niet meer dan terecht dat aandeelhouders een vergoeding krijgen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
Gelijk weer mensen die zich aanmelden voor sneue claimclubjes. Je hebt welbewust aandelen gekocht met kans op dikke winst en het risico op dik verlies. Helaas gaat het nu fout en dan gaan huilen om een schadevergoeding, sneu..
Dat zal uit de overgebleven boedel moeten komen die niet gek veel meer waard is. Dat gecombineerd met dik 2 miljard uitstaande aandelen. Zal niet veel van overblijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niks op tegen om uit te zoeken of Fortisbestuurders zich bijvoorbeeld onverantwoord hebben gedragen. Als er onregelmatigheden worden gevonden dan is het natuurlijk niet meer dan terecht dat aandeelhouders een vergoeding krijgen.
Gokken op een hoger rendement door in aandelen te stappen is gewoon risico nemen. Dat het risico nu nadelig uitpakte hoort ook gewoon bij het beleggen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:54 schreef kevin85 het volgende:
Ik wil best mijn verlies nemen als het op een normale eerlijke manier gaat.
Deze deals zijn echter op een misdadige manier tot stand gekomen en zijn, maar dat zal het een en ander nog uitwijzen, onrechtmatig.
Let wel:
Er zijn ook legio aandeelhouders, waaronder ook de brave huisvader, die ingestapt zijn toen het aandeel nog 25 euro waard was.
Dat zijn niet de speculanten die doelbewust risico's nemen om grote winsten te genereren, dat zijn mensen die op een relatief veilige manier hun geld wilden beleggen met een iets hoger winstpercentage dan de 3% die de bank je oplevert.
Meneer Lippens heeft nog zat op zijn bankrekening staan. Als blijkt dat er bijvoorbeeld dingen zijn gebeurd waarbij hij absoluut in had moeten grijpen (hij was tenslotte voorzitter van de RvC) dan kan hij bijvoorbeeld persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
Dat zal uit de overgebleven boedel moeten komen die niet gek veel meer waard is. Dat gecombineerd met dik 2 miljard uitstaande aandelen. Zal niet veel van overblijven.
Nee, hoor. De staat moet dat niet gaan afdekken.quote:En aandeelhouders lopen toch gewoon het risico dat het bedrijf waarin ze beleggen kapot gaat en ze daardoor verlies lijden? Of moet de staat dat ook allemaal af gaan dekken...
Mwah, dat valt nog te bezien, nu zijn de aandeelhouders berooft van het grootste deel van hun eigendom zonder dat ze inspraak hebben gehad in de verkoop op een AvA.quote:Ze mogen blij zijn dat er ingegrepen is anders waren hun aandelen helemaal niks meer waard geweest.
Waarom ben je niet consequent? Bij spaarders vind je het volkomen terecht dat hun tegoeden afgedekt worden. De spaarders hadden hun geld ook thuis kunnen houden, maar nee, zij moesten gokken op een hoger rendement.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:58 schreef du_ke het volgende:
Gokken op een hoger rendement door in aandelen te stappen is gewoon risico nemen. Dat het risico nu nadelig uitpakte hoort ook gewoon bij het beleggen.
schiet op met 2 miljard aandelenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Meneer Lippens heeft nog zat op zijn bankrekening staan. Als blijkt dat er bijvoorbeeld dingen zijn gebeurd waarbij hij absoluut in had moeten grijpen (hij was tenslotte voorzitter van de RvC) dan kan hij bijvoorbeeld persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
[..]
Niet alle aandeelhouders zullen zich natuurlijk inschrijven voor een claim. En aangezien Lippens' vermogen op 700 miljoen wordt geschat kan daar natuurlijk best 699,9 miljoen vandaan geplukt worden. Ik ben echt een voorstander van dit soort rechtszakenquote:
Waarom zou dat geld niet onder de noemer van gelijke behandeling onder alle aandeelhouders verdeeld moeten worden? Lijkt me erg scheef.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet alle aandeelhouders zullen zich natuurlijk inschrijven voor een claim. En aangezien Lippens' vermogen op 700 miljoen wordt geschat kan daar natuurlijk best 699,9 miljoen vandaan geplukt worden. Ik ben echt een voorstander van dit soort rechtszaken
Nee, bestuurders moeten gewoon niet zo'n rommel maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:11 schreef du_ke het volgende:
En ach dit soort rechtzaken is helpt ons land alleen maar meer richting een kansloze claimcultuur waar niemand wat mee opschiet.
Ach het blijft symboolpolitiek. Net als in de politiek waar de ambtenaren de politici voor een groot deel voorkauwen is dat ook bij de banken het geval ze doen voor een groot deel maar wat op een lager beslisniveau wordt voorgekauwd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, bestuurders moeten gewoon niet zo'n rommel maken.
Ik kwoot uit die actie:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:29 schreef Cheiron het volgende:
http://www.veb.net/beleggen/artikel.php?newsnr=5031&SID=35848386ab925af1243023aaf13bfbfd
Actie Vereniging Effectenbezitters..
Ik heb alleen geen aandelen Fortis meer.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:02 schreef kevin85 het volgende:
www.fortisactie.nl
Overkoepelende actie!
Registeren gaarne
Ja een bericht waaruit blijkt dat de beleggers hebben gegokt en verlorenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb alleen geen aandelen Fortis meer.Ik steun de actie wel van harte, ik hoop echt dat hier wat uit gaat komen.
Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:56 schreef Drasss het volgende:
Lachwekkend die actie... Lekker inschrijven omdat je fortis aandelen voor gem 6 hebt gekocht en nu maar klagen dat ze straks nog maar 60 cent waard zijn? Pff typisch nederlandse of eigenlijk amerikaanse cultuur. Bah bah echt om te kotsen.
Flikker toch op onwetende!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:56 schreef Drasss het volgende:
Lachwekkend die actie... Lekker inschrijven omdat je fortis aandelen voor gem 6 hebt gekocht en nu maar klagen dat ze straks nog maar 60 cent waard zijn? Pff typisch nederlandse of eigenlijk amerikaanse cultuur. Bah bah echt om te kotsen.
Nee het is te vergelijken met het kopen van een tweedehands auto van een louche dealer voor een zacht prijsje met garantie tot aan de voordeur en dan gaan huilen als na 2 maand blijkt dat de kilometerteller was teruggedraaid.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 08:58 schreef zatoichi het volgende:
Dat is niet het punt; normaal gesproken zou het inderdaad zo zijn dat als je op het verkeerde moment aandelen koopt en verliest, dan heb je pech. Daar zou ik mee kunnen leven. Nu is het zo dat ik aandelen Fortis heb gekocht die staan voor de verzekeringen, die vage beleggingen en Fortis bank Benelux; de hoofdmoot van de holding. Die zijn zonder aankondiging in een weekend waarin niet gehandelt kan worden zomaar weggekocht uit de holding en dat geld wat dat heeft opgeleverd is weer naar die bank in Frankrijk gegaan.
Vergelijk het met het kopen van een auto; je betaalt hem, en vervolgens wordt de motor de versnelling verkocht zonder dat jij daar tegemoedkoming voor krijgt. Daar ga je ook niet mee akkorrd. Dit is in principe hetzelfde.
Ik ga mij ook aanmelden voor de fortisactie. Op zich verlies ik waarschijnlijk op de lange termijn niet veel aan mijn aandelen, maar ik vind dit gewoon niet kloppen.
Totale onzin, er zijn zat mensen die Fortis aandelen aangeschaft hebben toen het nog een prima bedrijf was. Zeker veel Belgen zullen dat gedaan hebben. Zij zijn de mede-eigenaren van Fortis, zijn niet geraadpleegd bij de verkoop van hun bezit en hebben nu dus het volste recht op klagen (zo simpel is het gewoon). Nog veel meer dan de mensen die bij IceSave hun spaarcenten nu verliezen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:03 schreef du_ke het volgende:
Nee het is te vergelijken met het kopen van een tweedehands auto van een louche dealer voor een zacht prijsje met garantie tot aan de voordeur en dan gaan huilen als na 2 maand blijkt dat de kilometerteller was teruggedraaid.
Ben benieuwd wat men uit Fortis omhoog tovert.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:10 schreef Pony-Lover het volgende:
alle rotte zooi schijnt er ook nog in te zitten.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:54 schreef Cheiron het volgende:
Wohooo! Al bijna een week geen verlies geleden op Fortis. Meest stabiele aandeel dat ik heb
Je koopt een tweedehands auto ook alleen als die er van buiten mooi uitziet en op het eerste gezicht goed start en remt. Iedereen die z'n aandelen niet verkocht heeft toen bekend werd dat Fortis een groot deel van ABN voor veel te veel geld over wou nemen was gewoon dom.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Totale onzin, er zijn zat mensen die Fortis aandelen aangeschaft hebben toen het nog een prima bedrijf was. Zeker veel Belgen zullen dat gedaan hebben. Zij zijn de mede-eigenaren van Fortis, zijn niet geraadpleegd bij de verkoop van hun bezit en hebben nu dus het volste recht op klagen (zo simpel is het gewoon). Nog veel meer dan de mensen die bij IceSave hun spaarcenten nu verliezen.
Waarom mag ik geen commentaar hebben op mensen die gokken, verliezen en dan gaan huilen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef ChRoNiC het volgende:
du_ke en anderen, verwijder uzelf uit dit topic gaarne. Mijn dank.
Waarom zou je hier gaan reageren als je geen enkel idee hebt waar je over praat?
Omdat je hier alleen maar bent om te rellen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom mag ik geen commentaar hebben op mensen die gokken, verliezen en dan gaan huilen?
Dat ik wel een opleiding heb afgemaakt weet je nu?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:47 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Omdat je hier alleen maar bent om te rellen.
edit
a, milieukunde, technische planologie.. Ik weet genoeg![]()
Ja! Goed van je, drs. ing.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat ik wel een opleiding heb afgemaakt weet je nu?
Mooi
Ja, dat zei je idd:quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:45 schreef hoipim het volgende:
zou wouter misschien iets/een document hebben gevonden waarmee hij de belgen kon chanteren en zo fortis voor een prikkie kopen?
Misschien heeft fortis wel zeer belangrijke informatie achtergehouden, en heeft wouter gedreigd dit openbaar te maken, als fortis nederland niet werd verkocht.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:46 schreef hoipim het volgende:
zou wouter misschien iets/een document hebben gevonden waarmee hij de belgen kon chanteren en zo fortis voor een prikkie kopen?
Misschien heeft fortis wel zeer belangrijke informatie achtergehouden, en heeft wouter gedreigd dit openbaar te maken, als fortis nederland niet werd verkocht.
ik dacht ik herhaal mijn post maar eens, misschien is het dan afgelopen met het geruzie en kunnen we weer ontopic.quote:
Ik verwacht niet .. dat fortis onder de 1 eu zal zakken .. maar we zullen zienquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:12 schreef zatoichi het volgende:
Als je aandelen fortis hebt, is het misschien zelfs verstandig bij te kopen; al weet je het nooit. Voor hetzeflde geld blijkt de holding echt helemaal leeg te zijn, en als dat naar buiten komt, dan stort het helemaal in...
Gokken mag natuurlijk hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht niet .. dat fortis onder de 1 eu zal zakken .. maar we zullen zien
Wanneer het aandeel het oude Fortis zou vertegenwoordigen, en er zou een gerede kans zijn dat Fortis de kredietcrisis toch nog te boven komt, zou je aanschaf nog kunnen overwegen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:50 schreef Damzkieee het volgende:
Is het niet donders goedkoop instappen nu? (noobvraag hoor)
Of is het bedrijf sowieso waardeloos?
I hear you brother...! 16,86 p/squote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:09 schreef ChRoNiC het volgende:
Slagveld, aardig wat geld in rook op zien gaan met deze grap..
Die komen er dus nooit meer! Het wordt zo'n Baan/KPNQWest aandeel. Die lijden nog jarenlang een spookachtig bestaan op de beurs met een koers van enkele eurocenten. Verkopen, verkopen, verkopen het restant van de aandelen. Er zijn nu kansen genoeg op de beurs, jammer als je die mist!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja verwacht dat het nog wel verder gaat dalen; hou ze nog wel een tijdje vast; het geld heb ik niet nodig, en ik hoop gewoon op betere tijden over 5~10 jaar ()
Same here. Hoop nog steeds op compensatie richting de aandeelhouders. Blijf het belachelijk vinden dat je zomaar een deel van het bezit van de aandeelhouders kan onteigenen!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:09 schreef ChRoNiC het volgende:
Slagveld, aardig wat geld in rook op zien gaan met deze grap..
Tja, de vraag zal altijd blijven wat er gebeurd was wanneer er niet ingegrepen was, of pas veel te laat. Misschien was Fortis dan nóg minder waard geweest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:48 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Same here. Hoop nog steeds op compensatie richting de aandeelhouders. Blijf het belachelijk vinden dat je zomaar een deel van het bezit van de aandeelhouders kan onteigenen!
En misschien had de bank het wel overleeft, was ABN verkocht voor 10 Miljard en had de koers zich langzaam kunnen herstellen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, de vraag zal altijd blijven wat er gebeurd was wanneer er niet ingegrepen was, of pas veel te laat. Misschien was Fortis dan nóg minder waard geweest.
Mwah dan had ik het in ieder geval verkocht voor 5,50 en een euro winst per aandeel gehad...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, de vraag zal altijd blijven wat er gebeurd was wanneer er niet ingegrepen was, of pas veel te laat. Misschien was Fortis dan nóg minder waard geweest.
HERHALING:: HERHALING::quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die komen er dus nooit meer! Het wordt zo'n Baan/KPNQWest aandeel. Die lijden nog jarenlang een spookachtig bestaan op de beurs met een koers van enkele eurocenten. Verkopen, verkopen, verkopen het restant van de aandelen. Er zijn nu kansen genoeg op de beurs, jammer als je die mist!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |