abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62214968
Fortis zal morgen wel met een persbericht komen als ze er eindelijk uit zijn wat ze nu nog precies hebben. Dus dan kan een paar uur daarna de handel ook weer hervat worden. Ik zet overigens in op een openingskoers van EUR 2.80. Als ze in paniekverkopen tot EUR 2.00 of zo dalen dan wil ik ze nog wel oppikken. Op dat niveau is je downside wel erg beperkt geworden (volgens een luciferdoosje-berekening) Dan mag je dat stuk van de kredietportfeuille die in de holding komt nog eens voor meer dan 50% hebben afgeschreven.
Abre los ojos
pi_62216077
Ik denk dat je op 2 euro nog prima kunt bijkopen en winst kunt maken. Kan me niet voorstellen dat het op 2 euro blijft hangen.

Hebben jullie trouwens gezien dat je vandaag 100% winst had kunnen maken op het aandeel KPNQwest . Het steeg van 0,01 naar 0,02 . Mooie dingen vind ik dat, die pennystocks.
pi_62216882
Gelijk weer mensen die zich aanmelden voor sneue claimclubjes . Je hebt welbewust aandelen gekocht met kans op dikke winst en het risico op dik verlies. Helaas gaat het nu fout en dan gaan huilen om een schadevergoeding, sneu..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:51:45 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62217298
Nou, er moet natuurlijk wel volgens de spelregels, als in binnen de wet, gehandeld worden. Ook Ahold-beleggers hebben een schadeclaim gekregen.

Uiteindelijk schiet je er natuurlijk niks mee op, want dat hele gedoe met die schadeclaim snoept meer van de beurskoers af dan je uiteindelijk betaald krijgt, maar toch.
The End Times are wild
pi_62217345
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
Gelijk weer mensen die zich aanmelden voor sneue claimclubjes . Je hebt welbewust aandelen gekocht met kans op dikke winst en het risico op dik verlies. Helaas gaat het nu fout en dan gaan huilen om een schadevergoeding, sneu..
Er is natuurlijk niks op tegen om uit te zoeken of Fortisbestuurders zich bijvoorbeeld onverantwoord hebben gedragen. Als er onregelmatigheden worden gevonden dan is het natuurlijk niet meer dan terecht dat aandeelhouders een vergoeding krijgen.
pi_62217421
Ik wil best mijn verlies nemen als het op een normale eerlijke manier gaat.
Deze deals zijn echter op een misdadige manier tot stand gekomen en zijn, maar dat zal het een en ander nog uitwijzen, onrechtmatig.

Let wel:
Er zijn ook legio aandeelhouders, waaronder ook de brave huisvader, die ingestapt zijn toen het aandeel nog 25 euro waard was.
Dat zijn niet de speculanten die doelbewust risico's nemen om grote winsten te genereren, dat zijn mensen die op een relatief veilige manier hun geld wilden beleggen met een iets hoger winstpercentage dan de 3% die de bank je oplevert.
pi_62217453
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is natuurlijk niks op tegen om uit te zoeken of Fortisbestuurders zich bijvoorbeeld onverantwoord hebben gedragen. Als er onregelmatigheden worden gevonden dan is het natuurlijk niet meer dan terecht dat aandeelhouders een vergoeding krijgen.
Dat zal uit de overgebleven boedel moeten komen die niet gek veel meer waard is. Dat gecombineerd met dik 2 miljard uitstaande aandelen. Zal niet veel van overblijven.

En aandeelhouders lopen toch gewoon het risico dat het bedrijf waarin ze beleggen kapot gaat en ze daardoor verlies lijden? Of moet de staat dat ook allemaal af gaan dekken...

Ze mogen blij zijn dat er ingegrepen is anders waren hun aandelen helemaal niks meer waard geweest.
pi_62217531
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:54 schreef kevin85 het volgende:
Ik wil best mijn verlies nemen als het op een normale eerlijke manier gaat.
Deze deals zijn echter op een misdadige manier tot stand gekomen en zijn, maar dat zal het een en ander nog uitwijzen, onrechtmatig.

Let wel:
Er zijn ook legio aandeelhouders, waaronder ook de brave huisvader, die ingestapt zijn toen het aandeel nog 25 euro waard was.
Dat zijn niet de speculanten die doelbewust risico's nemen om grote winsten te genereren, dat zijn mensen die op een relatief veilige manier hun geld wilden beleggen met een iets hoger winstpercentage dan de 3% die de bank je oplevert.
Gokken op een hoger rendement door in aandelen te stappen is gewoon risico nemen. Dat het risico nu nadelig uitpakte hoort ook gewoon bij het beleggen.
Zo simpel is het, wat mij betreft proberen jullie die weggestuurde bestuurders hun bonus af te pakken maar qua opbrengsten zal dat niet aantikken.
pi_62217598
Waar blijft dat vertiefde persbericht, die gasten denken echt nu ze voor de staat werken dat ze om 16u naar huis mogen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62217638
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
Dat zal uit de overgebleven boedel moeten komen die niet gek veel meer waard is. Dat gecombineerd met dik 2 miljard uitstaande aandelen. Zal niet veel van overblijven.
Meneer Lippens heeft nog zat op zijn bankrekening staan. Als blijkt dat er bijvoorbeeld dingen zijn gebeurd waarbij hij absoluut in had moeten grijpen (hij was tenslotte voorzitter van de RvC) dan kan hij bijvoorbeeld persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
quote:
En aandeelhouders lopen toch gewoon het risico dat het bedrijf waarin ze beleggen kapot gaat en ze daardoor verlies lijden? Of moet de staat dat ook allemaal af gaan dekken...
Nee, hoor. De staat moet dat niet gaan afdekken.
quote:
Ze mogen blij zijn dat er ingegrepen is anders waren hun aandelen helemaal niks meer waard geweest.
Mwah, dat valt nog te bezien, nu zijn de aandeelhouders berooft van het grootste deel van hun eigendom zonder dat ze inspraak hebben gehad in de verkoop op een AvA.
pi_62217693
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:58 schreef du_ke het volgende:
Gokken op een hoger rendement door in aandelen te stappen is gewoon risico nemen. Dat het risico nu nadelig uitpakte hoort ook gewoon bij het beleggen.
Waarom ben je niet consequent? Bij spaarders vind je het volkomen terecht dat hun tegoeden afgedekt worden. De spaarders hadden hun geld ook thuis kunnen houden, maar nee, zij moesten gokken op een hoger rendement.
pi_62217755
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Meneer Lippens heeft nog zat op zijn bankrekening staan. Als blijkt dat er bijvoorbeeld dingen zijn gebeurd waarbij hij absoluut in had moeten grijpen (hij was tenslotte voorzitter van de RvC) dan kan hij bijvoorbeeld persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
[..]
schiet op met 2 miljard aandelen
pi_62217860
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:04 schreef du_ke het volgende:
schiet op met 2 miljard aandelen
Niet alle aandeelhouders zullen zich natuurlijk inschrijven voor een claim. En aangezien Lippens' vermogen op 700 miljoen wordt geschat kan daar natuurlijk best 699,9 miljoen vandaan geplukt worden. Ik ben echt een voorstander van dit soort rechtszaken
pi_62218003
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet alle aandeelhouders zullen zich natuurlijk inschrijven voor een claim. En aangezien Lippens' vermogen op 700 miljoen wordt geschat kan daar natuurlijk best 699,9 miljoen vandaan geplukt worden. Ik ben echt een voorstander van dit soort rechtszaken
Waarom zou dat geld niet onder de noemer van gelijke behandeling onder alle aandeelhouders verdeeld moeten worden? Lijkt me erg scheef.

En ach dit soort rechtzaken is helpt ons land alleen maar meer richting een kansloze claimcultuur waar niemand wat mee opschiet .
pi_62218514
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:11 schreef du_ke het volgende:
En ach dit soort rechtzaken is helpt ons land alleen maar meer richting een kansloze claimcultuur waar niemand wat mee opschiet .
Nee, bestuurders moeten gewoon niet zo'n rommel maken.
pi_62218624
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, bestuurders moeten gewoon niet zo'n rommel maken.
Ach het blijft symboolpolitiek. Net als in de politiek waar de ambtenaren de politici voor een groot deel voorkauwen is dat ook bij de banken het geval ze doen voor een groot deel maar wat op een lager beslisniveau wordt voorgekauwd.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:29:44 #137
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62246240
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:37:54 #138
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_62246537
quote:
Ik kwoot uit die actie:

De VEB is van mening dat door Fortis en de verschillende overheden ook een andere constructie opgetuigd had kunnen worden. Een constructie waarbij spaartegoeden werden veiliggesteld maar waarbij tegelijkertijd ook aandeelhouders hadden kunnen blijven deelnemen in de Nederlandse en Belgische activiteiten, zodat zij de kans behielden op termijn hun investering weer te zien herstellen.

Is volgens mij niet juridisch haalbaar.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:41:56 #139
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62246698
Waarom niet?
pi_62249181
www.fortisactie.nl

Overkoepelende actie!
Registeren gaarne
pi_62249584
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:02 schreef kevin85 het volgende:
www.fortisactie.nl

Overkoepelende actie!
Registeren gaarne
Ik heb alleen geen aandelen Fortis meer. Ik steun de actie wel van harte, ik hoop echt dat hier wat uit gaat komen.
pi_62251837
Lachwekkend die actie... Lekker inschrijven omdat je fortis aandelen voor gem 6 hebt gekocht en nu maar klagen dat ze straks nog maar 60 cent waard zijn? Pff typisch nederlandse of eigenlijk amerikaanse cultuur. Bah bah echt om te kotsen.
pi_62252244
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb alleen geen aandelen Fortis meer. Ik steun de actie wel van harte, ik hoop echt dat hier wat uit gaat komen.
Ja een bericht waaruit blijkt dat de beleggers hebben gegokt en verloren . Iedereen die zoveel geld wil betalen voor een bedrijf dat veel en veel te veel geld heeft uitgegeven om ABN amro over te nemen verdient niet beter.
pi_62252467
Dat is niet het punt; normaal gesproken zou het inderdaad zo zijn dat als je op het verkeerde moment aandelen koopt en verliest, dan heb je pech. Daar zou ik mee kunnen leven. Nu is het zo dat ik aandelen Fortis heb gekocht die staan voor de verzekeringen, die vage beleggingen en Fortis bank Benelux; de hoofdmoot van de holding. Die zijn zonder aankondiging in een weekend waarin niet gehandelt kan worden zomaar weggekocht uit de holding en dat geld wat dat heeft opgeleverd is weer naar die bank in Frankrijk gegaan.

Vergelijk het met het kopen van een auto; je betaalt hem, en vervolgens wordt de motor de versnelling verkocht zonder dat jij daar tegemoedkoming voor krijgt. Daar ga je ook niet mee akkorrd. Dit is in principe hetzelfde.

Ik ga mij ook aanmelden voor de fortisactie. Op zich verlies ik waarschijnlijk op de lange termijn niet veel aan mijn aandelen, maar ik vind dit gewoon niet kloppen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:37:08 #145
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62253252
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:56 schreef Drasss het volgende:
Lachwekkend die actie... Lekker inschrijven omdat je fortis aandelen voor gem 6 hebt gekocht en nu maar klagen dat ze straks nog maar 60 cent waard zijn? Pff typisch nederlandse of eigenlijk amerikaanse cultuur. Bah bah echt om te kotsen.
Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond..
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:23:27 #146
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62256869
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:56 schreef Drasss het volgende:
Flikker toch op onwetende!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62256901
met al die verschillende acties weet je toch niet meer waar je je bij moet aanmelden...
pi_62265521
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:58 schreef zatoichi het volgende:
Dat is niet het punt; normaal gesproken zou het inderdaad zo zijn dat als je op het verkeerde moment aandelen koopt en verliest, dan heb je pech. Daar zou ik mee kunnen leven. Nu is het zo dat ik aandelen Fortis heb gekocht die staan voor de verzekeringen, die vage beleggingen en Fortis bank Benelux; de hoofdmoot van de holding. Die zijn zonder aankondiging in een weekend waarin niet gehandelt kan worden zomaar weggekocht uit de holding en dat geld wat dat heeft opgeleverd is weer naar die bank in Frankrijk gegaan.

Vergelijk het met het kopen van een auto; je betaalt hem, en vervolgens wordt de motor de versnelling verkocht zonder dat jij daar tegemoedkoming voor krijgt. Daar ga je ook niet mee akkorrd. Dit is in principe hetzelfde.

Ik ga mij ook aanmelden voor de fortisactie. Op zich verlies ik waarschijnlijk op de lange termijn niet veel aan mijn aandelen, maar ik vind dit gewoon niet kloppen.
Nee het is te vergelijken met het kopen van een tweedehands auto van een louche dealer voor een zacht prijsje met garantie tot aan de voordeur en dan gaan huilen als na 2 maand blijkt dat de kilometerteller was teruggedraaid.
pi_62265778
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:03 schreef du_ke het volgende:
Nee het is te vergelijken met het kopen van een tweedehands auto van een louche dealer voor een zacht prijsje met garantie tot aan de voordeur en dan gaan huilen als na 2 maand blijkt dat de kilometerteller was teruggedraaid.
Totale onzin, er zijn zat mensen die Fortis aandelen aangeschaft hebben toen het nog een prima bedrijf was. Zeker veel Belgen zullen dat gedaan hebben. Zij zijn de mede-eigenaren van Fortis, zijn niet geraadpleegd bij de verkoop van hun bezit en hebben nu dus het volste recht op klagen (zo simpel is het gewoon). Nog veel meer dan de mensen die bij IceSave hun spaarcenten nu verliezen.
pi_62265886
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:10 schreef Pony-Lover het volgende:
alle rotte zooi schijnt er ook nog in te zitten.
Ben benieuwd wat men uit Fortis omhoog tovert.

Als handel plat wordt gelegd in een aandel, heeft het vaak de reden dat men iets onverwachts gevonden heeft in de administratie:

bijvoorbeeld: een grote beerput van zeg, 16 cijfers voor de komma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')