abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62161526
Deel 1: Het grote scheidsrechterdwalingentopic (Eredivisie) #1.
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:00 schreef Fides het volgende:
Eigenlijk zouden we een moeten aanVINKen (huhuhu) hoeveel fouten de scheidsrechters maken per wedstrijd/seizoen:
Iets van
[Naam scheidsrechter] - [aantal wedstrijden gefloten]
onterecht afgekeurde goals: #
onterecht toegekende goals: #
onterecht gegeven penalties: #
penalties over het hoofd gezien:#
onterechte kaarten: #
onterecht gefloten voor buitenspel, wat zou leiden tot doelkans: #
etc.
dat zouden wij niet moeten doen, maar de KNVB
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:11:01 #2
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62161718
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:03 schreef ruud_fr het volgende:
Deel 1: Het grote scheidsrechterdwalingentopic (Eredivisie) #1.
[..]

dat zouden wij niet moeten doen, maar de KNVB
Jezus, kortzichtigheid troef...

Juist de prestaties van het scheidsrechterskorps wordt goed tegen het licht gehouden hoor.
pi_62161906
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:11 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Jezus, kortzichtigheid troef...

Juist de prestaties van het scheidsrechterskorps wordt goed tegen het licht gehouden hoor.
Vind je?
Waarom liet dan bijvoorbeeld de NOS niet de blunder van de grensrechter/scheidsrechter zien tijdens SCH-Ajax?

Toch vond ik de grootste blunder het feit dat Wegereef niet ziet dat Andersson wel heel overduidelijk over zijn tegenstander klimt om te koppen en zo de 1-0 scoort.

(Kan alleen over die wedstrijd en de wedstrijd SCH-Ajax oordelen, de rest niet gezien)
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:19:01 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_62161936
van Hulten was vandaag ook weer dramatisch, hij floot de wedstrijd netjes dood en durfde van Dijk geen 2de geel te geven in Utrecht.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_62162439
Er waren vandaag in de eerste helft bij SCH-Ajax ook een aantal momenten waarop een 2e gele kaart niet werd gegeven...
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 oktober 2008 @ 23:55:19 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62162621
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:46 schreef dndiek het volgende:
Er waren vandaag in de eerste helft bij SCH-Ajax ook een aantal momenten waarop een 2e gele kaart niet werd gegeven...
vd Wiel (eerste helft)
Vertonghen
Grindheim
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62162775
Ik vraag me altijd af wie van de mensen die zo hard shcreeuwen over de arbitrage (hier, maar ook de profs zelf) zelf wel eens een wdstrijdje hebben gefloten.
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:13:44 #8
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_62162975
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef xTomer het volgende:
Ik vraag me altijd af wie van de mensen die zo hard shcreeuwen over de arbitrage (hier, maar ook de profs zelf) zelf wel eens een wdstrijdje hebben gefloten.
Ik denk ook niet dat iemand hier beweert het beter te kunnen, maar van de scheidsrechters in de hoogste competitie van Nederland mag je een stuk hoger niveau verwachten.
pi_62163163
Vink was vooral triest dat hij eerst een vrije trap wilde geven en toen anderhalve seconde later toch maar dacht dat een pingel beter was.

Lekkere scheids ben je dan.
pi_62163288
Dat een scheidsrechter niet alles ziet, is nog te begrijpen en goed te praten. Erger wordt het wanneer scheidsrechters dingen wél goed zien, maar de overtreders anders bestraffen.

In de wedstrijd Heerenveen-Ajax kreeg Ajax een penalty. De speler van Heerenveen die de overtreding maakte (volgens mij Grindheim) werd daarvoor niet bestraft. Als het Grindheim was, zou dat zijn tweede gele kaart hebben betekend.

Even later krijgt Heerenveen een penalty, in een vrijwel identieke situatie. Vink bestraft de Ajacied Van der Wiel met zijn tweede gele kaart, dus rood. Een scheidsrechter die dit doet, fluit simpelweg niet onpartijdig.
pi_62163422
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
Dat een scheidsrechter niet alles ziet, is nog te begrijpen en goed te praten. Erger wordt het wanneer scheidsrechters dingen wél goed zien, maar de overtreders anders bestraffen.

In de wedstrijd Heerenveen-Ajax kreeg Ajax een penalty. De speler van Heerenveen die de overtreding maakte (volgens mij Grindheim) werd daarvoor niet bestraft. Als het Grindheim was, zou dat zijn tweede gele kaart hebben betekend.

Even later krijgt Heerenveen een penalty, in een vrijwel identieke situatie. Vink bestraft de Ajacied Van der Wiel met zijn tweede gele kaart, dus rood. Een scheidsrechter die dit doet, fluit simpelweg niet onpartijdig.
Als je een goede scheidsrechter bent voel je aan dat rood geven daar totaal niet nodig is en laat je hem staan.

Vd Wiel zette een sliding in voor de bal maar die gast van hun tikte de bal net 1 miliseconder eerder voorbij hem(zo heb ik het gezien).

Maar Vink is nooit consequent geweest met kaarten geven, hij geeft ze wanneer hem het goed uitkomt, dat heb ik in genoeg wedstrijden gezien en niet alleen duels waarin Ajax speelde.
pi_62163878
quote:
zeker, de F'jes en E'tjes
ben helemaal verrot gescholden
pi_62165550
Ik lees hier weer mee
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62165660
quote:
Ik roep ook wat af over de voetballers van Ajax, dat kan ik ook niet beter (alhoewel...). Dat mag toch?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Official ESF Kreviewer maandag 6 oktober 2008 @ 09:34:43 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62165762
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:28 schreef Suijk het volgende:
Ik roep ook wat af over de voetballers van Ajax, dat kan ik ook niet beter (alhoewel...). Dat mag toch?
Ik ben nooit minister van financiën geweest, toch beb ik best kritiek op het beleid.

Bij Utrecht-Twente heb ik me zelfs in de samenvatting nog zitten ergeren aan de scheids.
pi_62169670
Ja het is me week in week uit wat, met de mannen in het zwart!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:21:09 #17
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62171292
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Vind je?
Waarom liet dan bijvoorbeeld de NOS niet de blunder van de grensrechter/scheidsrechter zien tijdens SCH-Ajax?

Toch vond ik de grootste blunder het feit dat Wegereef niet ziet dat Andersson wel heel overduidelijk over zijn tegenstander klimt om te koppen en zo de 1-0 scoort.

(Kan alleen over die wedstrijd en de wedstrijd SCH-Ajax oordelen, de rest niet gezien)
Het gaat er natuurlijk niet om of de NOS 'blunders' al dan wel of niet laat zien.
Er werd gesteld dat de KNVB eens de prestaties van scheidsrechters bij moesten gaan houden, omdat dit nog niet gedaan werd. Dat is natuurlijk onzin. Er worden juist hele zware eisen gesteld aan scheidsrechters. Echt elke beslissing van een scheidsrechter wordt doorgenomen met de desbetreffende rapporteur.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:22:41 #18
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62171327
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:13 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat iemand hier beweert het beter te kunnen, maar van de scheidsrechters in de hoogste competitie van Nederland mag je een stuk hoger niveau verwachten.
Mag ik vragen wat dit 'hoge niveau' volgens jou inhoud dan?

maandag 6 oktober 2008 @ 13:25:06 #19
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62171395
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:43 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

zeker, de F'jes en E'tjes
ben helemaal verrot gescholden
Haha.
Fluit dan minstens een B of A jeugd. Dan heb je pas te maken met tegenstand. (Pubers, ouders, begeleiders)
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:25:37 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62171409
Hoewel Ajax een 10-0 pak rammel en een echt pak rammel dubbel en dwars verdiend heeft, is het toch knap dat Vink Heerenveen een onterechte penalty geeft en even daarvoor een reglementaire goal van Ajax afkeurt.

Wellicht kunnen we hem voortaan gewoon de uitslag in laten vullen op het wedstrijdformulier, scheelt iedereen een hoop tijd en moeite.

Wat een aanfluiting...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:28:23 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62171493
quote:
Dat is ook echt relevant

Fouten maken is 1 ding, maar nog veel erger is het dat zo'n lul vervolgens glashard vol blijft houden het goed te hebben gezien.

Geen enkele zelfkritiek, niks.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62171518
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:25 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Haha.
Fluit dan minstens een B of A jeugd. Dan heb je pas te maken met tegenstand. (Pubers, ouders, begeleiders)
die kleintjes vind ik veel leuker, heb ook niet de ambitie om arbiter te worden (gelukkig niet )
pi_62171572
Hadden we maar 1 goede scheidsrechter, dan had kon je daar tenminste naar uitkijken. "... fluit? Mooi zo, dan kan het daar niet aan liggen".

Maar helaas...
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:36:05 #24
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62171713
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:29 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

die kleintjes vind ik veel leuker, heb ook niet de ambitie om arbiter te worden (gelukkig niet )
Leuker, dat zeker. Nog niet het hele gedoe van moeilijk doende toeschouwers, begeleiders of spelers zelf. Regels zijn er ook bijna niet, met goed ingooien heb je het wel weer gehad.

Nee, zonder gekkigheid... Scheidsrechteren is best leuk hoor. Ik denk dat je het onderschat, zowel hoe moeilijk het is als hoe leuk het is.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:50:03 #25
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_62172117
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:22 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat dit 'hoge niveau' volgens jou inhoud dan?

Ik verwacht niet dat scheidsrechters foutloze wedstrijden fluiten want dat kan gewoon niet. En over een verkeerd gegeven vrije trap op het middenveld zal ik hier ook echt niet komen huilen.
Het probleem is alleen dat er veel te veel cruciale fouten gemaakt worden en dat er niet consequent opgetreden wordt. Een goal wordt afgekeurd terwijl de bal niet achter is geweest, eerder wordt een penalty niet gegeven omdat het een hoop 'duw-en-trek-werk' was en later wordt beweert dat meneer het niet had gezien. Aan de andere kant wordt 'ie dan wel gegeven.
Gister krijgt van der Wiel wel zijn 2e geel, aan de andere kant gebeurt dat bij het veroorzaken van een penalty weer niet. Allemaal situaties waarmee je een wedstrijd beïnvloedt. Het is dat we gister door onszelf nooit een kans hebben gehad om te winnen, maar anders verlies je weer punten door de scheids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')