Veel, heb veel in Bedum eo gewerkt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:22 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel 'grefo's' ken jij persoonlijk?
mss, heb echter genoeg slechte ervaringen gehad, wrs juist de verkeerden getroffenquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:23 schreef afcajos het volgende:
[..]
Is inderdaad een beetje kortzichtig van je het_hupt, één van mijn beste vrienden is GereformeerdAl zijn ze daar niet echt super streng. Vaak genoeg gaat hij vanuit de kerk door naar de kroeg om voetbal te kijken
Hij heeft ook nog nooit geprobeerd om mij te overtuigen van zijn geloof ofzoquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:26 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mss, heb echter genoeg slechte ervaringen gehad, wrs juist de verkeerden getroffen
Dan is het mij een raadsel waar je kinderlijke beeld van gereformeerden vandaan komt. Natuurlijk zijn er hypocrieten en debielen, maar waar niet? 90% van het gereformeerde volksdeel is normaal. Grefo's kutvolk roepen is gewoon je eigen achterlijkheid tentoonspreiden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:25 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Veel, heb veel in Bedum eo gewerkt.
mijn dank is weer grootquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:28 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan is het mij een raadsel waar je kinderlijke beeld van gereformeerden vandaan komt. Natuurlijk zijn er hypocrieten en debielen, maar waar niet? 90% van het gereformeerde volksdeel is normaal. Grefo's kutvolk roepen is gewoon je eigen achterlijkheid tentoonspreiden.
tuurlijk zijn goeden tussen, ik denk zelfs mss het overgroot gedeelte, maar ik heb er best wel vreselijke ervaringen mee.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:27 schreef afcajos het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog nooit geprobeerd om mij te overtuigen van zijn geloof ofzoEigenlijk is hij precies zoals ik ben, behalve dat hij niet vloekt en zondag naar de kerk gaat.
Hij playt de chicks ook bij het leven!
Gast, wtfquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Heb ik het nog niet eens over loon te laat, of geheel niet betalen
Anders generaliseer je ff. Wat ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:12 schreef Ladidadida het volgende:
Gereformeerden zijn de engste gelovigen die er zijn..
Ik bedoelde vrijgemaaktenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:21 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Anders generaliseer je ff. Wat ben jij eigenlijk?
Dan generaliseer je nog steeds.quote:
zelfde geldt voor mij, niks aan toe te voegenquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:59 schreef Monotomo het volgende:
Ben zelf van huis uit licht gereformeerd, heb niet op een reformatorische school gezeten.
Persoonlijk denk ik dat de TS erg overdrijft. Refo is bijna een lifestyle. Mensen kennen elkaar allemaal en dat schept een band. Werken door je bij familie of kennissen en klanten zíjn je familie of kenissen. Tuurlijk heb je vreselijk streng gelovigen, die echt geen tv hebben, geen internet en hun kinderen niet laten inenten. So what? Wie ben jij om daar over te oordelen, je hebt er toch geen last van?
De meeste 'refo's' zijn gewoon 'refo's met broek en tv'.![]()
Als je door mensen op straat wordt aangesproken over het geloof, zullen dat geen 'refo's zijn. Eerder evangelisten of zelfs mormonen. Ook een beetje jammer om elke christen maar per definitie 'refo' te noemen. Terwijl het maar één van de zoveel stromen is.
Tot zover.
Jammer dat je de plank een beetje mis slaat. Gerefomeerden bestaan niet meer. Zijn opgegaan in de Protestante Kerk Nederland en zijn doorgaans erg liberaal.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:58 schreef Brulbuffel het volgende:
Hyves is al erg genoeg maar waar ik me het meest aan irriteer zijn die profieltjes van die gereformeerde boontjes die een profiel foto hebben waar ze bijvoorbeeld met een schattig honger negertje op staan.
En dan onder passies zetten: voor God leven! want Hij komt spoedig terug: 'Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn'. Matteus 24: 27 > be prepared!!
En als held hebben:: Jezus, de betrouwbare Getuige, de Eerstgeborene van de doden, de Heerser over de vorsten van de aarde. Hij die ons liefheeft en ons van onze zonden heeft bevrijd door Zijn bloed. Openbaring 1: 5
Dan vraag ik me echt af of die mensen het nog wel allemaal op een rijtje hebben. Er wordt wel zo gezeurd op de Islam in Nederland, maar die gereformeerden zijn misschien nog wel een graatje erger.
Op de gereformeerde scholen worden die keuters gewoon zo geïndoctrineerd dat ze de rest van hun leven dit soort onzin uitkramen.
Best zorgwekkend eigenlijk.
Ik zie dat je er verstand van hebt!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:29 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Jammer dat je de plank een beetje mis slaat. Gerefomeerden bestaan niet meer. Zijn opgegaan in de Protestante Kerk Nederland en zijn doorgaans erg liberaal.
Ik denk dat je doelt op de wat meer evangeliserende genootschappen die idd dit soort teksten opruien.
De Gereformeerde Gemeente bestaat nog gewoon. Waar je de stelling dat de gereformeerden zijn opgegaan in de PKN vandaan haalt, is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:29 schreef SevenWonders het volgende:
Jammer dat je de plank een beetje mis slaat. Gerefomeerden bestaan niet meer. Zijn opgegaan in de Protestante Kerk Nederland en zijn doorgaans erg liberaal.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De Gereformeerde Gemeente bestaat nog gewoon. Waar je de stelling dat de gereformeerden zijn opgegaan in de PKN vandaan haalt, is mij een raadsel.
Over het algemeen wordt met 'gereformeerden' niet zozeer leden van de GerGem aangeduid, maar eerder het 'zware' deel van Nederland, de 'zwartekousen' en orthodoxen. Dit is niet louter een kerkelijke stroming binnen het protestantisme, maar ook een culturele stroming met eigen kleding (College Style), taalgebruik en tradities.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:28 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik bedoelde vrijgemaakten
Ik ben niksIk kerk niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |