quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb de serie vanaf het begin af aan gezien zoals de makers het naar mijn idee bedoeld hebben: als een real action comic. Dat zie je aan de shots, de aankleding, de titelkaarten en ook inderdaad de verhaallijnen die heel erg in elkaar verweven raken en erg comic-achtig aandoe. Dat de werkelijkheid en rationaliteit daar een beetje geweld mee wordt aangedaan - och, dat kan ik wel hebben.
Je moest eens weten wat voor wazige plotkronkels er in comics af en toe verschijnen bij het komen van nieuwe schrijvers e.d. Die vliegen alle kanten op qua krachten, carrieres, familieleden etc. GTST is er niks bij!quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb de serie vanaf het begin af aan gezien zoals de makers het naar mijn idee bedoeld hebben: als een real action comic. Dat zie je aan de shots, de aankleding, de titelkaarten en ook inderdaad de verhaallijnen die heel erg in elkaar verweven raken en erg comic-achtig aandoe. Dat de werkelijkheid en rationaliteit daar een beetje geweld mee wordt aangedaan - och, dat kan ik wel hebben.
Superhelden zijn uiteindelijk ook nog maar gewoon mensen. En mensen reageren nou eenmaal irrationeel.quote:Maar dan nog: de Heroes reageren niet eens zo heel erg dom of irrationeel. Ze blijken ineens over superkrachten te beschikken! Ik zou me doodschrikken en me echt geen raad weten. Bovendien zie je dat de meeste karakters zo hun eigen ideeën hebben over hoe ze de wereld moeten redden en ook denken dat hun manier de beste is. Heel menselijk lijkt me. Hetzelfde gebeurde bij Mohinder, denk ik. Hij deed het uit nobele overwegingen, maar ziet nu pas dat het gigantisch fout gaat.
Ja precies. Daar is Rogue ook god weet hoeveel keer familie van een ander geweest. Om nog maar te zwijgeen over Nightcrawler en de hele Jean Grey & Cyclops bloedlijn al dan niet uit alternatieve toekomsten en universumpjes en tijdlijnen en zo.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:02 schreef MadGuy het volgende:
Inderdaad, ik kan het juist hebben omdat comics doorgaans de meest waanzinnige plotkronkels en wendingen hebben. Zo zie ik de serie.
Ik ben benieuwd!quote:Wat wel een gevaar is, is dat je het van een real action serie wat minder pikt dan van een comic. Ik heb dat nu bijvoorbeeld met dat Linderman-verhaallijntje. Met het oog op de preview van de aflevering van vanavond. We zullen zien!
Misschien dat jij zo rationeel bent, maar ik kan me genoeg mensen voorstellen eigenlijk die zoiets op zichzelf zouden uitproberen. Eigenlijk hoef je hier alleen maar het UVT topic door te nemenquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat hij niet geod heeft gedaan? WAT HIJ NIET GOED HEEFT GEDAAN???? Man, het eerste dat een wetenschapper leert is dat je NOOIT OP JEZELF moet EXPERIMENTEREN.
Dat is t probleem bij Heroes. Ze zijn allemaal zo enorm dom. Mohinder is een wetenschapper en wil de mensheid danwel mensen met abilityes helpen. En wat doet hij ineens in t derde seizoen? Iets op zichzelf testen. Niet eerst op ratten of apen, nee, meteen de volle spuit in zn arm.
Mede door die domme acties die kant nog wal raken is Heroes een flutserie aan t worden.
Ik zal 'm eens aanzetten in de hoop dat ik 'm vanavond dan kan kijkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:52 schreef Breuls het volgende:
3x05 is cool. Paar keer met mijn bek open gezeten, maar er wordt weer genoeg beantwoord en gevraagd.
Een spin.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef LasTeR het volgende:
Ben nu aan het kijken, wat ís Suresh eigenlijk?
Joh vooral toen Hiro, Ando doodstak en toen ik erachter kwam dat Matt's dad was achter die Linderman visioenen. En natuulijk het einde met pa Petrelli..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:52 schreef Breuls het volgende:
3x05 is cool. Paar keer met mijn bek open gezeten, maar er wordt weer genoeg beantwoord en gevraagd.
Ja, daar verbaas ik me nog wel een paar dagen over.quote:
Uhuh. Ik vond het wel een goede verklaring: hij is gewoon echt dood, klaar. Geen lastige verklaringen; hij is gewoon fake. Blijft alleen de vraag van Nathans genezing over.quote:en toen ik erachter kwam dat Matt's dad was achter die Linderman visioenen.
Ja. Leuk idee dat hij (blijkbaar?) de man achter Pinehearst is.quote:En natuulijk het einde met pa Petrelli..
Claire is een nieuwe kant van het verhaal aan het ontdekken, en da's wel interessant.quote:Vind wel dat Claire steeds meer irritant aan het worden is en die puppet master is creeepy
Hiro zal wel even met zijn ogen knipperen en Ando leeft weer, net als hij opeens Adam terug in z'n doodskist stopt. Echte timemanipulation.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:49 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Joh vooral toen Hiro, Ando doodstak en toen ik erachter kwam dat Matt's dad was achter die Linderman visioenen. En natuulijk het einde met pa Petrelli..
Vind wel dat Claire steeds meer irritant aan het worden is en die puppet master is creeepy
Snap ik, mijn reactie is niet helemaal lekker opgesteld zie ik nu.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:17 schreef Breuls het volgende:
De puppet master is die gast die met Meredith zat te lunchen. Hij had haar fysiek onder controle.
Ik ontbijt nooit. Wekker gaat om kwart voor 7. Die doe ik uit en val weer in slaap. Dan gaat om kwart voor 8 opnieuw een wekker, dan ga ik eruit , douchen en dan moet ik om 8 uur weg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:37 schreef Breuls het volgende:
Dat zei je vorige week ook. Al overwogen gewoon iets eerder op te staan?
Ik kijk 'm bij het ontbijt. Downloaden en unrarren doe ik tussen het snoozen door (oftewel terwijl ik intussen doorslaap).
Ja, volgens mij komen daar die draden ook uitquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:32 schreef RaymanNL het volgende:
Goede aflevering weer. Er zijn weer is een paar leuke characters geintroduceerd. En Mohinder is dus Spider man![]()
Heeft tie daarom zo'n vreemde rug?
Als je Ando bedoeld... ik denk niet dat die dood is c.q. dood blijft. Is toch de side kick van Hiro en een main character.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:00 schreef Itisbanging het volgende:
En ook fijn dat er eindelijk afscheid is genomen van een character!
De laatste vraag in BB:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:08 schreef Breuls het volgende:
Eerst kijken, dan lezen:
› Behind The Eclipse (hoewel, geen spoilers voor 3x05)
› Beaming Beeman
Goed planquote:“Could Linderman have been right all along? It appears that every time the heroes ‘save’ the future, a worse one arises. First we had several million dead in New York, then we had several billion dead due to the Shanti Virus, and now it appears as though the entire planet is destined to blow up. Should everyone have just left well enough alone and let Peter destroy New York?”
Yes. Linderman was right. Put it on t-shirts!
Het zou wel een mooi einde zijn van het allerlaatste seizoen heroes, waarbij heel de wereld in een klap wordt vernietigdquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:09 schreef WheeleE het volgende:
[..]
De laatste vraag in BB:
[..]
Goed plan![]()
Even een offtopic omdat ik pas net de hand kon leggen op de laatste DVD van S4. Wat een geweldige aflevering was die laatste zegquote:Op zondag 28 september 2008 21:13 schreef SunChaser het volgende:
House MD heeft allemaal sterke seizoenen, einde van deel 4 was echt geweldig.
De Haitian heeft m ooit gekust!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:00 schreef RSH11 het volgende:
Is hier al besproken waarom Adam geen baard en/of langer haar heeft gekregen?
Waarom gaat die coole future hiro niet terug naar t moment dat HiroPast de kluis wil opendoen om HiroPast zo'n pak slaag te geven dat HiroPresent t nog voelt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:17 schreef Risce het volgende:
Ando is natuurlijk alleen overhoop gestoken, zodat Hiro in vertrouwen wordt genomen wie de formule heeft etc en dan weer terug in de tijd.
Deze aflevering demonstreerde bij uitstek waarom Heroes imho tegenwoordig faalt en niet meer de serie van 2 seizoenen geleden is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:17 schreef Risce het volgende:
Zie je nou wel! Iedereen die van zijn geloof afgevallen was: hoe vonden jullie deze aflevering!
Dat niet alleen. Je moest eens weten hoe gek en verknipt je raakt als je dat steeds moet doen om je fouten te herstellen? Zoals de makers zeggen: Peter maakt beslissingen uit emotie, zoals iedereen zou doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef Breuls het volgende:
Weet je hoe oervervelend een verhaal wordt als de karakters steeds teruggaan om zichzelf te voorkomen problemen te veroorzaken? Dan kun je de tent wel opdoeken.
Mee eens. Maar ik bedoel meer dat future hiro in seizoen 1 present hiro bezocht wegens wereldbedreigende zaken en nu niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef Breuls het volgende:
Weet je hoe oervervelend een verhaal wordt als de karakters steeds teruggaan om zichzelf te voorkomen problemen te veroorzaken? Dan kun je de tent wel opdoeken.
Symert, als je ooit niet had gezegd dat je How I Met Your Mother een baggerserie vond was ik je nu in de armen gevallenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef Symer het volgende:
[..]
Deze aflevering demonstreerde bij uitstek waarom Heroes imho tegenwoordig faalt en niet meer de serie van 2 seizoenen geleden is.
Eerst wil ik zeggen dat ik me goed voor kan stellen dat anderen de serie nog tof vinden, blijf vooral kijken. De grotere verhaallijnen zijn namelijk wél aardig. Een vereiste voor mij is echter dat ik me makkelijk kan identificeren met 1 of meerdere personages, maar niet iedereen heeft in dat opzicht dezelfde (vrij hoge) eisen natuurlijk.
Deze aflevering was de druppel, ik stop met kijken. De personages zijn te ongeloofwaardig geworden. Bij alles wat ze doen schiet ik in de lach, zelfs als ze voor de zoveelste keer weer doodgaan. Volgende week lopen ze toch weer rond. En zo niet, ook prima. Er is niet 1 personage bij waar ik rouwig om zou zijn als die uit de serie geschreven zou worden.
Ik wilde Heroes een eerlijke 2e kans geven, dus was ik van plan om minimaal 5 afleveringen te kijken. Dat heb ik bij deze gedaan en ik concludeer dat het erg onwaarschijnlijk is dat ik Heroes nog weer zo tof ga vinden als tijdens seizoen 1.
Heidi? Neeeeeeeen, totaal niet. Die is weggeserveerd door Angela in het tweede seizoen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:58 schreef SunChaser het volgende:
War is Nathans vrouw eigenlijk? Die kon toch ook een en ander?
Hmm ik dacht dus aan Peter..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:57 schreef Breuls het volgende:
Uhuh. Ik vond het wel een goede verklaring: hij is gewoon echt dood, klaar. Geen lastige verklaringen; hij is gewoon fake. Blijft alleen de vraag van Nathans genezing over.
Daar heb ik maar 1 aflevering van gezien dus of het een baggerserie is zou ik niet kunnen beoordelen, slechter dan Will & Grace kan het sowieso niet zijn. Maar Mo en Merkie zijn er zo heerlijk makkelijk mee op de kast te jagenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:00 schreef Jivis het volgende:
[..]
Symert, als je ooit niet had gezegd dat je How I Met Your Mother een baggerserie vond was ik je nu in de armen gevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |