abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62156654
Goed. Nieuwe poging, nieuwe kansen.

Er moet gewoon een inhoudelijk topic over de derde van de 3 religies die het meeste invloed in het Westen hebben uitgevoerd kunnen bestaan.

De aanleiding voor dit topic vormt een door de overactieve modjes verwijderd topic "Ziekelijk Jodendom" van topicstarter Neusje.

Hij kwam met een reeks Talmoed-citaten op de proppen en verklaarde het Jodendom voor "ziekelijk".

Vraagstelling: wat vindt men hier van het jodendom?

Rrrrrroept u maar!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62156714
Hoort dit topic niet in WFL?
pi_62156756
Die talmoed-citaten zijn vals en zijn veelal te vinden op neonazistische sites.
pi_62156809
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:52 schreef schatje het volgende:
Ja maar, de joden zijn echt slecht hoor, ze hebben immers Hitler, Bush en Meki gemaakt.
pi_62156835
waar is neusje trouwens? mn virusscanner werd een beetje boos.
pi_62156848
quote:
Om maar over te gaan op de vragen:

Zijn ze vals omdat ze daar te vinden zijn.
Of zijn ze daar te vinden omdat ze vals zijn?
pi_62156856
quote:
- Hoe kom je daarbij? Ik kan het niet nagaan, want de citaten zijn weg. Hopelijk kan Neusje ze hier nog es posten.
- Waarom wordt dat hier verwijderd? Een slotje zou afdoende geweest zijn, al is dat ook al een poging om een gezonde discussie uit de weg te gaan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 5 oktober 2008 @ 20:56:41 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62156865
Ik vind het een religie als alle andere religies.

Al komen Joden me nooit zo opdringerig over.
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:56:42 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62156867
Dat topic is verwijderd omdat Neusje riep dat de wereld er beter uit had gezien als Hitler beter zijn best had gedaan. Vind je dat overactief?
pi_62156883
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:51 schreef Triggershot het volgende:
Hoort dit topic niet in WFL?
Mag ook voor mij, maar het oude -verwijderde- topic stond in POL. Was nog bezig met de discussie toen ie bruusk de nek werd omgedraaid.

Niet netjes.

pi_62156910
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:56 schreef TNA het volgende:
Dat topic is verwijderd omdat Neusje riep dat de wereld er beter uit had gezien als Hitler beter zijn best had gedaan. Vind je dat overactief?
Dat heb ik niet gelezen. Als ie dat schreef, is het uiteraard een domme rukker. Maar ook domme rukkers kunnen verstandige dingen zeggen. Het zou zonde zijn als dat verdwijnt vanwege een neonazistische inslag.

pi_62156945
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- Hoe kom je daarbij? Ik kan het niet nagaan, want de citaten zijn weg. Hopelijk kan Neusje ze hier nog es posten.
quote:
ADL's report, The Talmud in Anti-Semitic Polemics, exposes how certain passages from the Talmud and other traditional Jewish texts are used to foment anti-Semitism through distortions and fabrications. The authors of anti-Talmudic polemics seek to paint Judaism as an immoral religion that preaches hatred for non-Jews and promotes obscenity, criminality, sexual perversion and other immoral acts. Widely available on the Internet, such anti-Talmudic tracts "are clearly designed to provoke hostility toward Jews," Mr. Foxman said.

The foremost distorters of Talmudic texts include David Duke, the former Klansman and white supremacist, and Michael A. Hoffman II, a conspiracy theorist and Holocaust denier.

Among the claims refuted by the ADL report are:

* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
bron

zie ook http://www.adl.org/presrele/asus_12/the_talmud.pdf
pi_62156948
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mag ook voor mij, maar het oude -verwijderde- topic stond in POL. Was nog bezig met de discussie toen ie bruusk de nek werd omgedraaid.

Niet netjes.
Ik maak wel even een topicreport.
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:01:46 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62157039
quote:
Nou, wanneer jullie er meer vanaf zouden weten, dan wist je dat Hitler écht wel zijn best heeft gedaan. Aan hem heeft het niet gelegen hoor! Vanuit de goten in Wenen je opwerken tot dictator van het Derde Rijk, je land vanuit een achterstandspositie in zeven jaar tijd het militair meest geavanceerde maken en zowat heel europa in 3 jaar tijd veroveren. En dan zeggen dat hij niet hard genoeg zijn best heeft gedaan? Veel mensen hebben hem gewoon vanaf het begin af aan dwars gezeten.
The End Times are wild
pi_62157055
kwaliteitstopics als deze, ik kan het me niet veroorloven daar niet in te participeren
pi_62157074
Als je hetzelfde zegt over joden en jodendom wat hier gezegd word over Moslims en Islam heb je een ban aan je broek hangen.
Gelukkig zijn er niet zoveel joden als moslims in de wereld dan had je pas echt een probleem.

Jodendom begon al de ellende mee christendom en islam zijn daar aftreksels van.
pi_62157075
quote:
Gevaarlijk stukje. Iets wat je veel ziet, en nu ook steeds meer in het islamdebat (waar ik het dus niet over wil hebben, daar zijn genoeg topics over) gebeuren, is dat kritiek op het jodendom wordt gezien als antisemitisme. Antisemitisme is sowieso een belachelijke term, want waarom zou het generaliserend benaderen van een volk een aparte status moeten krijgen. Joden zijn niet zieliger dan anderen, zeg maar.

Het punt is dat er binnen het jodendom genoeg stof tot kritiek is. Daar kunnen Talmoed-citaten voor dienen, net als dat bij de islam en het gristendom kan. Het zou wel zo lekker zijn als die citaten dus gewoon zichtbaar gemaakt kunnen worden, juist omdat we dan niet afhankelijk zijn van neonazistische vage clubjes aan de ene en projoodse websites aan de andere kant...

pi_62157116
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:03 schreef Nase het volgende:
Als je hetzelfde zegt over joden en jodendom wat hier gezegd word over Moslims en Islam heb je een ban aan je broek hangen.
Gelukkig zijn er niet zoveel joden als moslims in de wereld dan had je pas echt een probleem.

Jodendom begon al de ellende mee christendom en islam zijn daar aftreksels van.
Exact.

Een open discussie over de zegeningen van het jodendom moet net zo hard mogelijk zijn als die van de islam (waar er al tig van zijn) of het gristendom (waar ook uitgebreid over gesproken wordt).

pi_62157151
Die Talmoed citaten zijn vals, dat is al lang en breed bekend.
pi_62157168
quote:

Had de wereld er beter uitgezien zonder de staat Israel?????
Volgens mij wel.
pi_62157176
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:05 schreef IHVK het volgende:
Die Talmoed citaten zijn vals, dat is al lang en breed bekend.
Welke? Als ik ze niet zie, kan ik dat niet zelf nagaan, iets wat ik graag zou willen om juist alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen...

zondag 5 oktober 2008 @ 21:07:36 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62157219
quote:
Je kan alle geloofsboeken op meerdere manieren interpreteren en uitleggen. Daarom wordt er ook zoveel misbruik van gemaakt.
pi_62157230
Speciaal voor El_Matador, van Stormfront:
quote:
Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk

De Talmoed definieert specifiek allen die niet Joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-Joden als niet afstammend van Adam. We geven nu een lijst met enkele passages uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood." Ereget Raschi Erod. 22 30

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. " Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. " Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen. U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"." Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren." Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen." Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5
bron
pi_62157242
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gevaarlijk stukje. Iets wat je veel ziet, en nu ook steeds meer in het islamdebat (waar ik het dus niet over wil hebben, daar zijn genoeg topics over) gebeuren, is dat kritiek op het jodendom wordt gezien als antisemitisme. Antisemitisme is sowieso een belachelijke term, want waarom zou het generaliserend benaderen van een volk een aparte status moeten krijgen. Joden zijn niet zieliger dan anderen, zeg maar.

Het punt is dat er binnen het jodendom genoeg stof tot kritiek is. Daar kunnen Talmoed-citaten voor dienen, net als dat bij de islam en het gristendom kan. Het zou wel zo lekker zijn als die citaten dus gewoon zichtbaar gemaakt kunnen worden, juist omdat we dan niet afhankelijk zijn van neonazistische vage clubjes aan de ene en projoodse websites aan de andere kant...
Het gaat om gefabriceerde, niet originele, talmoedcitaten.

Je kan als je in een discussie b.v. het CDA wil bekritiseren ook niet gaat roepen dat ze in hun beginselprogramma hebben staan dat alle homo's uitgeroed moeten worden.

pi_62157245
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:06 schreef Nase het volgende:

[..]

Had de wereld er beter uitgezien zonder de staat Israel?????
Volgens mij wel.
Het is -deels- een andere discussie, maar de staat Israel kent dezelfde grondbeginselen als het Derde Rijk. Een land speciaal voor joden en Joden en andersgelovigen krijgen andere rechten. Huwelijkswetten, dienstplicht etc. Allemaal zaken die voordelig uitvallen voor joden en onvoordelig voor niet-joden (er is zelfs een eigen woord voor -goj- ).

Niets geleerd van de Holocaust en gewoon dezelfde beginselen toepassen in een eigen staat...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')