Precies zoals het er staat: de fabrieksgarantie (die Acer geeft) wijkt af van de "consumentenrecht"garantie waar de Europese regelgeving op ziet. Precies zoals je zelf zojuist ook betoogde.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:07 schreef GlowMouse het volgende:
"Nu Acer, in afwijking van Europese regelgeving" <- leg dat eens uit.
Nuanceverschil dusquote:Op zondag 5 oktober 2008 18:02 schreef GlowMouse het volgende:
Als je het zo leest is het duidelijk ja.
Maar als je het logisch bekijkt Acer houdt zich prima aan het consumentenrecht. Het is hetzelfde als zeggen dat iemand die autorijdt zich niet aan de Nederlandse wet houdt, omdat als diegene jonger dan 18 jaar geweest zou zijn, de wet bepaalt dat hij niet mag autorijden.
Dat bewijzen wel volgens mij. De rest kloptquote:Op zondag 5 oktober 2008 19:46 schreef Snapcount2 het volgende:
Even recapituleren.
- Ik mag verwachten dat mijn notebook langer meegaat dan 1 jaar 2 maanden.
- Ik hoef niet te bewijzen dat het defect voortkomt vanwege een gebrek van het product
- Ik zou niets voor de reparatie hoeven te betalen omdat het de economische levensduur van mijn product niet verlengt.
- Zes weken is niet bepaald een redelijke reparatietermijn.
Kortom, normaal gesproken zou ik niets hoeven te betalen?
Maar dan zou ik dus een onafhankelijke derde partij moeten laten kijken naar het defecte moederbord. En dat wordt lastig als ze nu bezig zijn met de reparatie.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat bewijzen wel volgens mij. De rest klopt
Zie je nou wel. Al die betweters hierzo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:01 schreef Snapcount2 het volgende:
Net even de rechtsbijstand gebeld. De verwachte levensduur van een laptop is 3 tot vijf jaar. Ik kan stellen dat het ding na een kwart van de levensduur de geest heeft gegeven en er werd me aangeraden om via brief de Mediamarkt te laten weten dat ik met een kwart van de reparatiekosten van Acer akkoord ga.
Dat zou 85 euro zijn. Eventueel kan ik ook in de brief laten weten dat ik geld terugkrijg voor deze laptop en eventueel met een kleine bijbetaling een nieuwe laptop zou willen kopen.
Ja, want de rechtsbijstand zegt ook echt iets heel anders dan de wetweters hierbovenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Zie je nou wel. Al die betweters hierzo.
Daar kwam ik ook achter na mijn acer en die van m'n zusje verrot door moederbord problemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:03 schreef Snapcount2 het volgende:
2. voortaan een ander merk notebook aanschaffen, want zowel over de kwaliteit als de klantvriendelijkheid van Acer ben ik niet echt te spreken.
Wij vertelden elke keer dat het zou kosten naar ratio, en jij vertelde elke keer dat het hem niets zou kosten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Zie je nou wel. Al die betweters hierzo.
Daarom ben ik ook gecharmeerd van de eventuele oplossing om een andere notebook aan te schaffen tegen een kleine meerprijs. En dan vooral van een ander MERK.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook achter na mijn acer en die van m'n zusje verrot door moederbord problemen.
Mag ik vragen bij welke MM dit gekocht is, dan kan ik deze situatie is voorleggen aan de Service manager, ikzelf ben ook wel benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat met dit specifieke geval.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:20 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook gecharmeerd van de eventuele oplossing om een andere notebook aan te schaffen tegen een kleine meerprijs. En dan vooral van een ander MERK.
Ik heb nog geen idee of deze oplossing uberhaupt geboden gaat worden door de MM hoor, dat is iets wat mijn rechtsbijstand me gemeld om te vermelden in een eventuele brief. Het betreft de MM in Alphen a/d Rijn en om het helemaal eerlijk te houden heb ik zojuist even de inleverdatum opgezocht en in plaats van zes weken geleden heb ik hem vijf weken geleden ingeleverd. (eerste week van september).quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:24 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Mag ik vragen bij welke MM dit gekocht is, dan kan ik deze situatie is voorleggen aan de Service manager, ikzelf ben ook wel benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat met dit specifieke geval.
Ik had het niet over jou, maar over die andere figuren. Bijvoorbeeld die ene die zei dat de rechtsbijstandverzekering hem niet eens zou helpen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, want de rechtsbijstand zegt ook echt iets heel anders dan de wetweters hierboven.
Ik sluit me volledig hierbij aan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:06 schreef DaMart het volgende:
Ja, want de rechtsbijstand zegt ook echt iets heel anders dan de wetweters hierboven.
TS, nog even ter info: geld terug is trouwens pas mogelijk als vervanging of herstel niet mogelijk zijn, of de verkoper hier niet binnen een redelijke termijn aan voldoet. Zes weken is natuurlijk wel een behoorlijk lange termijn al, en je kunt je al afvragen of dat nog redelijk is. Dat hangt ook voor een deel af van de omstandigheden waaronder e.e.a. nu loopt.
Maar ik zou die mogelijkheid ook zeker noemen, en ook vermelden dat herstel of vervanging op grond van de wet binnen een redelijke termijn moet geschieden, eventueel nog aangevuld met de voorwaarde dat je de laptop dus uiterlijk binnen een week werkend terug wil hebben.
Heb je een reparatienummer voor me ?quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee of deze oplossing uberhaupt geboden gaat worden door de MM hoor, dat is iets wat mijn rechtsbijstand me gemeld om te vermelden in een eventuele brief. Het betreft de MM in Alphen a/d Rijn en om het helemaal eerlijk te houden heb ik zojuist even de inleverdatum opgezocht en in plaats van zes weken geleden heb ik hem vijf weken geleden ingeleverd. (eerste week van september).
Ik heb je het reparatienummer gePM't. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel kan begrijpen als MM me niet na de eerste reparatie gelijk aanbied een nieuwe te kopen met bijbetaling. Sowieso is de MM qua service me 200 procent meegevallen, ik krijg alleen een naar smaakje bij de naam Acer.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:13 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Heb je een reparatienummer voor me ?
Sorry, ik had het even niet gezien. Ik heb een rekening gehad van de MM van 128 euro. Volgens de rechtsbijstand was dit een redelijke rekening en die raadden me aan dit te betalen. Het was overigens iets meer dan 14 maanden dat ik mijn notebook in bezit had.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef oinkoink12 het volgende:
Ben benieuwd nu,
ik heb de vraag voorgelegd aan onze Hogere leiding van de holding.
Dit was het antwoord.
In zon geval als het niet redelijk is/de klant niet mag verwachten dat een dergelijk defect al na 13 maanden optreed, zal de reparatie kosteloos hersteld moeten worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |