abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62151301
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:07 schreef GlowMouse het volgende:
"Nu Acer, in afwijking van Europese regelgeving" <- leg dat eens uit.
Precies zoals het er staat: de fabrieksgarantie (die Acer geeft) wijkt af van de "consumentenrecht"garantie waar de Europese regelgeving op ziet. Precies zoals je zelf zojuist ook betoogde.

"Strijdig met" handelen is wat anders dan "in afwijking van" handelen en kan alleen maar van toepassing zijn als Acer zich WEL aan die wet- en regelgeving had te houden.

Laat overigens onverlet dat "fabrieksgarantie" een bepaling is tussen fabrikant en consument, niet tussen fabrikant en verkoper. Het komt ahw bovenop de garantie die je als consument bij de verkoper kunt claimen (en dáár ziet die Europese 2 jaar op).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:02:21 #104
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62152423
Als je het zo leest is het duidelijk ja.

Maar als je het logisch bekijkt Acer houdt zich prima aan het consumentenrecht. Het is hetzelfde als zeggen dat iemand die autorijdt zich niet aan de Nederlandse wet houdt, omdat als diegene jonger dan 18 jaar geweest zou zijn, de wet bepaalt dat hij niet mag autorijden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62152968
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:02 schreef GlowMouse het volgende:
Als je het zo leest is het duidelijk ja.

Maar als je het logisch bekijkt Acer houdt zich prima aan het consumentenrecht. Het is hetzelfde als zeggen dat iemand die autorijdt zich niet aan de Nederlandse wet houdt, omdat als diegene jonger dan 18 jaar geweest zou zijn, de wet bepaalt dat hij niet mag autorijden.
Nuanceverschil dus

Acer heeft geen drol te maken met "het" consumentenrecht (behoudens de verplichtingen die voorvloeien uit hun eigen garantiebepalingen inzake fabrieksgarantie) dus "zich houden aan" is eigenlijk een irrelevante woordkeuze.

Je analogie met die automobilist kan ik niet volgen. Dan zou ik eerder denken aan:

Een snelheidsbeperking met een bord "120":
1. Voor een auto met aanhanger geldt, in afwijking van het bord 120, een maximum snelheid van 80.
2. Voor een auto met aanhanger geldt, in strijd met het bord 120, een maximum snelheid van 80.

1 is correct, 2 is onzin.
En toegegeven, ook deze vergelijking is nog niet echt je-van-het maar er schoot me zo gauw niks beters te binnen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62154909
Even recapituleren.

- Ik mag verwachten dat mijn notebook langer meegaat dan 1 jaar 2 maanden.
- Ik hoef niet te bewijzen dat het defect voortkomt vanwege een gebrek van het product
- Ik zou niets voor de reparatie hoeven te betalen omdat het de economische levensduur van mijn product niet verlengt.
- Zes weken is niet bepaald een redelijke reparatietermijn.

Kortom, normaal gesproken zou ik niets hoeven te betalen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62155000
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:46 schreef Snapcount2 het volgende:
Even recapituleren.

- Ik mag verwachten dat mijn notebook langer meegaat dan 1 jaar 2 maanden.
- Ik hoef niet te bewijzen dat het defect voortkomt vanwege een gebrek van het product
- Ik zou niets voor de reparatie hoeven te betalen omdat het de economische levensduur van mijn product niet verlengt.
- Zes weken is niet bepaald een redelijke reparatietermijn.

Kortom, normaal gesproken zou ik niets hoeven te betalen?
Dat bewijzen wel volgens mij. De rest klopt
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_62155268
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Dat bewijzen wel volgens mij. De rest klopt
Maar dan zou ik dus een onafhankelijke derde partij moeten laten kijken naar het defecte moederbord. En dat wordt lastig als ze nu bezig zijn met de reparatie.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62165211
Net even de rechtsbijstand gebeld. De verwachte levensduur van een laptop is 3 tot vijf jaar. Ik kan stellen dat het ding na een kwart van de levensduur de geest heeft gegeven en er werd me aangeraden om via brief de Mediamarkt te laten weten dat ik met een kwart van de reparatiekosten van Acer akkoord ga.

Dat zou 85 euro zijn. Eventueel kan ik ook in de brief laten weten dat ik geld terugkrijg voor deze laptop en eventueel met een kleine bijbetaling een nieuwe laptop zou willen kopen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:30:31 #110
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62166916
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:01 schreef Snapcount2 het volgende:
Net even de rechtsbijstand gebeld. De verwachte levensduur van een laptop is 3 tot vijf jaar. Ik kan stellen dat het ding na een kwart van de levensduur de geest heeft gegeven en er werd me aangeraden om via brief de Mediamarkt te laten weten dat ik met een kwart van de reparatiekosten van Acer akkoord ga.

Dat zou 85 euro zijn. Eventueel kan ik ook in de brief laten weten dat ik geld terugkrijg voor deze laptop en eventueel met een kleine bijbetaling een nieuwe laptop zou willen kopen.
Zie je nou wel. Al die betweters hierzo.
en zijn vriendje de Kietelaar
  Moderator maandag 6 oktober 2008 @ 11:06:47 #111
42184 crew  DaMart
pi_62167795
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Ja, want de rechtsbijstand zegt ook echt iets heel anders dan de wetweters hierboven .

TS, nog even ter info: geld terug is trouwens pas mogelijk als vervanging of herstel niet mogelijk zijn, of de verkoper hier niet binnen een redelijke termijn aan voldoet. Zes weken is natuurlijk wel een behoorlijk lange termijn al, en je kunt je al afvragen of dat nog redelijk is. Dat hangt ook voor een deel af van de omstandigheden waaronder e.e.a. nu loopt.

Maar ik zou die mogelijkheid ook zeker noemen, en ook vermelden dat herstel of vervanging op grond van de wet binnen een redelijke termijn moet geschieden, eventueel nog aangevuld met de voorwaarde dat je de laptop dus uiterlijk binnen een week werkend terug wil hebben.
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:16:54 #112
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62168073
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 21:03 schreef Snapcount2 het volgende:
2. voortaan een ander merk notebook aanschaffen, want zowel over de kwaliteit als de klantvriendelijkheid van Acer ben ik niet echt te spreken.
Daar kwam ik ook achter na mijn acer en die van m'n zusje verrot door moederbord problemen.
pi_62168145
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Wij vertelden elke keer dat het zou kosten naar ratio, en jij vertelde elke keer dat het hem niets zou kosten.
pi_62168146
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Daar kwam ik ook achter na mijn acer en die van m'n zusje verrot door moederbord problemen.
Daarom ben ik ook gecharmeerd van de eventuele oplossing om een andere notebook aan te schaffen tegen een kleine meerprijs. En dan vooral van een ander MERK.
pi_62168258
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:20 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook gecharmeerd van de eventuele oplossing om een andere notebook aan te schaffen tegen een kleine meerprijs. En dan vooral van een ander MERK.
Mag ik vragen bij welke MM dit gekocht is, dan kan ik deze situatie is voorleggen aan de Service manager, ikzelf ben ook wel benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat met dit specifieke geval.
pi_62168650
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:24 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij welke MM dit gekocht is, dan kan ik deze situatie is voorleggen aan de Service manager, ikzelf ben ook wel benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat met dit specifieke geval.
Ik heb nog geen idee of deze oplossing uberhaupt geboden gaat worden door de MM hoor, dat is iets wat mijn rechtsbijstand me gemeld om te vermelden in een eventuele brief. Het betreft de MM in Alphen a/d Rijn en om het helemaal eerlijk te houden heb ik zojuist even de inleverdatum opgezocht en in plaats van zes weken geleden heb ik hem vijf weken geleden ingeleverd. (eerste week van september).
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:15:54 #117
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62169624
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, want de rechtsbijstand zegt ook echt iets heel anders dan de wetweters hierboven .
Ik had het niet over jou, maar over die andere figuren. Bijvoorbeeld die ene die zei dat de rechtsbijstandverzekering hem niet eens zou helpen.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62173080
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:06 schreef DaMart het volgende:

TS, nog even ter info: geld terug is trouwens pas mogelijk als vervanging of herstel niet mogelijk zijn, of de verkoper hier niet binnen een redelijke termijn aan voldoet. Zes weken is natuurlijk wel een behoorlijk lange termijn al, en je kunt je al afvragen of dat nog redelijk is. Dat hangt ook voor een deel af van de omstandigheden waaronder e.e.a. nu loopt.

Maar ik zou die mogelijkheid ook zeker noemen, en ook vermelden dat herstel of vervanging op grond van de wet binnen een redelijke termijn moet geschieden, eventueel nog aangevuld met de voorwaarde dat je de laptop dus uiterlijk binnen een week werkend terug wil hebben.
Ik sluit me volledig hierbij aan.
.
pi_62179472
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen idee of deze oplossing uberhaupt geboden gaat worden door de MM hoor, dat is iets wat mijn rechtsbijstand me gemeld om te vermelden in een eventuele brief. Het betreft de MM in Alphen a/d Rijn en om het helemaal eerlijk te houden heb ik zojuist even de inleverdatum opgezocht en in plaats van zes weken geleden heb ik hem vijf weken geleden ingeleverd. (eerste week van september).
Heb je een reparatienummer voor me ?
pi_62180224
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:13 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Heb je een reparatienummer voor me ?
Ik heb je het reparatienummer gePM't. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel kan begrijpen als MM me niet na de eerste reparatie gelijk aanbied een nieuwe te kopen met bijbetaling. Sowieso is de MM qua service me 200 procent meegevallen, ik krijg alleen een naar smaakje bij de naam Acer.
pi_62181727
pi_62358606
soort van TVP, de notebook is vijf weken geleden ingeleverd, en ik heb niets meer gehoord van de mediamarkt of de Acer. Ik heb ook niet echt tijd om er langs te rijden, misschien dat ik er maar een briefje aan moet wagen of moet bellen.
pi_62361215
Lijkt me wel handig ja
pi_62654601
en hoe is dit afgelopen ?
pi_63143982
Ben benieuwd nu,
ik heb de vraag voorgelegd aan onze Hogere leiding van de holding.
Dit was het antwoord.

In zon geval als het niet redelijk is/de klant niet mag verwachten dat een dergelijk defect al na 13 maanden optreed, zal de reparatie kosteloos hersteld moeten worden.
pi_63149596
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef oinkoink12 het volgende:
Ben benieuwd nu,
ik heb de vraag voorgelegd aan onze Hogere leiding van de holding.
Dit was het antwoord.

In zon geval als het niet redelijk is/de klant niet mag verwachten dat een dergelijk defect al na 13 maanden optreed, zal de reparatie kosteloos hersteld moeten worden.
Sorry, ik had het even niet gezien. Ik heb een rekening gehad van de MM van 128 euro. Volgens de rechtsbijstand was dit een redelijke rekening en die raadden me aan dit te betalen. Het was overigens iets meer dan 14 maanden dat ik mijn notebook in bezit had.

Echter toen ik de notebook ging ophalen, zat er maar 2 gb geheugen in terwijl ik heel duidelijk aangekaart heb bij het inleveren van mijn defecte notebook dat er 4 gb inzat. Ik had er twee bankjes van 2 gb ingestopt en ik heb hem teruggekregen met twee bankjes van 1 gb. Daar zijn ze nu nog mee aan het steggelen, Acer werkt niet bepaald mee, maar hebben nu beloofd 2 bankjes van 2 gb op te sturen, dit werd me twee weken geleden beloofd en ik zit nog steeds te wachten. Het probleem ligt nu bij de holding en die gaat nadat alle problemen met het geheugen opgelost zijn Acer eens aanspreken op hun niet-zo-klantvriendelijke gedrag (in de hoop de reparatiekosten terug te kunnen vorderen en terug te kunnen geven).

[ Bericht 2% gewijzigd door Snapcount2 op 12-11-2008 08:08:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')