quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ah kijk, de baantjesjagers zijn bang dat het resultaat van hun softe aanpak naar boven komt. Wat een intense "verrassing".
Inderdaad niet echt een verrassing...quote:... blijkt uit een enquête van het AD onder de vijftien grootste gemeenten en gemeenten met veel Marokkaanse inwoners.
hoe kan het toch zijn dat de lokale politiek andere dingen ziet dan de mensen die in de probleemwijken wonen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
Hoe kan het toch dat de landelijke politiek andere dingen ziet dan de lokale politiek?
Misschien moeten de heren en dames uit Den Haag wat meer buiten komen.
Jij komt regelmatig in al die die probleemwijken? Of hoe kun jij concluderen dat de lokale politici het verkeerd hebben?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:28 schreef Homdeck het volgende:
[..]
hoe kan het toch zijn dat de lokale politiek andere dingen ziet dan de mensen die in de probleemwijken wonen.
Misschien moeten de lokale politici wat meer buiten komen.
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:30 schreef McKillem het volgende:
"het probleem is niet zo groot"
Kom es uit dat bovengemiddelde huis van je en kom eens kijken in de normale buurten en wat mindere buurten. Dan ga je zien hoe klein het probleem is.
Misschien dat we het dus juist eens over de problemenwijken moeten gaan hebben ipv van over het Marokkanenprobleem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:28 schreef Homdeck het volgende:
[..]
hoe kan het toch zijn dat de lokale politiek andere dingen ziet dan de mensen die in de probleemwijken wonen.
Ik denk dat er verrekte weinig mensen zijn die zich durven te misdragen op het moment dat de burgermeester over de vloer is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
Dan had je kunnen zien dat verschillende burgemeester bij probleem jongeren en hun ouders thuis zijn geweest.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:30 schreef McKillem het volgende:
Kom es uit dat bovengemiddelde huis van je en kom eens kijken in de normale buurten en wat mindere buurten. Dan ga je zien hoe klein het probleem is.
Als je dat denkt, wat heeft het dan voor een zin om te zeggen dat de politici wat vaker buiten moeten komen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik denk dat er verrekte weinig mensen zijn die zich durven te misdragen op het moment dat de burgermeester over de vloer is.
Je blijft hardnekkig valse informatie verspreiden terwijl je al eerder hier op gewezen bent.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:34 schreef Reraise het volgende:
[..]
Dat zouden de haagse politici inderdaad moeten doen.
Dan had huisnegert Griffith van de VVD geweten dan Nederland niet in Brand staat.
En dan had Profeet Wilders geweten dat er geen Islamitisch Marokkaans Intifada in Gouda gaande is.
Ah kijk, de onderbuik komt naar boven. Griffith doet er goed aan onder te duiken in het achterhuis als mensen zoals jij voor het zeggen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:34 schreef Reraise het volgende:
[..]
Dat zouden de haagse politici inderdaad moeten doen.
Dan had huisnegert Griffith
Waarom schrijf jij willekeurige woorden met een hoofdletter? Ben jij, naast te dom om een titel letterlijk te citeren, tevens te dom om basale hoofdletter-regels te kunnen toepassen?quote:van de VVD geweten dan Nederland niet in Brand staat.
quote:Dan had huisnegert Griffith van de VVD geweten dan Nederland niet in Brand staat.
Hij, en Houtworm, zijn een propaganda-oorlog hier op Fok! aan het voeren.....quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Je blijft hardnekkig valse informatie verspreiden terwijl je al eerder hier op gewezen bent.
Nee, met die wijziging haal je heel zijn punt onderuitquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Je blijft hardnekkig valse informatie verspreiden terwijl je al eerder hier op gewezen bent.
Hij heeft geeneens een punt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, met die wijziging haal je heel zijn punt onderuit
Ik kwam eigenlijk af op de spelfout in de titel (geen dank). Toen bleek er ook nog eens een heel valide punt gemaakt te worden. Mooi tochquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:49 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Hij heeft geeneens een punt.
en voor de goede orde, er wordt hier op Fok! voor véél minder ophef gemaakt, maar nu het om marokkanen gaat ben je er als de kippen bij.
Ho, stop met lezen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:17 schreef Reraise het volgende:
ROTTERDAM - Terwijl de politiek de noodklok luidt, zeggen veel burgemeesters die te maken hebben met probleemjongeren juist al veel te doen om die aan te pakken, blijkt uit een enquête van het AD onder de vijftien grootste gemeenten en gemeenten met veel Marokkaanse inwoners. Jongerenwerkers, buurtvaders, straatvoetbal, buurthuizen en gezinsbegeleiding moeten jongeren op het rechte pad houden.
Een bende die zich in Gouda gevormd heeft en dus niet aangepakt werd/wordt, want ze kunnen het nog steeds. En zoals ik eerder al vermeldde Politiek correct geneuzel schieten we niets mee op. Ophouden in kleurtjes te denken en dus groepen te ontzien. Ophouden met het goedpraten omdat ze niet genoeg aandacht hebben gehad.quote:In Gouda hebben zo'n twintig Marokkaanse jongeren donderdag de MCD-supermarkt aan het Driewegplein geplunderd. De politie kwam pas na vijf kwartier opdagen omdat de zaak geen hoge prioriteit had. De daders waren immers toch al verdwenen en in de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was, zo verklaart een politiewoordvoerder vandaag in De Telegraaf de gang van zaken.
Volgens de filiaalmanager is op de haarscherpe videobeelden te zien dat de uitsluitend uit Marokkanen bestaande losgeslagen puberbende zonder het verplichte winkelwagentje of mandje plotseling dreigend de supermarkt binnenstormt. Buiten het zicht van de camera's laden ze volgens de manager de meegebrachte rugzakken vol met snoep en blikjes drank. ''Ze wisten precies waar de camera's hangen. Er moet dus wel sprake zijn geweest van een gecoördineerde actie", aldus de filiaalchef.
Een medewerkster van de supermarkt sprak een van de Marokkaanse huftertjes aan op zijn gedrag, waarop zij van dichtbij werd bekogeld met gestolen rollen Dextro-druivensuiker. Zij hield daar een grote blauwe plek aan over. Ze gaat daarvan aangifte doen van mishandeling. Aangifte van diefstal van de dextrorollen is niet mogelijk, omdat volgens de politie ''de rollen Dextro toch weer terug zijn."
'Buiten proportie'
Gisteren liet korpschef Jan Stikvoort van de politie Hollands-Midden weten dat er niets bijzonders aan de hand is in Gouda met Marokkaanse jongeren en dat de politiek de zaken enorm opklopt. Ook de Amsterdamse burgemeester Job Cohen zegt vandaag in een interview met de Volkskrant dat het debat in de Tweede Kamer over de problemen met de Marokkaanse jeugd in Gouda 'buiten proporties' was.
Cohen: ''De problematiek met Marokkaanse jongeren is serieus, ook in Gouda, en mensen hebben daar last van. Maar de politie doet er veel aan. Dat is in het Kamerdebat over Gouda echter niet naar boven gekomen.''
Eerder deze week werd bekend dat een groep van vijftien Marokkaanse reljongeren vorige week in Amsterdam een filiaal van Albert Heijn heeft geplunderd en daarna het personeel bedreigde.
Die gasten worden niet opgepakt omdat er geen juridische basis is waarop dat gebeurt. Ik vind het vreselijk, dat het plunderen van een supermarkt (overhoop halen zonder iets te stelen) niet voldoende grond biedt om die gasten op te pakken, bovendien is er een probleem met bewijslast en omdat die berberaapjes altijd in groepjes opereren, zijn ze nauwelijks persoonlijk aan te spreken. Maar dat wil niet zeggen dat de politie de schuld hiervan heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Een bende die zich in Gouda gevormd heeft en dus niet aangepakt werd/wordt, want ze kunnen het nog steeds. En zoals ik eerder al vermeldde Politiek correct geneuzel schieten we niets mee op. Ophouden in kleurtjes te denken en dus groepen te ontzien. Ophouden met het goedpraten omdat ze niet genoeg aandacht hebben gehad.
Wat zou wel werken? En dan heb ik het niet alleen over Marokkanen hèHet is gewoon langzamerhand niet normaal dat het slachtoffer als dader gezien wordt en de dader als slachtoffer neergezet wordt.
Het zou geweldig zijn wanneer de politiek zich eens druk ging maken over de wet en de aanpassing daarvan om criminelen eens aan te4 pakken. Het gaat toch echt niet meer om een baldadige streek. De jeugd doet dit, omdat ze het toe is gestaan dit te doen.
Als men nou eens op Groenland, plaats zat, wat heropvoedingsinstituten bouwt en daar ALLE criminele jeugd onderbrengt tot, laten we zeggen, een jaar of 23.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:19 schreef paddy het volgende:
Wat zou wel werken? En dan heb ik het niet alleen over Marokkanen hèHet is gewoon langzamerhand niet normaal dat het slachtoffer als dader gezien wordt en de dader als slachtoffer neergezet wordt.
Het gekke is dat in, pak em beet, Spanje de politie dat toch heel aardig weet op te lossen met wat rake klappen. Maarja in NL staan dan dertigduizend gesubsidieerde belangenclubjes en politici klaar om de politie neer te sabelen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gasten worden niet opgepakt omdat er geen juridische basis is waarop dat gebeurt. Ik vind het vreselijk, dat het plunderen van een supermarkt (overhoop halen zonder iets te stelen) niet voldoende grond biedt om die gasten op te pakken, bovendien is er een probleem met bewijslast en omdat die berberaapjes altijd in groepjes opereren, zijn ze nauwelijks persoonlijk aan te spreken. Maar dat wil niet zeggen dat de politie de schuld hiervan heeft.
Klopt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het gekke is dat in, pak em beet, Spanje de politie dat toch heel aardig weet op te lossen met wat rake klappen. Maarja in NL staan dan dertigduizend gesubsidieerde belangenclubjes en politici klaar om de politie neer te sabelen.
Ik ben het met je eens dat het in Nederland doorslaat wat dat betreft. Maar ook landen als Spanje of bv. de VS waar de politie wel een 'licentie tot misdragingen' heeft zijn niet in staat dit soort ellende de kop in te drukken. Wat dat betreft is allang bewezen dat (enkel) de harde hand absoluut geen zoden aan de dijk zet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het gekke is dat in, pak em beet, Spanje de politie dat toch heel aardig weet op te lossen met wat rake klappen. Maarja in NL staan dan dertigduizend gesubsidieerde belangenclubjes en politici klaar om de politie neer te sabelen.
dus je moet helemaal niks doen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het in Nederland doorslaat wat dat betreft. Maar ook landen als Spanje of bv. de VS waar de politie wel een 'licentie tot misdragingen' heeft zijn niet in staat dit soort ellende de kop in te drukken. Wat dat betreft is allang bewezen dat (enkel) de harde hand absoluut geen zoden aan de dijk zet.
Misschien is het dus een kwestie van en het een en het ander? Pakkans verhogen voor de echte zware gevallen (vaak maar een kleine groep die de rest meetrekt) en die goed straffen en jaren van de straat houden. En projectjes voor degene die dreigen te vervallen in asociaal gedrag of voor diegenen die nog te redden zijn. En dat allemaal eens goed coordineren zodat niet alle betrokken organisaties en overheden compleet hun eigen agenda hanteren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:54 schreef downthedrain het volgende:
[..]
dus je moet helemaal niks doen?
subsidie en projectjes werken ook niet.....
Ga jij daar dan werken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Als men nou eens op Groenland, plaats zat, wat heropvoedingsinstituten bouwt en daar ALLE criminele jeugd onderbrengt tot, laten we zeggen, een jaar of 23.
Dan kunnen ze een fatsoenlijk vak leren en uitleg krijgen wat wel en wat niet mag in de Europese maatschappij.
Uiteraard zijn die kampen dan gesloten afdelingen; we willen niet dat de Groenlanders er overlast van ondervinden.
En onder crimineel gedrag wat heropvoeding behoeft valt wmb bedreiging, overvallen, verkrachting, dus.....de zwaardere vergrijpen. Moord en doodslag is te zwaar voor Groenland. Door rood rijden of zonder licht fietsen te licht. Een winkeldiefstalletje, zonder bedreiging en zo kan ook gewoon met een boete opgeloste worden.
Of andersom: ik denk dat de grootste schreeuwers eigenlijk niet eens weten wat een probleemwijk is. Laat staan ook maar enige feeling te hebben met wat er in dat soort buurten speelt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:28 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Sorry ik zal voortaan weer kort-door-de-bocht oneliners gebruiken gevolgt door een smiley, bij voorkeur de kots-smiley.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een politiek geneuzel weer door onze mods
De pot verwijt de ketel?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Of andersom: ik denk dat de grootste schreeuwers eigenlijk niet eens weten wat een probleemwijk is. Laat staan ook maar enige feeling te hebben met wat er in dat soort buurten speelt.
Als het om probleemjongeren gaat, zelfde verhaal.
EN ZIE HIER HET PROBLEEM!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het was een belangstellende vraagquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:29 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je reply is een beetje goedkoop en simpel.
Ben jij Gia dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:32 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Vandaar een simpel en eenvoudig antwoord.
In Spanje is het niet zo dat het openbaar vervoer of supermarkten op grote schaal worden bevolkt door allerlei tuig waar niet tegen opgetreden wordt. In Nederland, in de voorsteden van Parijs en in de UK is dat wel het geval.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
EN ZIE HIER HET PROBLEEM!
Mensen als jij die denken wat zinnigs te zeggen. Ik heb de Guardia in Spanje ook meerdere keren het hazenpad zien nemen, waarschijnlijk dan op het moment dat mensen als jij al in bed lagen.
Ik word zo doodziek van dat ongeinformeerde gelul van mensen die nog niet weten wat een probleemjongere is als ie al 3 uur achter ze hun kringspier op rek staat te brengen.
"Ja maar in Spanje..."
Jweet niks van niks en dat is dan ook exact wat je bijdraagt.
Nee hoor, in Spanje hebben ze nooit rellen. En in Spanje hebben ze geen criminelen, want daar is iedereen bang voor de politie.
Niet te geloven
Ik stel niet de oplossing te hebben, maar ik weet wel dat het voor 80% afgelopen is wanneer het beeld van onschendbaarheid van de eigen groep (hetgeen een extensie is van de eigen identiteit en vice versa), en vooral de 'leiders' afgebroken wordt. Je moet ze terug brengen naar een niveau waarop ze vanuit hun eigen oogpunt gelijk zijn aan 'normale' mensen. De identiteit los trekken van die groep en waar die groep voor staat. Zolang je dat niet doet verander je niets, en hoop je maar dat een celstrafje hier of daar het oplost.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel?
Zoniet kom maar eens met jouw verhaal, en/of je er woont en/of je er last van hebt, en wat jouw oplossing is.
En wat heb je daar daadwerkelijk aan gedaan, dan te verhuizen naar een goede buurt?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb in de Baarsjes, de Bijlmer en Amsterdam Oost gewoond, grappig genoeg alle drie in probleembuurten op dat moment, maar anders. Nu woon ik in een goeie buurt overigens
Als je met genoeg bent en durft, kun je bijna alles maken wat je wil. Tenzij ze met scherp gaan schieten, maar dat gebeurt vrijwel nergens omdat er nu eenmaal geweldsinstructies zijn die nageleefd moeten worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Spanje is het niet zo dat het openbaar vervoer of supermarkten op grote schaal worden bevolkt door allerlei tuig waar niet tegen opgetreden wordt. In Nederland, in de voorsteden van Parijs en in de UK is dat wel het geval.
De Guardia in Spanje kan je beter niet uitschelden, zoals bij de Nederlandse politie door Marokkaans straattuig toch echt gebeurt.![]()
Het is nergens perfect, maar vergelijkingen trekken moet gewoon kunnen.
mischien heb ik gewoon geluk met mn probleemwijk, maar de overlast hier is niet aanwezigquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:30 schreef McKillem het volgende:
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:41 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En wat heb je daar daadwerkelijk aan gedaan, dan te verhuizen naar een goede buurt?
Of er is de afgelopen 4 jaar dat ik niet meer in Spanje ben geweest een radicale omslag geweest.....of.....quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Spanje is het niet zo dat het openbaar vervoer of supermarkten op grote schaal worden bevolkt door allerlei tuig waar niet tegen opgetreden wordt.
Vertel maar dan wat je daar daadwerkelijk aan gedaan hebt, dan alleen te verhuizen naar een betere buurt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Toen ik in de stadsdeelraad zat?
Ik mag toch hopen dat bewoners van "prachtwijken" -iets wat ik met Pappie_Culo deel- niet verantwoordelijk gehouden worden voor het tuig dat zich -toevallig- ook in die wijk bevindt?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Vertel maar dan wat je daar daadwerkelijk aan gedaan hebt, dan alleen te verhuizen naar een betere buurt.
Stadsdeelraad of niet, jij hebt je mond er van vol.
Dus vertel dat maar eens.
Wat zwets je nou? Ik had al een baan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Vertel maar dan wat je daar daadwerkelijk aan gedaan hebt, dan alleen te verhuizen naar een betere buurt.
En wat draag jij bij aan de maatschappij?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat zwets je nou? Ik had al een baan.
Ik heb er de mond vol van? Ik zeg alleen hoe ik het zie en zeg daarbij inderdaad dat een hoop mensen er over schreeuwen zonder uberhaupt te weten waar het over gaat.
Je hebt m'n verhaal, dus reageer er op. Maar als je de slimmerd uit wil gaan hangen, gaarne bij een ander. Ben in m'n eentje al snugger genoeg
Ik zij "over de vloer" dat is thuis bij papa en mama.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je dat denkt, wat heeft het dan voor een zin om te zeggen dat de politici wat vaker buiten moeten komen?
Als ze dan buiten komen is er toch niks te zien volgens jou.
De beste oplossing voor dit probleem, zorgen dat je in een goede buurt woont en nooit naar een slechte buurt gaan, heb je nergens last van. Iedereen die het zich kan veroorloven doet dat dan ook. Amstelveen is niet voor niets heel populair.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:03 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik heb in de Baarsjes, de Bijlmer en Amsterdam Oost gewoond, grappig genoeg alle drie in probleembuurten op dat moment, maar anders. Nu woon ik in een goeie buurt overigens
Ik kan zeggen dat ik best veel reis, maar dat het gedrag achter in trams uitgevoerd door -veelal Marokkaanse- straatschoffies in Nederland toch echt het ergste is van allemaal.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of er is de afgelopen 4 jaar dat ik niet meer in Spanje ben geweest een radicale omslag geweest.....of.....
Dat is natuurlijk geen oplossing voor het probleem. Het is wel een persoonlijke keuze.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
De beste oplossing voor dit probleem, zorgen dat je in een goede buurt woont en nooit naar een slechte buurt gaan, heb je nergens last van. Iedereen die het zich kan veroorloven doet dat dan ook. Amstelveen is niet voor niets heel populair.
Hoquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
De beste oplossing voor dit probleem, zorgen dat je in een goede buurt woont en nooit naar een slechte buurt gaan, heb je nergens last van. Iedereen die het zich kan veroorloven doet dat dan ook. Amstelveen is niet voor niets heel populair.
Mijn jaren in de Rotterdamse metro en de tramlijnen van Den Haag vallen toch in het niet bij de metro in Madrid. En hoewel Barcelona de afgelopen 15 jaar enorm is opgeknapt moet je toch niet te veel ronddwalen in de wijken rondom de havens. Maar misschien zijn de andere grote steden in Spanje een baken van pax en vree, dat weet ik niet uit eigen ervaring.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kan zeggen dat ik best veel reis, maar dat het gedrag achter in trams uitgevoerd door -veelal Marokkaanse- straatschoffies in Nederland toch echt het ergste is van allemaal.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mijn jaren in de Rotterdamse metro en de tramlijnen van Den Haag vallen toch in het niet bij de metro in Madrid
Sukkel eersteklas... Dat was cynisch bedoeld, ik zat niet in de deelraad natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:03 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
quote:
/quote
Dan vraag ik het anders.
Wat heb jij er aan gedaan als deelraadslid aan deze problemen?
Als je alleen hier komt om te trollen, ga dan naar je eigen forumquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Sukkel eersteklas... Dat was cynisch bedoeld, ik zat niet in de deelraad natuurlijk.
Deze is wel op z'n plaats hier -->
Ontelbare junks die er absoluut geen moeite mee hebben om midden in de metro te gaan zitten spuiten. Groepen kaalkoppen die coupes bezetten. Jattende Afrikanen rondom het vliegveld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring. Wat kwam je allemaal tegen in Madrid dan?
Het enige waar ik last van had was jattende zigeuners in de metro. Heb dat wijf toen ik erachter kwam Puta! Puta! roepend in een volle metro in het gezicht staan slaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ontelbare junks die er absoluut geen moeite mee hebben om midden in de metro te gaan zitten spuiten. Groepen kaalkoppen die coupes bezetten. Jattende Afrikanen rondom het vliegveld.
En ze stinken allemaal naar knoflook daar.
Ziekmakend vind ik dat. Ga op bezoek bij de slachtoffers ipv de daders. Natuurlijk gaat dat straattuig tegen de burgemeester zeggen dat er geen probleem is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
Dan had je kunnen zien dat verschillende burgemeester bij probleem jongeren en hun ouders thuis zijn geweest.
Mee eens. Hij reageert ook helemaal niet op sterke punten en in plaats daarvan gaat hij in op sarcastische opmerkingen met het verplaatsen van zijn onkunde door middel van een aanval tegen een ander. Beetje jammer. Ik ben het trouwens voor een groot deel met je eens. Vind het alleen jammer dat er schijnbaar een miscommunicatie is tussen politici en leiders en de rest van hun stedenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Sukkel eersteklas... Dat was cynisch bedoeld, ik zat niet in de deelraad natuurlijk.
Deze is wel op z'n plaats hier -->
Inderdaad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ziekmakend vind ik dat. Ga op bezoek bij de slachtoffers ipv de daders. Natuurlijk gaat dat straattuig tegen de burgemeester zeggen dat er geen probleem is.
Kruip in zijn kont, dan heb je geen woorden nodigquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:48 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Mee eens. Hij reageert ook helemaal niet op sterke punten en in plaats daarvan gaat hij in op sarcastische opmerkingen met het verplaatsen van zijn onkunde door middel van een aanval tegen een ander. Beetje jammer. Ik ben het trouwens voor een groot deel met je eens. Vind het alleen jammer dat er schijnbaar een miscommunicatie is tussen politici en leiders en de rest van hun steden.
Goh, je zou eens iets inhoudelijks vertellen!damn stupid me dat ik dacht dat het kon!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:13 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kruip in zijn kont, dan heb je geen woorden nodig
Je reply spreekt boekdelenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:24 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Goh, je zou eens iets inhoudelijks vertellen!damn stupid me dat ik dacht dat het kon!
bronquote:’Politie bang voor Franse toestanden’
door Charles Sanders
AMSTERDAM, zaterdag
De slappe houding van de politie tegenover Marokkaans straattuig en het ontkennen van de problematiek komt voort uit schaamte voor het ontbreken van eigen gezag en angst voor escalatie en ’Franse toestanden’. Dat zeggen een psycholoog, een strafadvocaat en en oud-politieman in een reactie op de uitspraken van korpschef Jan Stikvoort van de regiopolitie Hollands-Midden.
De hoofdcommissaris stelde gisteren dat hij en zijn korps zich in de steek gelaten voelen door politiek en media. Volgens Stikvoort is er weinig aan de hand in Gouda en hebben zijn agenten meer last van autochtone plattelandsjongeren dan van rel-Marokkanen.
Klinisch psycholoog Jeffrey Wijnberg: „Dit ontkennende gedrag zie je vaker bij mensen en patiënten in nood. De politie voelt zich in eer en goede naam aangetast, is diep gekrenkt. Daarom zeggen ze nu ’politiek en Telegraaf, wíj bepalen zelf wel of er een probleem is’.”
„Want als iedereen zegt dat het mis is in die wijk Oosterwei, is dat natuurlijk nogal vernederend voor de beroepsgroep. Waarom heeft het zo kunnen escaleren, kunnen ze het daar soms niet aan, zijn ze in hun privésfeer bang? Dat vraagt de buitenwacht zich nu af en daarom die ontkenning van het probleem door de korpschef.”
Strafpleiter en hoogleraar internationaal recht Geert-Jan Knoops spreekt van een ronduit gevaarlijke houding. „Doordat de politie zo passief is en die korpschef alles ontkent, krijg je situaties waarin de burger zich gedwongen voelt het recht in eigen hand te nemen, zich te verdedigen tegen gewelddadige Marokkanen. Omdat de politie immers toch niets doet. Vervolgens wordt die gewone burger wél keihard aangepakt door justitie en krijgt te horen dat hij de politie had moeten waarschuwen. Een vicieuze cirkel met als gevolg steeds minder vertrouwen in het gezag van de politie.
Dom van die hoofdcommissaris om te doen alsof er niets loos is in Gouda.”
Oud-politiechef van Schiermonnikoog René Lancee, inmiddels woonachtig in Oostenrijk, bekijkt de Nederlandse toestanden hoofdschuddend. „Slappe hap, die politiemensen. Je schaamt je gewoon als je die foto’s in Gouda ziet. Onderuitgezakt, hangend over hun fiets en dan werkeloos toezien hoe de boel escaleert. Heel triest. Alsof je capituleert en die boefjes de oorlog hebben gewonnen.”
Als Freek de Jonge deze woorden had uitgesproken tegen een publiek tijdens een conference zou dit werkelijk hilarisch zijn geweest en zou hij zijn stoffige carrière nieuw leven in kunnen blazen. Nu is het echter enkel triest.quote:Gisteren liet korpschef Jan Stikvoort van de politie Hollands-Midden weten dat er niets bijzonders aan de hand is in Gouda met Marokkaanse jongeren
Dat zijn mensen (zoals TS) die het verschil niet snappen tussen relatief en absoluut.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:35 schreef rutger05 het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn geen problemen met Marokkanen.
Eigenlijk is het buitengewoon vreemd dat er nog steeds mensen zijn die de problemen ontkennen of bagatelliseren. Zij maken zichzelf volkomen ongeloofwaardig en belachelijk.
quote:MELDING
„Met de politie HollandsMidden, wijkbureau Gouda.”
„Met Piet Ploeteraar van de Buurtsuper. Het is weer zover: mijn winkel wordt op het ogenblik door twintig Marokkanen geplunderd. Kunt u snel komen?”
„Hohoho, meneer Ploeteraar, kalm aan een beetje. Hoorde ik het goed dat u zei dat het hier Marokkanen betreft?”
„Dat hoorde u goed, agent. Een van hen ging er net trouwens met de kassa onder z’n arm vandoor, onderwijl naar mij roepend dat hij mij aan zijn mes zou rijgen als ik de politie erbij zou halen. Dat is toch schanda- lig?”
„Laten we eerst eens rustig vaststellen, meneer Ploeteraar, dat de Marokkaanse jeugd in Gouda helemaal niet zo’n groot probleem vormt als u suggereert. Onze korpschef Jan Stikvoort heeft dat onlangs zelf geconstateerd.”
„Ja, maar...”
„Niks te maren, meneer Ploeteraar. U moet eens goed naar mij luisteren. U doet mee aan een hype, veroorzaakt door De Telegraaf en daarna overgenomen door de Haagse politiek. Dát is pas schandalig. Vraag het maar aan de commissaris. Heeft u een Nederlandse vrouw?”
„Eh... ja. Maar wat heeft dat er nu mee te maken? Stuur alstublieft hulp, agent. Eén van mijn caissières wordt momenteel door de hele groep verkracht!”
„Dat maakt u ervan, meneer Ploeteraar. In werkelijkheid werkt die hoer natuurlijk gewoon vrijwillig mee. Maar goed, over hoeren gesproken: u heeft dus een Nederlandse vrouw. Heeft u ook kinderen?”
„Een zoon van zeventien. Maar...”
„Kijk, daar heb je het al. Niet die arme Marokkaanse jongens, maar het autochtone tuig waarvan uw zoon deel uitmaakt vormt hier in Gouda het probleem. Dat snuift, dat spuit, dat zuipt maar. De overlast die uw zoon daarmee veroorzaakt loopt de spuigaten uit. De commissaris zegt het zelf. Is uw zoon op dit moment thuis? Dan kunnen we hem onmiddellijk oppakken.”
„Agent! Ik smeek u! Ze hebben mijn zaak nu ook al in brand gestoken!”
„U gaat maar door, hè, meneer Ploeteraar? Bovendien lapt u ook nog eens alle fatsoensnormen aan uw laars door mijn vraag niet te beantwoorden. Hier is derhalve sprake van moedwillig hinderen van de politie bij de uitoefening van haar ambt. We zullen dus niet alleen uw zoon, maar ook u moeten aanhouden.”
„De winkel ligt inmiddels volledig in as, agent.”
„Kom kom, niet zo overdrijven, meneer Ploeteraar. Maar goed, ik ben ook de beroerdste niet. Ik zal een wagen sturen. Eerst moet er echter nog een kat uit een boom worden gehaald. Daarna dienen er nog minstens twaalf parkeer- en snelheidsbonnen te worden uitgeschreven. Ten slotte moet het voortuintje van de korpschef onkruidvrij worden gemaakt. Daarna bent u aan de beurt. Zorg er wel voor dat u schone kleren bij u heeft. Vermoedelijk duurt uw voorarrest twee weken.”
Tuurlijk joh. In Nederland hebben we alleen maar burgemeesters die zich laten beetnemen door de reljeugdquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ziekmakend vind ik dat. Ga op bezoek bij de slachtoffers ipv de daders. Natuurlijk gaat dat straattuig tegen de burgemeester zeggen dat er geen probleem is.
Het is ook stupide lulkoek, langsgaan voor zoiets onbenulligs.quote:Op zondag 5 oktober 2008 08:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. In Nederland hebben we alleen maar burgemeesters die zich laten beetnemen door de reljeugd
Ik persoonlijk zit echt niet te wachten op de aandacht van de burgemeester als ik ben jastig gevallen door hangjongeren.
Die discussie ook al vaker gezien. Als een bepaalde bevolkinsgroep relatief crimineler is dan een andere groep, dan moet die kleine groep veel harder worden aangepakt dan de anderen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat zijn mensen (zoals TS) die het verschil niet snappen tussen relatief en absoluut.
Flauwe_Kul.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat zwets je nou? Ik had al een baan.
Ik heb er de mond vol van? Ik zeg alleen hoe ik het zie en zeg daarbij inderdaad dat een hoop mensen er over schreeuwen zonder uberhaupt te weten waar het over gaat.
Je hebt m'n verhaal, dus reageer er op. Maar als je de slimmerd uit wil gaan hangen, gaarne bij een ander. Ben in m'n eentje al snugger genoeg
hehehehehquote:
Nee, dat zijn twee verschillende zaken die ik allebei beheers. Maar scherp opgemerkt.quote:Op zondag 5 oktober 2008 08:53 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Flauwe_Kul.
Je verwart snuggerheid met een grote bek opzetten.
Waar moet ik specifiek op ingaan dan want je fulmineert zoveel onzin op Fok! dat jij er zelf geeneens meer wijs uit wordt?quote:Op zondag 5 oktober 2008 08:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, dat zijn twee verschillende zaken die ik allebei beheers. Maar scherp opgemerkt.
Maar ga eens in op wat ik zeg dan, als het toch allemaal maar onzin is.
quote:Gouwenaren vinden korpschef slapjanus
’Laat nou zien dat jullie kerels zijn’
door Jenny van der Zijden
GOUDA, zondag
Gouwenaren vinden Jan Stikvoort, korpschef van Hollands-Midden, een slapjanus.
De politiebaas zei vrijdagavond in het programma Pauw en Witteman dat de Tweede Kamer de problemen met Marokkaanse probleemjongeren in Gouda heeft ’opgeklopt’. Deze uitzending en de recente overval op supermarkt MCD aan het Driewegplein in Gouda resulteerden in een lawine van reacties op de website Telegraaf.nl.
„Gisteren heb ik de uitzending van Pauw en Witteman gezien. Wat een zielige vertoning van Stikvoort. Als hij niet wil optreden, dan moet hij maar aftreden”, zo meent ’een bange burger’.
Een andere inwoner schrijft: „Vorige week was er kermis in de stad. Staan die zieltjes bonnetjes uit te schrijven aan kinderen die geen licht op hun fiets hadden. Ga toch echte criminelen te lijf. Laat zien dat jullie echte kerels met ballen zijn!”
quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:03 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Waar moet ik specifiek op ingaan dan want je fulmineert zoveel onzin op Fok! dat jij er zelf geeneens meer wijs uit wordt?
Ik besteed liever mijn energie aan nuttigere dingen dan op onzin uit jouw zieke geest ontsproten.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Begin in dit topic, zou ik zeggen.
Doe dat dan ook.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:22 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Ik besteed liever mijn energie aan nuttigere dingen dan op onzin uit jouw zieke geest ontsproten.
Ah, de burger is bang en dus hoeft zijn mening niet serieus genomen te worden. Aldus Sack_Blabbath.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wow, een bange burger en een andere inwoner. Hoe representatief. Telegraaf zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |