abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62886361
Is er iemand die mij voor een schappelijke prijs een beetje eiwitpoeder kan opsturen? Vind het nogal zonde om voor alleen eiwitpoeder te bestellen en dan 4,95 verzendkosten te betalen. Pm me maar.
pi_62886411
Waarvoor gebruik je eiwitpoeder?

Ik ben een taart aan het maken; ik heb roze spekkies voor de fondant, dus het wordt een roze/rood/oranje fondant Met frambozen-botercreme, twee flinke eetlepels frambozenjam door de botercreme. Smaakt goed!
pi_62888757
Om royal icing te maken voor op bijvoorbeeld muffins. Ik durf geen rauw ei te gebruiken.
pi_62888845
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Om royal icing te maken voor op bijvoorbeeld muffins. Ik durf geen rauw ei te gebruiken.
Kun je toch gewoon gepasteuriseerd eiwit voor gebruiken? Of verkopen ze dat niet meer bij de appie?
pi_62891569
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kun je toch gewoon gepasteuriseerd eiwit voor gebruiken? Of verkopen ze dat niet meer bij de appie?
Verkopen ze al een hele tijd niet meer helaas.
pi_62892078
Ingrid, ik zal eens even voor je kijken Voor wanneer moet je het hebben? En hoeveel? Ik zal eens kijken of onze taartenwinkel het nog heeft liggen, die is alleen op maandag in ieder geval gesloten.
pi_62894174
Het heeft niet zo'n haast. Het is sowieso voor de verjaardag van Kim. (6 dec) Maar ik wil van tevoren nog wel oefenen of het een beetje lukt en smaakt.
pi_62895884

Dit keer een klein, dik taartje; dubbele bodem, lagen frambozenjam en passievruchtenjam, botercreme gemengd met frambozenjam, MMF, versierd met nog meer botercreme.

Ik moet een taartplateau Ik kreeg die cirkels versiering met de beste wil van de wereld niet mooi rond

Het omplooien van de fondant ging voor geen meter; de taart was gewoon te hoog. Dus ik heb lekker een losse bovenkant en zijkant gemaakt en daatover een randje versiering gespoten
pi_62899688
Erg roze.
pi_62900585
Mag ik een keer samen met je prutsen, CF? Ik heb géén idee hoe dat moet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62901886
lekker roze
maar ziet er mooi uit
pi_62912738
quote:
Op maandag 3 november 2008 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Mag ik een keer samen met je prutsen, CF? Ik heb géén idee hoe dat moet.
Ohh... Ja, sure, leuk! Ik kom ook nog niet echt verder dan biscuit met jam en botercreme en fondant, so far.
pi_62912791
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je zoiets nou moet doen, altijd handig als iemand al iets kan whehe
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62914634
Hoe wat moet? Fondant omleggen e.d. kun je heel goed op youtube vinden, heel duidelijk uitgelegd allemaal
pi_62917247
Ik heb met bewondering naar alle mooie taarten gekeken. Maar er rijst nu één vraag bij mij op: Hoeveel kost het nou om één taart te maken. En dan praat ik over tijd én geld!
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_62917369
Het geld valt best mee - en zak spekkies, twee bussen poedersuiker, wat boter, eieren, jam- maar de tijd... Bodems bakken, fondant maken en rollen, decoreren.... Minstens twee uur.
pi_62917897
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef ColdFeet het volgende:
Het geld valt best mee - en zak spekkies, twee bussen poedersuiker, wat boter, eieren, jam- maar de tijd... Bodems bakken, fondant maken en rollen, decoreren.... Minstens twee uur.
2 uur vind ik nogal optimistisch
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_62923767
Ik koop mix en fondant in een winkeltje in elburg, kan ook wat goedkoper maar toch..

Fondant: 3,55
Mix: 1,50 per keer ongeveer
Eieren: 1,-
Boter: 0,75
Bus poedersuiker 1,20 ofzo
Slagroom: 0,80
Klopfix en vanillesuiker

Nouja, figuurtjes, kleurtjes, smoother, paletmes, vormen etc.. Dat komt er nog allemaal bij:)

Tijd ben je ook wel mee bezig, met bakken en mixen ongeveer een uurtje, met fondant kleuren uitrollen, figuurtjes maken, bekleden etc ook wel 2 uur, mocht je willen boetseren of tylose oid toevoegen dan moet je dat al een tijdje van te voren doen.. Maar de tijd vliegt voorbij Een simpel taartje maak ik incl bakken in makkelijk 2 uur hoor, alleen moet de cake wel eerst drogen, maar in die tijd kan je fondant al kleuren en boetseren bijv.

@ ingrid, ik zal kijken of ik deze week nog aan het eiwitpoeder toekom, ik wil het je iig wel sturen zonder verzendkosten.
pi_62924164
Je gereedschap is inderdaad wel duur, maar dat is in principe eenmalig. Het is niet dat je voor iedere taart een nieuw paletmes nodig hebt en de kleurtjes gaan ook best lang mee en zijn ook best betaalbaar.

Hoe lang je erover doet ligt er ook maar aan wat je wilt natuurlijk. Als je 'm vol wil spuiten met hele fijne decoratie van suikerwerk of je wilt er een marsepeinen kerststal op maken, dan ben je langer bezig dan wanneer je het 'simpel' houdt met een gekleurde fondant- of marsepeinlaag en een paar uitgestoken vormpjes.

Maar je kunt bij veel taarten al dingen van tevoren doen. Er zijn zelfs taartrecepten die je weken van tevoren kunt maken, dan hoef je voor de gelegenheid zelf alleen nog maar te decoreren bijvoorbeeld. En ook qua decoratie kun je al dingen een paar dagen van tevoren doen, dus het is niet zo dat je per se nu moet beginnen aan een taart en dan door moet gaan tot ie af is.

Verder is het maar welke ingredienten je gebruikt en waar je ze haalt. Ik gebruik veel biologische ingredienten, dat kost wat meer dan wanneer je merkloze niet-biologische ingredienten haalt bij de Aldi. Planet Cake verkoopt zakken poedersuiker voor E1,80 een kilo bijvoorbeeld dus met wat zoeken kun je sommige ingredienten best goedkoop vinden. Grootverpakkingen chocola, cakemix, etc. kun je zo ook vinden, marsepein bijv. voor 7 euro de kilo geloof ik (voor het bekleden van een taart van 24cm heb je 500 gram nodig heb ik gelezen, is ook te overzien dus).

Kortom: het is maar wat je er zelf van maakt. Als je het gewoon eens uit wilt proberen kom je met een pak muffinmix, botercreme, poedersuikerglazuur, wat dr Oetkerdecoraties en een flesje kleurstof een heel eind. Allemaal wel te halen bij de supermarkt (ok, kleurstof niet altijd, maar bijv. bij een Toko) en je hebt geen extra gereedschap nodig.
Sanity is (not) statistical
pi_62928308
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:58 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

2 uur vind ik nogal optimistisch
Dat was voor die roze taart: 2x biscuit maken, onderwijl fondant en botercreme maken. Decoreren was dit keer zo gepiept.
pi_62936325
ben vandaag toevallig alvast bezig met voorbereiding voor een taart van vrijdag en heb net alleen over t boetseren en t kleuren van de fondantlaag dik 1,5 uur gedaan.
Nu alvast het biscuit aan t bakken en zometeen vullen en dan gaat ie de vriezer in zodat ik m vrijdagmiddag alleen nog hoef "op te tuigen"

Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 3 a 4 uur bezig ben met een taart.
en qua prijs, tja denk dat je t zo duurt kunt maken als je zelf wilt..ik koop nu online en bestel ook nog veel materialen erbij omdat ik pas net ben begonnen, maar als je eenmaal alles hebt ben je denk ik voor een euro of 5 a 6 wel klaar
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:10:54 #297
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62936465
Wordt het biscuit niet zompig van het invriezen? En kun je alle vullingen invriezen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62936817
je kunt niet alle vullingen invriezen, ik geloof dat je niks met slagroom kon invriezen.
En het biscuit word alleen wat minder droog, dus alleen maar goed
Bakkers schijnen biscuit allemaal eerst in te vriezen....heb ik ergens gelezen.

Vorige keer hem ik hem volledig bekleed ingevroren, maar dan gaat t fondant toch een beetje smelten
pi_62941792
Ik bak meestal ook biscuits vooruit. En bewaar ze in de diepvries. Deze wordt helemaal niet zompig maar juist een beetje kleffer in de juiste hoeveelheid zeg maar. Hmmmmz ik ben weer heerlijk aan het raaskallen hehe.

Ik hou niet echt bezig hoelang ik met een taart bezig ben, gemiddeld denk ik een uurtje of 3. Maar sommige taarten vergen meer tijd dan de andere.
pi_62947031
Stel ik maak nu een biscuit
dan heb ik alleen nog vulling en buitenkant nodig toch?
Maar aangezien je die biscuit in kan vriezen kan dat ook nog later..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')