abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63587655
Dikke vette aanrader:

VARA Zembla 'Bankgeheimen'

http://player.omroep.nl/?aflID=4766349
pi_64832034
Ik weet zeker dat mensen dit zullen interesseren maar ondertussen hebben de mensen van Zeitgeist eindelijk het forum online gegooid heb ik gemerkt...

http://thezeitgeistmovement.com/

dat wou ik even melden omdat er vast mensen geïnteresseerd erin zijn.
pi_64837545
Heb hem laatst nog gekeken en het blijft een geweldige docu

Er is alleen 1 ding dat nog duidelijk mist in het verhaal. Ze lijken te beweren dat als er een resource based economy komt, alle problemen vanzelf verdwijnen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mannen zullen nog steeds strijden om de mooie vrouwen en status zal daarom nog steeds belangrijk zijn en daarbij ook macht. Onze selfish genes hebben nog steeds een enorme macht over ons.

Een revolutie van de geest, een revolutie in de psychologie, dat is voor mij de eerste stap die gezet zal moeten worden. Ik zal hier niet over gaan uitwijden in dit topic. In R&P loopt daar al een leuk topic over. We zullen eerst ons eigen ego moeten overwinnen, voordat we echt kunnen gaan samenleven en onszelf een beschaving kunnen noemen.

In Zeitgeist Addendum wordt ook een aantal keer een volgens mij boedhistische wijze in beeld gebracht, J. Krishnamurti. De geheimen van de geest en daarmee de weg naar een verlichte samenleving worden vooral in het oorspronkelijke boedhisme heel helder naar voren gebracht. We zullen deze bron van wijsheid moeten gaan gebruiken in de 21e eeuw, willen we als soort overleven.

Ik vind het dus jammer dat in Zeitgeist Addendum hier nogal snel overheen wordt gestapt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64837898
Een mooie ontwikkeling in de evolutie van de geest is dat aanzien en ambitie steeds minder belangrijk wordt voor de jongeren en jongvolwassenen. Wat steeds belangrijker wordt is de persoonlijke ontwikkeling.
Ik zie ook om me heen dat mijn vrienden niet echt waarde hechten aan geld. Ik denk/hoop dat we binnen 50 tot 100 jaar (2 tot 4 generaties) mondiaal inzien dat ons doel is om tevreden te zijn met onszelf. Dat klinkt misschien zweverig, maar het is vrij logisch imo. Alles wat we in ons leven doen, doen we om het onszelf zo aangenaam mogelijk te maken. De "struggle to survive" is zo oud als de mensheid zelf.
In dit perspectief zorgt het monetaire systeem ervoor dat we deze verbetering/veraangenaming focussen op onszelf. Het mooie van dit systeem is ook dat de illusie gecreeerd wordt dat "geld geven" gelijkstaat aan "goed doen". Maar wat heeft een uitgemergeld Afrikaantje aan euro's? Niks.
Al dit geld wat naar goede doelen gaat wordt via te lange en onnodige wegen omgezet in "drinkbaar water" en "lepravrije babies". Echter, alle middelen om deze hulp te geven bestaan ook zonder geld. Het geld gaat naar organisaties en bedrijven die de benodigde hulpmiddelen verkopen.

Oeps, ik liet even mijn gedachten de vrije loop Nouja, dit waren mijn nachtelijke two cents
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:35:31 #146
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64840828
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Er is alleen 1 ding dat nog duidelijk mist in het verhaal. Ze lijken te beweren dat als er een resource based economy komt, alle problemen vanzelf verdwijnen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mannen zullen nog steeds strijden om de mooie vrouwen en status zal daarom nog steeds belangrijk zijn en daarbij ook macht. Onze selfish genes hebben nog steeds een enorme macht over ons.
En wat als de maatschappij haar beeld van wat status is nou verplaatst van 'geld/macht hebben' naar kennis&ervaring hebben/gelukkig zijn -------> The Venus Project
Wat je vindt, ...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:04:26 #147
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64846142
Hmmm, er klopt m.i. iets niet aan de social engineering die zeitgeist voorstelt. Doet me op de een of andere manier aan equilibrium denken. Het idee dat we momenteel slaaf zijn van onze maatschappelijke psyche, en dat als we die maar voldoende kneden vrijheid zullen ervaren is volgens mij een drogreden van jewelste. Ik kan het momenteel niet goed onder woorden brengen, ik zal er later wellicht wat uitgebreider op ingaan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:05:03 #148
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64846168
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een revolutie van de geest, een revolutie in de psychologie, dat is voor mij de eerste stap die gezet zal moeten worden. Ik zal hier niet over gaan uitwijden in dit topic. In R&P loopt daar al een leuk topic over. We zullen eerst ons eigen ego moeten overwinnen, voordat we echt kunnen gaan samenleven en onszelf een beschaving kunnen noemen.
Heb je ook een linkje?
pi_64848868
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef Terecht het volgende:
Hmmm, er klopt m.i. iets niet aan de social engineering die zeitgeist voorstelt. Doet me op de een of andere manier aan equilibrium denken. Het idee dat we momenteel slaaf zijn van onze maatschappelijke psyche, en dat als we die maar voldoende kneden vrijheid zullen ervaren is volgens mij een drogreden van jewelste. Ik kan het momenteel niet goed onder woorden brengen, ik zal er later wellicht wat uitgebreider op ingaan.
Equilibrium gaat over heel iets anders. Bij de film mag je geen 'gevoelens' hebben anders krijg je misschien ruzie met iemand want hij heeft een beter gezicht kan beter schilderen of weet ik veel wat.
pi_64865186
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

En wat als de maatschappij haar beeld van wat status is nou verplaatst van 'geld/macht hebben' naar kennis&ervaring hebben/gelukkig zijn -------> The Venus Project
Tja, genen willen twee dingen: Iemand die zorgt voor het kind en iemand met goede genen (vaak een soort van bad boy) die het kind verwerkt. Wanneer de laatste groep zich aanpast zal dat kunnen denk ik. Maar ik denk dan ook het die groep zal zijn die zich als laatste zal aanpassen.
pi_64865219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Heb je ook een linkje?
Teveel nadenken - waarom?
pi_64866251
Ik heb net zeitgeist gedownload toch eens kijken
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_64866493
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb net zeitgeist gedownload toch eens kijken
Heb je wel deel 2? Dus Addendum?
pi_64866800
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heb je wel deel 2? Dus Addendum?
Beide Is kijken wat de zieltjes zoals lambiekje nou bezig houdt en wat ik (niet) mis
pi_64869540
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Beide Is kijken wat de zieltjes zoals lambiekje nou bezig houdt en wat ik (niet) mis
Ok maar laat deel 1 je niet beletten deel 2 te kijken wanneer deel 1 je niet bevalt. Deel 2 is vele malen volwassener en het conspiracysfeertje is er niet in terug te vinden.
pi_64870164
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ok maar laat deel 1 je niet beletten deel 2 te kijken wanneer deel 1 je niet bevalt. Deel 2 is vele malen volwassener en het conspiracysfeertje is er niet in terug te vinden.
Agh ik had dat ding van 9/11 ook helemaal uitgekeken gewoon omdat het zo conspiracy achtig was... Vind het wel grappig om het te zien
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:30:26 #157
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64871964
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Teveel nadenken - waarom?
Interessante materie.
  zondag 11 januari 2009 @ 01:31:02 #158
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64905368
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:22 schreef Wouser het volgende:

[..]

Equilibrium gaat over heel iets anders. Bij de film mag je geen 'gevoelens' hebben anders krijg je misschien ruzie met iemand want hij heeft een beter gezicht kan beter schilderen of weet ik veel wat.
Klopt. Toch is de vergelijking niet zo gek denk ik. In de in zeitgeist voorgestelde maatschappij, het venus project (vp), zijn bepaalde gevoelens ook niet gewenst omdat ze het vp ondermijnen en mogelijk in gevaar kunnen brengen. Het vp is m.i. een niet werkend medicijn voor een foutief gestelde diagnose. Dat heb ik geprobeerd uit te leggen in het vp topic waar da_ripper naar linkt. Het komt erop neer dat je dezelfde emoties blijft behouden die het vp nu juist wil wegnemen. Er zit volgens mij weinig anders op dan aan de menselijke natuur te sleutelen, wil je een succesvolle vp-achtige samenleving creeeren. In Equilibrium doet men hetzelfde. Ik weet zo net nog niet of al dat geknutsel aan de menselijke psyche nou een verbetering is t.o.v. nu.
pi_64905410
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

Klopt. Toch is de vergelijking niet zo gek denk ik. In de in zeitgeist voorgestelde maatschappij, het venus project (vp), zijn bepaalde gevoelens ook niet gewenst omdat ze het vp ondermijnen en mogelijk in gevaar kunnen brengen. Het vp is m.i. een niet werkend medicijn voor een foutief gestelde diagnose. Dat heb ik geprobeerd uit te leggen in het vp topic waar da_ripper naar linkt. Het komt erop neer dat je dezelfde emoties blijft behouden die het vp nu juist wil wegnemen. Er zit volgens mij weinig anders op dan aan de menselijke natuur te sleutelen, wil je een succesvolle vp-achtige samenleving creeeren. In Equilibrium doet men hetzelfde. Ik weet zo net nog niet of al dat geknutsel aan de menselijke psyche nou een verbetering is t.o.v. nu.
Ik wel, dat is het niet... Er is dan altijd iemand die controle over de mens heeft... Iesj niet goed... Ik heb trouwens zonet de eerste Zeitgeist gezien.. Wel grappig, het enige probleem is dat ik niet weet wat ik wel en niet moet geloven, want alles wordt weer debunked en dan wordt dat ook weer debunked etc. etc.
  zondag 11 januari 2009 @ 01:38:04 #160
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64905498
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik wel, dat is het niet... Er is dan altijd iemand die controle over de mens heeft... Iesj niet goed... Ik heb trouwens zonet de eerste Zeitgeist gezien.. Wel grappig, het enige probleem is dat ik niet weet wat ik wel en niet moet geloven, want alles wordt weer debunked en dan wordt dat ook weer debunked etc. etc.
De eerste zeitgeist film is grote kul, van begin tot eind. De tweede film maakt wat fouten over het monetaire systeem, en geeft naar mijn mening geen echte oplossing voor de problemen die zeitgeist veronderstelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')