Ja dacht eerst aan zelfmoord.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:39 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ah, dit verandert de zaak.
Heb het bewuste moment niet gezien.
Groot verschil, maar ik weet niet of dit het juiste topic is om dat te bespreken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:40 schreef merino het volgende:
euthanasie/zelfmoord same thing toch?
of gaan we straks nog discussieren of het zelfmoord of zelfdood is
Technisch gezien doet er hier niet toe omdat het om culturele normen/waarden en sociaal ingekleurd taalgebruik gaat. Zelfmoord kan dus best connotaties van moord bevatten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:42 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Groot verschil, maar ik weet niet of dit het juiste topic is om dat te bespreken.
Technisch gezien bestaat er alleen zelfdoding.
Met dat verschil dat zelfmoord meestal als een verrassing voor de omgeving komt en euthanasie niet, dat is iets dat is besproken vooraf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:44 schreef merino het volgende:
[..]
Technisch gezien doet er hier niet toe omdat het om culturele normen/waarden en sociaal ingekleurd taalgebruik gaat. Zelfmoord kan dus best connotaties van moord bevatten.
En verder lijkt euthanasie me hoogstens een gelegitimeerde/gereguleerde manier van zelfmoord te zijn, niet iets compleet anders.
Dat is ook niet altijd waar opzich. Maar je hebt wel gelijk. Al lijkt me dat nauw verbonden met de gelegitimeerde/gereguleerde kant van euthanasie die het concept van zelfdood uit de taboe sfeer kan halen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Met dat verschil dat zelfmoord meestal als een verrassing voor de omgeving komt en euthanasie niet, dat is iets dat is besproken vooraf.
Die discussie is zo complex. Er spelen te veel factoren mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:52 schreef merino het volgende:
[..]
Dat is ook niet altijd waar opzich. Maar je hebt wel gelijk. Al lijkt me dat nauw verbonden met de gelegitimeerde/gereguleerde kant van euthanasie die het concept van zelfdood uit de taboe sfeer kan halen.
Juist op dit tijdsstipquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 05:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:Een serieus topic van tong80 op dit tijdstip?
Zo'n smilie zou hier ongepast zijn. Vind je niet ?quote:
Ja eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 07:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo'n smilie zou hier ongepast zijn. Vind je niet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |