Wel 15 pond voor een kaartjequote:Op zondag 5 oktober 2008 17:49 schreef Breuls het volgende:
Ik vind Odeon LSQ anders een prima bios hoor.
Nog een reden om voor Vue te gaan. 5 pond per kaartje door de week via Lastminute.com. 15 pond is ook voor Londen gewoon veel te veel. 10 pond is toch wel het maximum wat ik betaal.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:13 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Wel 15 pond voor een kaartjeVerder wel OK inderdaad.
Die fout heb ik ook een keer gemaakt. De dame aan het loket wijst mooi aan waar je zit en ik interpreteerde haar aanwijzingen zodanig dat ik ipv het goedkoopste het duurtste kaartje had.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:16 schreef LordLynx het volgende:
Net maar even kaartjes gereserveerd, 19 pond per stuk voor de upper circle.
Ik wist niet dat je met de stena line direct naar london kon?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:25 schreef Corkscrew het volgende:
Aanstaande zondagavond met de Stenaline naar Londen, om daar vervolgens drie dagen te blijvenMijn eerst keer Londen, dus ik ben erg benieuwd. Heeft iemand hier misschien nog tips voor leuke attracties naast de bekende bezienswaardigheden in het centrum of iets leuks om bijv. nog op een avond mee te pakken?
uur trein erbij plakkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je met de stena line direct naar london kon?Hoeveel betaal je er voor?
K, ik zoek dan zelf wel ff de prijs erbij, ik ben zelf 1 keer met school de stena line gepakt .. dat was misschien wat lang qua reizen. Maar ZO VET relaxed dat je sávonds de boot op ging om weer terug te gaan, lekker eem' eten op boot, dan slapen .. en dan sóchtens lekker vroeg weer in nederland aan komen volledig uitgerust!quote:
ik denk dat je dan niet vanuit londen kwam want die boottrip duurt maar 3,5u ofzo, misschien ging je naar newcastle ipv dover?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
K, ik zoek dan zelf wel ff de prijs erbij, ik ben zelf 1 keer met school de stena line gepakt .. dat was misschien wat lang qua reizen. Maar ZO VET relaxed dat je sávonds de boot op ging om weer terug te gaan, lekker eem' eten op boot, dan slapen .. en dan sóchtens lekker vroeg weer in nederland aan komen volledig uitgerust!
Handigste is de Stansted Express (bestel tickets online=goedkoper). Goedkoopste is de Easybus...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:23 schreef Nuna het volgende:
Midden december kom ik aan op vliegveld Stansted, maar wat is nu het handigste/goedkoopste om richting Londen te gaan? Hotel ligt dichtbij Oxford Street en Madame Tussauds.
gumtree.com/loot.com ?quote:
Waar ben jij aan het zoeken?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 02:11 schreef Baseke het volgende:
Meldt.
Woon nu 4 maanden in London, bij Whitechapel, en studeer aan de UEL.
En ben 2 maanden op zoek naar een bijbaan, maar natuurlijk, geen resultaat.
Stomme recessie.
Wat is de UEL? Een universiteit?quote:Woon nu 4 maanden in London, bij Whitechapel, en studeer aan de UEL.
Gumtree > Barjobs.quote:
Ik gebruik deze om te zoeken, maar desondanks dat ik elke dag een CV of 10 verstuur krijg ik geen reactie.quote:
Whitechapel .. daar zit een groot gedeelte van mijn universiteit, overigens vind ik het daar niet echt heel tof ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 02:11 schreef Baseke het volgende:
Meldt.
Woon nu 4 maanden in London, bij Whitechapel, en studeer aan de UEL.
En ben 2 maanden op zoek naar een bijbaan, maar natuurlijk, geen resultaat.
Stomme recessie.
Prima ligging. Is op loopafstand van Euston en iets verder ook King's Cross / St. Pancras. Half uurtje lopen vanaf Leicester Square, goed bereikbaar met bus, trein en tube.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:48 schreef ProdigalSon het volgende:
Hey!
Ik zit van 21okt. t/m 26 okt. in London.
Ik ben aan dit hotel aan het denken:
County
Upper Woburn Place, London WC1H 0JW
Iemand bekend met het hotel en is de ligging goed (centraal)?
Groet
Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar als je toch veel bezienswaardigheden in wilt kun je eraan denken een London Pass (www.londonpass.com) te bestellen, eventueel vast met OV kaart. Kost wel een paar centen maar dan heb je ter plaatse bijna geen kosten meer voor attracties en vervoer (ik kon alleen de London Dungeons, Westminster Abbey en het London Eye ontdekken die er niet inzitten)..quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:56 schreef Intergalactrick het volgende:
Waarschijnlijk ga ik in januari voor het eerst naar Londen!Aangezien ik maar een arme student ben, heb ik niet al te veel zin om teveel geld uit te geven. Hebben jullie nog tips?
Ik gok op de trein. Je kunt naar King's Cross en vanaf daar is het tien minuten (of met veel bagage een kwartier) lopen. Chek nationalrail.co.uk voor treintijden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:17 schreef ProdigalSon het volgende:
Hey!
Het zal vast en zeker ergens staan, maar heb even geen tijd om het uit te zoeken:
- Reis en hotel is geregeld
- Wat is de voordeligste manier om van Stansted naar Upper Woburn Place, London te gaan?
Dat kan op elk metrostation. Bij bovenstaand scenario is dat King's Cross St. Pancras.quote:- Kan ik de Oyster card ergens bij aankomst kopen?
Nee, dit advies was gratis.quote:- Tips?
Cool.quote:Ik ben rond de FOK!meeting ook in London. Ik probeer aanwezig te zijn!
Groet
Kaartje koop je op het station, de Oyster Card is alleen voor het OV in London, dus ik ga er vanuit dat die niet voor de trein geldt en dus ook nog niet in Stansted te koop is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:12 schreef ProdigalSon het volgende:
Bedankt!
Ik heb even gekeken. Van Stansted luchthaven naar London Kings cross kost me 18 pond. Kan ik hiervoor al de Oyster card gebruiken? Kaartje kan ik kopen bij het station neem ik aan.
Sure. Zo lastig is het niet. Fijne vlucht!quote:Ik kom rond 21u aan op de luchthaven dus dat wil ik wel goed geregeld hebben. Maar ik neem aan dat je altijd wel op de plaats van bestemming komt.. hoe dan ook.
Jammer.quote:
In de zomer is het nog leuker. Heb er wel eens 'team meetings' gehad.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef Breuls het volgende:
Uiteindelijk waren we met z'n vijven en zijn we bij de Queen Mary gebleven. Leuke tent! Een schip dat permanent aangemeerd ligt en waar je gewoon lekker een avondje kunt zuipen.
En de meeting was ook gezellig. De eerste buitenlandse FOK!meeting is geslaagd.
Had hij iets te diep in het pintje gekeken?!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:15 schreef ProdigalSon het volgende:
Fok!meeting was gezellig. Individual, ben je nog goed thuisgekomen?
Ja hoor geen probleem. Misschien had ik iets meer moeten eten voor het drinken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:15 schreef ProdigalSon het volgende:
Ik ben alweer terug in Nederland. London is tof! Het is een stad met ontzettend veel geschiedenis, kunst en cultuur.
Fok!meeting was gezellig. Individual, ben je nog goed thuisgekomen?
Meer luxe qua geld. En als ik daarvan genoeg had was ik ook wel met mijn privéjet gegaan. Maar helaas ijslandse rekeningen enzo...er moet bezuinigd wordenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:48 schreef Breuls het volgende:
Wat is er luxe aan een trein? Ik zou nooit de hele reis met een bus nemen. (But then again, ik zou ook niet buiten London landen.)
Prima te doen. Rijdt netjes op tijd en reistijd van Stansted naar Victoria station is zo'n 80 minuten. Het is maar een klein busje, dus ik zou wel ff van tevoren boeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef Klare het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met easybus?
Ik zou sowieso nooit een bus nemen, in de tijd dat ik hier nu woon heb ik nog nooit de bus genomen, en ben dat ook NIET van plan. Als ik soms rondloop hier en op die bussen Arriva zie krijg ik rillingenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:48 schreef Breuls het volgende:
Wat is er luxe aan een trein? Ik zou nooit de hele reis met een bus nemen. (But then again, ik zou ook niet buiten London landen.)
Dat klopt ook wel, dat las ik al op je blog. Opzich vind ik dat ook niet zo heul vreemd, heb al vaak genoeg vertraging met de tube gehad hiero, zelfs met mn favo rooie lijn. De rest is meestal nog kutter.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:25 schreef Breuls het volgende:
Och, klein stukje met de bus vind ik niet erg. En soms rijdt de Tube/DLR niet (zie mijn blog) dus dan kun je niet anders.
Heel erg bedankt! Waar (op Stansted?) kan ik het beste deze kaartjes kopen? Is dit makkelijk te vinden?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:15 schreef MonopolyMan het volgende:
De Stansted express stopt ook in Tottenham, vanwaar je heel makkelijk naar White Hart Lane kunt gaan met verschillende bussen (of gewoon lopen) en je ook makkelijk naar Arsenaal kan gaan (Victoria line naar Highbury and Islington of Finsbury Park, allebei op loopafstand van het stadiun.
Na de wedstrijd pak je de Victoria dan naar Green Park om Buckingham Palace/Big Ben te bezichtigen, waarna je bijvoorbeeld op Leicester Square op de metro kunt stappen richting Heathrow.
Is allemaal te doen, maar hou de tijd goed in de gaten voor alles. Koop een kaartje van Stansted naar Tottenham Hale en een 1-6 dagkaart off-peak.
Oke dat zijn heel veel vragen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:14 schreef TomComCo het volgende:
[..]
Heel erg bedankt! Waar (op Stansted?) kan ik het beste deze kaartjes kopen? Is dit makkelijk te vinden?
Duurt dat lopen na of voor de wedstrijd lang naar White Hart Lane?
Hoeveel minuten voor de wedstrijd is het verstandig bij het stadion te zijn?
Kan ik voor de Arsenal-stadions niet beter op Arsenal uitstappen (Piccadilly line)?
Vanaf welk metrostation is het het handigst te lopen als ik van Arsenal af kom, Tottenham Hale of Seven Sisters?
Hoelang duurt het na de wedstrijd om weer op 1 van beide metrostations te komen?
Kan ik dus beter in Green Park of in Victoria uitstappen om naar Buckingham Palace en de Big Ben te gaan?
Is het lang lopen van de Big Ben naar Leicester Square?
Ligt op mijn looproute of in de buurt ervan nog iets wat ik niet mag missen?
Sorry voor al deze vragen, maar ik wil het gewoon goed geregeld hebben...
Jij wandelt met zo'n 20km/u?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:47 schreef MonopolyMan het volgende:
Stap uit op Green Park en doe wat hierboven wordt gezegd: wandel door het echte park, en dan via The Mall richting Trafalgar Square en de Big Ben. Wandelen van Big Ben naar Leicester Square is een 5 minuten.
Pfeh, eerste berichtje voor mij na een jaar of twee. Anyway, als ik toch richting Leicester Square zou lopen, zou ik persoonlijk altijd richting Covent Garden Market gaan en daar een pintje drinken. Leicester Square is nu zo'n typische locatie die ik zelf altijd zou vermijden. Erg druk, toeristisch en feitelijk niks te zien?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:30 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Naja het is een kilometer, reken een 10-15 minuten aan anders.
White Hart Lane is het stadion van Tottenham, Arsenal speelt in het Emirates Stadium: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=emirates+stadium+london&sll=38.68551,-95.625&sspn=59.255387,112.5&ie=UTF8&ll=51.554234,-0.109477&spn=0.012408,0.027466&t=h&z=15quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:47 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Oke dat zijn heel veel vragen.
-knip-
Want Covent Garden is niet toeristisch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Pfeh, eerste berichtje voor mij na een jaar of twee. Anyway, als ik toch richting Leicester Square zou lopen, zou ik persoonlijk altijd richting Covent Garden Market gaan en daar een pintje drinken. Leicester Square is nu zo'n typische locatie die ik zelf altijd zou vermijden. Erg druk, toeristisch en feitelijk niks te zien?
Zeer zeker wel, maar ik vind het nogal een groot verschil met Leicester Square. Heb er jaren vlakbij gewoond, maar zijn twee verschillende soorten pleinen in mijn optiek. Covent Garden heeft een veel leukere sfeer vind ik, bezoekers gaan in mijn geval ook liever altijd daar even heen dan naar LSQ.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Want Covent Garden is niet toeristisch?
Dus?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:37 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
White Hart Lane is het stadion van Tottenham, Arsenal speelt in het Emirates Stadium: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=emirates+stadium+london&sll=38.68551,-95.625&sspn=59.255387,112.5&ie=UTF8&ll=51.554234,-0.109477&spn=0.012408,0.027466&t=h&z=15
Daar heb je gelijk in. Leicester square is eigenlijk een vrij saai plein vergeleken met Covent Garden al moet je je soms wel een weg banen tussen de langzame en besluitloze toeristen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zeer zeker wel, maar ik vind het nogal een groot verschil met Leicester Square. Heb er jaren vlakbij gewoond, maar zijn twee verschillende soorten pleinen in mijn optiek. Covent Garden heeft een veel leukere sfeer vind ik, bezoekers gaan in mijn geval ook liever altijd daar even heen dan naar LSQ.
Maar goed, ieder zijn ding. Woon inmiddels ook wat rustiger en minder toeristisch, de weekend werden steeds vermoeiender...
Dat moet je eigenlijk overal is het niet .. ? je hoeft maar in het centrum gebied te komen van Londen in het weekend en het ziet zwart van de toeristen. Ook vandaag weer, ik loop 400 meter mn straat uit en * poef * zwart van de mensen, en mensem mij vragen, portobello road ? .. portobello road? etc.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Leicester square is eigenlijk een vrij saai plein vergeleken met Covent Garden al moet je je soms wel een weg banen tussen de langzame en besluitloze toeristen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |