Bloemen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:49 schreef sander89 het volgende:
Heeft de lente nog wat mooi's met zich mee gebracht Benzin?
neequote:
Hoo, wacht eens even. Toen ik nog op de middelbare school zat zeiden mensen dat op de middelbare school vriendschappen oppervlakkig waren en dat het op de vervolgopleiding beter zou gaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:27 schreef littledrummergirl het volgende:
op een vervolgopleiding zijn vriendschappen gewoon heel anders en gaan vaak ook niet zo diep.
het is maar net wat je er zelf van maakt. Zo heb ik met een aantal oud klasgenoten van de middelbare school nog een beetje contact, heb ik nog 1 ex waar ik goed contact mee heb. En ook mensen waar ik ten tijde van middelbare school 7 dagen in de week contact mee had, nu slechts 1 keer in de maand. Maar om nu te zeggen dat vriendschappen oppervlakkiger waren op de middelbare school dan op vervolg of andersom .. neequote:Op woensdag 13 mei 2009 21:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoo, wacht eens even. Toen ik nog op de middelbare school zat zeiden mensen dat op de middelbare school vriendschappen oppervlakkig waren en dat het op de vervolgopleiding beter zou gaan.
en vertel wat heb je dus ondernomen om meer vrienden te proberen te krijgen en wat ga je nog zeker doen in de komende tijd. Vrienden komen niet zomaar aanwaaien(meestal wel maar in joui geval blijkbaar niet)quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Bloemen?
Nee, op het gebied van mijn leven heel weinig, mijn leven is een beetje stil komen te staan op sociaal gebied. Ik zit vast; ik heb geen mensen om mensen mee te ontmoeten en het is lastig om vanuit die situatie met 0 vrienden ineens wel vrienden te maken.
Op mijn opleiding hebben veel mensen vrienden 'thuis' en weinig behoefte aan meer vrienden volgens mij. Dus het gaat heel leuk, maar er zijn nog geen vriendschappen uit voortgekomen.
Op mijn opleiding heb ik het wel naar mijn zin met die mensen, maar daarbuiten heb ik er niets aan. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik het nu ten minste op mijn opleiding naar mijn zin heb, en vroeger had ik het nooit naar mijn zin.
Ik zit dan ook wel met de zomervakantie, ik heb nog geen idee hoe ik daar doorheen moet komen.
[..]
neemaar bedankt voor je nuttige reactie
Dit klinkt te zielig. Ik zou je haast meenemen om een dag uit te gaan, sporten en daarna na een bar om mensen te ontmoeten en laten zien dat dat echt niet zo heel moeilijk is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Bloemen?
Nee, op het gebied van mijn leven heel weinig, mijn leven is een beetje stil komen te staan op sociaal gebied. Ik zit vast; ik heb geen mensen om mensen mee te ontmoeten en het is lastig om vanuit die situatie met 0 vrienden ineens wel vrienden te maken.
Op mijn opleiding hebben veel mensen vrienden 'thuis' en weinig behoefte aan meer vrienden volgens mij. Dus het gaat heel leuk, maar er zijn nog geen vriendschappen uit voortgekomen.
Op mijn opleiding heb ik het wel naar mijn zin met die mensen, maar daarbuiten heb ik er niets aan. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik het nu ten minste op mijn opleiding naar mijn zin heb, en vroeger had ik het nooit naar mijn zin.
Ik zit dan ook wel met de zomervakantie, ik heb nog geen idee hoe ik daar doorheen moet komen.
[..]
Nou, zoals ik zeg, op mijn opleiding gaat dat prima. Een praatje maken is niet zo'n probleem. (Met totaal vreemden op straat is een praatje voor mij wel een probleem) Dat gaat de laatste tijd zoveel beter. Het probleem is dat het bij die praatjes af en toe blijft, het blijft op dat niveau steken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Tis maar net wat je er zelf van maakt. Wat is het probleem om een praatje met iemand te maken?
Probeer dan er ook wat meer van te maken, nodig mensen uit, doe wat. Ik krijg het idee dat je zelf meer van hun verwacht om de volgende stap te zetten in een relatie/vriendschap/goede kennis/whatever.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Nou, zoals ik zeg, op mijn opleiding gaat dat prima. Een praatje maken is niet zo'n probleem. (Met totaal vreemden op straat is een praatje voor mij wel een probleem) Dat gaat de laatste tijd zoveel beter. Het probleem is dat het bij die praatjes af en toe blijft, het blijft op dat niveau steken.
dit klinkt echt zo erg .. je studententijd moet en kan de tijd van je leven zijn !quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Bloemen?
[..]
Nou, dat is het dus niet. Ik hoop er maar op dat de periode na mijn studententijd wel leuk wordt. (En mijn studententijd is tot nu toe leuker dan mijn middelbare school, dus ik kan niet klagen. Het is nog steeds niet fijn, maar wel beter. )quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:21 schreef _LotT het volgende:
je studententijd moet en kan de tijd van je leven zijn !![]()
Dat is ook wel een beetje zo. Ik heb gewoon geen idee hoe ik dat moet doen, wanneer ik dat moet doen, wat ik dan voor zou moeten stellen om te gaan doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Probeer dan er ook wat meer van te maken, nodig mensen uit, doe wat. Ik krijg het idee dat je zelf meer van hun verwacht om de volgende stap te zetten in een relatie/vriendschap/goede kennis/whatever.
Het was geen date. Ten minste, nu je dat zegt besef ik dat het zou het natuurlijk kunnen dat zij het verkeerd heeft opgevat. Het was meer een poging gewoon iets leuks te doen met haar. (vriendschappelijk dus)quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:01 schreef Catbert het volgende:
Misschien moet je eerst eens gewoon een sociaal netwerk opbouwen in plaats van meteen dates te regelen met meiden?
Joh, wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:14 schreef benzin het volgende:
Het was geen date. Ten minste, nu je dat zegt besef ik dat het zou het natuurlijk kunnen dat zij het verkeerd heeft opgevat. Het was meer een poging gewoon iets leuks te doen met haar. (vriendschappelijk dus)
quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:59 schreef benzin het volgende:
[..]
Nou, dat is het dus niet. Ik hoop er maar op dat de periode na mijn studententijd wel leuk wordt. (En mijn studententijd is tot nu toe leuker dan mijn middelbare school, dus ik kan niet klagen. Het is nog steeds niet fijn, maar wel beter. )
Eerstejaars ja.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:50 schreef _LotT het volgende:
maar je bent nog maar net begonnen met studerenniet?
Uhm, zoals ik al boven zei, het was geen date, maar het was vriendschappelijk. Ik wilde meer met mensen afspreken om zo te proberen om te kijken of ik vriendschappen kon uitbouwen. En vanwege het feit dat ze niet onaardig tegen me was dacht ik dat wel te kunnen proberen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:50 schreef _LotT het volgende:
ik sluit me ook aan bij de anderen, probeer eerst je sociale netwerk wat uit te bouwen en dan pas dates
Ja, maar ik denk erover een 'socialere' bijbaan te nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:24 schreef Urquhart het volgende:
Heb je een bijbaantje benzin? Daar heb ik ook wel veel sociale contacten mee opgedaan, het kwam zelfs voor dat we regelmatig met een groep collega's op stap gingen.
dan heb je nog een aantal jaar te gaan,quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Eerstejaars ja.
[..]
Uhm, zoals ik al boven zei, het was geen date, maar het was vriendschappelijk. Ik wilde meer met mensen afspreken om zo te proberen om te kijken of ik vriendschappen kon uitbouwen. En vanwege het feit dat ze niet onaardig tegen me was dacht ik dat wel te kunnen proberen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |