Vraag dan niet of ze iets willen gaan doen maar stel voor vrijdag om 10 uur gaan we daar of daarheen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef benzin het volgende:
In de afgelopen maanden ben ik meerdere keren mensen tegengekomen met wie ik heel af en toe optrok, gepraat, contactgegevens uitgewisseld etc. Af en toe bel ik eens en dan probeer ik erover te beginnen om eens iets te gaan doen. (En dat wordt of genegeerd, of er wordt gezegd; "Ja leuk, dat moeten we eens doen") Maar het punt is, er gebeurt nooit wat.
En serieus, dit gaat om 6 verschillende mensen. Dus duidelijk kan ik dit gewoon echt niet.
Het ligt toch écht aan jou als je echt graag contact wilt. Op het moment dat je een concreet "aanbod doet" gaan mensen er wel op in. Heb zelf ook wat kennissen/vrienden die ik echt wel tof vind maar als je 't erg druk hebt laat je het initiatief een beetje achterwege.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef benzin het volgende:
In de afgelopen maanden ben ik meerdere keren mensen tegengekomen met wie ik heel af en toe optrok, gepraat, contactgegevens uitgewisseld etc. Af en toe bel ik eens en dan probeer ik erover te beginnen om eens iets te gaan doen. (En dat wordt of genegeerd, of er wordt gezegd; "Ja leuk, dat moeten we eens doen") Maar het punt is, er gebeurt nooit wat.
En serieus, dit gaat om 6 verschillende mensen. Dus duidelijk kan ik dit gewoon echt niet.
Ik vermoed dat ik de rest van mijn leven van alles wat ik doe spijt zal hebben. Als ik dit geweten had de dag dat ik geboren werd, dan had ik alles tot nu toe anders gedaan. Echt alles.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:24 schreef Grumpey het volgende:
Over dat op kamers gaan: dat is echt zo'n punt waar je later weer spijt van gaat krijgen dat je dat niet gedaan hebt. Net zoals je nu spijt hebt van het gebrek aan vrienden op de middelbare school en het niet meedoen aan de introductie.
Maar: daar kan je nu nog wat aan doen! Handel nu! Ga niet lopen zwelmen in zelfmedelijden achteraf en jezelf in een soort machteloosheid/slachterofferrol draaien, dat is echt te makkelijk. Je bent nu in de mogelijkheid iets te doen eraan, en als je dat niet doet heb je dat echt alleen aan jezelf te danken, en niet aan de omstandigheden of anderen. Het is heel makkelijk om niets te doen en dan achteraf zeggen dat het inderdaad niks geworden is, maar om jezelf recht in de ogen te kunnen kijken is nu handelen gewoon nodig.
Maar dit stukje kan je dus wel vandaag oplossen. Bel inderdaad die 6 mensen op en spreek echt iets af, er zijn er vast wel een paar die iets leuks willen gaan doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook wil, ik kan dat niet allemaal vandaag oplossen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik de rest van mijn leven van alles wat ik doe spijt zal hebben. Als ik dit geweten had de dag dat ik geboren werd, dan had ik alles tot nu toe anders gedaan. Echt alles.
Maar de omstandigheden zijn ook niet optimaal, mijn verleden niet, mijn sociale skills niet. Ik heb op dit moment alles tegen me. En hoewel ik bereid ben om ervoor te vechten is dat erg vermoeiend en zwaar. Daarnaast kan ik niet alles in 1 dag oplossen. 18 jaar problemen en slechte omstandigheden kan ik niet vandaag ongedaan maken. Ik heb een hoop rotzooi over me heengekregen, ik heb mezelf verwaarloost, ik ben in de war geraakt, ik heb nooit de (sociale) ervaring op kunnen doen die leeftijdsgenoten wel hebben.
Hoe graag ik het ook wil, ik kan dat niet allemaal vandaag oplossen.
Het is wel mijn fout. Ik heb al die dingen laten gebeuren. Het punt is dat alles wat ik heb laten gebeuren nu oplossen gewoon een hoop tijd kost.quote:
maar je klinkt alsof je 't niet perse hoeft op te lossen, dat je wel tevreden bent met hoe 't nu gaatquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is wel mijn fout. Ik heb al die dingen laten gebeuren. Het punt is dat alles wat ik heb laten gebeuren nu oplossen gewoon een hoop tijd kost.
Het moet opgelost, maar het is voor mij gewoon erg zwaar en moeilijk. En er zal een hoop tijd voor nodig zijn om alles op te lossen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:52 schreef zquing het volgende:
[..]
maar je klinkt alsof je 't niet perse hoeft op te lossen, dat je wel tevreden bent met hoe 't nu gaat
en zo denk jij jezelf een depressie inquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is wel mijn fout. Ik heb al die dingen laten gebeuren. Het punt is dat alles wat ik heb laten gebeuren nu oplossen gewoon een hoop tijd kost.
Als het niet aan hem ligt dan kan hij er nooit iets aan doen. Hij beseft iig al dat hij het probleem isquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:44 schreef MooieLuL het volgende:
[..]
en zo denk jij jezelf een depressie infail.
merendeel van hoe je denkt te zijn heb je totaal geen invloed op gehad. Om daar dan volledige verantwoordelijkheid voor te nemen is onzinnig. Soms moet je jezelf gewoon vergeven en doorgaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:51 schreef zquing het volgende:
[..]
Als het niet aan hem ligt dan kan hij er nooit iets aan doen. Hij beseft iig al dat hij het probleem is
Nou, ik heb op sommige dingen echt invloed gehad door het niet te doen en niet de verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:01 schreef MooieLuL het volgende:
[..]
merendeel van hoe je denkt te zijn heb je totaal geen invloed op gehad. Om daar dan volledige verantwoordelijkheid voor te nemen is onzinnig. Soms moet je jezelf gewoon vergeven en doorgaan.
ja,....dus?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Wat ik wel kan doen is NU wel dingen ondernemen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Mijn punt is enkel dat ik daarbij wel een aantal handicaps heb door hoe mijn leven verlopen is en het daarom een lastige uitdaging is die de komende jaren nog veel werk van mijn kant zal zijn.
en jij geeft er iets om wat anderen mensen denken omdat???quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Dus daardoor is niet alles zo makkelijk als sommige mensen denken.
Dat is iets waar ik nog steeds aan moet werken. Het is voor mij niet gemakkelijk om schijt te hebben aan wat anderen van me denken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:28 schreef MooieLuL het volgende:
[..]
en jij geeft er iets om wat anderen mensen denken omdat???
Nou en? Dat moet je toch immers leren? Als je jezelf niet in het diepe wil gooien moet je hopen of iemand anders het wil doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik nog steeds aan moet werken. Het is voor mij niet gemakkelijk om schijt te hebben aan wat anderen van me denken.
naja je hoeft ook geen aso te worden ofzo, iedereen heeft liever sociale acceptatie, maar je kan geen gedachten lezen en als je het wel kan , constant aan andermans eisen proberen te blijven voldoen is ook niet mogelijk. Daarnaast zijn alleen de mensen die je goed doen voelen belangrijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik nog steeds aan moet werken. Het is voor mij niet gemakkelijk om schijt te hebben aan wat anderen van me denken.
Dude, stop: dit is je probleem. Je zwelgt in zelfmedelijden. Stop daarmee. Als je jezelf al zielig vindt, hoe denk je dat je dan overkomt op anderen? Straal positiviteit uit, neem initiatief. Vraag iemand van je studie of ie zin heeft om een dagje samen te studeren, of om dinsdagmiddag te lunchen, of vraag om je heen om iemand geïnteresseerd is in samen 2x in de week hardlopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:05 schreef benzin het volgende:
Maar de omstandigheden zijn ook niet optimaal, mijn verleden niet, mijn sociale skills niet. Ik heb op dit moment alles tegen me. En hoewel ik bereid ben om ervoor te vechten is dat erg vermoeiend en zwaar. Daarnaast kan ik niet alles in 1 dag oplossen. 18 jaar problemen en slechte omstandigheden kan ik niet vandaag ongedaan maken. Ik heb een hoop rotzooi over me heengekregen, ik heb mezelf verwaarloost, ik ben in de war geraakt, ik heb nooit de (sociale) ervaring op kunnen doen die leeftijdsgenoten wel hebben.
Nee, je kunt het allemaal niet in een dag oplossen, maar je kunt al wel een enorme boost in je zelfvertrouwen krijgen in een paar weken of maanden. Het is ff een drempel over en dan gaat alles vanzelf en kijk je terug op je zielige verleden en denk je 'sjezus was dit nou alles? heb ik me hier druk om gemaakt?'quote:Hoe graag ik het ook wil, ik kan dat niet allemaal vandaag oplossen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dude, stop: dit is je probleem. Je zwelgt in zelfmedelijden. Stop daarmee. Als je jezelf al zielig vindt, hoe denk je dat je dan overkomt op anderen? Straal positiviteit uit, neem initiatief. Vraag iemand van je studie of ie zin heeft om een dagje samen te studeren, of om dinsdagmiddag te lunchen, of vraag om je heen om iemand geïnteresseerd is in samen 2x in de week hardlopen.
edit: ow ja, je wilt niet op kamers. nevermind.
[..]
Nee, je kunt het allemaal niet in een dag oplossen, maar je kunt al wel een enorme boost in je zelfvertrouwen krijgen in een paar weken of maanden. Het is ff een drempel over en dan gaat alles vanzelf en kijk je terug op je zielige verleden en denk je 'sjezus was dit nou alles? heb ik me hier druk om gemaakt?'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |