Om alleen even daarop te reageren, dat is vrij normaal hoor.. Heb je dan het idee dat anderen meer een band hebben met elkaar dan jij met hen? Ik bedoel.. iedereen gaat zijn eigen weg, zij gaan niet samen hun weg en jij alleen. Volgens mij doe je het hartstikke goed en ik zou me hier echt geen zorgen om maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:
Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.
...die een beetje bij jouw stijl past.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:12 schreef Andromache het volgende:
Een leuke niet al te grote studentenvereniging opzoeken.
Nee, ik heb niet het gevoel dat de rest meer een band met elkaar heeft dan ik met de rest. Anderzijds had ik voor mijn gevoel meer verwacht, en waarschijnlijk komt dat door gebrek aan ervaring. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten van andere mensen als ik met ze om ga.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:48 schreef Naamah het volgende:
[..]
Om alleen even daarop te reageren, dat is vrij normaal hoor.. Heb je dan het idee dat anderen meer een band hebben met elkaar dan jij met hen? Ik bedoel.. iedereen gaat zijn eigen weg, zij gaan niet samen hun weg en jij alleen. Volgens mij doe je het hartstikke goed en ik zou me hier echt geen zorgen om maken.
Je moet niks verwachten, je moet het zélf doen. De mensen komen nooit uit zichzelf op je af, je moet zelfstandig interesse tonen of eens vragen waar ze vandaan komen, waar hun ouders wonen, of ze nog wat leuks hebben gedaan het weekend, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet het gevoel dat de rest meer een band met elkaar heeft dan ik met de rest. Anderzijds had ik voor mijn gevoel meer verwacht, en waarschijnlijk komt dat door gebrek aan ervaring. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten van andere mensen als ik met ze om ga.
Is dit sarcastisch bedoeld?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:47 schreef Grumpey het volgende:
Zoals je wel gemerkt hebt zijn mensen op de universiteit/HBO fijner in de omgang, ze kijken niet naar de reputatie of geschiedenis die iemand heeft opgebouwd, maar gewoon naar of iemand fijn is om nu mee om te gaan.
Wijze woordenquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:13 schreef DrMarten het volgende:
Word lid van de studievereniging of sportvereniging, ga dan naar borrels van de vereniging, wordt actief binnen de vereniging in een commissie of bestuur...... Goed voor contacten voor de rest van je studietijd en wellicht daarna.
Da is dan ook de reden waarom ie z'n contacten niet moet zoeken bij een studentenvereniging, maar ijvoorbeeld bij een studievereniging of sprtvereniging, waar je juis veel verschillende persoonlijkheden treft.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:39 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Is dit sarcastisch bedoeld?
De studentenwereld stikt juist van mensen die heel erg bezig zijn met hoe ze over komen bij andere mensen.
Nee, heb ik wel over zitten denken, maar vond het toch erg duur, en vond het beginnen met de studie etc. eerst al eng genoeg. Zoals ik schreef, aan het ind van de zomervakantie maakte ik me zo'n druk dat het misschien wel weer verkeerd zou gaan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Woon je eigenlijk op kamers?
Dat is iets waar je zeer veel aan zal hebben als je in je studiestad betere contacten wilt opdoen. Bovendien iets waar je veel van leert. Je bent dan ook echt op jezelf aangewezen maar er is ook geen bemoeienis meer.
18quote:
En dat tref je niet bij een studentenvereniging wou je soms zeggen? Bullshit, er zijn zát studentenverenigingen waar juist veel verschillende mensen rondlopen en waar je mag zijn zoals je bent; er is meer dan de corporale vereniging. Sterker nog, ik zit er zelf bij een.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Da is dan ook de reden waarom ie z'n contacten niet moet zoeken bij een studentenvereniging, maar ijvoorbeeld bij een studievereniging of sprtvereniging, waar je juis veel verschillende persoonlijkheden treft.
Mijn ervaring is dat bij studentenverenigingen meer "gelijkgestemden" lid worden. Minder divers pluimage dan bij bijvoorbeeld sportverenigingen of de studieverenigingen. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar juist voor iemand als TS zal de drempel voor een studentenvereniging een stuk hoger zijn dan van een andere vereniging.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:15 schreef Andromache het volgende:
[..]
En dat tref je niet bij een studentenvereniging wou je soms zeggen? Bullshit, er zijn zát studentenverenigingen waar juist veel verschillende mensen rondlopen en waar je mag zijn zoals je bent; er is meer dan de corporale vereniging. Sterker nog, ik zit er zelf bij een.
Ok, ik zal eens kijken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:44 schreef Andromache het volgende:
Zucht, lezen is moeilijk... Benzin, zoek wat leuks uit, mijn ervaring is dat je bij een *kleine* studentenvereniging of sportvereniging meer verschillende mensen ontmoet dan bij een studievereniging. En zoek dus liever een kleine uit, omdat je jezelf daar veel minder hard hoeft te bewijzen.
Ik weet niet zeker of ik dat wel moet zeggen i.v.m mijn anonimiteit. Toch besloten om het volgende te zeggen; Ik doe 'iets met computers' in Utrecht.quote:
Uhuh.. waarschijnlijk dus niets met computers en buiten Utrechtquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik dat wel moet zeggen i.v.m mijn anonimiteit. Toch besloten om het volgende te zeggen; Ik doe 'iets met computers' in Utrecht.
Hoe minder mensen, des te beter je ze leert kennen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:26 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom komen mensen steeds aan met 'kleine' studentenvereniging? Hoe meer mensen er zijn hoe groter de kans is dat je jouw type mensen tegenkomt, toch?
Tja, en als dat type je net niet bevalt heb je dus gewoon pech?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoe minder mensen, des te beter je ze leert kennen.
Studieverenigingen? Daar wordt je toch alleen lid om je boeken goedkoper te krijgen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef DrMarten het volgende:
Mijn ervaring is dat bij studentenverenigingen meer "gelijkgestemden" lid worden. Minder divers pluimage dan bij bijvoorbeeld sportverenigingen of de studieverenigingen. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar juist voor iemand als TS zal de drempel voor een studentenvereniging een stuk hoger zijn dan van een andere vereniging.
Oh! Dan weet ik wie je bent! HAH!!!quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:20 schreef benzin het volgende:
Ik weet niet zeker of ik dat wel moet zeggen i.v.m mijn anonimiteit. Toch besloten om het volgende te zeggen; Ik doe 'iets met computers' in Utrecht.
Sommige mensen wel ja, anderen zijn er meer actief voor de vereniging zelf en voor de gezelligheid die bij dergelijk verenigingen ook zeer zeker aanwezig kan zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Studieverenigingen? Daar wordt je toch alleen lid om je boeken goedkoper te krijgen?
Ik kan ook zeker een sport- of studentenvereniging aanbevelen (dat beeld dat bij studentenverenigingen alleen maar bralapen zitten is ZO vorige-eeuw), mensen binnen je studie zie je toch veel meer om mee samen te werken. Beetje als collega's; ga d'r ook af en toe wel een biertje mee drinken, maar het zijn geen echte vrienden.
Ik vind het erg om dit te zeggen, maar er is eigenlijk nauwelijks iets verbeterd. Iets meer contacten gelegd, ook buiten de studie met veel moeite een paar mensen, maar dat bloed dood of blijft TE oppervlakkig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:
Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.
Nou heb ik ook een gebrekkige ervaring wat dat betreft omdat ik nooit vrienden heb gehad, dus misschien zie ik dat fout, maar zo voelt het wel.
Om mijn 'kansen' wat te spreiden om andere mensen goed te leren kennen/vrienden te maken denk ik dat ik graag meer mensen zou willen ontmoeten buiten mijn studie. Nou heb ik geen enkel idee hoe/waar.
Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om bv. in mijn eentje in een uitgaansgelegenheid ofzo te gaan zitten en contact te leggen. Het zou fijn zijn als ik iets kon vinden zoals mijn studie. Gewoon langzaam eigenlijk tijdens activiteiten contact leggen met andere mensen. Ik heb echter geen enkel idee waar ik zoiets moet zoeken.
Ik weet ook niet of jullie kunnen helpen, maar ik hoop op mooie suggesties. Ik weet nu in ieder geval zeker dat het de komende jaren wel goed komt en dat ik het kan, maar hoe eerder mijn leven helemaal op orde komt hoe beter.
Een studievereniging is sowieso een leuk plan. Wat ik zelf gedaan heb is meedoen met een activiteit die via school gaat. Zo leer je mensen kennen en ga je misschien naderhand een keertje naar de kroeg ofzo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:03 schreef KraZj het volgende:
Ga bij een sportverening ofzo? Wat zijn je hobbies/interesses? Er is vast wel iets wat je met iemand kan delen en waar een club van is ofzo..
heet jij toevallig marijke benedenbroek?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:22 schreef marijke1986 het volgende:
Heb zelf ook nooit bij een studievereniging gezeten, mijn studie heeft er niet eens een...
Maar het is wel een manier om op een makkelijke manier in contact te komen met mensen. En wat ik net al zei, via via leer je dan mensen kennen die je dan beter liggen. Zoiets
Nee, toevallig nietquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heet jij toevallig marijke benedenbroek?
Een bijbaantje is altijd goed voor meer contacten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef benzin het volgende:
Het is misschien niet helemaal correct om zo'n oud topic omhoog te schoppen, maar het is minder schrijfwerk.
En eigenlijk is mijn situatie niet veranderd sinds ik dit topic startte.
Quote uit de startpost:
[..]
Ik vind het erg om dit te zeggen, maar er is eigenlijk nauwelijks iets verbeterd. Iets meer contacten gelegd, ook buiten de studie met veel moeite een paar mensen, maar dat bloed dood of blijft TE oppervlakkig.
Ik wil nu eigenlijk ook weleens vrienden, en ik wil vooral niet terugvallen in mijn oude gedrag. Ik moet echt meer mensen ontmoeten en daar iets blijvends uit weten te halen.
Iemand suggesties?
Ik denk dat op kamers gaan niet slecht is, en ik ben dat ook al aan het plannen. Echter, ik denk niet dat dat dit probleem oplost. Het lukt gewoon net niet om contact met nieuwe mensen te leggen, en lukt het wel dan gaat het daarna geen enkele kant op.quote:
moet je ook in een echt studentenhuis gaan zitten, eentje die vol zit met sociale mensen. Beetje uitgaan met hun, beetje meegaan naar huisfeestjes met je huisgenoten.quote:Ik denk dat op kamers gaan niet slecht is, en ik ben dat ook al aan het plannen. Echter, ik denk niet dat dat dit probleem oplost. Het lukt gewoon net niet om contact met nieuwe mensen te leggen, en lukt het wel dan gaat het daarna geen enkele kant op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |