abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62111037
Ik heb al eens eerder zo'n topic geopend, maar het is het waard om even een nieuwe te maken vanwege een andere situatie.

Allereerst: Voor iedereen die mijn topics een beetje heeft gevolgd en advies gegeven; bedankt. Ik studeer nu inmiddels al 2 maanden, en alles gaat prima. Iedereen die mijn topics volgde omdat ze in zo'n zelfde situatie zaten of iets herkenden wil ik het advies geven om gewoon te proberen wat te ontspannen en te wachten op een nieuwe start.

Ik ben voor de zomervakantie begonnen met het vertellen van waar ik mee zat aan een leraar, die mij overigens al enorm heeft geprobeerd te helpen, en op die manier voelde ik me tijdens de laatste maanden middelbare school mezelf al minder buitengesloten en iets beter. Maar nog steeds niet heel goed en erg onzeker.

Zomervakantie ben ik goed doorgekomen, tot de laatste weken waarin ik steeds zenuwachtiger werd voor mijn introductie, ik wilde eigenlijk zelfs niet meer. Toch gegaan, en ik ben daar blij om. Een hoop nieuwe mensen, ik voelde me gewoon geaccepteerd en werd niet meer behandeld als een stuk afval. Ik heb het die week enorm naar mijn zin gehad en misschien is mijn zelfvertrouwen wel verdriedubbeld.

Anyway, school was even goed. Op paar rare momenten na gaat het prima. Ik probeer iedereen uit de klas netjes te groeten, gesprekken te starten etc. En het werkt, ik zie dat mensen dat waarderen en dat terug doen.

In een keer is het gebeurd dat ik mezelf aanbied en er vanzelf een groepje vormt bij het samenwerken in groepjes (oh, dat was echt een hel op de middelbare school). Als ik iets ga doen of ergens heenloop zijn er regelmatig mensen die volgen, andere mensen wachten op me en mijn inbreng en wie ik ben wordt geaccepteerd door de anderen. Regelmatig ga ik na school nog even de stad in met wat klas/studie-genoten ofzo. Het is echt compleet anders dan de middelbare school.

Mijn zelfvertrouwen blijft maar groeien, en vandaag betrapte ik mezelf er zelfs op dat ik in de bus met een groepje meisjes wat ik nog nooit had gezien eigenlijk mezelf ging bemoeien met hun gesprek en het gewoon gezellig was een paar haltes. Ik had nooit gedacht dat zo'n situatie ooit nog haalbaar zou zijn voor mij.

Zo'n nieuwe start is echt een geweldige kans, en ik weet zeker dat ik alles aan kan.

Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.

Nou heb ik ook een gebrekkige ervaring wat dat betreft omdat ik nooit vrienden heb gehad, dus misschien zie ik dat fout, maar zo voelt het wel.

Om mijn 'kansen' wat te spreiden om andere mensen goed te leren kennen/vrienden te maken denk ik dat ik graag meer mensen zou willen ontmoeten buiten mijn studie. Nou heb ik geen enkel idee hoe/waar.

Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om bv. in mijn eentje in een uitgaansgelegenheid ofzo te gaan zitten en contact te leggen. Het zou fijn zijn als ik iets kon vinden zoals mijn studie. Gewoon langzaam eigenlijk tijdens activiteiten contact leggen met andere mensen. Ik heb echter geen enkel idee waar ik zoiets moet zoeken.

Ik weet ook niet of jullie kunnen helpen, maar ik hoop op mooie suggesties. Ik weet nu in ieder geval zeker dat het de komende jaren wel goed komt en dat ik het kan, maar hoe eerder mijn leven helemaal op orde komt hoe beter.

In ieder geval hoop ik iemand blij te hebben kunnen maken met mijn statusupdate
pi_62111122
Groepjes op de middelbare school werken samen omdat het gezellig is. Groepjes studenten werken samen omdat ze een goed cijfer / studiepunten willen halen.

Op de middelbare school worden druiloren nog wel eens stoer of grappig gevonden. Als je op de Uni of het HBO alles verkloot ben je snel weg.

Daarnaast is iedereen er nieuw. Iedereen moet nieuwe vrienden maken en aan de nieuwe omgeving wennen. Denk niet dat je de enige daarin bent.
pi_62111143
Vereniging. Maakt niet uit wat voor een, doen wat jij leuk vindt. Ik weet niet in welke stad je studeert?
Befkoning de eerste.
pi_62111345
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:
Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.
Om alleen even daarop te reageren, dat is vrij normaal hoor.. Heb je dan het idee dat anderen meer een band hebben met elkaar dan jij met hen? Ik bedoel.. iedereen gaat zijn eigen weg, zij gaan niet samen hun weg en jij alleen. Volgens mij doe je het hartstikke goed en ik zou me hier echt geen zorgen om maken.

En verder inderdaad een vereniging, misschien ook je studievereniging? Die organiseren vaak wel activiteiten, gewoon voorstellen er heen te gaan met een groepje, als je dan meer mensen kent kan je er ook makkelijker bij betrokken raken. Misschien zelfs iets actiefs gaan doen, commissie ofzo? Studievereniging is in elk geval lekker laagdrempelig.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:25:22 #5
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_62113688
uitgaan
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_62115802
Je zou ook bij een sportvereniging kunnen gaan. Ik weet niet waar je studeert, maar misschien is er wel een vereniging waar je met andere studenten van andere studies een sport beoefent (roeien, zeilen, dansen, maakt niet uit). Dan ben je toch een beetje onder mensen van je eigen leeftijd en je hebt al een gezamelijke hobby. Vaak is het ook voor de gezelligheid: als je verder niet zo heel goed bent in de sport, maar het wel leuk en gezellig vindt, is het ook al goed.

Je zou ook kunnen gaan fitnessen. Het hoeft allemaal niet actief te zijn, gewoon op je gemak een beetje. Maar als je daar een paar keer een uurtje heen gaat in de week, dan zie je op een gegeven moment mensen vaker. Misschien kun je daar een keer een praatje mee maken, bijvoorbeeld vragen hoe een bepaald apparaat werkt o.i.d. Misschien komt het op een gegeven moment wel zo ver dat jullie afspreken om op dezelfde tijd te fitnessen en uiteindelijk ergens heen te gaan na het sporten. Zo kun je rustig contacten leggen, maar het is natuurlijk niet zeker of de mensen die daar komen behoefte hebben aan nieuwe contacten.

En inderdaad een gezelligheidsvereniging of je eigen studievereniging (alhoewel je dan ook weer bij je eigen groep zit, maar misschien leer je ze dan wat beter kennen en blijken jullie toch meer gemeen te hebben).
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:12:21 #7
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_62136490
Een leuke niet al te grote studentenvereniging opzoeken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:31:05 #8
172358 oddman
Introspecteur
pi_62138217
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:12 schreef Andromache het volgende:
Een leuke niet al te grote studentenvereniging opzoeken.
...die een beetje bij jouw stijl past.
Daar zíjn die krengen immers voor.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_62138352
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:48 schreef Naamah het volgende:

[..]

Om alleen even daarop te reageren, dat is vrij normaal hoor.. Heb je dan het idee dat anderen meer een band hebben met elkaar dan jij met hen? Ik bedoel.. iedereen gaat zijn eigen weg, zij gaan niet samen hun weg en jij alleen. Volgens mij doe je het hartstikke goed en ik zou me hier echt geen zorgen om maken.
Nee, ik heb niet het gevoel dat de rest meer een band met elkaar heeft dan ik met de rest. Anderzijds had ik voor mijn gevoel meer verwacht, en waarschijnlijk komt dat door gebrek aan ervaring. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten van andere mensen als ik met ze om ga.

Ik zie al dat de meeste mensen een vereniging aanbevelen, ik heb geen idee wat ik zou willen doen, maar ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
  zondag 5 oktober 2008 @ 01:03:23 #10
138876 Andromache
pi_62140279
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 23:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet het gevoel dat de rest meer een band met elkaar heeft dan ik met de rest. Anderzijds had ik voor mijn gevoel meer verwacht, en waarschijnlijk komt dat door gebrek aan ervaring. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten van andere mensen als ik met ze om ga.

Je moet niks verwachten, je moet het zélf doen. De mensen komen nooit uit zichzelf op je af, je moet zelfstandig interesse tonen of eens vragen waar ze vandaan komen, waar hun ouders wonen, of ze nog wat leuks hebben gedaan het weekend, of wat dan ook.
  zondag 5 oktober 2008 @ 03:39:48 #11
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_62141846
Als je meer binding met je klasgenoten zou willen dan zou je voor kunnen stellen om met z'n allen ergens heen te gaan, hetzij een dagje uit, hetzij een vakantie. Mijn klas is echt extreem hecht (heb al veel opleidingen gehad, maar nog nooit zo iets meegemaakt) en wij hadden na elkaar pas 2-3 maanden te kennen al buiten school om een wintersportvakantie geboekt.

Meer mensen ontmoeten buiten school kan zoals boven al gezegd wordt door middel van een studentenvereniging/sportvereniging. Een bijbaantje of op kamers gaan zijn natuurlijk ook mogelijkheden.
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:47:02 #12
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62160888
Fijn om te lezen dat het beter met je gaat nu. Heb je vorige topics ook langs zien komen en reacties geplaatst, dus dit is zeker goed om nu te lezen!

Je kan actief worden bij een studievereniging, dat is een makkelijkere stap dan bijvoorbeeld een studentenvereniging. Dit soort verenigingen zijn er deels voor opgericht om mensen te leren kennen. Zoals je wel gemerkt hebt zijn mensen op de universiteit/HBO fijner in de omgang, ze kijken niet naar de reputatie of geschiedenis die iemand heeft opgebouwd, maar gewoon naar of iemand fijn is om nu mee om te gaan. Met dat in je achterhoofd kan je bij elke vereniging wel gewoon je plaatsje vinden.

Probeer zoveel mogelijk uit, dwing jezelf tot meer sociaal contact zodat je uiteindelijk enorm trots op jezelf kan zijn wat je allemaal bereikt heb van waar je bent gekomen! Oftewel, blijf zo doorgaan
pi_62162978
Word lid van de studievereniging of sportvereniging, ga dan naar borrels van de vereniging, wordt actief binnen de vereniging in een commissie of bestuur...... Goed voor contacten voor de rest van je studietijd en wellicht daarna.
A mind with a heart of it's own
pi_62163631
............................
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:32:17 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62166951
Woon je eigenlijk op kamers?

Dat is iets waar je zeer veel aan zal hebben als je in je studiestad betere contacten wilt opdoen. Bovendien iets waar je veel van leert. Je bent dan ook echt op jezelf aangewezen maar er is ook geen bemoeienis meer.

En verder. Duik een beetje het studentenleven in. Er zijn tal van verenigingen die uiteenlopende activiteiten hebben. Zoek een beetje uit wat bij je past.
pi_62167131
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:47 schreef Grumpey het volgende:
Zoals je wel gemerkt hebt zijn mensen op de universiteit/HBO fijner in de omgang, ze kijken niet naar de reputatie of geschiedenis die iemand heeft opgebouwd, maar gewoon naar of iemand fijn is om nu mee om te gaan.
Is dit sarcastisch bedoeld?

De studentenwereld stikt juist van mensen die heel erg bezig zijn met hoe ze over komen bij andere mensen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:54:21 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_62175445
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:13 schreef DrMarten het volgende:
Word lid van de studievereniging of sportvereniging, ga dan naar borrels van de vereniging, wordt actief binnen de vereniging in een commissie of bestuur...... Goed voor contacten voor de rest van je studietijd en wellicht daarna.
Wijze woorden
En goed te lezen dat je zelfvertrouwen zo gegroeid is!
(Un)masking for the greater good.
pi_62175583
Mag ik vragen hoe oud je bent, TS?
Lambo of Rekt
pi_62176677
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:39 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Is dit sarcastisch bedoeld?

De studentenwereld stikt juist van mensen die heel erg bezig zijn met hoe ze over komen bij andere mensen.
Da is dan ook de reden waarom ie z'n contacten niet moet zoeken bij een studentenvereniging, maar ijvoorbeeld bij een studievereniging of sprtvereniging, waar je juis veel verschillende persoonlijkheden treft.
pi_62180445
Sowieso bedankt voor al het positieve commentaar. Ik zal deze week proberen eens rond te kijken/vragen
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Woon je eigenlijk op kamers?

Dat is iets waar je zeer veel aan zal hebben als je in je studiestad betere contacten wilt opdoen. Bovendien iets waar je veel van leert. Je bent dan ook echt op jezelf aangewezen maar er is ook geen bemoeienis meer.
Nee, heb ik wel over zitten denken, maar vond het toch erg duur, en vond het beginnen met de studie etc. eerst al eng genoeg. Zoals ik schreef, aan het ind van de zomervakantie maakte ik me zo'n druk dat het misschien wel weer verkeerd zou gaan.

Het zou wel fijn zijn om weg te zijn bij mijn ouders. Ik heb het gevoel dat hoe ik me de afgelopen paar jaar heb gevoeld een hoop te maken heeft met hoe ik ben opgevoed en hoe mijn ouders zijn. M.a.w. Misschien zou op kamers gaan wel een optie zijn, maar het is erg duur, en op dit moment zit er al veel energie in de hele nieuwe situatie.
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:59 schreef EggsTC het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent, TS?
18
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:15:00 #21
138876 Andromache
pi_62185335
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Da is dan ook de reden waarom ie z'n contacten niet moet zoeken bij een studentenvereniging, maar ijvoorbeeld bij een studievereniging of sprtvereniging, waar je juis veel verschillende persoonlijkheden treft.
En dat tref je niet bij een studentenvereniging wou je soms zeggen? Bullshit, er zijn zát studentenverenigingen waar juist veel verschillende mensen rondlopen en waar je mag zijn zoals je bent; er is meer dan de corporale vereniging. Sterker nog, ik zit er zelf bij een.
pi_62185730
en jij noemt iedereen daar nu " homies?" of meer " seg kerrel! "..
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:44:44 #23
138876 Andromache
pi_62186437
Zucht, lezen is moeilijk... Benzin, zoek wat leuks uit, mijn ervaring is dat je bij een *kleine* studentenvereniging of sportvereniging meer verschillende mensen ontmoet dan bij een studievereniging. En zoek dus liever een kleine uit, omdat je jezelf daar veel minder hard hoeft te bewijzen. Gewoon leuke mensen zoals jij en ik. Misschien ben je geďnteresseerd in politiek, dan is een politieke jongerenvereniging ook leuk.

Succes!
pi_62188002
Waarom komen mensen steeds aan met 'kleine' studentenvereniging? Hoe meer mensen er zijn hoe groter de kans is dat je jouw type mensen tegenkomt, toch?

Je bent er trouwens wel een beetje laat mee, inschrijvingen van de (meeste) verenigingen zijn al lang voorbij.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_62189556
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:15 schreef Andromache het volgende:

[..]

En dat tref je niet bij een studentenvereniging wou je soms zeggen? Bullshit, er zijn zát studentenverenigingen waar juist veel verschillende mensen rondlopen en waar je mag zijn zoals je bent; er is meer dan de corporale vereniging. Sterker nog, ik zit er zelf bij een.
Mijn ervaring is dat bij studentenverenigingen meer "gelijkgestemden" lid worden. Minder divers pluimage dan bij bijvoorbeeld sportverenigingen of de studieverenigingen. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar juist voor iemand als TS zal de drempel voor een studentenvereniging een stuk hoger zijn dan van een andere vereniging.
pi_62194750
Ik heb ook niet bepaald een band met studiegenoten, ja gewoon contact op school maar daar buiten niet veel eigenlijk. Ik heb daar ook totaal geen problemen mee aangezien ik juist veel omga met de collega's van het werk, zoals samen uitgaan etc. Ik weet niet of je een baantje hebt, maar dat kan ook goed werken
pi_62272120
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:44 schreef Andromache het volgende:
Zucht, lezen is moeilijk... Benzin, zoek wat leuks uit, mijn ervaring is dat je bij een *kleine* studentenvereniging of sportvereniging meer verschillende mensen ontmoet dan bij een studievereniging. En zoek dus liever een kleine uit, omdat je jezelf daar veel minder hard hoeft te bewijzen.
Ok, ik zal eens kijken.

Ik denk dat ik ook van plan ben om op zoek te gaan naar 'leuk' werk.

Iedereen in ieder geval bedankt voor al het advies so far.
pi_62274603
Als mensen ontmoeten je doel is, zou ik zeggen: duik het verenigingsleven in. Ga bijvoorbeeld commissiewerk doen binnen een studie- of studentencommissie. Zo ben je met een vaste groep mensen 1-2 per week bezig met iets te realiseren (ikzelf zit in twee redacties van studentenmagazines, maar het kan ook bijv. het organiseren van een evenement zijn) en het is onvermijdelijk dat je dan mensen tegen het lijf loopt waar het heul lekker mee klikt.

Waar en wat studeer je overigens?
pi_62361843
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:14 schreef VonHinten het volgende:

Waar en wat studeer je overigens?
Ik weet niet zeker of ik dat wel moet zeggen i.v.m mijn anonimiteit. Toch besloten om het volgende te zeggen; Ik doe 'iets met computers' in Utrecht.
pi_62362190
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:20 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik dat wel moet zeggen i.v.m mijn anonimiteit. Toch besloten om het volgende te zeggen; Ik doe 'iets met computers' in Utrecht.
Uhuh.. waarschijnlijk dus niets met computers en buiten Utrecht

Maar een studenten- of studievereniging is echt de moeite waard
pi_62373212
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:26 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom komen mensen steeds aan met 'kleine' studentenvereniging? Hoe meer mensen er zijn hoe groter de kans is dat je jouw type mensen tegenkomt, toch?
Hoe minder mensen, des te beter je ze leert kennen.
pi_62373986
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoe minder mensen, des te beter je ze leert kennen.
Tja, en als dat type je net niet bevalt heb je dus gewoon pech?

Bij grote studentenverenigingen ga je in principe ook maar met een klein groep om ( jaar- en huisclub, dispuut etc.), alleen kan je ze dan wel uit een veel grotere groep kiezen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:36:21 #33
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62375761
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef DrMarten het volgende:
Mijn ervaring is dat bij studentenverenigingen meer "gelijkgestemden" lid worden. Minder divers pluimage dan bij bijvoorbeeld sportverenigingen of de studieverenigingen. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar juist voor iemand als TS zal de drempel voor een studentenvereniging een stuk hoger zijn dan van een andere vereniging.
Studieverenigingen? Daar wordt je toch alleen lid om je boeken goedkoper te krijgen?

Ik kan ook zeker een sport- of studentenvereniging aanbevelen (dat beeld dat bij studentenverenigingen alleen maar bralapen zitten is ZO vorige-eeuw), mensen binnen je studie zie je toch veel meer om mee samen te werken. Beetje als collega's; ga d'r ook af en toe wel een biertje mee drinken, maar het zijn geen echte vrienden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:39:09 #34
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62375838
quote:
Oh! Dan weet ik wie je bent! HAH!!!

Maak je wat dat betreft geen zorgen, er zijn te veel mensen die in Utrecht studeren om jou te kunnen 'vinden'. Er zijn ook genoeg opleidingen (HBO/WO) die 'iets' met computers te maken hebben.

Ik woon zelf in Utrecht, en het is absoluut een stad waar het niet moeilijk is contacten te leggen. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een vereniging voor. Ik ben zelf na m'n studie naar Utrecht verhuisd (studeerde in Enschede en wou naar het westen), en ben daar gaan hockeyen om mensen te leren kennen. Daar heb ik m'n sociale netwerk eigenlijk van de grond af opnieuw mee opgebouwd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:43:05 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62375945
hoe groter de vereniging, hoe minder je je hoeft te bewijzen. met het voordeel dat als je je juist wel wil bewijzen dat meer mensen dat zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:55:44 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62382640
En, ben je al ergens lid geworden intussen?
KuikenGuppy
pi_62382937
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Studieverenigingen? Daar wordt je toch alleen lid om je boeken goedkoper te krijgen?

Ik kan ook zeker een sport- of studentenvereniging aanbevelen (dat beeld dat bij studentenverenigingen alleen maar bralapen zitten is ZO vorige-eeuw), mensen binnen je studie zie je toch veel meer om mee samen te werken. Beetje als collega's; ga d'r ook af en toe wel een biertje mee drinken, maar het zijn geen echte vrienden.
Sommige mensen wel ja, anderen zijn er meer actief voor de vereniging zelf en voor de gezelligheid die bij dergelijk verenigingen ook zeer zeker aanwezig kan zijn.
pi_64785713
Het is misschien niet helemaal correct om zo'n oud topic omhoog te schoppen, maar het is minder schrijfwerk.

En eigenlijk is mijn situatie niet veranderd sinds ik dit topic startte.

Quote uit de startpost:
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:

Nou heb ik ook een gebrekkige ervaring wat dat betreft omdat ik nooit vrienden heb gehad, dus misschien zie ik dat fout, maar zo voelt het wel.

Om mijn 'kansen' wat te spreiden om andere mensen goed te leren kennen/vrienden te maken denk ik dat ik graag meer mensen zou willen ontmoeten buiten mijn studie. Nou heb ik geen enkel idee hoe/waar.

Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om bv. in mijn eentje in een uitgaansgelegenheid ofzo te gaan zitten en contact te leggen. Het zou fijn zijn als ik iets kon vinden zoals mijn studie. Gewoon langzaam eigenlijk tijdens activiteiten contact leggen met andere mensen. Ik heb echter geen enkel idee waar ik zoiets moet zoeken.

Ik weet ook niet of jullie kunnen helpen, maar ik hoop op mooie suggesties. Ik weet nu in ieder geval zeker dat het de komende jaren wel goed komt en dat ik het kan, maar hoe eerder mijn leven helemaal op orde komt hoe beter.
Ik vind het erg om dit te zeggen, maar er is eigenlijk nauwelijks iets verbeterd. Iets meer contacten gelegd, ook buiten de studie met veel moeite een paar mensen, maar dat bloed dood of blijft TE oppervlakkig.

Ik wil nu eigenlijk ook weleens vrienden, en ik wil vooral niet terugvallen in mijn oude gedrag. Ik moet echt meer mensen ontmoeten en daar iets blijvends uit weten te halen.

Iemand suggesties?
pi_64786685
Ga bij een sportverening ofzo? Wat zijn je hobbies/interesses? Er is vast wel iets wat je met iemand kan delen en waar een club van is ofzo..
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:14:32 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64787101
roeien is altijd leuk.
ik moest mijn broek laten zakken destijds, maar dat is lang geleden. en met die flinke flap vlees die ik uit mijn broek haalde, moest ik een ezel beklimmen. daar werden uiteraard foto's van gemaakt.

vooral genant omdat tijdens huidige reunies vrouwen op de vereniging even willen voelen aan je grote pik, die ze op inauguratiefoto's hebben gezien.

ach ja. het is maar een spel.
pi_64787263
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:03 schreef KraZj het volgende:
Ga bij een sportverening ofzo? Wat zijn je hobbies/interesses? Er is vast wel iets wat je met iemand kan delen en waar een club van is ofzo..
Een studievereniging is sowieso een leuk plan. Wat ik zelf gedaan heb is meedoen met een activiteit die via school gaat. Zo leer je mensen kennen en ga je misschien naderhand een keertje naar de kroeg ofzo.
Contacten leggen duurt naar mijn idee wel even hoor. Via via leer je weer mensen kennen en dat heeft even tijd nodig.
Ik woon zelf in Utrecht en ik heb een tijdje op de Uithof gesport, dan ga je op een gegeven moment toch een keer een gesprekje aan met iemand.
Succes er mee!
pi_64787374
Studievereningen ben ik zelf niet zon fan van... ik vind dat mensen daar zo gevormd worden.. maar goed dat kan aan mij liggen.. ik zou daar zelf niet snel bij gaan.. maar zoals ik al zei, plaats es wat je echt leuk vind om te doen.. (en kom dan niet met gamen aan en films kijken en websites maken).. maar je hebt vast wel hobbies.. heb je die niet.. zoek dan eerst maar es wat dingen die je leuk vind om te doen!
pi_64787484
Heb zelf ook nooit bij een studievereniging gezeten, mijn studie heeft er niet eens een...
Maar het is wel een manier om op een makkelijke manier in contact te komen met mensen. En wat ik net al zei, via via leer je dan mensen kennen die je dan beter liggen. Zoiets
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:25:31 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64787622
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:22 schreef marijke1986 het volgende:
Heb zelf ook nooit bij een studievereniging gezeten, mijn studie heeft er niet eens een...
Maar het is wel een manier om op een makkelijke manier in contact te komen met mensen. En wat ik net al zei, via via leer je dan mensen kennen die je dan beter liggen. Zoiets
heet jij toevallig marijke benedenbroek?
pi_64787827
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heet jij toevallig marijke benedenbroek?
Nee, toevallig niet
pi_64790780
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef benzin het volgende:
Het is misschien niet helemaal correct om zo'n oud topic omhoog te schoppen, maar het is minder schrijfwerk.

En eigenlijk is mijn situatie niet veranderd sinds ik dit topic startte.

Quote uit de startpost:
[..]

Ik vind het erg om dit te zeggen, maar er is eigenlijk nauwelijks iets verbeterd. Iets meer contacten gelegd, ook buiten de studie met veel moeite een paar mensen, maar dat bloed dood of blijft TE oppervlakkig.

Ik wil nu eigenlijk ook weleens vrienden, en ik wil vooral niet terugvallen in mijn oude gedrag. Ik moet echt meer mensen ontmoeten en daar iets blijvends uit weten te halen.

Iemand suggesties?
Een bijbaantje is altijd goed voor meer contacten.
pi_64793523
ga op kamers?
wordt lid?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64793605
er is vast wel een of andere gare vereniging waar je 't hele jaar lid worden kan. Wordt daar alvast lid, kan je tijdens de introweken bij een betere vereniging lid worden
pi_64818940
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:19 schreef zquing het volgende:
ga op kamers?
wordt lid?
Ik denk dat op kamers gaan niet slecht is, en ik ben dat ook al aan het plannen. Echter, ik denk niet dat dat dit probleem oplost. Het lukt gewoon net niet om contact met nieuwe mensen te leggen, en lukt het wel dan gaat het daarna geen enkele kant op.

Een paar weken terug heb ik bv. plots een leuk meisje ontmoet in het OV, door stom toeval raakten we in gesprek. Ik heb gevraagd of we nog eens iets gingen doen (Ik snapte niet waar dat vandaan kwam, ik had mijn dag denk ik) Ze gaf mij haar nummer. Ik durfde eerst niet te bellen, toch gedaan, toen vaker telefonisch contact. Regelmatig probeer ik haar erop te wijzen dat we nog eens iets gingen doen. Dan reageert ze wel positief, maar er gebeurde niets meer. Toen stierf ook telefonisch contact af.

En dat is maar één voorbeeld. Maar het zit zo; Of ik leer geen mensen kennen, of wel en dan kom ik niet verder en sterft het contact af.

Op kamers gaan is geen oplossing om mensen te ontmoeten en daarmee verder weten te komen.
pi_64819164
quote:
Ik denk dat op kamers gaan niet slecht is, en ik ben dat ook al aan het plannen. Echter, ik denk niet dat dat dit probleem oplost. Het lukt gewoon net niet om contact met nieuwe mensen te leggen, en lukt het wel dan gaat het daarna geen enkele kant op.
moet je ook in een echt studentenhuis gaan zitten, eentje die vol zit met sociale mensen. Beetje uitgaan met hun, beetje meegaan naar huisfeestjes met je huisgenoten.

En lid worden
pi_64820022
Volgens mij kon ik je vorige topic nog herinneren.
pi_64820072
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:27 schreef F04 het volgende:
Volgens mij kon ik je vorige topic nog herinneren.
heb jij al een sociaal leven
pi_64823740
benzin topic
pi_64882219
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:04 schreef fespo het volgende:
benzin topic
Ja

Nu weer terug naar constructieve reacties graag

[ Bericht 9% gewijzigd door benzin op 10-01-2009 13:01:56 ]
pi_64888734
En in die tussentijd heb nog steeds niemand ontmoet?
pi_64893271
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef Teteteterek het volgende:
En in die tussentijd heb nog steeds niemand ontmoet?
Ja en nee.

Ik heb een paar mensen ontmoet met wie het verder niets werd om dat ik het niet zag zitten met die mensen. Ook heb ik een hoop dat ik iemand leer kennen en het dan heel oppervlakkig blijft. (alleen contact op werk/school/anders)
pi_64894228
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:51 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ik heb een paar mensen ontmoet met wie het verder niets werd om dat ik het niet zag zitten met die mensen. Ook heb ik een hoop dat ik iemand leer kennen en het dan heel oppervlakkig blijft. (alleen contact op werk/school/anders)
Woon je nou op kamers in Utrecht dan? Of wonen je ouders ook in dezelfde stad?
pi_64894443
In welke stad woon je?
pi_64895071
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:21 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Woon je nou op kamers in Utrecht dan? Of wonen je ouders ook in dezelfde stad?
Nee, op zich wil ik het wel, maar ik heb er niet de financiële middelen voor.
pi_64895679
Benzin, je woont in Tilburg of in Utrecht?
pi_64895848
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:01 schreef FutureStock het volgende:
Benzin, je woont in Tilburg of in Utrecht?
ik studeer in Utrecht, woon een flink eind Zuidwestelijk van Utrecht. (Rotterdam was dichterbij geweest)
pi_64895948
ik heb op mijn HBO studie ook nauwelijks vrienden over gehouden, ik kan met een groot gedeelte van de klas zeer goed ouwe hoeren op school en met een enkel vrouwelijk klasgenootje eet ik wel eens wat samen en gaan we wel eens een keertje stappen....

maar met de rest ga ik niet buitenschool om. Maar goed ik heb dan ook een grote echte vrienden groep van de basisschool/middelbare school over gehouden dus.... echt ruimte er voor was er ook niet (tenzij ik hun liet vallen)
I'm not the man you think I am!
pi_64896904
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:54 schreef benzin het volgende:

Op kamers gaan is geen oplossing om mensen te ontmoeten en daarmee verder weten te komen.
Op kamers gaan betekent huisgenoten + de vrienden van die huisgenoten. Lijkt me een aardige manier om mensen te leren kennen.

[ Bericht 13% gewijzigd door VonHinten op 10-01-2009 20:44:39 ]
pi_64897044
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:51 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ik vraag me eigenlijk af wanneer jij een bepaald contact als 'afgestorven' of 'oppervlakkig' bestempeld. Als je nieuwe mensen leert kennen, is het niet heel erg gebruikelijk om gelijk met hen in het diepe te duiken en meerdere keren per week bij elkaar over de vloer te komen.

En nog iets: het eerste jaar van je studie is hét moment om contacten te leggen! Iedereen doet het. Iedereen is zijn middelbare schoolkliekje kwijt en moet nieuwe mensen leren kennen. Juist mensen die actief bezig zijn om dingen te ondernemen met elkaar ("Zullen we naar de bioscoop? Een biertje pakken? Naar een optreden?") worden gewaardeerd. Nou hoef jij (gezien je vriendenloze geschiedenis) niet per se die persoon te zijn als jij je daar niet gemakkelijk bij voelt, maar je hoeft ook niet bang te zijn om opdringering over te komen als je es wat voorstelt..
pi_64898298
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:44 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af wanneer jij een bepaald contact als 'afgestorven' of 'oppervlakkig' bestempeld. Als je nieuwe mensen leert kennen, is het niet heel erg gebruikelijk om gelijk met hen in het diepe te duiken en meerdere keren per week bij elkaar over de vloer te komen.
Voorbeeld: Ik kwam laatst leuk meisje tegen, en we gingen praten. Ik snap nog steeds niet waar ik de woorden vandaan haalde en hoe het ineens zo goed lukte. Nja, nummers uitgewisseld enzo, nu sms'en en bellen we ondertussen regelmatig, en hoewel ik steeds probeer te zeggen dat we eens iets moeten gaan doen gebeurt dat gewoon niet. Dat is dan een voorbeeld met een meisje, maar het gaat vaker zo.

Buiten af en toe praten op school of het werk gebeurt er verder niets. En eerlijk gezegd had ik meer verwacht, en zie ik ook dat dat bij veel andere mensen wel gebeurt. Allerlei dingen buiten school, buiten studie. Ik snap het gewoon niet.
pi_64915069
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:33 schreef benzin het volgende: en hoewel ik steeds probeer te zeggen dat we eens iets moeten gaan doen gebeurt dat gewoon niet. Dat is dan een voorbeeld met een meisje, maar het gaat vaker zo.
Wat bedoel je met 'proberen'? Je nodigt iemand uit per sms uit en hoort er niets meer van? Dan moet je wellicht wat directer zijn in je uitnodigingen. Zelfs goede vrienden van elkaar kunnen soms tijden tegen elkaar roepen 'dat ze snel weer es wat leuks gaan doen', maar feit is dat je het door drukte gewoon steeds voor je uitschuift. Dat stopt pas als 1 van de 2 concreet wordt, de telefoon pakt en zegt: donderdagavond film? vrijdag lunch om 13.00u? zaterdagavond naar de kroeg? etc
pi_64915161
Goed bezig Benzin!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_64921210
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:15 schreef Flashwin het volgende:
Goed bezig Benzin!
Complimentjes over zijn huidige gedrag is wel het laatste dat ie nodig heeft. Hij heeft een schop onder z'n hol nodig!
pi_64930361
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:02 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Complimentjes over zijn huidige gedrag is wel het laatste dat ie nodig heeft. Hij heeft een schop onder z'n hol nodig!
Ik weet niet. Het is wel een hele verbetering t.o.v. daarvoor. Dus ik vind dat dat ook wel mag.

Maar ik geef jou ook gelijk, aan de huidige situatie moet ik echt nog steeds flink sleutelen.

Dus als iemand nog goede suggesties heeft
pi_64933379
Is al vaak genoeg genoemd, maar hoop je toch een beetje op weg te helpen.

Is vast wel een studenten vereniging in Utrecht die bij je past.

Studenten sportverenigingen
Hier staan er nog wat

Hier vind je ze (bijna) allemaal

Trouwens waarom ben je niet naar de: www.introductie-utrecht.nl geweest vorig jaar?
pi_64933857
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:14 schreef sander89 het volgende:

Trouwens waarom ben je niet naar de: www.introductie-utrecht.nl geweest vorig jaar?
Is het waar dat je daar niet geweest bent, benzin? Dat is echt dom. Want op dat moment zit bijna iedere student in het zelfde schuitje als jij nú 4 maanden later nog steeds zit. Dat zijn de momenten om vrienden voor het (studenten-)leven te maken. Nu zal dat moeilijker gaan omdat er al groepen zijn gevormd. Om er dan als 'vreemdeling' tussen te komen is voor een niet al te sociaal persoon ( wat jij blijkt te zijn, no offence) niet erg gemakkelijk. Maar zoals er al eerder geschreven is; neem initiatief. Wacht niet totdat andere mensen zich met jou gaan bemoeien en spreek zelf mensen aan en spreek (concreet) met ze af.

Toch moet ik zeggen dat je huidige woonsituatie een behoorlijke 'bottleneck' is, maar toch is het daardoor niet onmogelijk. Woon je ver van Utrecht af?
pi_64941641
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:28 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Is het waar dat je daar niet geweest bent, benzin? Dat is echt dom.
Ja, dat is waar. Ik heb dat lang geleden een keer mooi uitgelegd hier, maar ik kan het niet meer vinden. En achteraf heb ik daar inderdaad spijt van, maar toen leek het de goede keuze en nu is er niets meer aan te doen. Ik zat nog zo met de situatie op de middelbare school in mijn hoofd, en ik had er gewoon echt geen zin in om een week tussen mensen te gaan lopen en er niet bij te horen. Daarnaast dacht ik dat de mensen op mijn opleiding belangrijker zouden zijn, en mijn opleiding had zelf ook een introductie.

En eigenlijk had ik daar ook geen zin in. Van tevoren een week lang slecht geslapen, me zorgen gemaakt. Toch gegaan, en achteraf was het erg leuk. Ik had het gevoel dat ik er echt bij hoorde, ik werd niet behandeld als een stuk afval, niet genegeerd. Alleen die paar dagen hebben mijn zelfvertrouwen op zijn minst verduizendvoudigd. Ik voel me sindsdien beter dan ik me de afgelopen 4 jaar heb gevoeld.

Dus achteraf stom dat ik niet naar de UIT geweest ben, maar toen voelde dat het beste. En achteraf weinig aan te doen.

Ik denk dat dat hetzelfde is als mijn overgang van de basisschool naar de middelbare school. Ik was jarenlang gepest en daardoor niet zo sociaal als leeftijdsgenootjes, zenuwachtig, en ik liet over me heenlopen.

En ik ben ontzettend bang dat ik ook de rest van mijn leven behoorlijk zal achterlopen op leeftijdsgenoten. (sociaal gezien dan, verder ben ik slim zat) En daar heb ik gewoon echt geen zin in.
quote:

Nu zal dat moeilijker gaan omdat er al groepen zijn gevormd. Om er dan als 'vreemdeling' tussen te komen is voor een niet al te sociaal persoon ( wat jij blijkt te zijn, no offence) niet erg gemakkelijk.
Ik moet toch, van een niet al te sociaal persoon kunnen veranderen in een op zijn minst iets meer sociale persoon? Is het niet zo dat alles kan zolang je bereid bent te werken?
quote:

Maar zoals er al eerder geschreven is; neem initiatief. Wacht niet totdat andere mensen zich met jou gaan bemoeien en spreek zelf mensen aan en spreek (concreet) met ze af.
Dat zijn allebei dingen die ik enorm lastig vind (ik ben immers sociaal nog steeds behoorlijk gebrekkig), en met mensen afspreken lijk ik helemaal niet te kunnen. Ik probeer de laatste tijd zo vaak mensen hints te geven. "We moeten volgende week eens iets gaan doen" En er gebeurt gewoon helemaal niets. Ik kan gewoon echt goed merken dat ik een gebrek heb aan sociale ervaring en helemaal niet weet hoe ik zulk soort dingen moet doen. Het is echt moeilijk voor mij.
quote:

Toch moet ik zeggen dat je huidige woonsituatie een behoorlijke 'bottleneck' is, maar toch is het daardoor niet onmogelijk. Woon je ver van Utrecht af?
Behoorlijk. Heen en terug duurt al snel zo'n 4 ŕ 5 uur.
pi_64942503
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:53 schreef benzin het volgende:

Behoorlijk. Heen en terug duurt al snel zo'n 4 ŕ 5 uur.
Hallóóóó. Dan moet je echt op kamers Zeker als je een sociaal leven wilt in je studentenstad.
pi_64957523
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:24 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Hallóóóó. Dan moet je echt op kamers Zeker als je een sociaal leven wilt in je studentenstad.
Ja. Dat zou ik echt moeten doen. En niet alleen vanwege het feit dat ik dan meer tijd over hou en meer contacten opdoe, maar ook omdat mijn omgeving thuis mijn voortgang tegenhoud. Mijn ouders zijn mensen die ook niet bijster sociaal zijn, ook geen enkel doel in hun leven lijken te hebben etc. Dus niet het juiste rolmodel.

En hoewel ik dus echt wel op kamers zou willen, het is gewoon geen optie vanwege de financiën.
pi_64957626
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:44 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja. Dat zou ik echt moeten doen. En niet alleen vanwege het feit dat ik dan meer tijd over hou en meer contacten opdoe, maar ook omdat mijn omgeving thuis mijn voortgang tegenhoud. Mijn ouders zijn mensen die ook niet bijster sociaal zijn, ook geen enkel doel in hun leven lijken te hebben etc. Dus niet het juiste rolmodel.

En hoewel ik dus echt wel op kamers zou willen, het is gewoon geen optie vanwege de financiën.
Maar met een baantje ŕ 250e, studiefinanciering ŕ 250 + eventueel een lening van 200e en wellicht een (kleine) bijdrage van je ouders kom je toch een heel eind?
pi_64958462
En je studiebeurs gaat omhoog als je uitwonend bent, daar moet je ook rekening meehouden.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:21:51 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_64960643
quote:

[..]

Wordt lekker ergens lid man. En laat je a.j.b. niet leiden door van die spoorstudenten die nog bij pappie en mammie wonen, of opmerkingen over grootte o.i.d. Dat domme gelul over "dat mensen je bij grote verenigingen sneller beoordelen". Dat beoordelen doen ze overal wel en hoort er gewoon bij als je ergens binnen wil komen. Dat is bij een sportvereniging, een studentenvereniging, je bij-baan, en als je afgestudeerd bent, je werk.
Maar als je je dan laat beoordelen, laat het dan doen door mensen die zijn zoals jij, of mensen waarvan je het niet erg vindt dat ze het doen. Ergo: zoek gewoon een vereniging die bij je past. Utrecht heeft er genoeg, van het koor tot aan boomknuffelaars, voor de gezelligheid, voor de studie, voor het zeilen, roeien, hockey... zoek en gij zult vinden.

En relaxt werk: achter de bar is erg gezellig en heel erg goed voor je sociale contacten. Als je iets administratiefs zoekt schrijf je dan in bij Studentenwerk of één van de andere 100.000 studenten-uitzend-toko's. Werk zat, en overal stikt het van de studenten.

Maat, je hebt één van de beste plekken van Nederland uitgekozen om te komen studeren, je hoeft er alleen maar uit te halen wat er in zit. En als ik dat zo lees, gaat dat wel goed komen
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_64963902
In het begin van de opleiding ging ik ook met allerlei mensen om tijdens de colleges maar daarna niet meer.
Op een gegeven moment merk je wel wie er het beste bij je passen en dan kan je bijvoorbeeld een keer voorstellen om met zo'n groepje ergens te gaan eten of iets drinken.
Zo krijg je meer en anders contact dan alleen op de opleiding.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:51:19 #79
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_65007540
quote:
Maat, je hebt één van de beste plekken van Nederland uitgekozen om te komen studeren, je hoeft er alleen maar uit te halen wat er in zit. En als ik dat zo lees, gaat dat wel goed komen
Inderdaad, studeerde ik maar in Utrecht Ik zou wel raad weten met al die vrouwen daar

Maar serieus, je zegt dat een je een kamer financieel niet gaat redden.. Dan leen je toch wat? Het is voor nu, (en ook zeker voor later) dat je nu investeert in een leuke studententijd en jezelf ontwikkeld. Daar zou ik persoonlijk echt wel wat centjes voor over hebben.
Bovendien doe je een ICT opleiding, dus je vindt later toch wel een goeie baan waarmee je die IB-lening makkelijk kan afbetalen.
pi_65035507
Je zal het misschien vaker gehoord hebben (ik heb niet alle posts gelezen), of je hebt het zelf al eens bedacht, maar ga uit! Niet alleen inderdaad, maar met de klasgenoten met wie je omgaat. Eerste keer is misschien wat onwennig, maar als je het doet (en dat gaat trouwens makkelijker als je op kamers woont, want je zit in de buurt, iemand kan bij je blijven slapen of andersom) zal je vanzelf merken dat je wat socialer wordt. Een studie/studenten vereniging is ook een leuk idee (mijn buurmeisje is onwijs gegroeid, van vwo-stuutje dat alleen maar aan school zat en 1 vriendje had tot 'eerstejaarskoningin' een paar maanden later!), maar dat kost veel tijd. Dat zou alleen werken als je op kamers zit :-)
pi_65051006
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:39 schreef nVincible het volgende:
Niet alleen inderdaad, maar met de klasgenoten met wie je omgaat.
Technische opleiding, meeste klasgenoten gaan niet uit. DUs ik moet ander gezelschap zoeken om mee uit te gaan.
pi_65055114
Een betere tip dan een (studenten)vereniging zal je niet krijgen. Daar zijn die dingen voor gemaakt, zodat mensen met dezelfde interesse met elkaar in contact komen. Probeer het gewoon!
pi_65089483
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:04 schreef VonHinten het volgende:
Een betere tip dan een (studenten)vereniging zal je niet krijgen. Daar zijn die dingen voor gemaakt, zodat mensen met dezelfde interesse met elkaar in contact komen. Probeer het gewoon!
Tja, dan ga ik dat maar eens uitzoeken..
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:59:13 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65091218
Je hebt geluk, de maand januari is 'open maand' bij Biton, zie ook http://www.biton.nl/
Dat is een hele leuke, laagdrempelige studentenvereniging die ik je zeker kan aanraden. Ga er in elk geval een keertje kijken!
KuikenGuppy
pi_65719234
En?
pi_65720641
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Burdie het volgende:
Je hebt geluk, de maand januari is 'open maand' bij Biton, zie ook http://www.biton.nl/
Dat is een hele leuke, laagdrempelige studentenhippievereniging die ik je zeker kan aanraden. Ga er in elk geval een keertje kijken!
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:25:02 #87
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_65720879
Dude, ga op kamers!
Financieel red je het echt wel, je krijgt aanvullende beurs als je ouders niet willen dokken én je krijgt 160 euro meer dan een thuiswonende. Mocht dat niet voldoende zijn kan je altijd je ouders nog aankijken. Het scheelt je 4 uur reistijd per dag (wtf!!) en je voelt je veel vrijer daardoor...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:10:57 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65721602
Hoi benzin, hoe is het nu? Bij welke vereniging ben je lid geworden en hoe bevalt het op kamers wonen?
KuikenGuppy
pi_65733475
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef benzin het volgende:

[..]

Tja, dan ga ik dat maar eens uitzoeken..
Dat zei je in oktober ook. Heeft de oriëntatie al iets opgeleverd?
Trouwens is het nu de ideale tijd om een kamer te zoeken. De hectiek van het kamer zoeken aan het begin van het studiejaar is al voorbij en ondertussen zijn er ook mensen gestopt met hun studie. Dus grijp je kans .
pi_65734070
Simpele rekensom: Als je op kamers gaat en van de 5x4= 20 uur die je reist per week de helft gaat werken heb je geld genog en nog meer vrije tijd ook
わたしはヤスパーです!
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:51:52 #91
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_65779947
Zoek een kamer! Het liefst in een groeps-huis. Een huis dat regelmatig dingen met elkaar doet. Daar moet je ook naar vragen.

Dan gaat echt alles vanzelf!. Mensen waar je anders niet zo veel mee hebt worden dan je vrienden, gewoon omdat je zo intensief met ze omgaat. En als je op een avond uit wil hoef je alleen maar de kamers in je huis af te gaan vragen of er iemand mee gaat.
pi_65966591
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee, op zich wil ik het wel, maar ik heb er niet de financiële middelen voor.
Stel je aan man. Met IB-Groep + baantje zijn daar altijd de financiele middelen voor.

Oftewel: je wilt het toch echt niet; dit onderwerp loopt al sinds oktober en je hebt nog geen stap in de goede richting willen zetten.

Op kamers gaan is heilig, anders gaat het hele studentenleven aan je voorbij man terwijl het daar toch om draait? Nja, een paar jaar dan.. Gewoon iets zoeken met wat huisgenoten die met elkaar omgaan, heb je direct ook wat aan elkaar en kan je lekker borrelen/stappen/whatever om daarna geen gezeik te hebben met de trein etc. maar gewoon in 5 minuten naar je huis kan fietsen. En van daaruit kan je ook direct je netwerk uitbouwen op zoek gaan naar een relaxte sport/studie/studenten-vereniging!

[ Bericht 3% gewijzigd door Matthijs- op 11-02-2009 22:23:25 ]
Oh really?
pi_65986432
Dit verhaal klinkt me zeer bekend in de oren. Ik ben ook op kamers gegaan in een onbekende stad om ICT te studeren, en daar heb ik enkele grote fouten gemaakt. Ik denk dan ook dat de volgende tips tot een zekere graad ZWAAR aan te bevelen zijn:

• Op kamers gaan.
  • Een sociaal bijbaantje nemen dat NIETS met computers te maken heeft (denk horeca, bioscoop, supermarkt desnoods).
  • Bij een sportvereniging gaan die je een klein beetje leuk lijkt. Er zijn op dat gebied namelijk ZOVEEL mogelijkheden, en je kan altijd overstappen als je iets anders wilt.
  • Zoveel mogelijk film/tv/games/surfen afzweren, ze mogen je misschien wel vrolijk maken, maar het is toch weer tijd dat je in je eentje spendeert.
  • Vrijwel alle thuiswonende ICT klasgenoten zodra de schooldag voorbij is volledig achter je laten. Aangezien je daar na de schooldag toch niks meer aan hebt! Het is immers je eigen (nieuwe) sociale leven dat je aan het opbouwen bent, en die wordt pas praktisch als hij gevuld is met mensen met wie je NA je studie/werk tijd kan doorbrengen.

Mocht iemand btw een tijdmachine hebben, kan die dan bovenstaande punten even naar mij sturen in het jaar 1999? thanks!
  • pi_65987893
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 14:42 schreef twanneman het volgende:

• Bij een sportvereniging gaan die je een klein beetje leuk lijkt. Er zijn op dat gebied namelijk ZOVEEL mogelijkheden, en je kan altijd overstappen als je iets anders wilt

Mocht iemand btw een tijdmachine hebben, kan die dan bovenstaande punten even naar mij sturen in het jaar 1999? thanks!
  • Mocht je willen gaan sporten zou ik zéker een studentenroeivereniging aanraden
      donderdag 12 februari 2009 @ 15:33:18 #95
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_65988174
    TS houdt zich angstvallend stil .
    KuikenGuppy
    pi_65996308
    Misschien chillen in de kroeg met zijn nieuwe matties?
    Oh really?
    pi_65999217
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 14:42 schreef twanneman het volgende:
    Dit verhaal klinkt me zeer bekend in de oren. Ik ben ook op kamers gegaan in een onbekende stad om ICT te studeren, en daar heb ik enkele grote fouten gemaakt. Ik denk dan ook dat de volgende tips tot een zekere graad ZWAAR aan te bevelen zijn:

• Op kamers gaan.
  • Een sociaal bijbaantje nemen dat NIETS met computers te maken heeft (denk horeca, bioscoop, supermarkt desnoods).
  • Bij een sportvereniging gaan die je een klein beetje leuk lijkt. Er zijn op dat gebied namelijk ZOVEEL mogelijkheden, en je kan altijd overstappen als je iets anders wilt.
  • Zoveel mogelijk film/tv/games/surfen afzweren, ze mogen je misschien wel vrolijk maken, maar het is toch weer tijd dat je in je eentje spendeert.
  • Vrijwel alle thuiswonende ICT klasgenoten zodra de schooldag voorbij is volledig achter je laten. Aangezien je daar na de schooldag toch niks meer aan hebt! Het is immers je eigen (nieuwe) sociale leven dat je aan het opbouwen bent, en die wordt pas praktisch als hij gevuld is met mensen met wie je NA je studie/werk tijd kan doorbrengen.

• Er is echt niks mis met tijd voor jezelf spenderen. Laat staan dat film / tv ook goed met andere mensen kan. Games is idd. een verstandig iets om af te sluiten maar browsen door het internet hoeft ook geen belemmering te zijn voor je sociale leven.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_65999849
    Niets mis hoor met games, lekker met wat maten een spelletje spelen is tof hoor
    pi_66006204
    Ga met je luie reet van de stoel af. Das zeg maar het enige wat werkt. Gaan en doen.

Bel mensen op om wat te doen, benader ze om s' avonds wat te gaan drinken ergens. Zoek een bijbaantje.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_66039695
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 09:10 schreef Burdie het volgende:
    Hoi benzin, hoe is het nu? Bij welke vereniging ben je lid geworden en hoe bevalt het op kamers wonen?
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 15:33 schreef Burdie het volgende:
    TS houdt zich angstvallend stil .
    TS hield dit topic helemaal niet meer in de gaten, maar zelfs nu hij het wel zag overwoog hij zichzelf expres stil te houden.

Het gaat redelijk, ik voel me ok. Verder heb ik nog niet zo heel veel kunnen doen.
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 22:16 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Stel je aan man. Met IB-Groep + baantje zijn daar altijd de financiele middelen voor.

Oftewel: je wilt het toch echt niet; dit onderwerp loopt al sinds oktober en je hebt nog geen stap in de goede richting willen zetten.

Op kamers gaan is heilig, anders gaat het hele studentenleven aan je voorbij man terwijl het daar toch om draait? Nja, een paar jaar dan.. Gewoon iets zoeken met wat huisgenoten die met elkaar omgaan, heb je direct ook wat aan elkaar en kan je lekker borrelen/stappen/whatever om daarna geen gezeik te hebben met de trein etc. maar gewoon in 5 minuten naar je huis kan fietsen. En van daaruit kan je ook direct je netwerk uitbouwen op zoek gaan naar een relaxte sport/studie/studenten-vereniging!
    Het is toch financieel lastig, alleen studiekosten + (ziektekosten)verzekering kost al een hoop.

Ik wil wel, maar het lukt me gewoon niet. Ik ben gedemotiveerd, en als ik wel probeer dan lukt het gewoon niet. En eigenlijk heb ik de laatste paar weken besloten op te geven en te hopen dat het na de studietijd goed komt.

En ik weet niet of op kamers gaan de heilige oplossing is. Duidelijk lukt het me gewoon niet, en maakt daarbij de situatie geen zak uit. Het lukte nooit. Het lukt niet. En hoogstwaarschijnlijk zalhet nooit meer lukken.

Ik voel me nu in ieder geval veel beter dan op de middelbare school, en ik moet maar proberen daar tevreden mee te zijn.
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 23:30 schreef -Jean- het volgende:
    Ga met je luie reet van de stoel af. Das zeg maar het enige wat werkt. Gaan en doen.

Bel mensen op om wat te doen, benader ze om s' avonds wat te gaan drinken ergens. Zoek een bijbaantje.
    Kijk, een groot deel van het probleem is dat ik nooit echt vrienden heb gehad. Ik kan dus niet terugvallen op die mensen, niet via die mensen nieuwe mensen ontmoeten.

In de afgelopen maanden ben ik meerdere keren mensen tegengekomen met wie ik heel af en toe optrok, gepraat, contactgegevens uitgewisseld etc. Af en toe bel ik eens en dan probeer ik erover te beginnen om eens iets te gaan doen. (En dat wordt of genegeerd, of er wordt gezegd; "Ja leuk, dat moeten we eens doen") Maar het punt is, er gebeurt nooit wat.

En serieus, dit gaat om 6 verschillende mensen. Dus duidelijk kan ik dit gewoon echt niet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')