Als je mij bedoelt dan heb je het iig mis. Ik vind het nationaliseren van banken geen goed idee, maar het is niet zo dat er nu minder aan zorg of onderwijs wordt uitgegeven of dat de Nederlanders nu elk 1000 euro moeten betalen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Treurig om te zien hoe de doorgaans zo rechtse rukkers nu als een blad van een boom van mening veranderen![]()
Volgensmij hoorde ik Bos dinsdag iets van 4% zeggen, dat kan wel kloppen, Nederlandse staatsobligaties zijn namelijk ook niet erg hoog qua rendement. Die rentelasten wil hij compenseren met het uitgekeerde dividend, 4% dividend is niet zo hoog, dus dat moet wel lukken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Maar het is wel zo dat er extra rentelasten bijkomen. Een rente die nu extra hoog is.
16,8 miljard om de werkgelegenheid van 45000 mensen veilig te stellen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat ze de werkgelegenheid van 45.000 mensen hebben veiliggesteld
Heb je enig idee wat voor impact het zou hebben als je twee van Nederlands grootste banken om zou laten vallen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We hadden gewoon de markt zijn werk moeten laten doen.
We hadden gewoon nooit toestemming moeten geven voor de verkoop van ABN AMROquote:We hadden gewoon de markt zijn werk moeten laten doen.
Of het ABP en de diverse banken. Die krijgen namelijk veel spaargeld en pensioenpremies binnen maar die beleggen op de beurs is momenteel niet heel aantrekkelijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, de Chinezen gaan ons bail-outten.
Niet in Euro vanuit NL/EU ?quote:
Hopen.... hopen geld weg ja, met rente, want geleend zeg je.quote:Bos zei/hoopt dat hij de rente kan betalen met de uitgekeerde dividend (wat denk ik wel redelijk realistisch is) en hij hoopt het later te verkopen zonder verlies of misschien zelfs met winst.
4 miljard niet geleend, 16,4 wel? Dit kan wel eens een enorm kosten plaatje worden.quote:Het geld zou dus al nooit naar zorg, onderwijs of wegen gaan en als het loopt zoals Bos hoopt dan kost het de burger ook niks. Het verkoopbedrag wordt gebruikt om de staatsschuld af te lossen (dus bij winst een lagere staatsschuld, bij verlies een hogere staatsschuld).
Volgende week is er wellicht een andere deal.quote:Dit is tenminste wat Bos zei over de 4 miljard van vorig weekend, ik ga er vanuit dat voor dit bedrag hetzelfde zal gelden.
Dat roep je nou elke keer, het lijkt wel of je zelf tot het graaierskliekje behoort. Er moet toch een oplossing mogelijk zijn waarbij het systeem gered wordt en tegelijkertijd het tuig, het schorem, de mafiosos flink teruggepakt worden?quote:Heb je enig idee wat voor impact het zou hebben als je twee van Nederlands grootste banken om zou laten vallen?
Dat hebben we nu gedaan.... Genationaliseerd en het Belgisch wan-bestuur eruit gedonderd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat roep je nou elke keer, het lijkt wel of je zelf tot het graaierskliekje behoort. Er moet toch een oplossing mogelijk zijn waarbij het systeem gered wordt en tegelijkertijd het tuig, het schorem, de mafiosos flink teruggepakt worden?
Wat bedoel je? Er worden gewoon staatsobligaties uitgegeven lijkt me.quote:
Ik zeg ook niet dat het een goed idee is, maar dit is wat Bos zegt en het is wel redelijk plaucibel. Als het hele systeem instort dan zijn ze die 16,8 miljard kwijt ja, maar dat is dan niet ons grootste zorg.quote:[..]
Hopen.... hopen geld weg ja, met rente, want geleend zeg je.
Een dividend van 4% is niet heel hoog, dus vrij realistisch.quote:De dividenden zijn voldoende om de rentelasten te dekken? lijkt me niet, gaan we ook zien.
Kijk, en dat vraag ik me dus af, moet het (instabiele) systeem gered worden? Een van de oorzaken van deze crisis is namelijk het systeem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat roep je nou elke keer, het lijkt wel of je zelf tot het graaierskliekje behoort. Er moet toch een oplossing mogelijk zijn waarbij het systeem gered wordt en tegelijkertijd het tuig, het schorem, de mafiosos flink teruggepakt worden?
Hoezo die Belgen zitten met de rotzooi die over is. Dat gaat ze meer da n17 miljard kosten hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Treurig om te zien hoe de doorgaans zo rechtse rukkers nu als een blad van een boom van mening veranderen![]()
Owja
[..]
KenkerBelgen
Dat hebben we dus niet gedaan. De slecht oplettende aandeelhouders krijgen een garantieprijs en de topbestuurders gingen er met miljoenen vandoor (Herman Verwilst kreeg 5 miljoen).quote:Dat hebben we nu gedaan.... Genationaliseerd en het Belgisch wan-bestuur eruit gedonderd.
Natuurlijk wel, maar wat voor signaal geef je nu af? De klap was misschien hard geweest, maar mensen hadden wel een (harde) les geleerd. Die leren ze nu niet. En hoe moet het als straks de ING of de Postbank ook wat lijken in de kast blijken te hebben. Gaan we die ook nationaliseren. Lekkere boel zal dat worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:08 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat voor impact het zou hebben als je twee van Nederlands grootste banken om zou laten vallen?
Voor tussen de 4 en 5% moeten ze dat geld zeker wel bij elkaar kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij hoorde ik Bos dinsdag iets van 4% zeggen, dat kan wel kloppen, Nederlandse staatsobligaties zijn namelijk ook niet erg hoog qua rendement. Die rentelasten wil hij compenseren met het uitgekeerde dividend, 4% dividend is niet zo hoog, dus dat moet wel lukken.
NL wilde 9 miljard betalen om de aandeelhouders flink te naaien, en terecht. Die kutbelgen kwamen uiteraard weer voor hun haute finance (één grote inteelkliek is dat) mafia op.... en zie nu het resultaatquote:Hoezo die Belgen zitten met de rotzooi die over is. Dat gaat ze meer da n17 miljard kosten hoor.
Jij staat een soort van shock doctrine voor?quote:Kijk, en dat vraag ik me dus af, moet het (instabiele) systeem gered worden? Een van de oorzaken van deze crisis is namelijk het systeem.
Juist, laat het hele (verrotte) systeem maar kapot gaan. Dan kunnen we gaan zoeken naar een nieuw systeem. Anders zitten we over enkele jaren weer in hetzelfde schuitje.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kijk, en dat vraag ik me dus af, moet het (instabiele) systeem gered worden? Een van de oorzaken van deze crisis is namelijk het systeem.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NL wilde 9 miljard betalen om de aandeelhouders flink te naaien, en terecht. Die kutbelgen kwamen uiteraard weer voor hun haute finance (één grote inteelkliek is dat) mafia op.... en zie nu het resultaat
Sorry, maar ik vind het heel kortzichtig om het "tuig aan de top" te willen straffen door een bank om te laten vallen. Alsof die gasten niet al lang binnen zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar wat voor signaal geef je nu af? De klap was misschien hard geweest, maar mensen hadden wel een (harde) les geleerd. Die leren ze nu niet. En hoe moet het als straks de ING of de Postbank ook wat lijken in de kast blijken te hebben. Gaan we die ook nationaliseren. Lekkere boel zal dat worden.
Voordat we ook maar iets gaan redden moet eerst het tuig aan de top keihard gepakt worden. Die hebben onnodig veel risico genomen.
Het resultaat is een heel redelijke deal.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NL wilde 9 miljard betalen om de aandeelhouders flink te naaien, en terecht. Die kutbelgen kwamen uiteraard weer voor hun haute finance (één grote inteelkliek is dat) mafia op.... en zie nu het resultaat
Criminelen plukken ze toch ook achteraf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:30 schreef Cheiron het volgende:
Sorry, maar ik vind het heel kortzichtig om het "tuig aan de top" te willen straffen door een bank om te laten vallen. Alsof die gasten niet al lang binnen zijn.
En wie zullen het meeste bloeden? één keer radenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist, laat het hele (verrotte) systeem maar kapot gaan. Dan kunnen we gaan zoeken naar een nieuw systeem. Anders zitten we over enkele jaren weer in hetzelfde schuitje.
De mens an sich is veerkrachtig genoeg. Dat overleven we echt wel.
Mensen die weinig hebben kunnen ook weinig verliezenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En wie zullen het meeste bloeden? één keer raden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |