quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:50 schreef ytram het volgende:Beetje offtopic:
Mag ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om de volgende vraag te stellen: Hoe ervaren jullie de inrichting van het Singelgracht (SVB) gebouw? Er zijn op een aantal verdiepingen grote werkruimtes, zijn die goed,
gróót zeg je? Op de 4e is wel een redelijk grote ruimte recht tegenover het trappenhuis, maar het nadeel daarvan is dat je niet rustig kan werken omdat er meerdere groepen zitten, waardoor er veel herrie is ed. Hetzelfde effect als wanneer je in de kantine gaat zitten bv.
Verder heb je op (vrijwel?) alle verdiepingen die werkhokjes. Leuke dingen, maar alleen docenten kunnen die hokjes reserveren. Dus dan zit je net, komt er een docent aan en kan je weer weg. En dat meerdere keren binnen een uur. Vorig studiejaar hebben we bijna iedere week een klacht ingediend hierover. We gingen af en toe uit moedeloosheid maar naar mijn huis om te vergaderen/te werken ergens aan, of naar de leeuwenburg, maar dat was ook niet ideaal qua ruimte. Ook mochten we niet in een (ongebruikt) lokaal gaan zitten..
quote:
of wat missen jullie er aan (faciliteiten, koffie apparaten, printers computers). Is er voldoende capaciteit (denk aan zit/werk plaatsen)
zoals hierboven beschreven; zeker niet. Alles zit altijd vol, zo ook het computerlokaal. Oké, die kan je reserveren, maar dat moet soms wel dagen van te voren (aan het eind van de periode) en de computerleslokalen (die vele uren per week niet in gebruik zijn) mochten we pas gebruiken na herhaaldelijk gezeur.
quote:
en is het er een beetje rustig (akoestiek) als er veel mensen zijn?
Mwa, wel prima.. Kantine is galmend, en het trappenhuis ook, maar de lokalen en werkruimtes ed zijn prima.
quote:
En hoe is de sfeer in het gebouw (kleurstelling, televisie schermen)?
Rode werkhokjes waren wellicht niet de beste keuze, aangezien rood niet bepaald rustgevend werkt. Het blauwe is beter, maar wel weer vrij donker vanbinnen. Ohja, die lampen in de hokjes gaan irritant snel uit als je er gewoon zit, en soms moet je 3 rondjes rennen voordat de bewegingsdetector tot leven komt en de lampen weer aangaan

Verder is het gebouw van binnen best saai. Grijs..wit.. heel steriel. De 8e en 9e verdieping in de leeuwenburg was wat dat betreft gezelliger. En die kunstzinnige fototentoonstellingen helpen niet echt mee vind ik.
Waar het op neer komt qua ruimte is dat het MIM gewoon te groot is voor het gebouw. Alleen al 1200 1e jaars, dat kan je gewoon niet kwijt. Dus dan ga je maar colleges geven in de balie? Achterlijk. Er moet gewoon een even groot gebouw aan vast worden geplakt

Tijdens mijn minor werden we echt helemaal gek van het nooit ruimte hebben om te vergaderen, en de computers die altijd bezet zijn..
Oh en dat wat je zei over de poortjes en een open beleid, dat was eerst wel anders

Ik ben wel eens achterna gezeten door een bewaker omdat ik door een openstaand poortje liep (glalzen deurtje aan de zijkant zeg maar) Ik had mn toegangspasje niet bij, maar wel mn collegekaart én mn paspoort, en nog zei 'ie dat ik mn pasje maar moest gaan halen thuis