En ik denken dat je het druk met je stage had.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:21 schreef lienelien het volgende:
En ik wilde nog wel tijd vrijmaken om een mooie op in elkaar te bouwen
Zoquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:22 schreef Toad het volgende:
[..]
En ik denken dat je het druk met je stage had.![]()
Maar je kan dat alsnog doen. Dan kopieer ik hem wel in de op.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:31 schreef Toad het volgende:
Zo, alleen dat MIM logo aan de bovenkant is een rood kruisje.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:44 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ik wist nooit wat ik wilde gaan doen, maar dit is echt gewoon he-le-maal wat ik wil. Maar bij wat voor een soort programma's kan je dan stage lopen of ervaring opdoen tijdens je MIM-studie?
jaja.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
I'm sorry.
Jij doet trouwens toch media en redactieproductie? Zou ik jou enkele vragen over de opleiding mogen mailen of via MSN ofzo?
ja ik ga niet na middernacht met een eigenwijze dude zitten msnen, maar je kan je vragen altijd hier stellen, pm-en, of mailen, ik beantwoord ze graag voor je.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:11 schreef JaapLiekefan het volgende:
ah sorry, ik lees net dat je niet aan MSN doet... hm, laat dan maar... heb Toad ook toegevoegd daarstraks, hoop dat hij me wat wijzer kan maken over MIM![]()
Herhaaldelijk niet op mijn posts reageren en maar doorzeuren over mem ed vind ik wel eigenwijs, maar goedquote:Op zondag 5 oktober 2008 00:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
hoezo eigenwijs? ik wist totaal nog niet wat ik wilde en twijfelde gewoon heel erg tussen MEM, Journalistiek en MIM... ik vind de beschrijving op de website van de school ook echt niets aan, maar heb de voorgaande topics een beetje doorgespit en wat jij allemaal doet (althans, wat ik gelezen heb) klinkt allemaal erg tof..
Je kan bij ieder programma stagelopen. Het maakt allemaal niet uit, gewoon wat jij wil. Dat kan Nova zijn, dancing on ice (quote:maar bij welke programma's kan je allemaal stage lopen? en bij welke heb jij stage gelopen?
ohh, nee hoor,ik noemde gewoon even wat programma's op. Je kan idd best een productiestage bij een dramaserie doen hoorquote:Op zondag 5 oktober 2008 00:35 schreef JaapLiekefan het volgende:
Maar het zijn dus wel nieuwsprogramma's of kan je ook bij dramaseries als Voetbalvrouwen, van Speijk, Gooische Vrouwen, Goede tijden Slechte tijden of whatever meelopen?
Ook daar zitten klasgenoten van mequote:Of bij nieuwsredacties van de NOS, RTL etc?
Dat mag ook al.. Hebben meerdere klas-/jaargenoten van me gedaan in hun 2e jaarquote:Realityprogramma's als de Gouden Kooi?
Jaquote:Alles mag dus gewoon?
Tja, denk eigenlijk dat alleen iemand dat kan beantwoorden die beide studies heeft gedaan. Maar over het algemeen is MEM meer op entertainment gericht (duh) en minder journalistiek dan het MIM. MEM blijft breed, terwijl je op het MIM een gericht afstudeerprofiel kiest, en je ook nog een verdiepende minor doet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:40 schreef JaapLiekefan het volgende:
Wat is nou eigenlijk het grote verschil met MEM?
aan uit?quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:48 schreef JaapLiekefan het volgende:
Okay, ik ben er aan uit geloof ik: ik ben vanaf volgend jaar ook present bij het MIM.![]()
Het grote probleem is echter dat het twee uur treinen is.
E hoezo beslist iemand op jouw school wat je gaat studeren?quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:52 schreef JaapLiekefan het volgende:
Nah, heb sowieso nog een hoop gesprekken voor de boeg op school enzo. Die zien me liever Journalistiek of MEM doen. Of iets totaal anders.![]()
quote:En ik ga de eerste weken sowieso treinen, want ik ben nog nooit in Amsterdam geweest (shame on me) en ken ook niemand daar enzo... nja, zie het gewoon (nog) niet zitten om daar al meteen op kamers te zitten.... alhoewel ik wel denk dat op en neer reizen een groot probleem gaat worden..
Ach, duurt nog lang. Misschien ben je rond die tijd wel blij om uit huis te gaan en een ander leven op te bouwen. En echte vrienden van waar je vandaankomt blijf je echt wel zien, in de weekenden enzo..quote:Voorlopig wil ik daar nog even niet aan denken ofzo, helemaal geen zin om familie/kennisen/vrienden van hier 'achter te laten' ()
Hier ook een eerstejaars. Ik vind het een hele leuke opleiding! Natuurlijk zijn er vakken die wat minder zijn, ik noem Spelling&Stijl en bedrijfseconomie. Over het algemeen zijn de vakken echter wel leuk!quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:38 schreef JaapLiekefan het volgende:
Oeh, hoe bevalt het? Hoe was de introductie? En wat heb je tot nu toe allemaal al gedaan?
Hoe is je klas enzo? Ben wel benieuwd hoe de verhouding jongens/meisjes is eerste jaar.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:38 schreef lienelien het volgende:
[..]
En hoe bevalt het tot nu toe?
Projectgroepje een beetje relaxed?
Staat in Oost, vlakbij station Weesperplein. Het is een heel blanke opleiding met weinig zwarten, dus je kan gerust zijn. De meeste tokkie's en tuig zijn gewoon blanken.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
loop je in het eerste jaar ook stage?
en in wat voor een buurt staat het eigenlijk?
vraag me eigenlijk ook af of er veel allochtonen in die buurt zitten.mijn school staat nu namelijk echt in een achterwijk, waar we voortdurend last hebben van 'hun'.
Nee, 2e jaar 10 weken, en in je 3e of 4e jaar (mag je kiezen) 20 wekenquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
loop je in het eerste jaar ook stage?
Vlak achter het Amstel Hotelquote:en in wat voor een buurt staat het eigenlijk?
Maarre, het is Amsterdam, dus wat wil jequote:vraag me eigenlijk ook af of er veel allochtonen in die buurt zitten.mijn school staat nu namelijk echt in een achterwijk, waar we voortdurend last hebben van 'hun'. hen
Maar dat doet geen enkele HBO dacht ik zoquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:45 schreef Koewam het volgende:
Hoe oud ben je? Ik heb het idee dat je nogal onervaren en ongevormd bent. Je kan alle kanten op, en ja, ook RTL. Een studie leidt je de facto op tot iemand met hbo-niveau in een sector, het leidt je niet naar baantjes.
Ah leuk! Maar wat is er internationaal aan? Alleen dat de voertaal Engels is, of zijn de vakken ook internationaal gericht?quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:46 schreef XiChico het volgende:
Mag ik hier even meekijken? Ik doe International Communication & Media alleen dan aan de Hogeschool Utrecht. Eerstejaars, vrijwel hetzelfde alleen dan in het Engels.
Nahh, eerder het blonde-tutjes-gehalte.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ah mooi. Het tokkiegehalte is dus wel redelijk groot begrijp ik?
Kan natuurlijk, als je maar je best doet.quote:Nog een vraagje: kan je met MIM later terecht bij bedrijven als RTL Nederland, want dat is uiteindelijk wat ik wil?
Kom gewoon een keertje naar de open dag. Blijf je een dagje in A'dam hangen; dan weet je het.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:50 schreef JaapLiekefan het volgende:
is Amsterdam echt zo'n allochtonen place to be dan?Ik ben er nog nooit geweest, dus heb echt geen idee..
Tot nu toe merk ik nog weinig van het internationale, behalve dan dat ik echt alle nationaliteiten in mijn klas heb zitten, van Turkije naar Macedonië, Amerika, Engeland, Zimbabwe enzovoorts. Misschien dat dit later nog komt, het is nu echt allemaal nog basis. Alleen zal ik eerder gebruiken van internationale sources, dus Financial Times e.d. voor artikelen. En de stages gaan ook eerder naar het buitenland, wat ik ook wil.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
Maar dat doet geen enkele HBO dacht ik zo
[..]
Ah leuk! Maar wat is er internationaal aan? Alleen dat de voertaal Engels is, of zijn de vakken ook internationaal gericht?
[..]
Nahh, eerder het blonde-tutjes-gehalte.
[..]
Kan natuurlijk, als je maar je best doet.
Momenteel een achtergrond schrijven over hetgeen waar wij een reportage over maken bij Media-Skills. Daar hebben wij een subcultuur gekozen, voor storytelling een 6 pagina lange 'essay' over het hoe en wat van de subcultuur. Eigenlijk zijn alle vakken nu nog aan elkaar gelinkt, bij Journalistic research is het weer de bedoeling te leren waar je de juiste bronnen vandaan plukt om vervolgens weer te gebruiken als achtergrondinformatie bij de reportage.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:12 schreef lienelien het volgende:
Klinkt leuk hoor!
Wat doe je precies bij Story Telling?
Ah, leuk hoor. Een meisje van mijn vorige stage heeft die minor ook gedaan, zij vond hem erg leuk en interessant.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:58 schreef Toad het volgende:
Ik hoorde dat beeld niet zo veel mensen toelaat. Vooralsnog gekozen voor filosofie.Nog even mailen met de docent van Creatief Schrijven waar ze zich precies op gaan richten. Mogelijk dat ik dan nog ga overstappen, maar ik denk het niet.
Hmm, nee, ik heb met wat mensen gesproken die Media en Cultuur/televisiestudies doen, en dat is me iets te saai en theoretisch. Ook helemala niet op de toekomst gericht, juist alleenmaar het verleden herkouwen. Saai dus.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:50 schreef Toad het volgende:
Haha, waarom wil je weer naar school dan? Je gaat toch waarschijnlijk na je scriptie ook naar de UvA?
Denk ik al langer over, maar nu weet ik zeker dat ik na mijn scriptie ga solliciteren jaquote:Word je tutor op het MIM?
HUH?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:16 schreef JaapLiekefan het volgende:
Media en Cultuur zou ik ook kunnen gaan doen. Ik heb over een paar maanden als het goed is gymnasium.
euhh, jeej?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:42 schreef Toad het volgende:
We staan op de opleidingenkaart:
http://www.villamedia.nl/opleidingenkaart/opleidingen-hbo/
ach, als je bij de colleges bent geweest en de boeken hebt doorgelezen valt het echt allemaal wel meequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
HUH?
Begin hem nu wel een beetje te knijpen voor de tentamens..
verkeerde volgorde voor wat jij wil gaan doen. Je krijgt daar alleen theorie en 0 praktijk. En tijdens de bachelot krijg je vrij weinig over tv, dat komt pas in de master (als je dan televisiestudies kiest).quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:16 schreef JaapLiekefan het volgende:
Media en Cultuur zou ik ook kunnen gaan doen. Ik heb over een paar maanden als het goed is gymnasium.
Hmm, weet niet echt. Zijn vorig jaar nieuwe folders gemaakt. Maar je kan ze altijd even bestellen, kost niets, en er staat vast nog wel wat nuttigs inquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:41 schreef JaapLiekefan het volgende:
ah oke, zo had ik het nog niet bekeken.
staan er trouwens nog boeiende dingen in die folders, die niet op de site staan? anders bestel ik die folders/brochures even.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:57 schreef aapie007 het volgende:
Hier tweede jaar RMPHoeveel maanden van te voren zijn jullie begonnen met het zoeken naar een stage?
Ja dat hoorde ik al, je schijnt zelfs soms stages aan te "moeten" nemen van 3 maanden omdat het niet anders kan. Maar goed, als het een leuke leerzame stage is wil ik er ook wel wat langer blijvendenk ik Vind het moeilijk om te kiezen waar ik precies stage wil lopen, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar tv.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hmm, in december ofzo? Was al wel in oktober/november op zoek, maar toen kreeg ik steeds te horen dat die bedrijven nog écht niet bezig waren met het zoeken naar stagiaires. Voor lange stages zijn ze al wel ver van te voren op zoek, maar er zijn sowieso niet heel erg veel bedrijven die staan te springen om iemand die maar 10 weken kan blijven.
Maar wat voor een stage zoek je? (tv, tijdschrift, krant, radio?) Ik weet wel wat adresjes
Ja, nouja, die 2 weekjes.. Vaak kan je het dan wel zo regelen dat je gewoon naar je belangrijke colleges kanquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef aapie007 het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik al, je schijnt zelfs soms stages aan te "moeten" nemen van 3 maanden omdat het niet anders kan. Maar goed, als het een leuke leerzame stage is wil ik er ook wel wat langer blijvendenk ik Vind het moeilijk om te kiezen waar ik precies stage wil lopen, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar tv.
wat een snelle reacties hier trouwens! super_O_
Bij de projecten gaat het vooral om doelgroepgericht te denken. 'Hoe maak ik mijn (media-)product geschikt voor mijn doelgroep?' Dus niet alleen het idee zelf, maar ook de marketing daarachter ed. Anne Frank project moet je jongeren zien te bereiken voor de Anne Frank stichting, en je mag zelf verzinnen hoe. Dat kan door gastlessen te geven op de middelbare school of bv een 'anne frank festival' met vanalles over anne frank en de stichting. Dat is volgens mij een heel breed poject, heb het zelf niet gedaan... Fusie mediabedrijven ken ik niet. En volkskrantproject is leukquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:45 schreef aapie007 het volgende:
volkskrant (papieren product maken wat jongeren meer aanspreekt)
anne frank stichting (een festival organiseren)
voedingscentrum (ging vooral om de website dacht ik)
fusie van twee mediabedrijven
Graag gedaan! Ja je ehbt toch nog wel ff, begin februari moet je toch pas beginnen? Dat moet wel lukken danquote:Lienelien bedankt nog voor je pm! ik laat 't wel weten wanneer ik wat heb, voorlopig moet ik toch nog even wachten met solliciteren voor een stageIdeeën waren iig leuk!
Bij ons ging de Anne Frank stichting samen met "Amsterdam wereld boeken stad" dus iedereen had een festival op t Museumplein of de Westergasfabriek hahaquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:17 schreef lienelien het volgende:
[..]
Bij de projecten gaat het vooral om doelgroepgericht te denken. 'Hoe maak ik mijn (media-)product geschikt voor mijn doelgroep?' Dus niet alleen het idee zelf, maar ook de marketing daarachter ed. Anne Frank project moet je jongeren zien te bereiken voor de Anne Frank stichting, en je mag zelf verzinnen hoe. Dat kan door gastlessen te geven op de middelbare school of bv een 'anne frank festival' met vanalles over anne frank en de stichting. Dat is volgens mij een heel breed poject, heb het zelf niet gedaan... Fusie mediabedrijven ken ik niet. En volkskrantproject is leuk
[..]
Graag gedaan! Ja je ehbt toch nog wel ff, begin februari moet je toch pas beginnen? Dat moet wel lukken danHeadlines heeft volgens mij nu wel vacatures openstaan.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:58 schreef davidvant het volgende:
Is er kladpapier toegetsaan tijdens de tentamens? Krijg je dit uitgedeeld, of mag je dit zelf meenemen?
oeh vertel?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:54 schreef aapie007 het volgende:
Ookal hoor je wel een horrorverhalen over stages natuurlijk... maar dat zal allemaal wel meevallen als je een beetje initiatief toont
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |