Wat een onzin.quote:Gezien de aanhoudend uitzonderlijke marktomstandigheden, heeft de AFM verdergaande maatregelen genomen tegen transacties die de handel in aandelen van financiėle ondernemingen verstoren.
Accounting is zeker niet mijn sterkste punt maar is een voorziening niet geld dat je opzij zet omdat er een onafwendbaar risico optreedt die in de toekomst tot kosten (en daarom ook ten laste van de winst gevormd wordt) gaat leiden? Een voorziening dubieuze debiteuren leg je bijvoorbeeld aan omdat er altijd wel een deel wanbetalers tussen de debiteuren zitten, je weet niet wanneer en wie de rekening niet betaald maar dat er altijd een paar tussen zitten is zeker.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:56 schreef simmu het volgende:
ik herhaal het nog maar eens: het gaat niet om de reserves, het gaat om de voorziening! dat zijn twee fundamenteel andere dingen. een reserve is precies dat wat het zegt: dat heb je over en hou je achter de hand. dat kan best op een bepaalde manier geinvesteerd zijn en dat kan best een investering op korte tot middellange termijn zijn. een voorziening is een percentage van wat jij ten alle tijde op moet kunnen hoesten op korte termijn opdat je aan je verplichtingen kunt voldoen. voorzieningen worden berekend aan de hand van een risico analyse.
Heeft dat niet met de boekhoudbeginselen te maken? Voorzichtigheidsbeginsel?quote:denk aan een levensverzekering als voorbeeld. iemand betaalt premie voor een levensverzekering aan bedrijf X. bedrijf X maakt dan steeds de berekening, aan de hand van de actuele leeftijd en gezondheidssituatie van de klant *en* de inmiddels betaalde premie hoeveel bedrijf X dan altijd achter de hand dient te houden opdat bedrijf X kan uitbetalen mocvht de klant idd overlijden.
Laat het me je anders vertellen, je rijdt met 180 rechtstreeks op een stenen muur af, je kunt de auto proberen af te remmen, maar ik betwijgfel of die muur vanzelf weggaatquote:Op maandag 6 oktober 2008 02:16 schreef kraaksandaal het volgende:
Dat zakt vandaag overal daar kun je op wachten, de vraag is hoeveel vertrouwen en daardoor herstelvermogen er nog is.
Een beetje goede chauffeur kent de magie van de handrem en 180 graden slip.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:21 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Laat het me je anders vertellen, je rijdt met 180 rechtstreeks op een stenen muur af, je kunt de auto proberen af te remmen, maar ik betwijgfel of die muur vanzelf weggaat
dat gaat niet goed, another black monday?quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:21 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Laat het me je anders vertellen, je rijdt met 180 rechtstreeks op een stenen muur af, je kunt de auto proberen af te remmen, maar ik betwijgfel of die muur vanzelf weggaat
-2.60 %
Het blijft niet beperkt tot alleen maandagen vrees ik.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:23 schreef henkway het volgende:
[..]
dat gaat niet goed, another black monday?
krijgen we het salaris dan weer contant uit betaald of helemaal geen salaris meer??quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:27 schreef 68Chevelle het volgende:
Zal zich wel vroeg in de ochtend weer licht iets stijgen, ik verwacht iig over de 3% in de min op sluiting., als het 7/8 procent wordt ga ik toch echt pinautomaten bezoeken want het is al verdomme de laatste 3 weken al feest zo.
Loon weer in het tuutje.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:30 schreef henkway het volgende:
[..]
krijgen we het salaris dan weer contant uit betaald of helemaal geen salaris meer??
De vraag is dan ook of je er vroeg genoeg bij bent als dingen helemaal in het honderd gaan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:31 schreef kraaksandaal het volgende:
De rest van het jaar kun je dit feest nog blijven verwachten, afhankelijk van hoeveel er omvalt of overgenomen wordt.
Ik kijk het hele gebeuren beetje op een afstand aan omdat ik mijn schaapjes op het droge heb.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
De vraag is dan ook of je er vroeg genoeg bij bent als dingen helemaal in het honderd gaan.
Daar kijk je tenslotte voor, niet voor een lousy 2%
Mooi.... pilsje in de aanslag (voor mij is het bioritmisch 23:00).quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:17 schreef indahnesia.com het volgende:
# AEX future (FTI): -5,20% (327,00 van slotstand 344,95)
# ES 50 future: -4,80%
# DAX future: -4,22%
Hypo -47% voorbeurs...
En het is pas maandag voorbeurs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |