abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62162788
Futures 0,5 procent lager.
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:09:52 #177
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_62162914
tvp
pi_62163611
quote:
Gezien de aanhoudend uitzonderlijke marktomstandigheden, heeft de AFM verdergaande maatregelen genomen tegen transacties die de handel in aandelen van financiėle ondernemingen verstoren.
Wat een onzin. Er is niks marktverstorends aan short selling, het zorgt er juist voor dat vraag en aanbod beter op elkaar kunnen aansluiten. En die motivering ook, omdat de Britten door rood rijden doen wij het ook.
pi_62163692
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 09:56 schreef simmu het volgende:
ik herhaal het nog maar eens: het gaat niet om de reserves, het gaat om de voorziening! dat zijn twee fundamenteel andere dingen. een reserve is precies dat wat het zegt: dat heb je over en hou je achter de hand. dat kan best op een bepaalde manier geinvesteerd zijn en dat kan best een investering op korte tot middellange termijn zijn. een voorziening is een percentage van wat jij ten alle tijde op moet kunnen hoesten op korte termijn opdat je aan je verplichtingen kunt voldoen. voorzieningen worden berekend aan de hand van een risico analyse.
Accounting is zeker niet mijn sterkste punt maar is een voorziening niet geld dat je opzij zet omdat er een onafwendbaar risico optreedt die in de toekomst tot kosten (en daarom ook ten laste van de winst gevormd wordt) gaat leiden? Een voorziening dubieuze debiteuren leg je bijvoorbeeld aan omdat er altijd wel een deel wanbetalers tussen de debiteuren zitten, je weet niet wanneer en wie de rekening niet betaald maar dat er altijd een paar tussen zitten is zeker.

Een reserve is een spaarpotje voor mogelijke toekomstige uitgaven. De dividendreserve leg je bijvoorbeeld aan om aan dividendegalisatie te kunnen doen, het is geld dat je nu apart zet maar het is niet zeker dat je het ook gaat gebruiken. Ook de wettelijke reserve van een handelsonderneming hoop je nooit te moeten gebruiken maar dient als bescherming van crediteuren. Het lijkt mij dus dat het spaarpotje dat banken deels bij zichzelf en deel bij de CB hebben om spaarders te beschermen dus ook onder de reserves valt en niet onder de voorzieningen.
quote:
denk aan een levensverzekering als voorbeeld. iemand betaalt premie voor een levensverzekering aan bedrijf X. bedrijf X maakt dan steeds de berekening, aan de hand van de actuele leeftijd en gezondheidssituatie van de klant *en* de inmiddels betaalde premie hoeveel bedrijf X dan altijd achter de hand dient te houden opdat bedrijf X kan uitbetalen mocvht de klant idd overlijden.
Heeft dat niet met de boekhoudbeginselen te maken? Voorzichtigheidsbeginsel?
pi_62163694
Aus en NZ 2% lager nu. Nikkei open over 10 minuutjes (?)
pi_62163766
Nikkei op -1.6%

Edit: -1,98%

Edit2: -2.23%

[ Bericht 34% gewijzigd door 68Chevelle op 06-10-2008 02:15:40 ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_62163789
Dat zakt vandaag overal daar kun je op wachten, de vraag is hoeveel vertrouwen en daardoor herstelvermogen er nog is.
***** Kraak.....
pi_62163795
Niet.... de CDS-mark tgaat het nog veel dramatischer maken.

-2.41 %
pi_62163802
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:16 schreef kraaksandaal het volgende:
Dat zakt vandaag overal daar kun je op wachten, de vraag is hoeveel vertrouwen en daardoor herstelvermogen er nog is.
Laat het me je anders vertellen, je rijdt met 180 rechtstreeks op een stenen muur af, je kunt de auto proberen af te remmen, maar ik betwijgfel of die muur vanzelf weggaat

-2.60 %
pi_62163805
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:21 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Laat het me je anders vertellen, je rijdt met 180 rechtstreeks op een stenen muur af, je kunt de auto proberen af te remmen, maar ik betwijgfel of die muur vanzelf weggaat

Een beetje goede chauffeur kent de magie van de handrem en 180 graden slip.
***** Kraak.....
pi_62163806
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:21 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

-2.60 %
dat gaat niet goed, another black monday?
pi_62163819
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:23 schreef henkway het volgende:

[..]

dat gaat niet goed, another black monday?
Het blijft niet beperkt tot alleen maandagen vrees ik.
***** Kraak.....
pi_62163820
Zal zich wel vroeg in de ochtend weer licht iets stijgen, ik verwacht iig over de 3% in de min op sluiting., als het 7/8 procent wordt ga ik toch echt pinautomaten bezoeken want het is al verdomme de laatste 3 weken al feest zo.
pi_62163833
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:27 schreef 68Chevelle het volgende:
Zal zich wel vroeg in de ochtend weer licht iets stijgen, ik verwacht iig over de 3% in de min op sluiting., als het 7/8 procent wordt ga ik toch echt pinautomaten bezoeken want het is al verdomme de laatste 3 weken al feest zo.
krijgen we het salaris dan weer contant uit betaald of helemaal geen salaris meer??
pi_62163837
is aan het stabiliseren nu, ik verwacht een tolerantie van 1,5% op het huidige 2,7% verlies, het kan dus nog beperkt blijven.
pi_62163841
De rest van het jaar kun je dit feest nog blijven verwachten, afhankelijk van hoeveel er omvalt of overgenomen wordt.
***** Kraak.....
pi_62163845
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:30 schreef henkway het volgende:

[..]

krijgen we het salaris dan weer contant uit betaald of helemaal geen salaris meer??
Loon weer in het tuutje.
***** Kraak.....
pi_62163852
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:31 schreef kraaksandaal het volgende:
De rest van het jaar kun je dit feest nog blijven verwachten, afhankelijk van hoeveel er omvalt of overgenomen wordt.
De vraag is dan ook of je er vroeg genoeg bij bent als dingen helemaal in het honderd gaan.

Daar kijk je tenslotte voor, niet voor een lousy 2%
pi_62163853
Mooi dat er 2 pinautomaten staan onder mijn balkon
*touwladder klaar legt*
pi_62163855
Zo, ik heb het weer gezien, morgen weer een werkdag, truste mensen
pi_62163874
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

De vraag is dan ook of je er vroeg genoeg bij bent als dingen helemaal in het honderd gaan.

Daar kijk je tenslotte voor, niet voor een lousy 2%
Ik kijk het hele gebeuren beetje op een afstand aan omdat ik mijn schaapjes op het droge heb.
2x huis verkocht met 100% winst, de aandelen daaruit ook dik rendement, tijd terug overal uitgestapt en met alle winst een prachtig stuk grond gekocht bij onze oosterburen.
***** Kraak.....
pi_62164682
# AEX future (FTI): -5,20% (327,00 van slotstand 344,95)
# ES 50 future: -4,80%
# DAX future: -4,22%

Hypo -47% voorbeurs...

En het is pas maandag voorbeurs.
  maandag 6 oktober 2008 @ 08:31:51 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62164861
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:17 schreef indahnesia.com het volgende:
# AEX future (FTI): -5,20% (327,00 van slotstand 344,95)
# ES 50 future: -4,80%
# DAX future: -4,22%

Hypo -47% voorbeurs...

En het is pas maandag voorbeurs.
Mooi.... pilsje in de aanslag (voor mij is het bioritmisch 23:00).
HangSeng -2,90 % en Rusland -7,09 %
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')