abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62120993
Idd Duckes, super om zo een reactie te lezen. Vooral op Fok! Goh er lopen rollen hier zowaar ook normale mensen rond
Maar goed. Ik herken me wel deels in je verhaal TS. Het is langzaam aan het afnemen bij mij, reken er dus in ieder geval maar op dat het je de nodige tijd gaat kosten. Verwacht geen sprongen van jezelf want het wordt echt kruipen. Maar inderdaad is de enige manier gewoon doen, doen waar je bang voor bent en telkens een stapje verder gaan. Ik persoonlijk heb daarvoor bij een psycholoog gezeten en een sociale vaardigheden training. Toch komt het er gewoon telkens opnieuw op neer dat je het allemaal zelf moet doen. De psycholoog en vaardigheidstraining helpen je misschien relativeren, technieken ontwikkelen voor gesprekken etc. Maar het echte werk blijft gewoon eng en ongemakkelijk. Wees gewoon niet bang om te falen. Sterker nog; ga er vanuit dat je faalt bij je eerste paar pogingen maar doe wel gewoon je best. Ik heb nu ook nog ontzettend vaak momenten waarbij ik denk "ik moet dit doen" en dan doe ik het en denk ik erna "omg sul, sloeg weer nergens op wat je daar deed". Dat is balen, ik kan het weten. Maar het is wel de enige manier Gewoon een paar keer hard op je bek gaan. Balen is het zeker, maar het is nog altijd beter dan over 40 jaar er nog precies hetzelfde bij zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2008 01:25:25 ]
pi_62124009
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:13 schreef IkMepJeTenen het volgende:

[..]

Jij bent gek! Het is juist leuker om dat soort mensen aan te kijken. En net zo lang blijven staren tot ze wegkijken.

Maar als allochtoon gaat dat makkelijker.
Dat is waar
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:59:19 #28
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62129952
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 23:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dit een top award fok reactie waard vindt!
Respect man!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_62131741
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:59 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Dank dank, maar ik meen het, en heb het nu toch ook ondervonden.

De vergelijking treffen tussen het broertje en jezelf moet je sowieso niet doen. De een is wat uitbundiger en extraverter dan de ander. Maak je geen zorgen
pi_62132306
Jezelf vergelijken met een ander is zoiezo nonsens, het gras aan de overkant lijkt altijd groener. Lijkt inderdaad, ik ken genoeg mensen die een prachtig uiterlijk hebben, maar toch ongelukkig zijn met zichzelf.

Ik denk dat je de kracht uit jezelf moet halen, jezelf motiveren en kleine stappen gaan zetten. In één klap veranderen van een stil persoon naar een zelfverzekerd iemand die precies weet waar hij staat en wat hij wilt is simpelweg onmogelijk.

Stel jezelf eens kleine doelen. Begin dan bijv. met mensen wel even aan durven kijken in het openbaar vervoer, even glimlachen en je zal zien dat mensen vaak gewoon leuk terug reageren. Nee, niet alles en iedereen is eng. Spreek dan eens iemand vreemds aan en je zal merken dat veel mensen het leuk vinden om even te praten. Heb een luchtig gesprek over weet ik het, het weer of de vervoersmaatschappij zijn altijd makkelijke, maar doeltreffende onderwerpen.

Die kleine gesprekken zijn leuk en je ontwikkelt je op sociaal gebied. Het geeft een goed gevoel en het is goed voor zelfvertrouwen. Je wordt er ook steeds beter in en leert mensen beter kennen.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:57:18 #31
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62132401
Die scoliose is natuurlijk een factor die je onzekerheid groter maakt, maar het hoeft natuurlijk niet. Iedereen heeft een handicap, alleen bij jou is het lichamelijk.
Je hebt vast en zeker eigenschappen die je leuk maken, maar ja, als je je niet durft te zijn wie je bent, kun je het ook niet laten zien.
Ik zou zeggen, doe het stap voor stap, kleine veranderingen en doelen die haalbaar zijn.
Misschien een boek die je als richtlijn kunt gebruiken of een begeleider. Daarmee kun je je pas opgedane ervaringen bespreken. Ook wanneer er terugvallen zijn.

En die broer van jou...haha...sommige mensen overschreeuwen hun onzekerheid en angsten!
pi_62132833
Kan je niks aan je rug laten doen?
pi_62138636
welkom by de club
pi_62138706
Je bent inderdaad een enorme sukkel. Niet omdat je nog nooit geneukt hebt, maar vooral omdat je je daar zo druk om maakt.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62138969
Jezelf gaan vergelijken met je bro heeft, zoals iedereen terecht opmerkt, weinig zin, al kan ik me het gevoel dat je hebt heel goed voorstellen hoor, dat het je rot lijkt als ie je 'inhaalt' op een gegeven moment.

Ik raad je aan flink te gaan werken aan je social skills. Een cursus is inderdaad een goed plan misschien, maar uiteindelijk moet het wel uit jezelf komen, verwacht niet dat de buitenwereld voor jou je problemen kan oplossen. Ik was ongeveer anderhalf jaar geleden sociaal ook niet heel vaardig, als ik een enkele keer in de kroeg zat had ik niet echt veel te melden en lachte ik een beetje mechanisch mee met de rest maar ik wist dan niet echt waarom. Maar op een gegeven moment was ik het echt zat, en heb ik een soort mindswitch ofzo gemaakt, en ik heb me er vanaf dat moment echt toe gezet om sociaal beter te worden, en da's echt gelukt als je jezelf er echt toe zet om verder te komen, gaat het langzaam, stapje voor stapje, echt wel goed komen. Maar opnieuw, verwacht niet dat het van buiten zal komen, het moet vanuit jou komen. Het is best moeilijk, maar ja, het is dat of er de rest van je leven bij te zitten zoals nu.

EN ZET VERDOMME DAT ZELFBEELD BIJ HET GROFVUIL!! een topic aanmaken dat "Ik ben een ontzettende loser" heet zegt wel ff wat over hoe je over jezelf denkt. Ik moet zeggen dat ik zo ook over mezelf dacht vroeger, maar daar moet je echt vanaf, want als je jezelf niet waardeert, hoe kan een ander mens jou dan waarderen? Ik snap best dat je in je jeugd het nodige te verwerken hebt gehad, en die scoliose zou voor iedereen een bron van onzekerheid zijn, maar probeer toch aan je zelfbeeld wat te doen. Als je over jezelf denkt als een leuk en gezellig persoon, al is dat misschien moeilijk, is het veel makkelijker in contact te komen met mensen. Contact met mensen leidt weer tot meer zelfvertrouwen, wat leidt tot betere contacten... een vicieuze cirkel, maar dan positief zeg maar

Nou.. das best een verhaal, maar vat het allemaal niet te zwaar op enzo, gewoon stapje voor stapje aan je zelfbeeld en je social skills werken, stel je doelen niet te hoog in enzo, en dan gaat alles helemaal goed komen Bouw alles maar lekker rustig op, en denk niet te veel na over jezelf en alles en iedereen, focus op wat goed gaat en wees zo sterk om misschien het een en ander te incasseren, dat hoort erbij, maar je zal jezelf echt ontwikkelen op sociaal gebied als je niet teveel focust op negatieve dingen.

Heel veel succes, het gaat je echt lukken!!
Het is wat het is, dat is wat het bijzonder maakt.
pi_62155328
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:19 schreef Cahir het volgende:
Kan je niks aan je rug laten doen?
Sommige mensen willen dat niet. Ik heb zelf ook scoliose en voel me daar regelmatig onzeker over. Gelukkig wordt dat steeds minder, maar ik heb er net als TS weinig klachten door. Soms wel wat pijn als ik lang moe staan of erg moe ben.

Maar mijn zus heeft zich er wel aan laten opereren. Als ik zag hoeveel pijn het deed na die operatie en hoe lang dat revalideren daarna duurde, dan wil ik dat gewoon niet. Haar bewegingen zijn nu ook zo ontzettend beperkt en dat wil ik niet. Kan me voorstellen dat anderen daar ook zo over denken.

Verder kan ik TS aanraden om gewoon proberen om lol te maken en toch ergens je kans zien te grijpen. Ik heb pasgeleden ook een date geregeld met een meisje waarvan ik dacht dat het nooit bij zou gaan lukken..

Ik kan dus me verder dus aansluiten bij de persoon hierboven
pi_62171342
1. Leer om risico's te nemen. Door te vallen en opstaan leer je.
2. Als mensen je uitlachen zijn ze je niet waardig. Mensen moeten je maar accepteren zoals je bent.
3. Accepteer jezelf. Oefen bepaalde houdingen in de spiegel, blijf in jezelf geloven.

Overwin je onzekerheid.
pi_62173803
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:46 schreef diginoob het volgende:

[..]

Pobeer jezelf ten eerste eens niet te vergelijken met je broertje. Heeft niemand wat aan. Het is geen wedstrijd.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik op m'n twintigste nog maagd zou zijn, zou ik mezelf daar op den duur ook onzeker over gaan voelen. Voor bepaalde leeftijden of levensfasen dien je iets bereikt te hebben op bepaalde gebieden (hetzij seksueel, financieel, etc.). Als dat niet gebeurd blijft dat als 'huiswerk' liggen. Waneer ik bijv. op m'n 25ste nog thuiswoon, is de kans groot dat ik ook word bestempeld als zielig.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:58:31 #39
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62173881
voor 400 euro krijg je van mij 2 dagen les en daarna ben je sociaal vaardig
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62174102
Wanneer ik het trouwens even realistisch bekijk, is inderdaad zo'n verkromming een factor die je minder aantrekkelijk maakt voor vrouwen. Maar daarnaast; het is maar één van de zovele factoren. Ik heb ook haaruitval en ben maar 1,80m lang, terwijl vrouwen ook vaker op zo'n lange kerel met een volle bos vallen. Het gaat er dus helemaal niet zo om hoe iets is, maar hoe je ermee omgaat (al geef ik toe dat sommige factoren - kleiner zijn dan bijv. 1,70m, misvormdheid, etc. - redelijk doorslaggevend kunnen zijn). Als je je eigen mankementen heel ernstig gaat nemen, gaan anderen dat ook doen en maak je er niet bepaald een luchtig onderwerp van.

Doe juist relaxed over jezelf; gooi er eens wat zelfspot in hier en daar. "Stond niet echt vooraan in de rij toen de ruggenwervels werden uitgedeeld, zoals je ziet. " Zo'n instelling helpt je al zoveel verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2008 15:09:10 ]
pi_62182867
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:02 schreef nicomart het volgende:

[..]

Sommige mensen willen dat niet. Ik heb zelf ook scoliose en voel me daar regelmatig onzeker over. Gelukkig wordt dat steeds minder, maar ik heb er net als TS weinig klachten door. Soms wel wat pijn als ik lang moe staan of erg moe ben.

Maar mijn zus heeft zich er wel aan laten opereren. Als ik zag hoeveel pijn het deed na die operatie en hoe lang dat revalideren daarna duurde, dan wil ik dat gewoon niet. Haar bewegingen zijn nu ook zo ontzettend beperkt en dat wil ik niet. Kan me voorstellen dat anderen daar ook zo over denken.

Verder kan ik TS aanraden om gewoon proberen om lol te maken en toch ergens je kans zien te grijpen. Ik heb pasgeleden ook een date geregeld met een meisje waarvan ik dacht dat het nooit bij zou gaan lukken..

Ik kan dus me verder dus aansluiten bij de persoon hierboven
Dat klopt ik heb ook scoliose en ben daar aan geopereerd. Het is inderdaad zeer pijnlijk en je bent maanden uit de running. Maar in sommige gevallen is er geen andere optie dan opereren.

Ontopic
Wat voor problemen je hebt het kan altijd erger. Kop op TS. Als jij, je wat zekerde over jezelf voelt dan gaat het vanzelf beter met jouw.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_62183289
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik op m'n twintigste nog maagd zou zijn, zou ik mezelf daar op den duur ook onzeker over gaan voelen. Voor bepaalde leeftijden of levensfasen dien je iets bereikt te hebben op bepaalde gebieden (hetzij seksueel, financieel, etc.). Als dat niet gebeurd blijft dat als 'huiswerk' liggen. Waneer ik bijv. op m'n 25ste nog thuiswoon, is de kans groot dat ik ook word bestempeld als zielig.
Gelukkig stel ik geen eisen aan mezelf en kan het me eigenlijk niet zoveel schelen dat ik nog maagd ben hoewel ik misschien anders doe vermoeden. Ik weet dat er ook heel veel andere mensen bestaan die in hetzelfde schuitje zitten en daarom maak ik me niet zoveel zorgen. Natuurlijk knaagt het wel aan me maar ik weet dat als ik moeite voor iets doe dat het me waarschijnlijk wel gaat lukken. Het is alleen zo veel makkelijker om lekker achter mijn computer te zitten en zo de dagen door te komen zonder moeite te hoeven doen om aan je trekken te komen, als jullie snappen wat ik bedoel.

Wel grappig trouwens... Vandaag liep ik over straat toen een meid op de fiets zomaar gedag tegen me zei. Helaas was ik te laat om te reageren want eer ik doorhad dat ze het tegen mij had was ze alweer een paar meter verder.

Ik weet dat er iets aan de scoliose is te doen, alleen zitten er voor mij veel te veel haken en ogen aan vast. Ten eerste kan de rug in de meeste gevallen niet helemaal recht worden gezet. Ten tweede ben je dus heel beperkt in bewegen wat hier al is gezegd. Ten derde kunnen er juist meer pijnklachten door ontstaan.
Tok.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:29:56 #43
230574 Koffz
Ik ben GEEN alcoholist
pi_62183679
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Wel grappig trouwens... Vandaag liep ik over straat toen een meid op de fiets zomaar gedag tegen me zei. Helaas was ik te laat om te reageren want eer ik doorhad dat ze het tegen mij had was ze alweer een paar meter verder.

:)
pi_62183680
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

knip

Ik weet dat er iets aan de scoliose is te doen, alleen zitten er voor mij veel te veel haken en ogen aan vast. Ten eerste kan de rug in de meeste gevallen niet helemaal recht worden gezet. Ten tweede ben je dus heel beperkt in bewegen wat hier al is gezegd. Ten derde kunnen er juist meer pijnklachten door ontstaan.
Ja het is niet een simpele operatie en er zitten risico´s aan. Dat je er minder bewegenlijk door wordt klopt. Alleen in mijn geval valt het wel mee althans dat vind ik zelf. En pijn heb ik nauwelijks meer alleen het eerste jaar na mijn operatie had ik vaak pijn. Daarvoor heb ik nooit last gehad van scoliose. Dat kan anders bij jouw zijn.
Opereren hoeft niet perse. Het dragen van een brase voor een kan ook helpen.

Dit wordt trouwens wel een scoliose topic.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_62184042
Ik zit in hetzelfde schuitje eigenlijk.. heb ook jouw leeftijd, alleen heb ik geen haaruitval, loop ik ook niet krom, geen zware jeugd gehad en ben ik ook niet gepest, tevens ben ik ook niet bang om mensen aan te kijken.

Ik heb een baan waarbij ik veel (zakelijk) contact heb met mensen (waaronder dus ook vrouwen van mijn leeftijd).

Ik ben zeker niet lelijk en eigenlijk ook niet ontevreden met mezelf, je zou kunnen stellen dat het met al die dingen uiteindelijk weinig te maken heeft. Op straat heb ik best veel oogcontact met meiden en heb ik niet bepaald het idee dat het aan mijn uiterlijk ligt, ik ben alleen vaak zo godverdomde zenuwachtig, en bij mij neemt het echt erge proporties aan. Vrijwel altijd heb ik spanning in m'n lijf, sowieso in omgang met mensen en al helemaal met vrouwen. Door deze spanning is het voor mij vaak lastig om mezelf te zijn en over te komen zoals ik bén.

Ook is het natuurlijk een vicieuze cirkel:
maagd dús zenuwachtig en onhandig met vrouwen -> vrouwen zijn niet geïnteresseerd -> meer zenuwen, meer twijfels enz.

Het is dus de bedoeling om dit te doorbreken.. of het is een kwestie van wachten is, of dat ik er iets aan zou kunnen doen..... ik weet het niet.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:50:14 #46
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62184418
Hoe zenuwachtig en onzeker je ook bent. t.o.v. vrouwen, onthoud altijd: vrouwen zijn ook maar mensen... ;-)
pi_62184852
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik van nature nogal schuw/teruggetrokken ben. "Gezellige" dingen, feesten, gezamenlijke activiteiten, hebben me nooit echt geïnteresseerd. Aan smalltalk heb ik ook eigenlijk een hekel, ik zit de hele dag al onder de mensen (wat me altijd enorm veel energie kost) en ben blij als ik in het weekend even alleen ben. Veel vrienden heb ik ook niet, maar dat alles kan me eigenlijk weinig schelen.

Het maagd zijn opzich kan me ook niet zoveel schelen, om de seks is het me niet zo te doen, het is puur het niet hebben van iemand om tegen aan te liggen, om te knuffelen en al die ongein, wat me opbreekt. Ik weet namelijk zeker dat het me erg goed zou doen.
pi_62185096
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef SallySellsSalt het volgende:
Hoe zenuwachtig en onzeker je ook bent. t.o.v. vrouwen, onthoud altijd: vrouwen zijn ook maar mensen... ;-)
Alleen krijgen vrouwen wel 10 keer zoveel aandacht als de (meeste) mannen. Als je een vrouw wilt versieren moet je volgens mij toch heel wat in je mars hebben.
Tok.
pi_62192320
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Alleen krijgen vrouwen wel 10 keer zoveel aandacht als de (meeste) mannen. Als je een vrouw wilt versieren moet je volgens mij toch heel wat in je mars hebben.
Het is eerder een soort mindstate waarin je moet groeien. Erg veel mannen trappen in de valkuil door de vrouw op een troon te plaatsen. Dat manifesteert zich bijv. in a) overenthousiast doen, b) naar de vrouw haar mond praten en c) nervositeit/stotteren. Als je dat door hebt komen die sociale vaardigheden eigenlijk vanzelf.
pi_62193504
Zeker waar, en ik ben me er zelf ook van bewust. Het probleem is alleen dat je lastig in die mindstate kan groeien zonder ooit een vriendin te hebben gehad, het is een vicieuze cirkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')