Nouja, een simpele baan is nog wel in modules op te delen. Maar als drumsticknl een compleet Zwitsers landschap wil... Nouja het kan wel maar is geen aanrader bij bergen .quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
eerste punt is: Hoeveel ruimte heb je beschikbaar?
Oh dan kan je dus kiezen of je HO of N gaat rijdenquote:
Misschien dat dit wat helpt: http://www.mijn-modelbaan.nl/index.htmquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:28 schreef drumstickNL het volgende:
Trouwens, is er ergens een gedetailleerde tutorial te vinden over het maken van een modelbaan ?
Ik kan je nu al vertellen dat er niet veel Nederlands spul is voor N.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:36 schreef Gutz het volgende:
Even een vraagje, weet iemand waar je typische Nederlands aandoendende huizen kan kopen? N Spoor bij voorkeur), en dan geen grachtenpanden, maar wat meer nieuwbouw achtig, wil namelijk een baan met nederlands landschap erin knallen.
http://www.conrad.com doet wel in modeltreinen (en toebehoren). Ik ken het assortiment niet, ik ga ook even checkenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:22 schreef drumstickNL het volgende:
Zijn er grote internetwinkels die heel veel verschillende huisjes aanbieden? (HO)
Ik had vroeger ook kurk als ondergrond, idd zelf kurkplaten kopen en snijden. Da's stukken goedkoper.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:30 schreef Pheno het volgende:
Vandaag of morgen eens maar de ondergrond gaan kopen, dan kan ik daar ook wat mee ouwehoeren. Iemand ervaring met kurk als ondergrond? Ik wil drie lagen maken, : triplex met daarop geluidsisolerend materiaal en dan kurk er op voor de baan zelf. Ik weet dat er van die kurkbediingen te koop zijn, maar dan koop ik liever zelf een kurkplaat en snijd ik die zelf wel uit, dat lijkt me goedkoper.
Heb je die boog al in verkanting liggen? Of zou dat nog wat soelaas kunnen bieden?quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:30 schreef Pheno het volgende:
Ik heb gisteren 10 meter aan peco rails gekocht voor de echte baan. De betonvariant
En iets ruimere bochten voor het testbaantje voor een paar euro, maar het is nog pet voor de Shinkansen. Ik kan 4~5 bakken op topsnelheid er op houden, maar meer geeft problemen.
Ik zit er sterk over te denken om daar ook peco tegenaan te gooien Dan heb ik ook meteen minder weestand, liever 1 rail voor een 180 graden bocht dan minimaal 6
www.hobbyworld.nlquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:22 schreef drumstickNL het volgende:
Zijn er grote internetwinkels die heel veel verschillende huisjes aanbieden? (HO)
Wat voor boogstraal gebruik je dan? Lijkt me dat je nogal wat ruimte nodig hebt dan?quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:53 schreef Pheno het volgende:
Nee, maar ik denk dat de verbindingen tussen de rails gaar zijn (he, het was cheap). Maar ik ga geen fortuin aan bochten kopen, een peco flex rail van bijna een meter kost even kort door de bocht ( ) 5 euro. Daarmee heb ik een hele ruime radius, geen verbindingen die lastig kunnen doen, dus minder last van de weerstand die je wel gaat merken als er teveel verbindingen zijn.
Ik denk dat ik meteen een modulebak maak, zodat ik daarmee ook meteen weet of het inderdaad werkt qua geluidsisolatie en zo En in isolerend materiaal is ook makkelijker een verkanting aan te brengen dan op mijn eigen bureau, dan kan ik daar inderdaad ook meteen zien of de tilting mechanisme van de Kato werkt
Ik kan op de website van Freebit.nl niets vinden over dat hij Peco rails verkoopt (categorie is leeg). Of bedoel je op beurzen? Koop altijd wel veel treinen van hem aldaar.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:30 schreef Pheno het volgende:
Overigens: NikkelCobalt: http://www.freebit.nl heeft ook peco 55, voor 4,50 euro per rail. Ik kan ze ook bestellen bij interhobby, maar dat moet ik nog doen. De wissels waren 15 euro uit mijn hoofd.
Conrad is altijd wat duurder dan de rest heb ik het idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |