Ik ben echt aan het twijfelen of ik mijn uitwisseling wel moet doen, geld was sowieso al krap, maar met een dure dollar en de mogelijkheid op een zware recessie lijkt het steeds onverstandiger...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:28 schreef Bananenman het volgende:
Dit is echt bagger. Zit vanaf januari ~8 maanden in de VS, dat wordt ook elke dag weer duurder
Ik heb begrepen dat speculanten denken dat de Amerikaanse economie beter in staat is deze recessie door te komen. Plus je moet niet vergeten dat de EU ook al honderden miljarden ingepompt heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:54 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kan het dat die dollar zo stijgt? Je zou toch zeggen dat dat inpompen van die 700 miljard op zijn minst de munt onder druk zet...
Cash hoarding van particulieren, hedgefunds en banken. Deze miljarden worden uit de markt gehaald met bonds en vervolgens in bedrijven gepompd die er hun eigen vermogen mee versterken. Nog te weinig om het ook weer uit te lenen. Dat gaat nog ff duren, je ziet de TED spread en Libor al dalen. De volgende reinflatie met goedkoop crediet zal volgen als de centrale banken de rentes verder verlagen. Sparen wordt nogmaals afgestraft en geld zal zijn weg zoeken naar "rendabele" investeringen. Speculatie en bubblevorming/ineenstorting zal toenemen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:54 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kan het dat die dollar zo stijgt? Je zou toch zeggen dat dat inpompen van die 700 miljard op zijn minst de munt onder druk zet...
Als ik het goed begrijp komt dat dus door de FED of Central Bank dat behoort tot de rijkste families, die weer "rente krijgen" van het geld dat ze hebben bijgerdrukt voor Amerika? (ze toveren papiergeld uit het niets en lenen het geld uit)quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:57 schreef digitaLL het volgende:
Het probleem starte met goedkoop geld en men lost het op met nog meer goedkoop geld![]()
Was het maar zo eenvoudigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat je eigenlijk beschrijft is: op de middellange termijn zal de dollar weer dalen
Ze kunnen de rente om op het het japans renteniveau te komen nog 1,5% laten dalen. De ECB nog 3,25%quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Hoezo heeft de FED weinig ruimte?
De Dollar Daalde vooral omdat het gerucht gaat dat de FED de rente vandaag met 0,5 - 0,75 % zal verlagen, dit had ook zijn weerslag op de beurs. Het is dus niet zo dat de USD zakte omdat de Dow Jones omhoog ging, er is een derde factor die ten grondslag ligt aan beide (eventuele renteverlaging door de FED)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 03:16 schreef Jac0bus het volgende:
Ligt het nou aan mij of doet die Euro het goed op een dag dat de Amerikaanse markten in de plus eindigen? Vandaag, Dow Jones sluit 11% hoger, NASDAQ ook hoger en de EUR/USD springt van 1,23 naar 1,28(nu dan weer na sluitingstijd 1,27).
Klopt dat? Of is het toeval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |